quote:
Op woensdag 22 april 2009 04:41 schreef Niesl het volgende:[..]
Dat kan ik helemaal beamen. In de korte tijd dat ik 8.10 heb gedraaid met KDE 4.1.x heb ik mij groen en geel lopen ergeren aan deze versie van KDE. Dit was ook de reden om op mijn desktop PC niet over te stappen naar 8.10 en onder 8.04 met KDE 3 te blijven draaien.
KDE 4.2.x is daarentegen zo snel, dat ik zodra ik tijd heb ook mijn desktop opnieuw ga inspoelen met Jauty. Daarnaast bevallen die Plasmoids mij zeer goed en draait alles veel sneller dan KDE 3.x
Hier hetzelfde sentiment, al is het dan op basis van een opensuse installatie. Nog niet alles is perfect in KDE4, maar het komt een eind, en ziet er (na uitgebreid tweaken) goddelijk uit. De stap van 4.1 naar 4.2 was wat mij betreft de stap van beta naar release. Nu draait het ook op mijn 5jaar oude Athlon64 met matige videokaart allemaal prima. Qt4.5 maakt het allemaal nog weer iets sneller, en zorgt voor een bijna werkende Webkit/Konqueror. Dolphin werkt fijn als filemanager, kate is een uitstekende editor aan het worden (was het al).
Issues die ik nog heb:
* Plasma of KWin crasht soms. Niet vaak genoeg om er last van te hebben, maar te vaak om mijn baas KDE4 aan te raden voor de hele afdeling
* Kontact is nog niet helemaal waar ik het hebben wil, Koffice is nog niet rond, en Kile is nog duidelijk in alpha stadium. Amarok 2.0 mist nog een paar kleine features.
* Kaffeine, K3b en Kbibtex zijn alleen nog in kde3 verkrijgbaar. En KDE3 ziet er verschrikkelijk outdated uit, in een KDE4 interface.
* KDE heeft een mening over Plasmoids netjes uitlijnen, en hoe ze over elkaar te zetten. Ik heb daar ook een mening over, en helaas loopt dat soms uiteen.
* Het hele nepomuk/akonadi moet nog werkelijk van de grond komen.
Eind van de zomer moet een volledig KDE4 gebaseerde desktop prijzen kunnen gaan pakken voor de beste DE ter wereld, wat mij betreft.