abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67450168
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:12 schreef popolon het volgende:

[..]

Ben je mal. Ik wil nog meer vooroordelen zien.

Alleen al het vergelijken van de VS met een klein landje als Nederland gaat totaal niet op. Daar gaan veel mensen al de fout in.
Ja, dat is wrs ook zo idd.
Niettemin zijn wij turkeys uit polderland wel geïnteresseerd in details hè. .
I´m back.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 00:17:39 #52
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67450217
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is wrs ook zo idd.
Dat laat ik aan Maarten over, die's daar beter in.

Ik ben van de one liners.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_67450236
Meer vooroordelen...
Rijden alle auto's daar 1 op 8?
Zijn alle Amerikanen christelijk?
Zijn Amerikaanse werkgevers zo streng dat je elke dag met koppijn naar huis gaat?

Zo wel ff genoeg...
There is but one straight course, and that is to seek truth and pursue it steadily. - George Washington
*** Wiskunde Meisjes Blog *** CFR.org *** NRC.nl ***
pi_67450242
^^ interessant .
pi_67450303
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik was bij een ARBO-arts en die zei dat vrouwen, jonge voruwen het zo wel vaak voor mekaar kregen. Er zijn ook veel psychologen bedrijfjes die daar weer op in springen, geleid door vrouwen.
De man was overigens net gescheiden. .
Dat klopt wel, jonge vrouwen zijn erg effectief daarin, vandaar dat ze ook nagenoeg standaard 2 keer gekeurd worden als de uitslag van hun keuring is dat ze 80-100% arbeidsongeschikt zijn.

Ik moet bekennen dat ik me er wel eens druk over maak. Voor mijn werk lees ik bijna dagelijks dossiers van a tot z van mensen waarbij je kunt extra-poleren dat ze zich ooit ziek hebben gemeld omdat ze hun baan niet meer zagen zitten en wat anders wilden. En dan 3 jaar later komen ze in een uitkering van 70% van hun inkomen waarbij ze de opleiding kunnen volgen die ze altijd al wilden volgen op kosten van de samenleving met behulp van een psycholoog/psychiater die elke onzinclaim voor waarheid aanneemt.

Dat zijn dan wel vaak mensen met een dagprogramma dat zo vol is dat een normaal mens er een burn out van zou krijgen.

Ik word dus soms echt kwaad als ik er weer zo eentje zie. Vooral als je weet dat door zulke kutwijven met hun nepklachten er ook mensen zijn herkeurd die echt niet kunnen werken en die door dat hele circus echt een stuk zieker worden, tot hartaanvallen toe.

Anyway, ik blijf bij mijn standpunt dat het een stuk moeilijker is geworden, want dat zie ik dus ook echt wel in mijn dagelijkse praktijk.
pi_67450324
Ze zitten in Florida. Lekker weer en mooie stranden. Sowieso 2 pluspunten in hun bestaan .
pi_67450380
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:17 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat laat ik aan Maarten over, die's daar beter in.

Lekkere nepDuke.
Ik heb posts van jou gelezen die heel erg realistisch waren en geen oneliners.
Hou het maar goed daar. .
  vrijdag 27 maart 2009 @ 00:27:16 #58
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67450435
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:15 schreef Ryan3 het volgende:
Die kun je o.a. hier vinden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_67450560
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:27 schreef maartena het volgende:

[..]

Die kun je o.a. hier vinden.
Het gaat om de beleving, en de beleving van jullie Fok!kers in de VS daaromtrent wmb.
Ik heb een filmpje gezien over de ontworteling van de Elm (?) voor het huis van popolon op yt, dat geeft al veel meer inside dan ik ooit in algemene terminologie kan vinden over dat onderwerp op Google.
UTFS is zo afgezaagd.
I´m back.
pi_67450604
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:22 schreef MrX1982 het volgende:
Ze zitten in Florida. Lekker weer en mooie stranden. Sowieso 2 pluspunten in hun bestaan .
Niet de 4 die ik noemde wonen in Florida volgens mij.
popolon aan de grote meren, Vampier en maartena aan de westkust of daaromtrent en StefanP in Texas.
I´m back.
pi_67450636
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:21 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat klopt wel, jonge vrouwen zijn erg effectief daarin, vandaar dat ze ook nagenoeg standaard 2 keer gekeurd worden als de uitslag van hun keuring is dat ze 80-100% arbeidsongeschikt zijn.

Ik moet bekennen dat ik me er wel eens druk over maak. Voor mijn werk lees ik bijna dagelijks dossiers van a tot z van mensen waarbij je kunt extra-poleren dat ze zich ooit ziek hebben gemeld omdat ze hun baan niet meer zagen zitten en wat anders wilden. En dan 3 jaar later komen ze in een uitkering van 70% van hun inkomen waarbij ze de opleiding kunnen volgen die ze altijd al wilden volgen op kosten van de samenleving met behulp van een psycholoog/psychiater die elke onzinclaim voor waarheid aanneemt.

Dat zijn dan wel vaak mensen met een dagprogramma dat zo vol is dat een normaal mens er een burn out van zou krijgen.

Ik word dus soms echt kwaad als ik er weer zo eentje zie. Vooral als je weet dat door zulke kutwijven met hun nepklachten er ook mensen zijn herkeurd die echt niet kunnen werken en die door dat hele circus echt een stuk zieker worden, tot hartaanvallen toe.

Anyway, ik blijf bij mijn standpunt dat het een stuk moeilijker is geworden, want dat zie ik dus ook echt wel in mijn dagelijkse praktijk.
Dat laatste kan best, dat weet ik niet, ik sprak die arts in juni vorig jaar.
Maar jij werkt in p&o?
I´m back.
pi_67450657
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat laatste kan best, dat weet ik niet, ik sprak die arts in juni vorig jaar.
Maar jij werkt in p&o?
Nee, ik behandel bezwaarzaken
pi_67450689
-over die vooroordelen-

Ik denk dat best veel Fok!kers pro-USA zijn, maar je hebt altijd gare communisten die op de frontpage en in het forum de boel lopen op te ruien.
Maar sinds Israël rustig is valt het mee.
There is but one straight course, and that is to seek truth and pursue it steadily. - George Washington
pi_67450750
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:38 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, ik behandel bezwaarzaken
In de uwv-sfeer?
I´m back.
pi_67450759
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In de uwv-sfeer?
Gadegemee?
pi_67450761
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:17 schreef popolon het volgende:

En van de goede muziek.
pi_67450792
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In de uwv-sfeer?
Ik geef liever geen antwoord op die vraag, dan moet ik in het vervolg gaan opletten wat ik zeg.
pi_67450810
tik,tik,tik...

ik mag alleen naar bed...

toedels. .
pi_67450821
Tim-moment weer.
pi_67450842
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet de 4 die ik noemde wonen in Florida volgens mij.
popolon aan de grote meren, Vampier en maartena aan de westkust of daaromtrent en StefanP in Texas.
Maar de gasten in de OP wel en daar had ik het over :p.
pi_67450846
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:51 schreef Stali het volgende:
Tim-moment weer.
.
I´m back.
pi_67450865
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik geef liever geen antwoord op die vraag, dan moet ik in het vervolg gaan opletten wat ik zeg.
Hoezo, je moet hier geen dossiers bespreken idd, maar verder.
I´m back.
pi_67450878
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar de gasten in de OP wel en daar had ik het over :p.
Ja, okee dat klopt.
I´m back.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 01:40:05 #74
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67451431
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:40 schreef Atlanticus het volgende:
-over die vooroordelen-

Ik denk dat best veel Fok!kers pro-USA zijn, maar je hebt altijd gare communisten die op de frontpage en in het forum de boel lopen op te ruien.
Maar sinds Israël rustig is valt het mee.
Ik krijg dan juist weer het idee dat de FP vol zit met....

Wilders!

....figuren.

-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_67451459
Net naar huis gereden van het werk Maartena?
pi_67458482
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 23:49 schreef maartena het volgende:

[..]

Zo kun je als je zelf ontslag neemt (net zoals in Nederland) geen uitkering krijgen. Maar hier kun je ook geen uitkering krijgen als je oneervol ontslagen wordt.... stel, je werkt bij een supermarkt in Nederland, en je steelt een krat bier en je wordt ontslagen. Dan kun je in Nederland WEL nog een uitkering krijgen, echter in de VS krijg je dan GEEN uitkering. Word je ontslagen door layoffs, ofwel gedwongen ontslagen vanwege de economie, dan kom je wel in aanmerking voor een uitkering.

Maar 4 jaar lang in de WAO zitten wegens "stress", dat is hier echt onmogelijk.
Qua WW kun je het tegenwoordig wel vergeten hoor, bij diefstal o.i.d. Er wordt wel degelijk gekeken naar verwijtbare werkeloosheid.

In de WAO kom je ook niet meer zo makkelijk. Maar welke regeling je ook hebt, welfare, WW, WAO of wat dan ook, er zullen altijd mensen zijn die ten onrechte er gebruik van proberen te maken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:07:44 #77
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67463982
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
Qua WW kun je het tegenwoordig wel vergeten hoor, bij diefstal o.i.d. Er wordt wel degelijk gekeken naar verwijtbare werkeloosheid.

In de WAO kom je ook niet meer zo makkelijk. Maar welke regeling je ook hebt, welfare, WW, WAO of wat dan ook, er zullen altijd mensen zijn die ten onrechte er gebruik van proberen te maken.
Tja, dat hou je inderdaad altijd.

Ik hoop in ieder geval dat ik er geen gebruik van hoef te maken. Overigens is het wel zo dat je hier minstens een jaar of 5 gewerkt moet hebben voor je zelfs maar in aanmerking kunt komen voor een werkloosheidsuitkering.

Ik heb in Nederland ooit eens 2 maanden uitkering gehad, toen ik 22 was, en net een half jaar gewerkt had, en het bedrijf ging failliet. Ik stond er verbaasd van hoe makkelijk dat allemaal ging..... maar ja, dat is dus 13 jaar geleden nu, en binnen 2 maanden had ik ander werk.

Maar dat zal in Nederland ook wel veranderd zijn dat je minstens x jaar gewerkt moet hebben voordat je zelfs maar in aanmerking kan komen voor WW.
-
pi_67466237
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 15:07 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar dat zal in Nederland ook wel veranderd zijn dat je minstens x jaar gewerkt moet hebben voordat je zelfs maar in aanmerking kan komen voor WW.
Klopt, je moet een arbeidsverleden opgebouwd hebben, voordat je in aanmerking kan komen voor een WW uitkering, en dan is de duur van de uitkering ook weer afhankelijk van je arbeidsverleden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:32:37 #79
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_67468815
Ondanks dat je deze armoede niet kunt vergelijken met bv. Afrikaanse landen vind ik deze 2 mensen wel moed tonen. En zoals in het artikel gezegd werd, als het beter gaat dan weten ze hoe ze het hadden. Dar is dus persoonlijke levenswijsheid.

Hier in Brazilië merk ik ook dat, ondanks dat de overheid het tegenspreekt, er meer emnsen te lijden hebben. Ik merk dat aan de mensen op straat die schijnbaar doelloos rondlopen opzoek naar inkomen of voedsel.
Hier als je gedwongen ontslagen word krijg je voor 6 maanden max. een WW uitkering, daarna moet je het zelf maar zien te redden. Bijstand is er al helemaal niet. Wel weer veel zgn. "charity". Zoals de kerken, de zgn. Rotaries, de goodwill van gewone werkende burgers etc..........

De overheid negeerd het probleem en zegt dat er niks aan de hand is. Nou, zeg dat maar eens aan de vele ontslagen mensen hier bij ons in de regio. Daar is de nood aan de man. En nee, geen SUV, maar een plastic dekzuiltje, en bedelen om eten bij wel werkende mensen. Zelf geef ik nooit geld, maar als men langskomt, dan krijgen ze van mij wel wat te eten. Al zijn het maar de restjes van gisteren, of een broodje met boter en kaas plus vers drinkwater.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')