abonnement Unibet Coolblue
pi_67542858
Heren coaches, de quiz-vraag van vandaag:

Je vierdejaars wedstrijdroeier, 2ejaars wedstrijdskiff, lichte dame, heeft een bootwissel van een Hudson naar een Douglas.

Vorig jaar zat ze ook in deze Douglas, toen was er een lichte koersafwijking, maar niet dramatisch. Door haar toenmalige coach is er tijdens het seizoen 'iets' versteld waardoor de afwijking erger werd. Dit jaar in de Hudson gaat ze zonder problemen rechtdoor, zowel op laag als op hoog tempo, zowel bij goed als bij slecht weer. Nu zit ze gedwongen weer terug in de Douglas en is de koersafwijking ook weer terug. Hij lijkt sterker dan vorig jaar, denk aan een hoek van 45 graden na 15 halen op ED.
Is het echt een probleem? Ja, na een start lig je met pech in de baanballen en het corrigeren heeft al geleidt tot een irritatie in 1 schouder.

De boot is natuurlijk gesteld en letteriljk 4x gecontroleerd. De palen zijn allebei 288, binnenhandel allebei 88. Het span is 160 en symmetrisch op de millimeter. Allebei de dollen hebben 1 graden buitenwaards (makkelijker inzetten) en staan (gecorrigeerd voor hoek van palen en dolpenhoek zelf) op 5 graden voorover.
De vin is meerdere keren gecontroleerd, roeiend als door de bootsman. Bij het roeien wordt de afwijking in de recover niet erger. Ook de bootsman meet op het droge geen enkele afwijking. Dus is mijn conclusie dat de vin recht op de boot staat en zelf ook recht is. Het voetenboord staat ook recht.

Om de afwijking (naar bakboord) te verminderen staat nu de stuurboorddol nu 4 graden voorover ipv 5, om zo de druk op het blad te verminderen en dus meer rechtdoor te gaan. Helaas gaat de boot nog steeds niet echt rechtdoor en een groter verschil in hoeken is nou niet bepaald bevorderlijk.

Als het materiaal klopt, ligt het aan de roeier zou je denken. Alleen ging ze dus 3 weken geleden in die Hudson wel kaarsrecht en vanaf training 1 in de Douglas niet meer. Volgens de bootsman ligt een Douglas wat hoger op het water en is deze boot daardoor gevoeliger en kan deze sneller afwijken ten opzichte van een Hudson.
Voor zover te beoordelen zit ze recht in de boot, als ze dat niet doet zou de hudson opzich ook scheef hadden moeten gaan

De enige oplossing die ik zie (bootwissel is geen optie) is het span a-symmetrisch zetten om zo een rechte koers te forceren, maar dat is niet optimaal voor een roeier. De grote vraag van vandaag, wat kan de oorzaak dan wel zijn en wat de oplossing...

[ Bericht 3% gewijzigd door Delnooz op 30-03-2009 12:38:49 ]
pi_67543480
quote:
Op zondag 29 maart 2009 13:37 schreef Orionis het volgende:
Ananas, onze pogingen tot paalklimmen waren leuk maar erg kansloos. Duideliijk nog eens nadenken over een nieuwe strategie! Ik zag je trouwens gisteren ook nog vrij onzacht in aanraking komen met Thrawn. Iemand enig idee hoe laat de string er uiteindelijk uitgegaan is?

Slapen in een natte slaapzak is trouwens duidelijk geen aanrader!
Mooi feestje, nog bedankt voor de opzetjes naar de paal
pi_67543762
pff, ik weet niet wat het is met die orcanen...

tijdens de Gyas-Hunze stondt een herenclubploeg heel erg te treuzelen op 't vlot, de helft stond op het vlot te praten en de andere helft was op z'n gemakje de palen eruit aan het halen, en werden boos als je d'r wat van zei (ok, we hadden ze tijdens de race wel aangevaren, maar dan nog, niet sportief)

en gister, legden ze (ook weer een herenclubploeg, weet niet of het dezelfde was) zomaar hun boot in één van onze schragen die ze wilden gaan afriggeren, en toen we ze d'r op wezen dat er net een boot van ons uit het water moest en op die schragen, vonden ze dat wij maar die boot met een flinke omweg in andermans schragen moesten leggen, en tegen een bestuurlid van ons die er ook wat van zei, reageerden ze met "Ja Ja, doe nou maar rustig"
pi_67543786
Hoe veel schaafwonden en blauwe plekken heb je
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_67543971
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:03 schreef Teteteterek het volgende:
Hoe veel schaafwonden en blauwe plekken heb je
M'n armen zijn blauw en ik knalde blijkbaar met mijn hoofd tegen Thrawn aan?
pi_67543992
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:02 schreef immortalsean het volgende:
pff, ik weet niet wat het is met die orcanen...

tijdens de Gyas-Hunze stondt een herenclubploeg heel erg te treuzelen op 't vlot, de helft stond op het vlot te praten en de andere helft was op z'n gemakje de palen eruit aan het halen, en werden boos als je d'r wat van zei (ok, we hadden ze tijdens de race wel aangevaren, maar dan nog, niet sportief)

en gister, legden ze (ook weer een herenclubploeg, weet niet of het dezelfde was) zomaar hun boot in één van onze schragen die ze wilden gaan afriggeren, en toen we ze d'r op wezen dat er net een boot van ons uit het water moest en op die schragen, vonden ze dat wij maar die boot met een flinke omweg in andermans schragen moesten leggen, en tegen een bestuurlid van ons die er ook wat van zei, reageerden ze met "Ja Ja, doe nou maar rustig"
klinkt alsof het tijd is voor "de directe methode"
pi_67544192
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:09 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

M'n armen zijn blauw en ik knalde blijkbaar met mijn hoofd tegen Thrawn aan?
Ik was bijna 3 vingerkootjes kwijt en heb een volledig kapotte nek en schouders van alle mensen die er op hebben gestaan
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_67544241
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:16 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Ik was bijna 3 vingerkootjes kwijt en heb een volledig kapotte nek en schouders van alle mensen die er op hebben gestaan
Whehe goed bezig

Ik deed het verder rustig aan, ik moest om 11 uur alweer roeien (wat heel kut ging )
pi_67544381
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:09 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

M'n armen zijn blauw en ik knalde blijkbaar met mijn hoofd tegen Thrawn aan?
Klopt. Hier een paar kleine schaafwondjes en vooral veel spierpijn van diverse brasacties...
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_67544434
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:16 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Ik was bijna 3 vingerkootjes kwijt en heb een volledig kapotte nek en schouders van alle mensen die er op hebben gestaan
Neerhuis was trouwens ook wel lekker bezig met die paal. Jammer dat de bovenkant van de paal niet gehaald is.
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_67544492
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:18 schreef De_Ananas het volgende:
... (wat heel kut ging )
kutter dan bij ons kan het niet gegaan zijn.

de tweedejaarsdames die in dezelfde boot voeren waren 's ochtends zelfs een seconde sneller dan ons.
en de twedejaars heren die met een c4 in het b4'en veld voeren waren twee seconden sneller.
(we hadden 2:04 maar wel met snoek van mij )

's middags zaten we in een Phocas boot (die overigens wel een stuk fijner roeide, alleen wat laag afgesteld was), waren laatste in de heat en hadden 2:02


dit werkt wel erg demotiverend.
pi_67544620
Vorig jaar had ik negen van de tien vingers gekneusd en kon ik 's ochtends m'n eigen tas niet meer dichtritsen omdat ik niks kon vastpakken
En briljant met -8 graden in een tentje zitten..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_67544802
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:29 schreef Delnooz het volgende:
Heren coaches, de quiz-vraag van vandaag:

Je vierdejaars wedstrijdroeier, 2ejaars wedstrijdskiff, lichte dame, heeft een bootwissel van een Hudson naar een Douglas.

Vorig jaar zat ze ook in deze Douglas, toen was er een lichte koersafwijking, maar niet dramatisch. Door haar toenmalige coach is er tijdens het seizoen 'iets' versteld waardoor de afwijking erger werd. Dit jaar in de Hudson gaat ze zonder problemen rechtdoor, zowel op laag als op hoog tempo, zowel bij goed als bij slecht weer. Nu zit ze gedwongen weer terug in de Douglas en is de koersafwijking ook weer terug. Hij lijkt sterker dan vorig jaar, denk aan een hoek van 45 graden na 15 halen op ED.
Is het echt een probleem? Ja, na een start lig je met pech in de baanballen en het corrigeren heeft al geleidt tot een irritatie in 1 schouder.

De boot is natuurlijk gesteld en letteriljk 4x gecontroleerd. De palen zijn allebei 288, binnenhandel allebei 88. Het span is 160 en symmetrisch op de millimeter. Allebei de dollen hebben 1 graden buitenwaards (makkelijker inzetten) en staan (gecorrigeerd voor hoek van palen en dolpenhoek zelf) op 5 graden voorover.
De vin is meerdere keren gecontroleerd, roeiend als door de bootsman. Bij het roeien wordt de afwijking in de recover niet erger. Ook de bootsman meet op het droge geen enkele afwijking. Dus is mijn conclusie dat de vin recht op de boot staat en zelf ook recht is. Het voetenboord staat ook recht.

Om de afwijking (naar bakboord) te verminderen staat nu de stuurboorddol nu 4 graden voorover ipv 5, om zo de druk op het blad te verminderen en dus meer rechtdoor te gaan. Helaas gaat de boot nog steeds niet echt rechtdoor en een groter verschil in hoeken is nou niet bepaald bevorderlijk.

Als het materiaal klopt, ligt het aan de roeier zou je denken. Alleen ging ze dus 3 weken geleden in die Hudson wel kaarsrecht en vanaf training 1 in de Douglas niet meer. Volgens de bootsman ligt een Douglas wat hoger op het water en is deze boot daardoor gevoeliger en kan deze sneller afwijken ten opzichte van een Hudson.
Voor zover te beoordelen zit ze recht in de boot, als ze dat niet doet zou de hudson opzich ook scheef hadden moeten gaan

De enige oplossing die ik zie (bootwissel is geen optie) is het span a-symmetrisch zetten om zo een rechte koers te forceren, maar dat is niet optimaal voor een roeier. De grote vraag van vandaag, wat kan de oorzaak dan wel zijn en wat de oplossing...
Ik zou nog het volgende doen:

1 Laat iemand anders er eens in roeien, bij voorkeur iemand met het zelfde gewicht en ervaring en kijk of de afwijking nog steeds aanwezig is.

Indien ja dan moet er toch iets aan de bootafstelling mankeren indien nee:

2 Film een paar halen en kijk of een van de bladen er eerder uitkomt.

En nog wat mogelijkheden om te proberen:

3 Kijk toch een of het wisselen van roer werkt.

4 Kijk eens of een van de dollen niet iets meer voor het werk staat als de ander.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_67545406
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:35 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik zou nog het volgende doen:

1 Laat iemand anders er eens in roeien, bij voorkeur iemand met het zelfde gewicht en ervaring en kijk of de afwijking nog steeds aanwezig is.

Indien ja dan moet er toch iets aan de bootafstelling mankeren indien nee:

2 Film een paar halen en kijk of een van de bladen er eerder uitkomt.

En nog wat mogelijkheden om te proberen:

3 Kijk toch een of het wisselen van roer werkt.

4 Kijk eens of een van de dollen niet iets meer voor het werk staat als de ander.
1. Goed idee gaan we doen!
2. Ik heb er meerdere keren naar gekeken, maar volgens mij is er niets. Filmen nog niet gedaan, ook goed plan. In principe had dit ook in de vorige boot dan moeten gebeuren toch?

3. Roer Vin wisselen kan niet bij een Douglas die zitten er vast in helaas.

4. Ene dol meer voor het werk, je bedoelt dat een van de 2 aerowing riggers verbogen is en daardoor niet meer gelijk?
pi_67545667
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:51 schreef Delnooz het volgende:

[..]

1. Goed idee gaan we doen!
2. Ik heb er meerdere keren naar gekeken, maar volgens mij is er niets. Filmen nog niet gedaan, ook goed plan. In principe had dit ook in de vorige boot dan moeten gebeuren toch?

3. Roer Vin wisselen kan niet bij een Douglas die zitten er vast in helaas.

4. Ene dol meer voor het werk, je bedoelt dat een van de 2 aerowing riggers verbogen is en daardoor niet meer gelijk?
Vin natuurlijk Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat niet vervangbaar is maar ik ben niet zo bekend met Douglas. Zit er een carbon vin onder ? Bel anders eens met Heeres in Utrecht die kan je vastmeer vertellen over dit probleem.

Het zou zo maar kunnen dat er in de loop der jaren wat met die riggers is gebeurd ja.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_67545672
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:26 schreef immortalsean het volgende:

[..]

kutter dan bij ons kan het niet gegaan zijn.

de tweedejaarsdames die in dezelfde boot voeren waren 's ochtends zelfs een seconde sneller dan ons.
en de twedejaars heren die met een c4 in het b4'en veld voeren waren twee seconden sneller.
(we hadden 2:04 maar wel met snoek van mij )

's middags zaten we in een Phocas boot (die overigens wel een stuk fijner roeide, alleen wat laag afgesteld was), waren laatste in de heat en hadden 2:02


dit werkt wel erg demotiverend.
Wij hadden 's middags 2.07

Er zat een kerel in de boto die een jaar lang niet geroeid had, hij wist niet eens welke boord hij was laat staan dat ie wist wat stuurborod of bakboord is
pi_67546110
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:00 schreef pullup het volgende:

[..]

Vin natuurlijk Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat niet vervangbaar is maar ik ben niet zo bekend met Douglas. Zit er een carbon vin onder ? Bel anders eens met Heeres in Utrecht die kan je vastmeer vertellen over dit probleem.

Het zou zo maar kunnen dat er in de loop der jaren wat met die riggers is gebeurd ja.
Na de reacties van Pulp misschien nog even kijken naar:

1) positie van de slidings, staan die daadwerkelijk symetrisch in de boot

2) Bij Douglas wil de boordrand of de top van het spant nog wel eens tussen links en rechts verschillen, heb je de symetrie van het span gemeten ten opzichte van de slidings?

3) Ik kan het me bijna niet voorstellen maar controleer ook nog een keer heel goed de rompvorm of die overal symetrisch is. Soms komt het wel eens voor dat er daar toch een klein verschil in zit met het effect van een afwijking. Mooiste voorbeeld dat ik ken is tot nu toe de Holland Acht in 1996 geweest......

4) De vin is wel degelijk te vervangen, en soms wil een langere vin wel helpen, zeker doordat de vin van een Douglas vrij ver naar achteren staat.

5) Hou wel rekening met de grote windgevoeligheid van de boot, door zijn relatief grote oppervlak aan de voorkant wil ie snel oploeven. Een plexiglas plaat oid in de nummerhouder wil hier vaak goed tegen helpen.
pi_67548142
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:29 schreef Delnooz het volgende:
Heren coaches, de quiz-vraag van vandaag:

Je vierdejaars wedstrijdroeier, 2ejaars wedstrijdskiff, lichte dame, heeft een bootwissel van een Hudson naar een Douglas.

Vorig jaar zat ze ook in deze Douglas, toen was er een lichte koersafwijking, maar niet dramatisch. Door haar toenmalige coach is er tijdens het seizoen 'iets' versteld waardoor de afwijking erger werd. Dit jaar in de Hudson gaat ze zonder problemen rechtdoor, zowel op laag als op hoog tempo, zowel bij goed als bij slecht weer. Nu zit ze gedwongen weer terug in de Douglas en is de koersafwijking ook weer terug. Hij lijkt sterker dan vorig jaar, denk aan een hoek van 45 graden na 15 halen op ED.
Is het echt een probleem? Ja, na een start lig je met pech in de baanballen en het corrigeren heeft al geleidt tot een irritatie in 1 schouder.

De boot is natuurlijk gesteld en letteriljk 4x gecontroleerd. De palen zijn allebei 288, binnenhandel allebei 88. Het span is 160 en symmetrisch op de millimeter. Allebei de dollen hebben 1 graden buitenwaards (makkelijker inzetten) en staan (gecorrigeerd voor hoek van palen en dolpenhoek zelf) op 5 graden voorover.
De vin is meerdere keren gecontroleerd, roeiend als door de bootsman. Bij het roeien wordt de afwijking in de recover niet erger. Ook de bootsman meet op het droge geen enkele afwijking. Dus is mijn conclusie dat de vin recht op de boot staat en zelf ook recht is. Het voetenboord staat ook recht.

Om de afwijking (naar bakboord) te verminderen staat nu de stuurboorddol nu 4 graden voorover ipv 5, om zo de druk op het blad te verminderen en dus meer rechtdoor te gaan. Helaas gaat de boot nog steeds niet echt rechtdoor en een groter verschil in hoeken is nou niet bepaald bevorderlijk.

Als het materiaal klopt, ligt het aan de roeier zou je denken. Alleen ging ze dus 3 weken geleden in die Hudson wel kaarsrecht en vanaf training 1 in de Douglas niet meer. Volgens de bootsman ligt een Douglas wat hoger op het water en is deze boot daardoor gevoeliger en kan deze sneller afwijken ten opzichte van een Hudson.
Voor zover te beoordelen zit ze recht in de boot, als ze dat niet doet zou de hudson opzich ook scheef hadden moeten gaan

De enige oplossing die ik zie (bootwissel is geen optie) is het span a-symmetrisch zetten om zo een rechte koers te forceren, maar dat is niet optimaal voor een roeier. De grote vraag van vandaag, wat kan de oorzaak dan wel zijn en wat de oplossing...
Vin is in veel gevallen de boosdoener. Probeer eens wat kracht te zetten op de vin, kan ie meer naar 1 kant flexen dan de andere kant is de kast niet meer jofel. Op het oog recht boven water kan onder water nog wel eens anders zijn. Vaak voel je dit ook wel als resonantie in de boot zelf.

Testje; is het de boot of het overige materiaal;

Riggers eraf, in een motorbootje en boot met een meter of 20 touw erachteraan slepen. Maak het touw vast op het bankje in de inzetpositie (als je de boegbal neemt gaat ie zonder meer recht achter je aan). rustig varen, en observeren. Door de hekgolf zal de boot af en toe uitbreken, maar door de vin moet ie wel weer terugkomen naar de middenlijn. Gaat ie vaker 1 kant op is het de boot. Gaat ie net zo vaak naar de ene als andere kant is het waarschijnlijker dat het iets in de riggers/riemen is.
Liefst zonder motorboot en op een doodstille avond natuurlijk, maar dan kom je al snel met Duftse constructies met katrollen en takels. Een paar keer op en neer duwen tussen 2 (zachte wal) kanten kan ook genoeg zeggen.

Water in een van de riemen? - door water (gewicht) ga je hangen en trek je een kant op. 20(gram) ml is al veel als het op 2 meter naast de boot hangt. Weeg ook de riggers eens apart (niet op een personenweegschaal, die zijn +/- 100 gram nauwkeurig).

Roeister is niet bepaald een held met balans? - Douglas zijn niet bepaald de makkelijkste boten om in te skiffen, persoonlijk heb ik er altijd van genoten, het oog wil ook wat tenslotte en als ze gaan, dan gaan ze. Als ze teveel op een boord hangt/sliffert remt dat net dat kleine beetje.

Hoeken ongelijk zetten zou ik nooit aan beginnen, symetrie is essentieel. Het is al irritant dat je riemen niet dezelfde lijn kunnen maken omdat dat pijn doet aan je duimen (auw). Als je iets aan een hoek veranderd t.o.v. de andere gaan er opeens zoveel dingen anders worden...

Tenslotte kan je ook gewoon een paar anabolenkuurtjes doen en de Hudson weer teruclaimen van wie 'm ook heeft nu (tenzij dat een dukdalf is die 'm opgepeuzeld heeft).

Sterkte...lastige problemen die een seizoen lang kunnen storen...
=sometimes knowledge is mistaken for intelligence, which is like mistaking a cup of milk for a cow=
pi_67550785
Gisteren 3x 1000meter gedaan in de boot, met startje (en 5 minuten rust).

1e 1000m: 3:04
2e 1000m: 3:19
3e 1000m: 3:10

Beetje jammer van die 2e.. Toen voeren we de andere kant op. Ondanks dat er haast geen wind stond, toch een behoorlijk verschil.
Maar verder ging het wel goed. Geert-Jan Bekkering coachte ons (mischien wel bekend binnen de gevestigde roeiwereld, klein rossig mannetje)
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_67551154
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:40 schreef Kluupkluup het volgende:
Gisteren 3x 1000meter gedaan in de boot, met startje (en 5 minuten rust).
Wij ook zaterdag, en het waren echt de beroerdste 1k's die ik ooit gedaan heb
pi_67551401
Allemaal mooie theorieën, maar de eerste vraag die bij mij opkomt is: heeft Jaco er niet mee door het ijs lopen roeien op trainingskamp?
Want de chirippo is nu ook verneukt door dit soort praktijken.
Daarnaast ook even navragen bij Jaco hoe dat ding voor haar roeide. Die zat er als laatste in geloof ik.

Dat idee van R_D met gewoon riggers eraf en even wegduwen zal serraat ook wel mee gekomen zijn. Dus zometeen maar even terug naar het botenhuis jij, gezien het nu nog ontiegelijk geil water is Waait de boot ook niet alle kanten op.
Ikzelf zou ook even kijken naar de wiggen. Ene kant een graad er bij doen ofzo, wel dol dan weer op 1graad buitenwaards zetten... en eventueel de dolhoogte bijstellen.
Geen idee hoe anderen hierover denken overigens

[ Bericht 10% gewijzigd door Sjobber op 30-03-2009 17:04:24 ]
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_67557035
zo, vandaag maar weer even een C4 op het water gelegd (geen gladde 4, omdat we geen stuurtje hadden, en in een c4 kon de ploeggenoot die zou coachen mooi sturen, en één ploeggenoot wilde persé niet dat we 4 skiffs op het water legden) ... maar ik heb dat ding gelijk weer gesloopt na een half baantje.

opeens vond ik m'n voetenbankje wat los zitten, dus ik keek, en bleek het ijzeren plaatje dat het schoenenstuk met het voetenboord verbind helemaal door te zijn rond de rechterschroef. Toen we die schroef dan maar een paar stukjes naar beneden hebben gezet, en we weer een haal maakten zag m'n stuur dat de moer op m'n trekstang kwijt was.

ik weet niet wanneer die eraf is gegaan, want ik merkte ook niks toen ik daar oppakte, dus hij kan er al de hele training af hebben gelegen, hopelijk heb ik daarmee niet al te veel schade veroorzaakt aan de rigger... toen controleerde de rest van de boot ook even hoe hun moeren zaten, en bleek een moer bij een ander ook los te zitten (dat krijg je als 'sjaars die dingen opriggeren)

Toen maar even een vleugelmoer uit een voetenbank gehaald, en zijn we verder geroeid tot we degene tegen kwamen die we hadden gebeld om een moertje en 10-13 te komen brengen.
pi_67557696
Dan eens een andere vraag: Tegen welke vereniging heb jij nou iets?

Bijna iedereen heeft wel een vereniging waar zij iets tegen hebben. Immortalsean schetste al een spreekwoordelijke aanvaring met Orca, Thrawn heeft iets tegen Vidar. Zijn er nog meer mensen die zoiets hebben?

Ik moet zelf het eerste denken aan Orca, die zijn in sommige dingen zo traditioneel antitraditioneel. Kijk bevoorbeeld eens naar de extreem knorrige bootnamen... Niet dat ik zo'n corpo ben, maar een beetje traditie is toch schitterend? Dat is onlosmakelijk verbonden met de roeisport.
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_67558432
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:39 schreef Orionis het volgende:
Dan eens een andere vraag: Tegen welke vereniging heb jij nou iets?

Bijna iedereen heeft wel een vereniging waar zij iets tegen hebben. Immortalsean schetste al een spreekwoordelijke aanvaring met Orca, Thrawn heeft iets tegen Vidar. Zijn er nog meer mensen die zoiets hebben?

Ik moet zelf het eerste denken aan Orca, die zijn in sommige dingen zo traditioneel antitraditioneel. Kijk bevoorbeeld eens naar de extreem knorrige bootnamen... Niet dat ik zo'n corpo ben, maar een beetje traditie is toch schitterend? Dat is onlosmakelijk verbonden met de roeisport.
3x raden waar ik een hekel aan heb !

Welke boot coach jij eigenlijk bij Euros?
pi_67558842
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:59 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

3x raden waar ik een hekel aan heb !

Welke boot coach jij eigenlijk bij Euros?
reges aquae, de eerstejaars herencompoploeg die straks de overnaedse vier start ... net als CryForHelp

[ Bericht 6% gewijzigd door immortalsean op 30-03-2009 21:16:07 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')