abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 maart 2009 @ 18:00:25 #76
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_67498582
Starbuck is nou echt zo'n vrouwke van: het ziet er allemaal wel leuk uit maar het is het net niet.

Trouwens ook een heel mooi stuk was wanneer Starbuck weer "back from the dead" kwam en je voor het eerst die prachtige versie van All Along The Watchtower hoorde. Dat moment was ook echt indrukwekkend.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_67498775
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 16:05 schreef Asgard het volgende:
Leuke aflevering weer vandaag
Whahaha, ja, die kop van Adama toen 'ie geen bouwvergunning kreeg voor z'n blokhut!

"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  zaterdag 28 maart 2009 @ 19:08:39 #78
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67500374
Ik ben vooral benieuwd of ze Lee op tijd vanuit Zuid-Afrika naar Doc Cottle in Canada krijgen voordat hij doodbloedt door die pijl die hij in z'n eigen voet schoot.
pi_67501472
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 18:08 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Whahaha, ja, die kop van Adama toen 'ie geen bouwvergunning kreeg voor z'n blokhut!

zaterdag 28 maart 2009 @ 21:02:11 #80
184465 Migue
Sensuele man
pi_67503623
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 18:08 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Op zich vind ik dat dan wel weer jammer, dat ze zo'n sneer naar de DDR moeten maken
  Moderator zaterdag 28 maart 2009 @ 21:17:29 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_67504134
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 03:08 schreef kingmob het volgende:
Dit gaat het topic worden dat over 6 jaar ofzo omhoog wordt gekicked omdat iemand het op tv heeft gezien
tvp dan maar
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:32 schreef Cheiron het volgende:
Wat blijft voor jullie eigenlijk het hoogtepunt van de serie? Voor mij moet dat toch echt de redding van New Caprica zijn. De Galactica die de atmosfeer in en uit jumped, de Vipers die dan gelaunched worden en natuurlijk het heroische einde van de Pegasus (erg jammer trouwens, die had ik graag nog langer gezien).

Op een goede twee staat wel een episode uit S4: het einde van de muiterij... Oh, en natuurlijk de hele miniserie eigenlijk
de dood van Starbuck voor mij btw!

[ Bericht 42% gewijzigd door sp3c op 28-03-2009 21:24:22 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 21:18:19 #82
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_67504168
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 21:02 schreef Migue het volgende:

[..]

Op zich vind ik dat dan wel weer jammer, dat ze zo'n sneer naar de DDR moeten maken
Ik vond die scène met Baltar dan wel weer geniaal, hoe hij met zijn gladde religieus getinte praatjes en traan-oogjes dat paard probeerde te overtuigen om te doen wat hij zei. Want het land moest eerst omgeploegd worden.
Ben benieuwd of dat paard in zijn praatjes trapt volgende week.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_67506130

Let's go get them

* DJKoster is net begonnen aan de serie
  zaterdag 28 maart 2009 @ 22:44:58 #84
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67507106
Aha, met de miniseries bezig?

Blijf vooral kijken, seizoen 1 wordt pas echt genieten geblazen!
  zaterdag 28 maart 2009 @ 22:46:22 #85
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_67507155
Favoriete momenten.. Het zijn er zoveel, maar de twee die ik nu even kan bedenken zijn de aanval op een Tylium refinery geleid door Apollo na een leuk uitgevoerde afleidingstactiek met als hoogepunt Apollo's eigen "Trench-run" maar dan als klapper dat ie door de conveyor tunnel moet gaan vliegen. En natuurlijk de reddingsactie van de Galactica in Exodus pt. II met daarna nog een reddingsactie door Pegagus. De uitvoering ervan... Hoe verzin je het.
The Internets, I needs it..
  zaterdag 28 maart 2009 @ 23:38:40 #86
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_67508650
Even een grote reminisce post, de dingen die het me meest bijbleven.

Topmoment nr 1 was de ontdekking van de 4 van de final five. Die muziek, de scene daarna met die mooie nebula, en Anders in een Raptor. Als die raider hem scant, dan zie je in slow motion hoe die raider zich langzaam omdraait, en op dat moment vliegt er zo'n brokstuk voorbij. Ziet er allemaal zo gaaf uit. Vervolgens die rode oog.
En dan hoe Lee Kara tegenkomt, All Along The Watchtower luider en grootser wordt, en de uitzoom en inzoom naar Aarde.

Iedere moment met Leoben en Kara was gaaf. Maar vooral tijdens haar dood, en als ze haar dode lichaam vinden in de raptor. Lee's reactie in de raptor tijdens de explosie, die hele scene.

Toen een six een andere six een zoen gaf en de nek omdraaide. Dat was echt wtf en

Exodus reddingsactie van Galactica, hoe die raptor uit de launchtube komt tijdens de daling. De bijna-executie van een hele loop mensen. Vervolgens de reddingsactie van Pegagus en de ontploffing ervan.

Het hele verhaal rondom de verwaarlozing van Gina.

D'anna die de Final Five probeerde te zien, die aantal keren waar je korte flashes zag, en die enge tekening die ze maakte.

De mysterie en vernietiging van de Olympic Carrier.

Gaeta's executie. Heel tragisch, had echt medelijden met hem.

De landing op vernietigde Aarde. Die hele sfeer. En als je goed oplette zag je hoe Caprica-six naar Tigh liep en hem zachtjes streelde met haar hand.
En ik merkte ook gelijk bij het kijken op, tijdens Tyrol's flashback, dat je een poster op de muur zag, maar die poster had niet afgesneden hoeken zoals bij alle documenten in BSG. Toen wist ik al dat er iets anders was aan de planeet maar ik had niet verwacht dat het Cylons waren.

De laatste ep, alles. Maar vooral de mooie muziek en All Along the Watchtower scene. Gesprek tussen Baltar en Cavil, en hoe Cavil zelfmoord pleegde.
Adama die met een viper over kuddes beesten vloog.

Baltar en Head-six scenes.
Six en Head-baltar scenes.
Zo verschillend geacteerd allemaal. Ook de onderlinge identieke Cylon modellen.

Razor, scenes in het oude schip, met die heel eng lucide Hybrid.
En de flashback van Adama die in een Cylon skinjob lab was. En hoe de oorlog op dat moment afgelopen was, en het schip verdween, opstijgend naar de ruimte.

Boomer die Adama neerschoot.

Saul Tigh die hallucineerde dat hij Adama neerschoot. Dat was echt schrikken toen.

Hoe Adama en Athena naar elkaar toe groeiden, en hij haar cel liet inrichten met een bed enzo.
In de latere eps hadden de scenes met een cel altijd een bed. Daarvoor niet. Denk naar maar de scenes met Tyrol en Callie.

Callie die dood werd geschoten. Ze was zo poepsie.

De zelfmoord van Dee.
Vervolgens daarop hoe Adama door de gangen loopt, FRAK EARTH graffiti op de muren, en hij loopt gewoon stug door. Die 2 personen die met elkaar vechten waar hij tussendoor loopt. Geweldige scene. Sfeer was érg sterk.

Romo Lampkin scenes.

[ Bericht 16% gewijzigd door Mirel op 28-03-2009 23:49:32 ]
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 23:41:09 #87
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67508708
Favoriete moment? Ik ga voor de miniseries.
Ik heb me jarenlang af laten schrikken door de titel van de serie (ik zou weleens een marketing onderzoekje willen uitvoeren om te achterhalen hoe nadelig de naam nou precies was voor de serie).

Uiteindelijk dan toch de miniseries gedow.. euh gekocht, wekenlang in een moet-ik-nog-eens-kijken map gepleurd en op een warme zomerdag een keer aangeslingerd.
Ik werd meteen de miniserie ingezogen. Wow.

Vond iig Mary McDonnel in onderstaande scènes ijzersterk:

Roslin: I honestly don't know why I have to keep telling you this, but the war is over.

Adama: It hasn't begun yet.

Roslin: That's insane.

Adama: You would rather that we run?

Roslin: Yes, absolutely. That is the only sane thing to do here, exactly that: run. We leave this solar system, and we don't look back.

Adama: And we go where?

Roslin: I don't know. Another star system, another planet, somewhere where the Cylons won't find us.

Adama: You can run if you like. This ship will stand, and it will fight.

Roslin: I'm gonna be straight with you here. The human race is about to be wiped out. We have fifty thousand people left, and that's it. Now, if we are even going to survive as a species, then we need to get the hell out of here and we need to start having babies.

Deze scène heb ik op het moment zelf 3 keer teruggespoeld. Beste uit 4 seizoenen.

Andere noemenswaardige punten:
-Pegasus arc.
-New Caprica
-33(!!!)

Mindere momenten
-Final Five vraagstuk (zware letdown...)
-Blackmarket
-Hera (mjah... mjah...)
-En het gevoel dat het verhaal niet voldoende uitgedacht was van te voren.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 23:55:23 #88
87680 Mirel
pi_67509030
Lol @ nieuwe aflevering posts.

Ik vond het wel grappig hoe Tyrol niks te doen had in de UK omdatie in ze eentje zat. Beetje wanken hier en daar in de mistige bossen.
pi_67509135
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 23:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
-Blackmarket

Die podcast erbij was wel leuk
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 29 maart 2009 @ 00:07:24 #90
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67509289
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 23:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik heb me jarenlang af laten schrikken door de titel van de serie (ik zou weleens een marketing onderzoekje willen uitvoeren om te achterhalen hoe nadelig de naam nou precies was voor de serie).
Denk dat die naam ze meer kwaad dan goed heeft gedaan

Vandaag sprak ik iemand op MSN die had 'two riders were approaching' achter zijn naam staan.
Ik meteen: "Heu! Ben jij een Cylon?! ".
Ging 'ie me uitleggen dat dat uit 'n liedje van Bob Dylan kwam en in de film Watchmen zat.
Ik zeg: "Noh! Bob Dylan m'n reet. Sam Anders speelde dat dik 150.000 jaar geleden al "

Mja, hij vond het maar schandalig dat ze zo'n geniaal nummer voor een B-serie gebruikten. Niet dat hij ooit maar één minuut van BSG heeft gezien. Toen ik 'm laatst vertelde dat ik de series finale aan het kijken was vroeg hij of die serie niet al 30 jaar afgelopen was.
  zondag 29 maart 2009 @ 00:12:15 #91
87680 Mirel
pi_67509376
Haha blockbusters quoten
  zondag 29 maart 2009 @ 00:16:48 #92
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_67509453
Ik moet er nog even aan wennen dat er niks meer te downloaden is .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_67510094
quote:
Op zondag 29 maart 2009 00:16 schreef k_i_m het volgende:
Ik moet er nog even aan wennen dat er niks meer te downloaden is .
Gewoon opnieuw beginnen joh. Ik heb die mini-series 4-5 jaar geleden voor het laatst gezien. Tijd voor herhaling, maar nu in HD, met ondertiteling
  zondag 29 maart 2009 @ 08:50:21 #94
184465 Migue
Sensuele man
pi_67512705
quote:
Op zondag 29 maart 2009 00:12 schreef Mirel het volgende:
Haha blockbusters quoten
Niet zo'n grote mond over Watchmen
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 maart 2009 @ 09:29:51 #95
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_67512895
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 23:38 schreef Mirel het volgende:
Callie die dood werd geschoten. Ze was zo poepsie.
Callie schoot Boomer dood

Callie zelf vond haar einde in een airlock, door Tory
Ze werd niet doodgeschoten

Overigens vond ik de Kennedy-vergelijkingen erg mooi
Callie die Boomer doodschoot was een directe verwijzing naar Jack Ruby die Lee Harvey Oswald doodschoot

En Roslin die aan boord van Colonial One wordt ingezworen als president, een verwijzing naar Lyndon B. Johnson aan boord van Air Force One na de dood van Kennedy

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 29 maart 2009 @ 10:46:54 #96
28033 Pek
je moet wat
pi_67513539
Je vergeet er een

The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_67514460
quote:
Op zondag 29 maart 2009 10:46 schreef Pek het volgende:
Je vergeet er een

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

zondag 29 maart 2009 @ 11:57:59 #98
87680 Mirel
pi_67514630
Oh ja dat van Callie was een foutje. Toen ik het typte dacht ik ook gewoon aan de airlock scene.

En mooie foto's hee Zijn er nog meer overeenkomsten?
  zondag 29 maart 2009 @ 18:31:39 #99
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_67524518
Favoriete scenes, off the top of my head:

"One year later...". Echt een geniale zet. Toen die woorden verschenen aan het eind van seizoen 2, riep ik hardop "WHAT THE FUCK!!!?!??!??". Ik vond het zo'n gewaagde move, om opeens een heel stuk verhaal over te slaan, een heel nieuwe situatie te introduceren en deze meteen up te fucken met een Cylon-invasie

Chief & Helo redden Athena van een verkrachting. Zo mooi hoe ze het ene moment ruzie maken en het andere moment samen die assholes ervan langs geven Echt nagels in de stoelleuning op dat moment. De hele Pegasus verhaallijn was prachtig, maar dat stukje vond ik het indrukwekkendst, omdat het eigenlijk iets kleins en persoonlijks (maar onwijs heftigs) was, maar tot een gigantische fallout tussen de twee Battlestar crews leidde.

Bevrijding van New-Caprica. Duh.

Six maakt een baby af. Dat was voor mij het moment waarop duidelijk werd dat dit absoluut geen doorsnee scifi show was.

Dinner-party in Tigh Me Up, Tigh Me Down. Daar werd ik meteen verliefd op Ellen, wat een heerlijk lomp, sletterig karakter. Ik moet nog steeds grinniken als ik aan die scene terugdenk. Zo heerlijk genant

Head-Six verdwijnt en "echte" Six verschijnt. Zowel hilarisch (als Gaius denkt dat ze head-Six is en niemand anders haar kan zien) als intrigerend, want was die "echte Six" nu écht echt?! (Na de finale ben ik geneigd te concluderen dat ze eenzelfde soort verschijning was als Starbuck, en daarom zomaar van Galactica kon verdwijnen)

Starbuck speelt All Along the Watchtower. Prachtige scene waarin de muzikale kwaliteiten van BSG (weer eens) op zijn best getoond werden Kippevel

"I'm coming for all of you!!!". De muiterij was heerlijke suspense, en pissed-off Roslin is altijd heerlijk om te zien.

Boomer schiet Adama neer. Zoals eigenlijk elke season finale, was ook dit weer een heerlijk WTF-moment Vooral zo perfect dat Boomer vrede met zichzelf lijkt te hebben gevonden en zich aan de zijde van de Colonials te hebben geschaard, om dan opeens door haar programmering gefrakked te worden

Damn, er is zoveel meer. Ben vooral heel veel van die "kleinere momenten" vergeten, waarin gewoon het acteerwerk verpletterend was. Weet zeker dat er heel veel van dat soort emotionele scenes in zaten die ik nu gewoon niet zo 1 2 3 kan oproepen

Maar wat een serie was het toch
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  Moderator zondag 29 maart 2009 @ 18:46:27 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_67524834
ja dat Boomer de Admiraal neerschoot!!

toen dacht ik echt bij mezelf 'wtf?'
die zag ik niet aankomen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')