Dat karakter had oorspronkelijk zelfs moeten sterven in de miniseries.quote:Op maandag 13 april 2009 19:22 schreef PPL het volgende:
Ow Jah... er is nog even hoop.
Thanks.
Van de week trouwens weer de minserie gekeken.
Eigenlijk was Helo niet meer dan een bijrolletje (...)
dan alquote:Op maandag 13 april 2009 16:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Omdat het over iets meer dan een week al zover is:
Caprica #1 - "The end of humanity has a beginning..."
Hmm of pilots vaak los uitgebracht worden op DVD weet ik eigenlijk niet. Je ziet wel vaak dat pilots voortijdig op internet lekken via de bekende kanalen.quote:Op maandag 13 april 2009 20:01 schreef Mirel het volgende:
Gebeurt dat vaak met series? Een half jaar voor het uitzenden de pilot publiekelijk uitbrengen?
Oh.. dat het gat tussen pilot en serie zo groot is, is niet uitzonderlijk hoor.quote:
Bijna, wat je in de miniseries van Helo zag was alles wat bedoelt was voor dat karakter. Maar na de miniseries bleven mensen vragen wat er met Helo gebeurd was aan Ron Moore, waarop bij besloot Helo terug te brengen voor een vaste rol in de reguliere series.quote:Op maandag 13 april 2009 19:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat karakter had oorspronkelijk zelfs moeten sterven in de miniseries.
Caprica #1 - "The end of humanity has a beginning..."quote:Op woensdag 15 april 2009 21:34 schreef Pek het volgende:
Stil hier![]()
Caprica....niemand durft er blijkbaar over te beginnen, dus doe ik het maar: heeft iemand het al afgekeken? Ik zit aan m'n derde poging
Voor mij dus wel, maar al die ruimte-veldslagen konden mij dan ook gestolen worden. Hoewel ik het vermoeden heb dat die er wel gaan komen in de Colonial Wars.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:42 schreef KirkLazarus het volgende:
Nog niets van gezien. Voelt het ook maar een beetje als Battlestar?
quote:Op donderdag 16 april 2009 12:37 schreef Migue het volgende:
Misschien klink ik nu zeikerig, maar ik zou het wel fijn vinden als de Caprica spoilers uit dit topic kunnen blijven, daarvoor is het Caprica-topic
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ken het. Nadat ik in het Caprica topic gereageerd had dacht ik weer aan All Along The Watchtower en nu zit ik 4x17 te kijken. Fantastische aflevering die ik in eerste instantie erg matig vond.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:15 schreef KirkLazarus het volgende:
Wilde gisteren alleen even die opening statement van Romo Lampkin rippen om iemand te laten zien, uiteindelijk heb ik weer naar 'Pegasus' en ' Exodus II' zitten kijken
En niet zonder kritiek, veel mensen vonden het maar onzin dat ze (UN panel) een stel acteurtjes en een sci-fi schrijver hiervoor uitnodigden. Alsof die ook maar iets weten van de realiteit van marteling en oorlogsproblematiek, laat staan dat ze er wat nuttigs over kunnen zeggen.quote:Op maandag 27 april 2009 22:09 schreef Salamander het volgende:
Ik zat net even te kijken of het shirt dat ze draagt echt niet te koop is zoals ik las. En daarbij kwam ik natuurlijk op de site van Sci-fi channel.
En de schrijvers en cast zijn bij een panel van de UN geweest om daar te spreken over hoe de onderwerpen zoals martelen en andere vraagstukken die in de show voorkomen zich verhouden tot de echte wereld.
Is allemaal te bekijken op de site.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....hebben en dan op precies diezelfde plek op een mooi zwart leren jack (zie spoiler) hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan eigenlijk nog zo'n Admiral pin erbij![]()
![]()
![]()
Grappig, dat en het hele "in space"gebeuren was voor mij 80% van de kijkervaring. Dat en het script.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voor mij dus wel, maar al die ruimte-veldslagen konden mij dan ook gestolen worden. Hoewel ik het vermoeden heb dat die er wel gaan komen in de Colonial Wars.
ik vond de afleveringen waarin ze op een planeet waren juist de beste....quote:Op woensdag 29 april 2009 18:50 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Grappig, dat en het hele "in space"gebeuren was voor mij 80% van de kijkervaring. Dat en het script.
*zet nog even "Storming Caprica" en zwijmt weg*
Het moment dat die doedelzak inkomt; heerlijk.
Damn, enjoy it while you still can!quote:Op maandag 11 mei 2009 17:13 schreef Verluste het volgende:
Halverwege seizoen 3. Boeit me veel meer dan pak em beet Star Trek, vanwege het psychologische en het morele erachter. Ze (de cast, de regie) slagen goed in karakterverdieping, symboliek, metaforen, bij iedere aflevering heb je meerdere lagen waar je over na gaat denken.
De serie is excellent in het weergeven van de mens an sich.
En klaar.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:56 schreef Merkie het volgende:
[..]
Oki. Vanavond eerst maar eens verder met seizoen 2
.
Caprica #1 - "The end of humanity has a beginning..." ?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:58 schreef Jivis het volgende:
Ik heb genoten en ga mijn dagelijkse portie BSG de komende dagen zeker missen.
Tja, ik weet niet, misschien dat ik daar nog even mee wacht tot het echt begint. Anders ben je helemaal lekker gemaakt met die pilot en dan moet je weer eeuwen gaan wachten op aflevering 2.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:07 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Caprica #1 - "The end of humanity has a beginning..." ?
quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:10 schreef KirkLazarus het volgende:
Ik wil twee van die gave BSG-logo's (zie spoiler)...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....hebben en dan op precies diezelfde plek op een mooi zwart leren jack (zie spoiler) hebbenHee, die leren jas, waar heb je die gevonden? Dat is nou de jas die ik heel graag wil!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan eigenlijk nog zo'n Admiral pin erbij![]()
![]()
![]()
Gevonden. Way to expensive
[ Bericht 4% gewijzigd door Dizer op 13-05-2009 09:42:59 ]Friends don't let friends remain beardless...
Ze ging dood op de cylon aarde en keerde terug als engel.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:24 schreef Merkie het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat er met Starbuck gebeurd is eigenlijk? Beetje laf om haar weer tot leven te wekken en vervolgens niet uit te leggen hoe of wat.
En kreeg er een gratis Viper bij? Daarnaast kunnen Gaius-engel en Six-engel niet door iedereen gezien worden, maar Starbuck-engel wel?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:27 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Ze ging dood op de cylon aarde en keerde terug als engel.
Zwak. Met virtual Gaius en Six vind ik het niet erg gezien hun religieuze aard.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:45 schreef KirkLazarus het volgende:
They played the God card.. dan hoef je niet met logische verklaringen te komen.
Ohja, makes sensequote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:09 schreef KirkLazarus het volgende:
Hera was mitochondrial Eve en dus de oudste gemeenschappelijke voorouder van ons allemaal en omdat Hera half mens, half Cylon was bestaan er dus geen pure mensen en pure Cylons meer... uitgestorven, en daar is Starbuck indirect verantwoordelijk voor.
Maar je zag toch dat de mensen op verschillende plaatsen van de aarde gingen wonen? Hoe kan het dan dat Hera de enige gemeenschappelijke voorouder is?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:09 schreef KirkLazarus het volgende:
Hera was mitochondrial Eve en dus de oudste gemeenschappelijke voorouder van ons allemaal en omdat Hera half mens, half Cylon was bestaan er dus geen pure mensen en pure Cylons meer... uitgestorven, en daar is Starbuck indirect verantwoordelijk voor.
Hmm, goed opgemerkt. Nu maakt het geen sense meer.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:55 schreef Jivis het volgende:
[..]
Maar je zag toch dat de mensen op verschillende plaatsen van de aarde gingen wonen? Hoe kan het dan dat Hera de enige gemeenschappelijke voorouder is?
Misschien is iedereen over der heen geweest ?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:55 schreef Jivis het volgende:
[..]
Maar je zag toch dat de mensen op verschillende plaatsen van de aarde gingen wonen? Hoe kan het dan dat Hera de enige gemeenschappelijke voorouder is?
Simpel, de rest is er blijkbaar niet in geslaagd om te 'minglen' met de plaatselijke bevolking. Zij is blijkbaar een aantal jaren later de slet uit gaan hangen bij een paar van die behaarde Wild Boys en daaruit kwam de moderne mensquote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:55 schreef Jivis het volgende:
[..]
Maar waarom is Starbick indirect verantwoordelijk? Omdat ze aarde heeft gevonden?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:09 schreef KirkLazarus het volgende:
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 08:22 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Simpel, de rest is er blijkbaar niet in geslaagd om te 'minglen' met de plaatselijke bevolking. Zij is blijkbaar een aantal jaren later de slet uit gaan hangen bij een paar van die behaarde Wild Boys en daaruit kwam de moderne mens
Ja maar dat verklaart toch niet waarom alles van Hera afkomstig is? Je zag zat stelletjes wegtrekken, die kunnen toch kinderen gemaakt hebben, die zich vervolgens weer voortplantten met kinderen van een ander stelletje. Dat Hera zich heeft voortgeplant met de bewoners van de aarde, okee, maar waarom zou er geen pure mens meer kunnen bestaan?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 08:22 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Simpel, de rest is er blijkbaar niet in geslaagd om te 'minglen' met de plaatselijke bevolking. Zij is blijkbaar een aantal jaren later de slet uit gaan hangen bij een paar van die behaarde Wild Boys en daaruit kwam de moderne mens
Dat niet alleen...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 08:22 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
wellicht waren de groepen mensen te klein om op zichzelf te overleven, of gingen dood aan honger, of werden afgemaakt door die inboorlingen, sommigen zijn al oud en kunnen geen kids meer krijgen. Of ze zijn gewiped door een bacterie waar ze niet tegen konden?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:39 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja maar dat verklaart toch niet waarom alles van Hera afkomstig is? Je zag zat stelletjes wegtrekken, die kunnen toch kinderen gemaakt hebben, die zich vervolgens weer voortplantten met kinderen van een ander stelletje. Dat Hera zich heeft voortgeplant met de bewoners van de aarde, okee, maar waarom zou er geen pure mens meer kunnen bestaan?
Tja, dat vind ik meer speculatie dan een echte verklaringquote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:07 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
wellicht waren de groepen mensen te klein om op zichzelf te overleven, of gingen dood aan honger, of werden afgemaakt door die inboorlingen, sommigen zijn al oud en kunnen geen kids meer krijgen. Of ze zijn gewiped door een bacterie waar ze niet tegen konden?
sommige dingen in BSG worden helaas een beetje te gemakkelijk of helemaal niet uitgelegdquote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:15 schreef Jivis het volgende:
[..]
Tja, dat vind ik meer speculatie dan een echte verklaring.
Je hebt niet altijd een uitgekauwde verklaring nodig toch? Er zijn diverse mogelijkheden.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:15 schreef Jivis het volgende:
[..]
Tja, dat vind ik meer speculatie dan een echte verklaring.
My thoughts exactly, dat is juist wat BSG zo interessant maakt, dat het de kijker ook ruimte geeft voor interpretatie.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:23 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Je hebt niet altijd een uitgekauwde verklaring nodig toch? Er zijn diverse mogelijkheden.
dat klopt niet bepaaldquote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:49 schreef Mirel het volgende:
Het is wel zo dat dat de vrouwelijke genen doorgegeven worden en de mannelijke niet. Verder weet ik er niets over te zeggen
Beide genen worden doorgegeven (anders zouden we allemaal klonen van onze moeders zijn) jij bent in de waar met het xx en xy chromosoom.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:20 schreef Mirel het volgende:
zoiets ofzo, ik weet het niet. Als jij het weet vertel er dan meer over.
Letterlijk vertaald: voorbode, of bode van de dood. Ergens klopt dat wel. Door haar is het Cylon ras uitgestorven (of net niet, het is hoe je het biologisch bekijkt).quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:50 schreef Merkie het volgende:
[..]
Zwak. Met virtual Gaius en Six vind ik het niet erg gezien hun religieuze aard.
En dat gedoe met "The harbinger of death", waar sloeg dat op?
Ik ga het niet kijken, ik vermoed heel erg dat het té soapy wordt.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:52 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Caprica #1 - "The end of humanity has a beginning..."
Hier zijn alle caprica kijkers.
Heb het gezien en ik ga de serie denk ik wel volgen, maar het is totaal anders dan BSG.
De technologie in deze serie klinkt wel interessant
Ze (Katee Sackhoff) is dan ook als een keiharde marine neergezet. Geen lange nagels, geen hoge hakken, geen make-up. Maar kort (in het begin) onverzorgd haar, passende kledingstijl, tatoeages en een bad attitude.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:18 schreef Verluste het volgende:
Ik vond Kara Thrace eigenlijk helemaal niet zo lekker als je de actrice vergelijkt met andere beelden uit bladen en films etc.
Duidelijk een Kara 'Starbuck' Trace grijns op haar gezicht te zien.quote:
V the remakequote:Op woensdag 27 mei 2009 22:48 schreef pdiscs het volgende:
Er komt een remake van de 80-er jaren serie "V". Wellicht kan dit het gapende gat dat BSG heeft achtergelaten ietwat opvullen?
quote:Instead of going through withdrawal, fans of “Battlestar Galactica” can breathe a sigh of relief. The Sci Fi Channel has given the green light to both “Caprica,” a prequel to the four-season space war phenomenon, and “Battlestar Galactica: The Plan,” a two-hour TV movie set to air in the fall.
The spin-off series “Caprica” premieres with a two-hour pilot, available on DVD and digital download since April. The pilot will be re-released along with the 18-episode first season of “Caprica,” scheduled for broadcast in early 2010.
“Caprica” takes place in the same universe, 58 years before the events of “Battlestar Galactica.” Though it is a prequel, it is self-contained. Viewers can enjoy and understand the show with no prior knowledge of “Battlestar Galactica.” And unlike “BSG,” “Caprica” is less about the space battles and more about family drama and political intrigue. The series takes place on the planet Caprica, a world just a few technological leaps and bounds ahead of our own. To give the show a retro feel, much of the costume and set design is based on 1950’s styles.
Welcome to a civilization drunk on its own success, dizzy with the possibilities of unlimited technology, and darkened by ethnic and class prejudice. “Caprica” tells the story of two families who lose their daughters in a terrorist attack, and go to extreme measures to get them back. It stars Eric Stoltz as Daniel Graystone, a technological entrepreneur who develops artificial intelligence in order to clone his dead daughter, and Esai Morales as Joseph Adama (father of “BSG”s William Adama), a lawyer who wrestles with the moral implications of bringing his own daughter back to life as a robot.
Are the two resurrected daughters the first Cylons? Is this where the war in Battlestar Galactica all began? Producer Ron Moore isn’t telling yet. But he has stated that he wants to reach a larger demographic than “BSG”s science fiction cult following. The show is essentially a family drama, taking place entirely earth-bound (or Caprica-bound, if you will). Moore hopes that the lack of spaceships and military action will appeal to female viewers.
Can’t wait a whole year for “Caprica”? The Sci Fi Channel has you covered. “The Plan,” a two-hour movie directed by Edward James Olmos (star of “Battlestar Galactica”) is set to air in the fall. Written by “BSG” veteran Jane Espenson, “The Plan” retells the story of “BSG” from the point of view of the Cylons. “The Cylons were created by man. They rebelled. They evolved. There are many copies. And they have a plan.” Get it? “The Plan” stars many of “BSG”s series regulars, including Tricia Helfer, Grace Park, Michael Hogan, Aaron Douglas, and Olmos himself. Like “Battlestar Galactica: Razor,” “The Plan” takes place during the events of the television series, and fills in the gaps left open by the human-centric original plot.
Weet je dat ik deze serie gewoon mis? Ja, okay, opnieuw kijken dan maar. Maar da's niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:10 schreef DJKoster het volgende:
There must be some kind of way out of here
Said the joker to the thief
Theres too much confusion
I can't get no relief
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |