abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68067989
Vandaag komt de RC uit, als ik het goed heb.
pi_68068009
Wasda?
pi_68068025
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:20 schreef gerbenp het volgende:
Vandaag komt de RC uit, als ik het goed heb.
Een week voor de final versie? Gaan ze er dan echt nog iets aan veranderen of andere RC's ook nog uitbrengen?
Kun je over een week de beta of rc makkelijk updaten/upgraden naar de uiteindelijke versie? Het is voor mij alweer een jaartje geleden dat ik het heb gevruikt, volgens mij ging dat makkelijk met 1 commando.
pi_68068105
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:21 schreef Sloggi het volgende:
Wasda?
Release candidate
  donderdag 16 april 2009 @ 12:26:56 #180
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_68068186
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:21 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Kun je over een week de beta of rc makkelijk updaten/upgraden naar de uiteindelijke versie? Het is voor mij alweer een jaartje geleden dat ik het heb gevruikt, volgens mij ging dat makkelijk met 1 commando.
Volgens mij als je gewoon via apt-get de upgrades uit blijft voeren, heb je op een gegeven moment vanzelf de final versie van de distro op je systeem staan.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:32:44 #181
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_68068350
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:18 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En hoe start ik Firefox ook alweer op ?

Kijken of ik die via Synaptic opnieuw kan installeren...

*pruts & zucht*
opstarten ehmm gaat niet meer via menu, kun je nog wel via alt-f en dan firefox ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_68068509
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:32 schreef Klonk het volgende:

opstarten ehmm gaat niet meer via menu, kun je nog wel via alt-f en dan firefox ?
Lukte niet meer idd... via synaptics reinstall van FF-zooi, en nu doet ie 't weer.
Nu nog rommelen met die codecs...
pi_68088687
Damn, was even vergeten dat de juiste resolutie krijgen in Ubuntu op elke pc een ramp lijkt. Ben er nu al 2 uur mee bezig ofzo. De videokaart heeft hij goed geinstalleerd, maar hij geeft maar 2 lag resoluties weer in dat nvidia programma. xorg.conf wijzigen helpt niet. En als ik in dat nvidia programma mij instellingen wil opslaan geeft hij een melding dat hij die xorg.conf niet kan parsen. Iemand?
pi_68091587
Heb je dat Nvidia programma met root rechten opgestart? Anders kan hij natuurlijk niet xorg.conf aanpassen.
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
pi_68091874
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:21 schreef pkwarts het volgende:
Heb je dat Nvidia programma met root rechten opgestart? Anders kan hij natuurlijk niet xorg.conf aanpassen.
Heb het met gksudo geprobeerd en daarna kon hij het inderdaad wel wegschrijven. Maar wat ik ook verander in die xorg.conf, Ik krijg zelfs geen 800x600, maar alleen die 2 nog lagere resoluties. Tenzij ik die hele nvidia zooi uitzet, maar dan kan ik geen fatsoenlijke grafische dingen doen, zoals die cube enzo. En dat had ik ook met 7.10 op deze en een andere pc en op mijn laptop toen ik er ubuntu opzette. Het is toen uiteindelijk wel gelukt.
Hoe fucking moeilijk kan het zijn om gewoon een fatsoenlijke resolutie te kiezen als hij de videokaart wel goed selecteert (nvidia 5200). Morgen nog maar eens proberen, want wordt er schijtziek van .
pi_68096256
Je moet niks veranderen in de xorg.conf. Blijf daar van af, tenzij je echt weet wat je doet. Je moet gewoon de standaard non-accelerated driver even installeren, opstarten en dan naar System - Administration - Hardware drivers gaan. En daar zeg je dan dat je de nvidia driver wil gebruiken. Die wordt dan automatisch geinstalleerd en je xorg.conf wordt ook goed ingesteld. Misschien moet je even rebooten en het zou moeten werken.

Als je zelf wijzigingen hebt zitten maken in de xorg.conf en je wil naar een schone terug, doe dan in een terminal "sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg", paar keer enter, klaar.
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:47:09 #187
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_68097863
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:03 schreef northernlight81 het volgende:
Damn, was even vergeten dat de juiste resolutie krijgen in Ubuntu op elke pc een ramp lijkt. Ben er nu al 2 uur mee bezig ofzo. De videokaart heeft hij goed geinstalleerd, maar hij geeft maar 2 lag resoluties weer in dat nvidia programma. xorg.conf wijzigen helpt niet. En als ik in dat nvidia programma mij instellingen wil opslaan geeft hij een melding dat hij die xorg.conf niet kan parsen. Iemand?
Hmm. Jij maakt het denk ik moeilijker dan het is. Tenzij de nVidia 5200 een vreemde eend is want wat jij hier post heb ik nog nooit hoeven doen (ik heb een nVidia maar weet zo niet welk typenummer ).

edit1:
Voor deze grafische kaart is zelfs een how to aanwezig:
http://www.howtoforge.org(...)n-ubuntu-8.10-nvidia

Stappen:
System > Administration > Hardware Drivers.
Nieuwste driver installeren.
Reboot om deze te activeren.

en daarna is het ccsm installeren.

Is van 2008 maar nog steeds actief lijkt me.
9.04 is in dat opzicht niets anders.
edit2:
quote:
Don't choose the 177 driver with 8.10 if you have a 5200 card (and maybe any 5*** card), the 177 diver does not support the 5200. If you choose the 177 driver thinking newer is better (Like I did) X won't start and you will have to edit xorg.conf manually to get X back.
Zal niet meer zo zijn in 9.04
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_68098735
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:47 schreef wdn het volgende:

[..]

Hmm. Jij maakt het denk ik moeilijker dan het is. Tenzij de nVidia 5200 een vreemde eend is want wat jij hier post heb ik nog nooit hoeven doen (ik heb een nVidia maar weet zo niet welk typenummer ).

edit1:

Stappen:

edit2:
[..]

9.04 gebruikt 180. Bij mij tenminste wel.. ik geloof dat het standaard is, want ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik een nieuwere heb gedownload.
pi_68102541
RC staat hier geinstalleerd, waar kun je dat van de DPI instellingen veranderen?
  vrijdag 17 april 2009 @ 11:58:11 #190
58549 pkwarts
pixelfiel.
pi_68102619
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:55 schreef gerbenp het volgende:
RC staat hier geinstalleerd, waar kun je dat van de DPI instellingen veranderen?
Voor fonts? Preferences > Appearance > Fonts
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
  vrijdag 17 april 2009 @ 12:16:13 #191
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_68103284
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 08:27 schreef Farenji het volgende:

Als je zelf wijzigingen hebt zitten maken in de xorg.conf en je wil naar een schone terug, doe dan in een terminal "sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg", paar keer enter, klaar.
grep dpkg /etc/X11/xorg.conf geeft je de precieze regel:

wesleys@eniac:/home/wesleys$ grep dpkg /etc/X11/xorg.conf
# sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg

BTW: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=83973
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_68106576
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:47 schreef wdn het volgende:

[..]

edit1:

Stappen:

edit2:
[..]

Bedankt voor je hulp!
Wat in die handleiding voor die geforce 5200 staat heb ik gedaan. Nadat ik hem geinstalleerd had kreeg ik een resolutie van 800x600. Heb toen eerst de juiste nvidia driver geïnstalleerd en toen kreeg ik direct die kloteresolutie. Ik kon dus in dat nvidia hulpprogramma geen betere kiezen. Kan het ermee te maken hebben dat mijn monitor zit aangesloten via een RGB-kabel en niet via die standaard verbinding (gaf slecht contact en daardoor foute kleuren soms). Anders zou ik hem alsnog even aan kunnen sluiten via die kabel en daarna de rgb weer terug kunnen zetten?
Heb daarna overigens met envyng de driver nogmaals geinstalleerd. Die zei ook dat die nieuwst nvdia driver niet compatable is. Als ik die toch installeer en hij doet het niet, kan ik dan via die dpkg-reconfigure regel de standaard driver weer terug zetten?
  zaterdag 18 april 2009 @ 00:22:37 #193
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_68129735
Net eens even een clean install gedaan van de RC..
45 minuten En in die tijd heeft hij ook mijn hd geformatteerd en naar ext4 gezet enz..
Na reboot 50mb aan update's alweer maar alles werkt als een tiet.. Wifi/ati videokaart windows toetsenbord waarvan ook de extra knoppen ( volume calculator home enz)) perfect werken.. En volledig opgestart in 1.20 minuten.. En dat op een trage bak..
Natuurlijk even de extraś voor flash en mp3 enz geinstalleerd en compiz

* Bill_E zag dat het goed was
  zaterdag 18 april 2009 @ 07:27:38 #194
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_68132997
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:43 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Bedankt voor je hulp!
Wat in die handleiding voor die geforce 5200 staat heb ik gedaan. Nadat ik hem geinstalleerd had kreeg ik een resolutie van 800x600. Heb toen eerst de juiste nvidia driver geïnstalleerd en toen kreeg ik direct die kloteresolutie. Ik kon dus in dat nvidia hulpprogramma geen betere kiezen. Kan het ermee te maken hebben dat mijn monitor zit aangesloten via een RGB-kabel en niet via die standaard verbinding (gaf slecht contact en daardoor foute kleuren soms). Anders zou ik hem alsnog even aan kunnen sluiten via die kabel en daarna de rgb weer terug kunnen zetten?
Heb daarna overigens met envyng de driver nogmaals geinstalleerd. Die zei ook dat die nieuwst nvdia driver niet compatable is. Als ik die toch installeer en hij doet het niet, kan ik dan via die dpkg-reconfigure regel de standaard driver weer terug zetten?
Laatste: ja, dat zet xorg.conf naar default.

Brakke hardware hmmm? Niet het OS de schuld geven dat dingen niet werken als de hardware niet goed werkt Aangezien je vreemde resultaten krijgen met de nVidia driver lijkt het me redelijk te stellen dat die rgb kabel of de aansluiting van je videokaart inderdaad het probleem is. Hardware fixen is dan de beste oplossing
pi_68134762
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 07:27 schreef wdn het volgende:

[..]

Laatste: ja, dat zet xorg.conf naar default.

Brakke hardware hmmm? Niet het OS de schuld geven dat dingen niet werken als de hardware niet goed werkt Aangezien je vreemde resultaten krijgen met de nVidia driver lijkt het me redelijk te stellen dat die rgb kabel of de aansluiting van je videokaart inderdaad het probleem is. Hardware fixen is dan de beste oplossing
Nou, brakke hardware... Alleen die VGA monitor kabel verbinding is niet helemaal goed in de monitor. Daarom dus een RGB kabel aangesloten. Daarom dus een RGB kabel aangesloten en nu werkt het perfect. Onder windows duurt het krijgen van de juiste resolutie nog geen minuut.

Maar gister 9.04 op mijn laptop gezet en die werkt echt perfect. Duurde even voordat ik mijn PCMI netwerkadapter driver kreeg gevonden als inf en sys file, maar na 3 uur ofzo was alles perfect geïnstalleerd. Heb nu wicd als netwerkmanager.

Op die andere pc met slechte resolutie moet ik hem toch opnieuw installeren, omdat ik als mountpoint /Home heb gepakt ipv /home .
  zaterdag 18 april 2009 @ 11:05:18 #196
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_68135101
Gebruikt iedereen overigens ext4?

en dit:
quote:
Ctrl-Alt-Backspace is now disabled, to reduce issues experienced by users who accidentally trigger the key combo. Users who do want this function can enable it in their xorg.conf, or via the command dontzap --disable.
ik ga het meteen weer aanzetten
  zaterdag 18 april 2009 @ 11:11:24 #197
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_68135189
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 11:05 schreef PiRANiA het volgende:
Gebruikt iedereen overigens ext4?

en dit:
[..]

ik ga het meteen weer aanzetten
Standaard is nog ext3. vanaf versie 9.10 wordt dit ext4 zover ik begreep.
  zaterdag 18 april 2009 @ 11:17:57 #198
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_68135293
ja, ext4 hier, wel eerst al mijn bestanden op een externe hd gezet en toen een schone complete format, alles op ext4 loopt als een trein hier
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 18 april 2009 @ 11:31:15 #199
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_68135564
Ext4. Sinds 10 minuten Ik heb 2 schijven in mijn notebook dus 1 disc is nog ext3 (maar dat is zometeen ook gebeurd). Op gevoel denk ik dat het sneller boot maar dat gaan we zometeen even bewijzen met een bootchart

northernlight81 wicd is echt zoveel beter
pi_68135722
Ik gebruik nog gewoon ext3, heb een upgrade vanuit 8.10 gedaan en ik heb geen zin om eerst alles te moeten backuppen. Ja ik weet dat je ext3 gewoon kan converteren maar dat ga ik niet zonder backup doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')