quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:14 schreef JDude het volgende:
Tof idee en het zal wel in Amsterdam zijn. Verder pas ik.
Correct.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:34 schreef JDude het volgende:
Dan zal het 't stadionnetje van Volendam zijn.
Correct.quote:Op maandag 6 april 2009 16:21 schreef Maizena het volgende:
Het is dus gewoon de van Briennenoordbrug gezien vanaf de Schaardijk...en ik maar buiten de stadzoeken naar zo'n brug
Dat is 'mquote:Op vrijdag 17 april 2009 19:13 schreef redunzl het volgende:
Urbanuskerk, Noordammerlaan in Bovenkerk
helemaal goedquote:Op woensdag 22 april 2009 12:06 schreef Maizena het volgende:
Molen De Bleeke Dood, Lagedijk 28 Zaandijk.
De (Bleeke) Dood is een van de twee overgebleven korenmolens in de Zaanstreek. De molen staat aan de Zaan tegenover de Zaanse Schans. De molen in Zaandijk is tevens de oudste nog bestaande houten stellingmolen van Nederland.
De molen werd in 1656 gebouwd en was tot 1931 op windkracht in bedrijf geweest. Tussentijds heeft de molen in 1922 bijna het onderspit moeten delven bij een zware brand. In 1931 werd het wiekenkruis verwijderd en werd er verder op de motor gemalen. Enkele jaren later verdwenen ook het staartwerk en de stelling. In 1955 echter werd onder de nieuwe eigenaar de Vereniging de Zaansche Molen de molen hersteld en weer op windkracht in bedrijf gesteld. Na een restauratie in 2000 is de molen weer geheel bedrijfsvaardig en wordt er elke vrijdag meel gemalen dat beneden in de winkel wordt verkocht. De molenaar is tevens molenmaker en woont onder in de molen in de woning die zich deels in de molen en deels in een aanbouw bevind.
[ afbeelding ]
Makkie dus...quote:Op woensdag 22 april 2009 19:43 schreef redunzl het volgende:
Nederlands Architectuurinstituut aan het Museumpark, Rotterdam
helemaal goed!quote:Op donderdag 23 april 2009 13:16 schreef Maizena het volgende:
[ afbeelding ]
Standbeeld van de laatste dorpsomroeper van Spijkenisse. De laatste actieve omroeper was Barend Smits, die tot in 1957 omriep.
Dorpskerk, Kerkring 1, (of 1e Heulbrugstraat) Spijkenisse
http://www.krogtweb.nl/standbeelden/object.php?record=ZH63aa
[ afbeelding ]
Dit is 'm waarschijnlijk...
Aha...treinreiziger...quote:Op donderdag 23 april 2009 22:09 schreef redunzl het volgende:
Jonker's nacht op het Hendrik Jonkerplein
http://www.kunstwacht.nl/publiek/amsterdam/kunstwerk/26/
kom er bijna dagelijks langs
Ik ook maar dan aan de andere kant van het spoor .quote:Op donderdag 23 april 2009 22:09 schreef redunzl het volgende:
Jonker's nacht op het Hendrik Jonkerplein
http://www.kunstwacht.nl/publiek/amsterdam/kunstwerk/26/
kom er bijna dagelijks langs
helemaal goed!quote:Op zaterdag 25 april 2009 17:11 schreef Maizena het volgende:
[ afbeelding ]
Hogebrug Overschie....en ik maar denken dat het er zo Noord-Hollands uitzag....
Is goedquote:
Dus toch ik dacht ook alquote:Op zondag 26 april 2009 20:17 schreef redunzl het volgende:
dat is de Urbanuskerk in Bovenkerk, al eerder geplaatst door Maizena op 11 april
helemaal goed!quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:20 schreef Maizena het volgende:
De muurschildering is op de Kruitbergflat je staat op Kikkenstein, Bijlmer, A'dam.
Ik heb 'm niet kunnen googelen...wel de andere kant
Het is gewoon allemaal goed.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:04 schreef redunzl het volgende:![]()
Diergaarde Blijdorp
Van Aerssenlaan, Rotterdam
helemaal niet bekend...quote:
Ik weet niet of het daar ook al verlenge heet maar de Hereweg is goedquote:Op donderdag 30 april 2009 21:08 schreef JufMariska het volgende:
Dat lijkt me toch de good old Verlengde Hereweg, Groningen
Okay...ik zat al te kijken naar die flat maar daar viel me niks aan op.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:26 schreef JufMariska het volgende:
Ow excuses, ik ging er vanuit dat het witte gebouw op de achtergrond iets belangrijks was, maar het blijkt gewoon een of andere flat te zijn... Ik zoek even een andere.
Niks dusquote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:04 schreef JufMariska het volgende:
Ja, maar of je daar nou iets mee zou kunnen.. Zoeksgewijs dan![]()
Is een militair terrein...quote:Op zaterdag 16 mei 2009 13:05 schreef JufMariska het volgende:
Nou, ik kom er niet uit wat het nou is. Het is een terrein (gelegen tussen de Albrandswaardseweg en de Schroeder van de Kolklaan) met veel bomen, vanuit de lucht (gezien met maps.live.nl) ziet het eruit als een soort testterrein of zoiets, met groene heuveltjes en paadjes ertussen. Beter wordt m'n omschrijving niet
Is goed...quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:29 schreef JufMariska het volgende:
Die is niet zo moeilijk.. Boompjes, Rotterdam. Je ziet rechts de kabels van de Willemsbrug.
Da's juist. JufMariska was een weekendje weg, vandaar niet eerder reactie.quote:Op zondag 24 mei 2009 02:43 schreef Maizena het volgende:
Ik dan maar weer![]()
Het is de Wijngaardsgracht...
Helemaal goedquote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:35 schreef JufMariska het volgende:
Hehe, ik heb 'm: Linneaushof
Deze was best lastig! Veel rode daken in Amsterdam
En een punt voor de Juf...quote:
Is goedquote:Op woensdag 10 juni 2009 17:52 schreef ErikN het volgende:
Doctor Schaepmanstraat, halfweg
zal alvast een nwe zoeken
goedquote:Op maandag 15 juni 2009 13:46 schreef Maizena het volgende:
Hervormde Kerk, Noorddijkerweg, Noorddijk, Groningen...
[ afbeelding ]
quote:
Goedquote:
Yep...helemaal goedquote:Op zondag 19 juli 2009 08:47 schreef JufMariska het volgende:
Nou, dan tik ik deze nog even in: Riederstee, Barendrecht.
Heb wel veel gezocht naar de vierkante kunsttuin uit de GE-opgave, maar kom 'm way niet vinden
Prima!quote:Op zondag 2 augustus 2009 19:49 schreef Maizena het volgende:
HH. Laurentius- en Elisabethkathedraal Mathenesserlaan, 307
Het Pim Fortuyn gebeuren...
Dat kloptquote:Op maandag 3 augustus 2009 07:44 schreef chufi het volgende:
Amsterdamseweg / Molenweg , Amstelveen
De Jonge Dikkert
Dat is hemquote:
Is goedquote:
Met HS en WvA in de hoofdrolquote:Op donderdag 13 augustus 2009 04:35 schreef chufi het volgende:
Gebouw rechts is ooit gebruikt voor de opnames van een bekende film
Helemaal goedquote:Op maandag 17 augustus 2009 14:10 schreef Maizena het volgende:
Hč, hč...In die buurt ben ik na de vroege jaren '70 niet meer geweest...
Laat staan dat ik wist dat daar o.a. "De Lift" was gefilmd.
Laan van Kronenburg, Amstelveen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tupac_Shakurquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:05 schreef Maizena het volgende:
Ja, maar je moet wel een stukkie noordelijker....
De straatnaam lijkt een beetje op de naam van een 'rapper'
Hč, hč....Is goed hoor!quote:
Hoezo stuk? Zie je geen plaatje? Anyway het gaat om de straat van waaraf de streetview is genomen...quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:05 schreef Mirel het volgende:
Ik weet niet waar dat is maar die weg is stuk.
Vind ik nog een beetje vroeg, maar er staan een aantal karakteristieke dingen op die het dorp herkenbaar zouden kunnen maken en daarmee de wegquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:15 schreef Mirel het volgende:
Was een grapje.![]()
Maar ik zou het niet weten, ik zie niks bekends in die fotoHints!
Juist.quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:49 schreef Maizena het volgende:
Foto is genomen vanaf de Westpoortweg...wat je ziet is Ruigoord.
Dat kloptquote:Op zondag 30 augustus 2009 15:15 schreef redunzl het volgende:
[..]
je staat op de brug tussen de gedempte gracht en peperstraat in zaandam
dat is snel... en goed!quote:
Wat dan ?? Ingang Amsterdeamse Bos?quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:30 schreef Maizena het volgende:
Oude Karselaan, Amstelveen. ( ik dacht al iets te herkennen)
Ja dat is hem idd..Neem je tijd met uitzoeken... we gaan hier niet erg snelquote:Op donderdag 17 september 2009 08:19 schreef piotr_h het volgende:
20 De Heul.
Ik heb begrepen dat ik een nieuwe mag maken. Dit moet even wachten tot vanavond, omdat ik geen plaatjes mag oploaden nu......
quote:Op donderdag 17 september 2009 08:19 schreef piotr_h het volgende:
20 De Heul.
Ik heb begrepen dat ik een nieuwe mag maken. Dit moet even wachten tot vanavond, omdat ik geen plaatjes mag oploaden nu......
quote:
Klopt inderdaad, was deze helemaal vergeten.quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:54 schreef redunzl het volgende:
ik zie daar links de oude suikerfabriek bij Halfweg...
vanaf de Zwanenburgerdijk in Zwanenburg
helemaal goed!quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:07 schreef Maizena het volgende:
De molen van Neck, gezien vanaf de Zwarteweg in Neck...
http://www.molendatabase.nl/nederland/molen.php?nummer=683
Zou kunnen, maar het is wel goedquote:Op zondag 27 september 2009 22:02 schreef redunzl het volgende:
de noordammerlaan in bovenkerk, vlgs mij al 2 keer eerder langsgekomen
Is natuurlijk goed...Bilderberg Hotel en restaurant 70 uit 'Wie is de chef'...quote:Op zondag 27 september 2009 12:54 schreef chufi het volgende:
Kijkend vanaf de Eendrachtweg naar de Westersingel in Rotterdam
helemaal goed!quote:
quote:Op dinsdag 29 september 2009 06:49 schreef chufi het volgende:
Zal wel ergens in Amsterdam zijn, dat is tegenwoordig 1 grote bouwput
Ik reken hem goed, maar het is volgens de map gemeente Tynaarlo.quote:
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:43 schreef thettes het volgende:
Doe me denken aan de westpoort in Amster..dam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |