Zo kun je het ook bekijken.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:15 schreef Vampier het volgende:
Lucky bastards... iedereen die nu nog werk heeft wordt compleet gebruikt door gierige bedrijven
quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:15 schreef Vampier het volgende:
Lucky bastards... iedereen die nu nog werk heeft wordt compleet gebruikt door gierige bedrijven
Hoe gaat het met jullie Amerikaanse Nederlanders momenteel eigenlijk (popolon, Vampier, maartenA, Stefan) , hebben jullie nog werk, zien jullie wat van de crisis in je omgeving?quote:
Ik kan niet over de anderen spreken, hier gaat 't ok.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe gaat het met jullie Amerikaanse Nederlanders momenteel eigenlijk (popolon, Vampier, maartenA, Stefan) , hebben jullie nog werk, zien jullie wat van de crisis in je omgeving?
Ben je in de US voor studie of werk, en waar zit je? (Als ik dat mag vragen.)quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik kan niet over de anderen spreken, hier gaat 't ok.
Mooi.quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik kan niet over de anderen spreken, hier gaat 't ok.
Zo'n SUV raak je aan de straatstenen niet kwijt natuurlijk hè.quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:43 schreef OldJeller het volgende:
Er zijn toch ook werkloze Amerikanen die in tenten wonen. Ze kunnen hun auto nog altijd verkopen voor vele tenten.
Ja hoor. Maar ik denk dat dat wereldwijd wel 't geval is.quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mooi..
Iets te zien van de credit crunch bij jou in de buurt?
Niet voor de reguliere prijs.quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zo'n SUV raak je aan de straatstenen niet kwijt natuurlijk hè.
Veel delen van de wereld hebben een permanente langdurige crisis in vergelijkenis hè, en hier valt het nochtans mede, nog geen tent-cities zoals in Sacramento. Wel willen Balk & Bos dat we tot onze 67ste blijven werken. En daar moeten we heel blij van worden volgens de jonge liberalen, jonge D'66'ers en jonge GL'ers.quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:47 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja hoor. Maar ik denk dat dat wereldwijd wel 't geval is.
Ik heb werk, en ik denk dat dat ook wel zo zal blijven. Heb genoeg te doen.... ons bedrijf maakt ook nog gewoon winst. Welliswaar iets minder winst dan voorgaande jaren, maar toch winst.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
Hoe gaat het met jullie Amerikaanse Nederlanders momenteel eigenlijk (popolon, Vampier, maartenA, Stefan) , hebben jullie nog werk, zien jullie wat van de crisis in je omgeving?
Mooi.quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb werk, en ik denk dat dat ook wel zo zal blijven. Heb genoeg te doen.... ons bedrijf maakt ook nog gewoon winst. Welliswaar iets minder winst dan voorgaande jaren, maar toch winst.
Ik weet dat StefanP nog werk heeft, maar die komt niet meer op FOK! geloof ik. Vampier werkte een aantal maanden geleden nog dacht ik, en popolon heeft bij mijn weten ook nog gewoon een baan.
Weinig. Ik heb een baan, ik weet dat mijn bedrijf het redelijk volhoud in deze moeilijke tijden.... we krijgen nieuwe klanten - gelukkig - maar raken ook klanten kwijt doordat die klanten ZELF gewoon failliet gaan enzo. Het bedrijf waarvoor ik werk zit gezond in elkaar, geen rare politieke spelletjes etc, dus persoonlijk ben ik er niet zo bang voor. Bovendien heb ik nog wat buffers, en familie die ook wel kan/wil helpen als het echt nodig is.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:02 schreef Ryan3 het volgende:
Mooi.
Maar jullie zijn wel allen ict'ers toch? Of StefanP niet?
Dat is de branch waarbij wel harde klappen vallen, want daar wordt door andere bedrijven, naar het schijnt, het eerste op bezuinigd.
Zijn jullie nooit bang om in hetzelfde schuitje terecht te komen als de twee dudes uit OP. Uitkeringen in de VS zijn beperkt, toch?
Denken jullie daar nooit over?
En toch hè dat laatste, hier in Holland krijgen we nog gewoon WW, waar we voor betalen, maar bij jullie??? Niet hè?quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:33 schreef maartena het volgende:
[..]
Weinig. Ik heb een baan, ik weet dat mijn bedrijf het redelijk volhoud in deze moeilijke tijden.... we krijgen nieuwe klanten - gelukkig - maar raken ook klanten kwijt doordat die klanten ZELF gewoon failliet gaan enzo. Het bedrijf waarvoor ik werk zit gezond in elkaar, geen rare politieke spelletjes etc, dus persoonlijk ben ik er niet zo bang voor. Bovendien heb ik nog wat buffers, en familie die ook wel kan/wil helpen als het echt nodig is.
In een auto terecht komen, nee, daar denk ik helemaal niet aan.
Bij Burger King werken.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:36 schreef popolon het volgende:
Ik zie het wel. Anders gaan we gewoon wat anders doen ipv te lopen klagen.
Loop ik te klagen dan?quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:36 schreef popolon het volgende:
Ik zie het wel. Anders gaan we gewoon wat anders doen ipv te lopen klagen.
Ik kan hier voor een jaar lang 70% van het laatst verdiende loon als uitkering krijgen. Daarna houd het natuurlijk gewoon op, dus je hebt een jaar de tijd om een baan te vinden. Ook heb ik nog wel wat spaarcentjes trouwens.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:37 schreef Ryan3 het volgende:
En toch hè dat laatste, hier in Holland krijgen we nog gewoon WW, waar we voor betalen, maar bij jullie??? Niet hè? Als ik een gezin zou hebben, zoals iig jij, popolon en Vampier, en in de VS zou wonen zou ik daar altijd bang voor zijn, en zeker nu dus.
credit +quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mooi..
Iets te zien van de credit crunch bij jou in de buurt?
Jawel, in de VS heb je ook sociale zekerheid. De details verschillen per staat, maar meestal zijn er wel WW uitkeringen en er is altijd bijstand.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En toch hè dat laatste, hier in Holland krijgen we nog gewoon WW, waar we voor betalen, maar bij jullie??? Niet hè?
Okee, dat is redelijk.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:40 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik kan hier voor een jaar lang 70% van het laatst verdiende loon als uitkering krijgen. Daarna houd het natuurlijk gewoon op, dus je hebt een jaar de tijd om een baan te vinden. Ook heb ik nog wel wat spaarcentjes trouwens.
Tja, het is een afweging tussen 45% belasting betalen en 25% belasting betalen he.
Bijstand was toch afgeschaft?quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:40 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Jawel, in de VS heb je ook sociale zekerheid. De details verschillen per staat, maar meestal zijn er wel WW uitkeringen en er is altijd bijstand.
Je bedoelt dat ze al langer werkloos zijn?quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:43 schreef HiZ het volgende:
Zijn deze twee niet eigenlijk meer een voorbeeld van het oude type daklozen ?
Bij mijn weten bestaan er nog federale 'welfare' programma's, maar die zijn niet zo ruim en oneindig als de bijstand hier.quote:
Ja, maar ik vond het wel een leuk verhaal.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:43 schreef HiZ het volgende:
Zijn deze twee niet eigenlijk meer een voorbeeld van het oude type daklozen ?
Ook welfare (bijstand) heb je nog.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:44 schreef Ryan3 het volgende:
Bijstand was toch afgeschaft?
Ongeveer, die nieuwe daklozen zijn mensen die keihard uit de middenklasse op straat terecht zijn gekomen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze al langer werkloos zijn?
Niet hè? Je bent slecht op de hoogte in ieder geval.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En toch hè dat laatste, hier in Holland krijgen we nog gewoon WW, waar we voor betalen, maar bij jullie??? Niet hè?
Je kunt hier in Nederland ook wel dag met je handje zeggen tegen de WW als je zoiets doet, tenzij je baas de feiten achterhoudt voor het UWV.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Ook welfare (bijstand) heb je nog.
Het verschilt alleen zoals hierboven al aangegeven per staat, en de voorwaarden zijn vrij strikt.
Zo kun je als je zelf ontslag neemt (net zoals in Nederland) geen uitkering krijgen. Maar hier kun je ook geen uitkering krijgen als je oneervol ontslagen wordt.... stel, je werkt bij een supermarkt in Nederland, en je steelt een krat bier en je wordt ontslagen. Dan kun je in Nederland WEL nog een uitkering krijgen, echter in de VS krijg je dan GEEN uitkering. Word je ontslagen door layoffs, ofwel gedwongen ontslagen vanwege de economie, dan kom je wel in aanmerking voor een uitkering.
Maar 4 jaar lang in de WAO zitten wegens "stress", dat is hier echt onmogelijk.
Ik ken iemand in Nederland die 4 jaar geleden met "stress" is vertrokken van haar werk, en nu nog steeds thuis zit in de WAO. Ze zal er waarschijnlijk een hele hoop bij verzonnen hebben intussen, maar wat ik via via hoor is ze prima in staat om te kunnen werken.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:51 schreef HiZ het volgende:
Je kunt hier in Nederland ook wel dag met je handje zeggen tegen de WW als je zoiets doet, tenzij je baas de feiten achterhoudt voor het UWV.
4 jaar in de WAO voor 'stress' zie ik mensen ook niet meer doen tegenwoordig.
Dat is niet ongewoon. Er doen een hele hoop stereotypen de ronde over Amerika en Amerikanen..... en daar klopt vaak maar bitter weinig van.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:51 schreef popolon het volgende:
Niet hè? Je bent slecht op de hoogte in ieder geval.
Okee.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Ook welfare (bijstand) heb je nog.
Het verschilt alleen zoals hierboven al aangegeven per staat, en de voorwaarden zijn vrij strikt.
Zo kun je als je zelf ontslag neemt (net zoals in Nederland) geen uitkering krijgen. Maar hier kun je ook geen uitkering krijgen als je oneervol ontslagen wordt.... stel, je werkt bij een supermarkt in Nederland, en je steelt een krat bier en je wordt ontslagen. Dan kun je in Nederland WEL nog een uitkering krijgen, echter in de VS krijg je dan GEEN uitkering. Word je ontslagen door layoffs, ofwel gedwongen ontslagen vanwege de economie, dan kom je wel in aanmerking voor een uitkering.
En als je kanker krijgt oid en agv die ziekte niet meer kan werken?quote:Maar 4 jaar lang in de WAO zitten wegens "stress", dat is hier echt onmogelijk.
Enlighten me dan hè.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:51 schreef popolon het volgende:
[..]
Niet hè? Je bent slecht op de hoogte in ieder geval.
Hoe zit het daar met full-time werken? Ik las ergens dat Amerikanen gemiddeld meer dan 50 uur per week werken om rond te komen. Da's wel veel hè? Of klopt dat ook niet...quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat is niet ongewoon. Er doen een hele hoop stereotypen de ronde over Amerika en Amerikanen..... en daar klopt vaak maar bitter weinig van.
Geen idee, blijkbaar weet jij dat beter dan ik.quote:
kanker != stress.quote:En als je kanker krijgt oid en agv die ziekte niet meer kan werken?
Ik krijg een vast salaris, of ik nu 30 uur of 50 uur werk. Ik werk meestal wel tegen de 40 uur per week, soms meer, soms minder. Ligt eraan hoe druk het is.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:04 schreef Atlanticus het volgende:
Hoe zit het daar met full-time werken? Ik las ergens dat Amerikanen gemiddeld meer dan 50 uur per week werken om rond te komen. Da's wel veel hè? Of klopt dat ook niet...
Ja, maar als je genoeg fake symptomen kunt volhouden krijg je ook in de VS wel geld los.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:59 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ken iemand in Nederland die 4 jaar geleden met "stress" is vertrokken van haar werk, en nu nog steeds thuis zit in de WAO. Ze zal er waarschijnlijk een hele hoop bij verzonnen hebben intussen, maar wat ik via via hoor is ze prima in staat om te kunnen werken.
Het gebeurd dus 100% zeker nog steeds in Nederland.
Ben je mal. Ik wil nog meer vooroordelen zien.quote:
Ik was bij een ARBO-arts en die zei dat vrouwen, jonge voruwen het zo wel vaak voor mekaar kregen. Er zijn ook veel psychologen bedrijfjes die daar weer op in springen, geleid door vrouwen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, maar als je genoeg fake symptomen kunt volhouden krijg je ook in de VS wel geld los.
Ja, dat is wrs ook zo idd.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:12 schreef popolon het volgende:
[..]
Ben je mal. Ik wil nog meer vooroordelen zien.
Alleen al het vergelijken van de VS met een klein landje als Nederland gaat totaal niet op. Daar gaan veel mensen al de fout in.
Dat laat ik aan Maarten over, die's daar beter in.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat is wrs ook zo idd.
Niettemin zijn wij turkeys uit polderland wel geïnteresseerd in details hè..
Dat klopt wel, jonge vrouwen zijn erg effectief daarin, vandaar dat ze ook nagenoeg standaard 2 keer gekeurd worden als de uitslag van hun keuring is dat ze 80-100% arbeidsongeschikt zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik was bij een ARBO-arts en die zei dat vrouwen, jonge voruwen het zo wel vaak voor mekaar kregen. Er zijn ook veel psychologen bedrijfjes die daar weer op in springen, geleid door vrouwen.
De man was overigens net gescheiden..
Lekkere nepDuke.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat laat ik aan Maarten over, die's daar beter in.
Ik ben van de one liners.
Die kun je o.a. hier vinden.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:15 schreef Ryan3 het volgende:
Niettemin zijn wij turkeys uit polderland wel geïnteresseerd in details hè..
Het gaat om de beleving, en de beleving van jullie Fok!kers in de VS daaromtrent wmb.quote:
Niet de 4 die ik noemde wonen in Florida volgens mij.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:22 schreef MrX1982 het volgende:
Ze zitten in Florida. Lekker weer en mooie stranden. Sowieso 2 pluspunten in hun bestaan.
Dat laatste kan best, dat weet ik niet, ik sprak die arts in juni vorig jaar.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat klopt wel, jonge vrouwen zijn erg effectief daarin, vandaar dat ze ook nagenoeg standaard 2 keer gekeurd worden als de uitslag van hun keuring is dat ze 80-100% arbeidsongeschikt zijn.
Ik moet bekennen dat ik me er wel eens druk over maak. Voor mijn werk lees ik bijna dagelijks dossiers van a tot z van mensen waarbij je kunt extra-poleren dat ze zich ooit ziek hebben gemeld omdat ze hun baan niet meer zagen zitten en wat anders wilden. En dan 3 jaar later komen ze in een uitkering van 70% van hun inkomen waarbij ze de opleiding kunnen volgen die ze altijd al wilden volgen op kosten van de samenleving met behulp van een psycholoog/psychiater die elke onzinclaim voor waarheid aanneemt.
Dat zijn dan wel vaak mensen met een dagprogramma dat zo vol is dat een normaal mens er een burn out van zou krijgen.
Ik word dus soms echt kwaad als ik er weer zo eentje zie. Vooral als je weet dat door zulke kutwijven met hun nepklachten er ook mensen zijn herkeurd die echt niet kunnen werken en die door dat hele circus echt een stuk zieker worden, tot hartaanvallen toe.
Anyway, ik blijf bij mijn standpunt dat het een stuk moeilijker is geworden, want dat zie ik dus ook echt wel in mijn dagelijkse praktijk.
Nee, ik behandel bezwaarzakenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat laatste kan best, dat weet ik niet, ik sprak die arts in juni vorig jaar.
Maar jij werkt in p&o?
Ik geef liever geen antwoord op die vraag, dan moet ik in het vervolg gaan opletten wat ik zeg.quote:
Maar de gasten in de OP wel en daar had ik het over :p.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet de 4 die ik noemde wonen in Florida volgens mij.
popolon aan de grote meren, Vampier en maartena aan de westkust of daaromtrent en StefanP in Texas.
Hoezo, je moet hier geen dossiers bespreken idd, maar verder.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik geef liever geen antwoord op die vraag, dan moet ik in het vervolg gaan opletten wat ik zeg.
Ja, okee dat klopt.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar de gasten in de OP wel en daar had ik het over :p.
Ik krijg dan juist weer het idee dat de FP vol zit met....quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:40 schreef Atlanticus het volgende:
-over die vooroordelen-
Ik denk dat best veel Fok!kers pro-USA zijn, maar je hebt altijd gare communisten die op de frontpage en in het forum de boel lopen op te ruien.
Maar sinds Israël rustig is valt het mee.
Qua WW kun je het tegenwoordig wel vergeten hoor, bij diefstal o.i.d. Er wordt wel degelijk gekeken naar verwijtbare werkeloosheid.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar 4 jaar lang in de WAO zitten wegens "stress", dat is hier echt onmogelijk.
Tja, dat hou je inderdaad altijd.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
Qua WW kun je het tegenwoordig wel vergeten hoor, bij diefstal o.i.d. Er wordt wel degelijk gekeken naar verwijtbare werkeloosheid.
In de WAO kom je ook niet meer zo makkelijk. Maar welke regeling je ook hebt, welfare, WW, WAO of wat dan ook, er zullen altijd mensen zijn die ten onrechte er gebruik van proberen te maken.
Klopt, je moet een arbeidsverleden opgebouwd hebben, voordat je in aanmerking kan komen voor een WW uitkering, en dan is de duur van de uitkering ook weer afhankelijk van je arbeidsverleden.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 15:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar dat zal in Nederland ook wel veranderd zijn dat je minstens x jaar gewerkt moet hebben voordat je zelfs maar in aanmerking kan komen voor WW.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |