Even een grote reminisce post, de dingen die het me meest bijbleven.
Topmoment nr 1 was de ontdekking van de 4 van de final five. Die muziek, de scene daarna met die mooie nebula, en Anders in een Raptor. Als die raider hem scant, dan zie je in slow motion hoe die raider zich langzaam omdraait, en op dat moment vliegt er zo'n brokstuk voorbij. Ziet er allemaal zo gaaf uit.

Vervolgens die rode oog.
En dan hoe Lee Kara tegenkomt, All Along The Watchtower luider en grootser wordt, en de uitzoom en inzoom naar Aarde.

Iedere moment met Leoben en Kara was gaaf. Maar vooral tijdens haar dood, en als ze haar dode lichaam vinden in de raptor. Lee's reactie in de raptor tijdens de explosie, die hele scene.

Toen een six een andere six een zoen gaf en de nek omdraaide. Dat was echt wtf en
Exodus reddingsactie van Galactica, hoe die raptor uit de launchtube komt tijdens de daling. De bijna-executie van een hele loop mensen. Vervolgens de reddingsactie van Pegagus en de ontploffing ervan.
Het hele verhaal rondom de verwaarlozing van Gina.
D'anna die de Final Five probeerde te zien, die aantal keren waar je korte flashes zag, en die enge tekening die ze maakte.
De mysterie en vernietiging van de Olympic Carrier.
Gaeta's executie. Heel tragisch, had echt medelijden met hem.
De landing op vernietigde Aarde. Die hele sfeer. En als je goed oplette zag je hoe Caprica-six naar Tigh liep en hem zachtjes streelde met haar hand.
En ik merkte ook gelijk bij het kijken op, tijdens Tyrol's flashback, dat je een poster op de muur zag, maar die poster had niet afgesneden hoeken zoals bij alle documenten in BSG. Toen wist ik al dat er iets anders was aan de planeet maar ik had niet verwacht dat het Cylons waren.
De laatste ep, alles. Maar vooral de mooie muziek en All Along the Watchtower scene. Gesprek tussen Baltar en Cavil, en hoe Cavil zelfmoord pleegde.
Adama die met een viper over kuddes beesten vloog.
Baltar en Head-six scenes.
Six en Head-baltar scenes.
Zo verschillend geacteerd allemaal. Ook de onderlinge identieke Cylon modellen.

Razor, scenes in het oude schip, met die heel eng lucide Hybrid.

En de flashback van Adama die in een Cylon skinjob lab was. En hoe de oorlog op dat moment afgelopen was, en het schip verdween, opstijgend naar de ruimte.
Boomer die Adama neerschoot.
Saul Tigh die hallucineerde dat hij Adama neerschoot. Dat was echt schrikken toen.
Hoe Adama en Athena naar elkaar toe groeiden, en hij haar cel liet inrichten met een bed enzo.
In de latere eps hadden de scenes met een cel altijd een bed. Daarvoor niet. Denk naar maar de scenes met Tyrol en Callie.
Callie die dood werd geschoten.

Ze was zo poepsie.
De zelfmoord van Dee.
Vervolgens daarop hoe Adama door de gangen loopt, FRAK EARTH graffiti op de muren, en hij loopt gewoon stug door. Die 2 personen die met elkaar vechten waar hij tussendoor loopt. Geweldige scene. Sfeer was érg sterk.
Romo Lampkin scenes.
[ Bericht 16% gewijzigd door Mirel op 28-03-2009 23:49:32 ]