helamaal mee eensquote:Op maandag 27 april 2009 09:34 schreef Dacide het volgende:
Ik zou beginnen met losse lessen thaiboksen en losse lessen BJJ (en grappling).. Als je dicht bij de duitse grens woont kan je nog overwegen om Luta Livre lessen te volgen ipv BJJ.
MMA lessen zou ik niet aan beginnen zonder ervaring... MMa lessen zijn mijn inziens JUIST bedoeld om de diverse disciplines te laten samensmelten... ook kan je je dan richten op stoten vanuit een grondpositie...
Direct MMA lessen volgen... nee zou ik niet doen.
just my 2cts.
Bedoel je dan in deze vergelijking:quote:Op maandag 27 april 2009 12:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:
het is mixed martial arts... het is een combinatie..
het is hetzelfde als een triatlon.
je moet en fietsen en zwemmen en hardlopen.
imho kan je beter eerst leren hardlopen
daarna leren fietsen en als laatste leren zwemmen.
ipv het allemaal een beetje door elkaar doen
MMA gaat meer om het goed kunnen combineren en schakelen van en tussen verschillende disciplines. Een vergelijking met de triatlon gaat niet echt op. Veel aspecten van de individuele disciplines moet je juist vergeten danwel aanpassen aan MMA.quote:Op maandag 27 april 2009 12:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:
het is mixed martial arts... het is een combinatie..
het is hetzelfde als een triatlon.
je moet en fietsen en zwemmen en hardlopen.
imho kan je beter eerst leren hardlopen
daarna leren fietsen en als laatste leren zwemmen.
ipv het allemaal een beetje door elkaar doen
Had niet verwacht dat hij niet gesubmit zou worden en de tweede ronde zou overleven. Die gast is er trouwens niet best aan toe, dat wel!quote:
Ik vind het te gemaakt. Doen alsof je spontaan iemand overvalt terwijl er al een camera voor de bully's neus zit maar de bully reageert toch alsof hij van niets weet, bijv. tijdens de vorige aflevering. Dan elke keer de Bully die eerst ontzettend onredelijk is en arrogant maar aan het eind zowat op de knieen gaat voor de slachtoffers. Slachtoffers die dermate waren toegetakeld door de Bully dat hij eerder maanden in jail zou zitten dan lachend over straat alsof men nog op het schoolplein ruziet. Ik denk dat de meeste keren gewoon een deal gemaakt wordt tussen "slachtoffers" en Bully om $10.000 te winnen.quote:Op maandag 27 april 2009 18:34 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Had niet verwacht dat hij niet gesubmit zou worden en de tweede ronde zou overleven. Die gast is er trouwens niet best aan toe, dat wel!
Ehm Fokski, het IS gemaaktquote:Op maandag 27 april 2009 19:23 schreef Fokski het volgende:
[..]
Ik vind het te gemaakt. Doen alsof je spontaan iemand overvalt terwijl er al een camera voor de bully's neus zit maar de bully reageert toch alsof hij van niets weet, bijv. tijdens de vorige aflevering. Dan elke keer de Bully die eerst ontzettend onredelijk is en arrogant maar aan het eind zowat op de knieen gaat voor de slachtoffers. Slachtoffers die dermate waren toegetakeld door de Bully dat hij eerder maanden in jail zou zitten dan lachend over straat alsof men nog op het schoolplein ruziet. Ik denk dat de meeste keren gewoon een deal gemaakt wordt tussen "slachtoffers" en Bully om $10.000 te winnen.
Dan de helft van de 20 minuten bestaat uit herhalingen en zogenaamd gevatte opmerkingen van Mayhem die vaak ook geen hout slaan. De bully vandaag had redelijke kicks en was in staat om een pro-mma vechter 8 minuten lang van zich af te houden maar kreeg nog steeds de wind van voren. Dat men begon met grappling is zowieso een nadeel voor de Bully omdat men doorgaans enkel een beetje stoten kunnen maar dat zou de kans op een lucky KO wel heel gemakkelijk maken. Nu kan men iemand die het niet gewend is 5 minuten lang de moed en de cardio ontnemen en dan zijn de 3 minuten kickboksen met een slecht zittende head gear voldoende om het af te maken. Maar goed het moet allemaal toch wel enigzin een "educatief" doel hebben gezien de titel van het programma.
snap ik. daar heb je ook wel een punt.quote:Op maandag 27 april 2009 16:03 schreef Fokski het volgende:
[..]
MMA gaat meer om het goed kunnen combineren en schakelen van en tussen verschillende disciplines. Een vergelijking met de triatlon gaat niet echt op. Veel aspecten van de individuele disciplines moet je juist vergeten danwel aanpassen aan MMA.
True, daarvoor is worstelen idd heel belangrijk. Maar volgens mij zijn er maar 1 of 2 goeie worstelscholen in NL. Kops bijvoorbeeld.quote:Op maandag 27 april 2009 16:03 schreef Fokski het volgende:
[..]
MMA gaat meer om het goed kunnen combineren en schakelen van en tussen verschillende disciplines. Een vergelijking met de triatlon gaat niet echt op. Veel aspecten van de individuele disciplines moet je juist vergeten danwel aanpassen aan MMA.
Ik vind Judo maar matig, er zijn maar heel weinig mensen die Judo goed kunnen toepassen in 't MMA. Aziatische judokas vooral wel, maar in Nederland wordt er naar mijn weten vrij weinig op de grond getraind met judo.quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:44 schreef Dacide het volgende:
Worstelen in Nederland kan je doorgaans beter vervangen door Judo....
(ondanks het feit dat je daarbij een Gi aanhebt....)
Kops is een prima worstelschool... Net zoals de Halter.
stevigheid van de kledingquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:54 schreef n00cL30n het volgende:
Ik begrijp aan een kant nogsteeds niet waarom martial arts als Judo en JJ en BJJ over het algemeen nog in Gi geven wordt. (Naar mijn weten dan)
Het zou toch al een praktischer iets zijn als je in hedendaagse kledij zou gaan, of voor ringsport MMA gewoon een No Gi zou doen?
klopt maar dat is meer voor dit soort practische redenen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:18 schreef n00cL30n het volgende:
Dat is wel zo, maar ik zit meer vanuit het praktische te denken.
Op straat lopen we tegenwoordig ook niet in Gi.
Het is een sport. Voetbal zou ook heel wat makkelijker zijn als je een mes mocht dragen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:54 schreef n00cL30n het volgende:
Ik begrijp aan een kant nogsteeds niet waarom martial arts als Judo en JJ en BJJ over het algemeen nog in Gi geven wordt. (Naar mijn weten dan)
Het zou toch al een praktischer iets zijn als je in hedendaagse kledij zou gaan, of voor ringsport MMA gewoon een No Gi zou doen?
Oké, dan blijf ik ook nog kickboksen. Het is zo dat ik me naast deze basis meer wilde richten op grondtechnieken, worstelen e.d. en daarvoor zocht ik een goede start, aangezien ik bv. geen Judo ervaring o.i.d. heb. Gelukkig woon ik in de Randstad!quote:Op maandag 27 april 2009 00:00 schreef Jajong het volgende:
[..]
MMA en BJJ verschillen nogal. (pak, stoten etc) maar BJJ is wel een goeie goeie basis. Ik zou eerder gaan kickboksen/Muay Thai dan boksen, dat komt beter overeen met MMA-striking.
Bottomline is, als je je 'serieus' op MMA wil gaan richten moet je naar de Randstad verhuizen. Dat moet ik eigenlijk ook doen, het grondwerk is in 't Noorden nogal beperkt en goeie trainingspartners zijn nogal schaars.
Eigenlijk moet je en grondwerk trainen (BJJ, worstelen(dit is nogal drama in NL)) en het staande werk(Muay Thai etc) en dat samenvoegend trainen bij aparte MMA trainingen.
quote:Op maandag 27 april 2009 00:57 schreef Fokski het volgende:
[..]
Ik zou wanneer je serieus op MMA wilt storten beginnen met worstelen en dan kiezen tussen boksen/muaythai/kickboksen of BJJ.
Ja ik heb bij de lokale wekelijkse MMA les gekeken en dat was ook mijn ervaring. Wel jammer dat er niet zulke grote allround scholen zoals in de VS zijn in Nederland.quote:Op maandag 27 april 2009 09:34 schreef Dacide het volgende:
Ik zou beginnen met losse lessen thaiboksen en losse lessen BJJ (en grappling).. Als je dicht bij de duitse grens woont kan je nog overwegen om Luta Livre lessen te volgen ipv BJJ.
MMA lessen zou ik niet aan beginnen zonder ervaring... MMa lessen zijn mijn inziens JUIST bedoeld om de diverse disciplines te laten samensmelten... ook kan je je dan richten op stoten vanuit een grondpositie...
Direct MMA lessen volgen... nee zou ik niet doen.
just my 2cts.
Heel wat anders dan Fabricio maar niet minder leuk om te zien denk ikquote:Report: Alistair Overeem vs Brett Rogers Strikeforce title fight possible for June 6
quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:03 schreef Dacide het volgende:
UFC 147: Resurrection
Vette matchup met Frank Shamrock
Heel gevaarlijke matchup voor Overeem. Die kerel heeft een granieten kin en behoorlijke stootkracht. Overeem zal het op de grond moeten doen want anders denk ik dat het gewoon een KO-overwinning voor Rogers is. Hopelijk is Overeem niet te trots om hem te submitten. Trots en onderschatting wil nog wel eens voorkomen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:21 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
Heel wat anders dan Fabricio maar niet minder leuk om te zien denk ik
Overeem zou dit (eenvoudig) moeten winnen. Rogers slaat Alistair niet KO. Het niveauverschil is te groot, Alistair heeft laten zien dat hij mee kan draaien met de top van K-1. Ik denk Alistair via submission. Hoop dat het net zo gaat als tegen Paul Buentello. Die heeft hij letterlijk 'geschoold'.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:21 schreef Fokski het volgende:
[..]
Heel gevaarlijke matchup voor Overeem. Die kerel heeft een granieten kin en behoorlijke stootkracht. Overeem zal het op de grond moeten doen want anders denk ik dat het gewoon een KO-overwinning voor Rogers is. Hopelijk is Overeem niet te trots om hem te submitten. Trots en onderschatting wil nog wel eens voorkomen.
1 stoot kan altijd het verschil maken, true, maar dat geldt omgekeerd natuurlijk ook. Rogers is inderdaad door zijn korte gevechten nog moeilijk te beoordelen, beetje net als Shane Carwin. Tegen Ron Humphrey vond ik Rogers niet echt geweldig trouwens. Op de grond zie ik Rogers geen bedreiging voor Alistair zijn, ook al ligt Ali op zijn rug. Toch ben ik wel benieuwd wat Alistair z'n gameplan wordt, daar zijn ze bij GG heel goed in. Staande houden of eerst Rogers met lowkicks bewerken en daarna clinchen, knieën en kantelen? In mijn ogen wint Alistair dit 9 van de 10 keer. Time will tell..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:00 schreef Fokski het volgende:
Rogers is 10kg zwaarder dan Buentello en een stuk minder "soft". De vergelijking gaat niet op zeker gezien het feit dat Rogers een worstelenachtergrond heeft terwijl Buentello dat zo goed als niet heeft. Overeem kan dus niet zo maar even bepalen waar het gevecht plaats vind en als hij Rogers niet op de grond krijgt en het staand houdt of moet houden dan gaat Overeem geheid KO. Meedoen met de top van K-1 leuk en aardig maar dit is geen K-1, die kleine handschoenen maken al het verschil. Elke grote heavyweight kan je kin kraken met een stoot en Rogers heeft bewezen dat hij stoten kan incasseren en vrij goede cardio heeft voor een grote kerel, Alistair's cardio is verbeterd sinds zijn jump naar HW maar het lijkt mij sterk dat hij stoten beter kan hebben.
Hoe je erbij komt dat het niveauverschil op zeker te groot is weet ik ook niet, welk niveau is Rogers als hij al zijn opponenten tot moes heeft geslagen en vaak in ronde 1? Toegegeven het niveau van de opponenten was niet top maar dat zegt nog steeds te weinig over Rogers. Als Overeem het op de grond kan brengen denk ik dat hij het kan afmaken maar Rogers blijft een reus van een kerel met genoeg talenten. Hij heeft nog geen naam maar Overeem doet er goed aan om niet over hem heen te kijken. Ik denk dat Strikeforce Rogers inzet ipv Werdum omdat Rogers meer geneigd zal zijn om te blijven bij Strikeforce en meer wapens heeft tegen Overeem.
Woei, laten we hopen dat Anderson dan wat meer vecht om te winnen in plaats van te vechten om niet te verliezen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:48 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Dat filmpje.
Trouwens krijgen we als het goed is ook Forrest vs Anderson Silva bij UFC 101 inplaats van Forrest tegen Thiago.
The Ultimate Fighting Championship will scrap a UFC 101 bout between former UFC light heavyweight champion Forrest Griffin (16-5 MMA, 7-3 UFC) and top contender Thiago Silva (13-1 MMA, 4-1 UFC) in favor of a Griffin vs. Anderson Silva (24-4 MMA, 9-0 UFC) match-up.
Ook lekker dan als je het zo moet horen, gelukkig hebben ze wel meteen een nieuwe tegenstander voor Thiago.. hij zal nu uitkomen tegen Keith Jardine op UFC102 als het goed is!quote:Op woensdag 29 april 2009 01:37 schreef roepdeman het volgende:
Het grappige is dat Thiago dat zelf nog niet eens wist, toen het al wereldwijd nieuws was hahaha
quote:Op woensdag 29 april 2009 15:58 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
Ook lekker dan als je het zo moet horen, gelukkig hebben ze wel meteen een nieuwe tegenstander voor Thiago.. hij zal nu uitkomen tegen Keith Jardine op UFC102 als het goed is!![]()
Trouwens.. Kim Couture zou zich hebben teruggetrokken van het SHO.MMA event omdat ze in scheiding ligt met The Natural
Die Couture weet ze niet echt te houden. Dit was inmiddels zijn derde vrouw.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:58 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
Ook lekker dan als je het zo moet horen, gelukkig hebben ze wel meteen een nieuwe tegenstander voor Thiago.. hij zal nu uitkomen tegen Keith Jardine op UFC102 als het goed is!![]()
Trouwens.. Kim Couture zou zich hebben teruggetrokken van het SHO.MMA event omdat ze in scheiding ligt met The Natural
Ik denk dat het een man is die onwijs veel bezig is met zijn werk.quote:Op woensdag 29 april 2009 23:59 schreef Fokski het volgende:
[..]
Die Couture weet ze niet echt te houden. Dit was inmiddels zijn derde vrouw.
quote:UFC releases Vinny Magalhaes
Hoogswaarschijnlijk voor de #1 contender spotquote:Demian maia vs. Nathan Marquardt at UFC 102
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
Maia vs. Marquardt. Nicequote:Op donderdag 30 april 2009 07:19 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
[..]
Hoogswaarschijnlijk voor de #1 contender spot
quote:Op donderdag 30 april 2009 10:19 schreef Tazmaniac het volgende:
TUF episode was redelijkIdd..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 01:30 schreef n00cL30n het volgende:
Gave card. Een paar mensen die ik zeker wel wil zien.
Behalve dan de freakshow fights.
Ik bedoel kom op, José Canseco? Een oud honkballer (Flinke homerun hitter, dat wel) tegen Hong Man Choi?
Jammer van de freakfights, zoals Minowaman tegen Bob Sapp. Mousasi tegen Hunt is interessant, benieuwd wat Gegard z'n gameplan wordt en hoe zwaar hij is.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 01:27 schreef Fokski het volgende:
Dream 9 kaart:
* Gesias "JZ" Cavalvante vs. Tatsuya Kawajiri
* Ronaldo "Jacare" Souza vs. Jason "Mayhem" Miller (for vacant middleweight title)
* Norifumi "Kid" Yamamoto vs. Joe Warren*
* Bibiano Fernandes vs. Masakazu Imanari*
* Yoshiro Maeda vs. Hiroyuki Takaya*
* Abel Cullum vs. Hideo Tokoro*
* Ikuhisa "Minowaman" Minowa vs. Bob Sapp+
* Jan Nortje vs. Rameau Thierry Sokoudjou+
* Mark Hunt vs. Gegard Mousasi+
* Jose Canseco vs. Hong Man Choi+
Ja und?quote:
Zie de PI van zijn post dudequote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:08 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Ja und?
Dat een gozert een dikke peut van een homer kan geven, hoeft niet gelijk te zeggen dat hij MMA moet gaan doen.
Nogmaals, ik zal er van staan te kijken als hij snel genoeg is om Hong Man Choi te testen, als hij dit niet is, dan kan het nog wel eens heeeeel erg zuur voor hem aflopen.
Waarom is dat jammer. Zo is MMA begonnen jonge, David vs. Goliath. Vette shitquote:Op vrijdag 1 mei 2009 14:19 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Jammer van de freakfights, zoals Minowaman tegen Bob Sapp. Mousasi tegen Hunt is interessant, benieuwd wat Gegard z'n gameplan wordt en hoe zwaar hij is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |