abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67428836

Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl menin een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De Volgende Fok!ers roeien!:

- Aegir - Groningen:
Pluizel
Nappeklapperapper (licht)

- Asopos de Vliet - Leiden:
nanana
pikhoofd
Thewarrior82 (coach)

- De Laak - Den Haak:
nogeenmaarten

- Euros - Enschede
ocf81
cryforhelp
immortalsean
Thrawn

- Gyas - Groningen:
Apoc2003
ArendBarend
Boomrups

- Njord - Leiden:
WanEnOonlie
BlauweBal (Licht)

- Okeanos - Amsterdam:
Dark_Angelus (zwaar)

- Orca - Utrecht:
Bellah

- Phocas - Nijmegen
De_Brok Licht
Delnooz Tourroeier
Dodona Zwaar
Sjobber Zwaar/zwicht

- Proteus-Eretes - Delft:
-Banaan-
seekfaM (zwaar)

- Skøll - Amsterdam:
De_Ananas Coach
Pullup Betere coach

- Triton - Utrecht:
KluupKluup (zwaar)
Koert

- Willem III - Amsterdam:
duncannn
horney_dorney
jw3

Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Skoll, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.
pi_67429183
ik was al bang voor zo'n titel.

Maar denk je zelf dat je ook maar een schijn van kans maakt met 3 lichte pikken?
pi_67429340
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:04 schreef De_Brok het volgende:
ik was al bang voor zo'n titel.
Iets met olie op het vuur gooien
quote:
Maar denk je zelf dat je ook maar een schijn van kans maakt met 3 lichte pikken?
Die kunnen toch ook roeien Lekker windje mee erbij en rammen maar.

edit: Wat me nu opvalt, totaal gezien redelijk veel Lichte pikken. Mooi
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 maart 2009 @ 14:21:54 #5
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67429870
Oh zucht, die TT.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_67430677
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:21 schreef Dark_Angelus het volgende:
Oh zucht, die TT.
snel volspammen maar...
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:10:35 #7
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_67431751
ik zou toch mijn geld zetten op skadi, gyas, nereus of okeanos
lekker safe gokken
pi_67432341

Eerst roeien, dan blaten.
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:46:31 #9
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_67435167
haha, wat een naïeve TT
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_67435676
Als de vereniging met de mooiste promo de Varsity wint...
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  donderdag 26 maart 2009 @ 18:07:02 #12
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_67437771
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:00 schreef Teteteterek het volgende:

haha, de officiele varsitiy promo (die door leden van aegir is gemaakt) is veel gaver
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_67437955
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 18:07 schreef Pluizel het volgende:

[..]

haha, de officiele varsitiy promo (die door leden van aegir is gemaakt) is veel gaver
Die teaser is wel leuk ja, maar die promo stelt niet zo veel voor.
pi_67438611
@topic-titel: !!!

@thrawn: Precies wat jij in het vorige zei over sjaarsen in je oude vier boot is 1 van de redenen waarom Phocas niet eerder de oude vier weer is gaan starten.

Phocas heeft in haar historie een paar keer de oude vier gestart, waarvan 1 keer net 2e achter Aegir. Daarna zijn er een groot aantal jaren geweest dat er geen enkele Phocas-ploeg aan de varsity meedeed door knorren-versus-ballen argumenten. Dat is gelukkig al weer een aantal jaren weg. Nu doet de mogelijkheid zich voor om het hoofdnummer te starten, dus waarom niet. Volgende jaren zien we dan wel . Zo moet je het vooral zien, den ban weer breken.

Reeel gezien, de kans dat Phocas alle jaren dit nummer enigszins waardig kan starten is niet heel groot (vereniging met bijna driekwart vrouw) dus als het dan kan, vooral doen!

Welke vereniging gaat de oude vier winnen denkt iedereen hier? Ik zou wel zo'n coole poll in mijn berichtje willen maken, maar weet niet hoe

[ Bericht 8% gewijzigd door Delnooz op 26-03-2009 18:41:13 ]
pi_67439166
Helaas ben ook ik het poll maken niet meester, dus kan geen leuke Oude Vier poll maken.
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:21 schreef Dark_Angelus het volgende:
Oh zucht, die TT.
Prachtige reacties tot nu toe.
pi_67440898
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 18:35 schreef Delnooz het volgende:
Phocas heeft in haar historie een paar keer de oude vier gestart, waarvan 1 keer net 2e achter Aegir. Daarna zijn er een groot aantal jaren geweest dat er geen enkele Phocas-ploeg aan de varsity meedeed door knorren-versus-ballen argumenten.
Vooral die traditie in eer houden, van het niet meer willen starten.
quote:
Nu doet de mogelijkheid zich voor om het hoofdnummer te starten, dus waarom niet. Volgende jaren zien we dan wel . Zo moet je het vooral zien, den ban weer breken.
Hoezo doet de mogelijkheid zich voor? We zetten 4 nieuwelingen in. Schaamte voor de verenigingshistorie.
Kijk, als die vier nieuwelingen van topkwaliteit waren... maar ze weten niet eens het N4+ veld te winnen op de WW.

En dat dit het wedstrijdroeien een boost zal geven... ik denk het niet. Anders hadden we er met de aantrekking van die prof coach al een heel stel gehad. Wat overigens absoluut niet het geval is...

Ik zeg het jullie:
1: Skadi
2: Okeanos
3: Gyas
4: Nereus
5: Laga
6: Njord
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_67440988
dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Sjobber op 26-03-2009 21:04:00 ]
pi_67442031
Deze topics gaan wel een stukje sneller vol dan eerst.

Tvp dus
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 maart 2009 @ 20:34:29 #19
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67442585
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:00 schreef Teteteterek het volgende:
Erg vette promo wel.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 maart 2009 @ 20:37:13 #20
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67442678
Poll: Wie wint de Varsity?
  • Njord
  • Laga
  • Triton
  • Nereus
  • Aegir
  • Argo
  • Skadi
  • Euros
  • Orca
  • Proteus
  • Skoll
  • Theta
  • Okeanos
  • Saurus
  • Gyas
  • Vidar
  • Phocas
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    pi_67443620
    Zozo... phocas nu al 1/3 kans... moet niet gekker worden,.
    pi_67445325
    Als ik echt móet kiezen, dan zet ik maar in op skadi. Maar het wordt een strijd tussen Okeanos, Gyas en Skadi, de rest peddelt slechts leuk mee.

Dit weekend moet mijn ploeg zaterdag trouwens om 0830 starten, dat is echt gewoon onbeschaafd. Weet niet of er hier nog vidraten meelezen, maar die mogen daar best wat tegen doen in het vervolg :/
    pi_67445996
    Topictitel !
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_67446230
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 19:45 schreef Sjobber het volgende:
    Ik zeg het jullie:
    Dit zou nog best eens in de buurt kunnen komen..
    Al zou het me ook niet verbazen als Bosgoed het em weer flikt.
    En ik vind het jammer dat Daan Switters niet start bij Triton.
    Switters, Hendriks en Langen hebben bij zowel de Heineken als de Head met de Okeanos-combi blik getrokken.
    Er is gekozen voor Rom Colthoff ipv Switters. Ben benieuwd hoe het uitpakt met deze geheel nieuwe oude vier.

De vierde man bij Triton is overigens Reinoud de Groot, óók een Lichte pik (naast lichte pik Rom Colthoff en ex-lichte pik Langen)
    pi_67447363
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 19:45 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Vooral die traditie in eer houden, van het niet meer willen starten.
    [..]

Hoezo doet de mogelijkheid zich voor? We zetten 4 nieuwelingen in. Schaamte voor de verenigingshistorie.
    Kijk, als die vier nieuwelingen van topkwaliteit waren... maar ze weten niet eens het N4+ veld te winnen op de WW.

En dat dit het wedstrijdroeien een boost zal geven... ik denk het niet. Anders hadden we er met de aantrekking van die prof coach al een heel stel gehad. Wat overigens absoluut niet het geval is...
    Heel vreemd dat je de winterwedstrijden niet wint als je niet blessures hebt gehad bij 3 van je vier roeiers en dat het aantal keren hard varen voor de WW op 1 hand was te tellen

En dat van die profcoach slaat natuurlijk nergens op. Door het werk van een profcoach krijgt het effect in de loop van den tijd, niet vooraf al direct :S
    pi_67447417
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 21:51 schreef cryforhelp het volgende:
    Als ik echt móet kiezen, dan zet ik maar in op skadi. Maar het wordt een strijd tussen Okeanos, Gyas en Skadi, de rest peddelt slechts leuk mee.

Dit weekend moet mijn ploeg zaterdag trouwens om 0830 starten, dat is echt gewoon onbeschaafd. Weet niet of er hier nog vidraten meelezen, maar die mogen daar best wat tegen doen in het vervolg :/
    Altijd nog beter dan zondagochtend
    pi_67447572
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 21:51 schreef cryforhelp het volgende:

Mee eens wat varsity-kanshebbers betreft.

Die OOCUZ was vorig jaar ook al zo'n ramp! al die c4-ploegjes 2 keer de baan over en dan ook nog eens finales. Heel nobel om iedereen meerdere keren te willen laten roeien, maar het is echt ronduit saai. Gelukkig was vorig jaar de locatie mooi en het weer goed.

Ik snap niet zo goed waarom ze niet een vergelijkbaar systeem bij de asopos najaars doen met kwart en halve finales. Dan schiet het tenminste nog een beetje op :S De eerste wedstrijd om 8.30 en de laatste om 18.22...echt...en dan zondag nog eens een keer!.....

Als een baan zo'n beperkende factor heeft door het gebrek aan banen moet je zo'n wedstrijd gewoon niet doen als alle c4 ploegjes er nog bij zitten....
      donderdag 26 maart 2009 @ 23:07:53 #28
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_67448246
    @ Thrawn: was het niet Euros die een paar jaar geleden met een comporoeier aan boord startte?
    Reach for what you wanna do - 2Pac
    pi_67450975
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 22:43 schreef Delnooz het volgende:

[..]

Heel vreemd dat je de winterwedstrijden niet wint als je niet blessures hebt gehad bij 3 van je vier roeiers en dat het aantal keren hard varen voor de WW op 1 hand was te tellen
    Ja, maar ze zijn er niet echt significant op vooruit gegaan... en het blijven slifferende nieuwelingen.
    Dan had ik liever de geschiedenis van Phocas in ere gehouden en pas toegetreden als we wk roeiers hadden. Ik vind gewoon dat deze heren in hun eigen veld thuishoren. De oude vier is niet voor niets een wedstrijd met een ploeg die slechts voor die wedstrijd in elkaar is gezet.
    quote:
    En dat van die profcoach slaat natuurlijk nergens op. Door het werk van een profcoach krijgt het effect in de loop van den tijd, niet vooraf al direct :S
    Nee, maar ik heb veel dingen gehoord die ons beloofd waren, zoals een coachcursus die gelijk zou staan aan rc1? Maar dat is dus al van de baan. Daarnaast zie ik hem maar bij een select groepje rondlopen.
    En ik zie, met dit jaar een aanwas van iets van 4 sjaars wedstros niet een grote toename. En dus eigenlijk volgend jaar ook niet, omdat die profcoach eigenlijk niet actief betrokken is bij de compos en dus hier geen verdere invloed op uitspeelt.
    Sowieso zie ik hem voor dat bedrag niet nog 3 jaar rondlopen.
    Ik denk dat ik het mooi kan verwoorden met: ik voel de emotionele betrokkenheid bij de vereniging niet bij die man, waardoor de plannen mooi zijn maar het meer gebakken lucht is.
    Maar dat is mijn mening
    pi_67451202
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 23:07 schreef Dodona het volgende:
    @ Thrawn: was het niet Euros die een paar jaar geleden met een comporoeier aan boord startte?
    Niet helemaal correct, dat was een clubroeier. Diezelfde clubroeier zit nu overigens wederom op slag. Onze beide slagen zijn trouwens uit training, hoewel ik weinig weet van de plannen van Simon dit jaar. Misschien dat hij toch nog wel wat wedstrijden gaat starten, maar vooralsnog is hij hard aan het studeren.

Delnooz, het hele idee achter het starten van de oude 4 is toch dat je vereniging het niveau heeft om blijvend mee te draaien? Als je toch van plan bent om 'm voor de lol te starten zet ze dan gewoon in 1 van de bijnummers waar ze wel kans hebben om te winnen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Thrawn op 27-03-2009 09:09:44 ]
    pi_67455921
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 01:24 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Niet helemaal correct, dat was een clubroeier. Diezelfde clubroeier zit nu overigens wederom op slag. Onze beide slagen zijn trouwens uit training, hoewel ik weinig weet van de plannen van Simon dit jaar. Misschien dat hij toch nog wel wat wedstrijden gaat starten, maar vooralsnog is hij hard aan het studeren.

Delnooz, het hele idee achter het starten van de oude 4 is toch dat je vereniging het niveau heeft om blijvend mee te draaien? Als je toch van plan bent om 'm voor de lol te starten zet ze dan gewoon in 1 van de bijnummers waar ze wel kans hebben om te winnen.
    Toch een mooie prestatie dat ze dan finale hebben gehaald!
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_67456653
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 01:24 schreef Thrawn het volgende:
    Zeker moet dat het idee zijn! Maar je moet in deze een stap terug gaan.

In mijn ogen is het idee van de oude 4 allereerst dat elke vereniging haar best mogelijke boot op het water legt (Sjobber niet zeuren, er waren open selecties dan had je zelf maar mee moeten doen ) om tegen elkaar te varen. En vervolgens is het het idee dat dit elk jaar gebeurd.

Phocas zit nog niet eens in de fase dat het zich af kan vragen of je meerdere jaren kunt starten, maar in de fase of hij uberhaupt na heel veel jaren weer eens gestart kan worden. Snap je wat ik bedoel?
    Phocas is nu eenmaal een vereniging met vrij weinig mannelijke wedstrijdroeiers en dat zal waarschijnlijk ook niet snel veranderen. Als je in die situatie jou argument gebruikt kun je dus nooit starten, omdat je tegen jezelf aan blijft lopen. Juist als je de mogelijkheid dan een keer wel hebt is het toch een schitterend gebeuren.
    Die jongens zeggen op dit moment ook allemaal in de volle overtuiging dat ze volgend jaar doorgaan.

Dit heeft ook een spinoff op de gehele vereniging als mooie happening (niet op sjobber blijkbaar ) Het leeft volgens mij flink binnen de vereniging. Al is dat moeilijk te peilen, omdat ik naast coachen niets doe
    pi_67456733
    Gaan er volgend weekend nog meer verenigingen op TW bij Vidar?
    pi_67457087
    Edger is geloof ik wel SA. Helaas is de nieuwe site van Euros al een half jaar in de lucht zonder dat ie ooit echt is afgemaakt, dus ik kan het niet nakijken.
    pi_67457396
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 11:09 schreef ocf81 het volgende:
    Edger is geloof ik wel SA. Helaas is de nieuwe site van Euros al een half jaar in de lucht zonder dat ie ooit echt is afgemaakt, dus ik kan het niet nakijken.
    volgens de eeuwige blikkenlijst op de oude site heeft hij 8 kwalificerende boordblikken. Dus hij is SA...

[ Bericht 2% gewijzigd door immortalsean op 27-03-2009 11:27:58 ]
    pi_67457747
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 01:04 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Ja, maar ze zijn er niet echt significant op vooruit gegaan... en het blijven slifferende nieuwelingen.
    Dan had ik liever de geschiedenis van Phocas in ere gehouden en pas toegetreden als we wk roeiers hadden. Ik vind gewoon dat deze heren in hun eigen veld thuishoren. De oude vier is niet voor niets een wedstrijd met een ploeg die slechts voor die wedstrijd in elkaar is gezet.
    [..]

Nee, maar ik heb veel dingen gehoord die ons beloofd waren, zoals een coachcursus die gelijk zou staan aan rc1? Maar dat is dus al van de baan. Daarnaast zie ik hem maar bij een select groepje rondlopen.
    En ik zie, met dit jaar een aanwas van iets van 4 sjaars wedstros niet een grote toename. En dus eigenlijk volgend jaar ook niet, omdat die profcoach eigenlijk niet actief betrokken is bij de compos en dus hier geen verdere invloed op uitspeelt.
    Sowieso zie ik hem voor dat bedrag niet nog 3 jaar rondlopen.
    Ik denk dat ik het mooi kan verwoorden met: ik voel de emotionele betrokkenheid bij de vereniging niet bij die man, waardoor de plannen mooi zijn maar het meer gebakken lucht is.
    Maar dat is mijn mening
    Als je kijkt naar wat er deelneemt voor andere verenigingen is onze vier zeker niet slecht. Kijk bv eens naar Saurus, die stellen TJL op...
    Daarnaast is de kans dat we volgend jaar kunnen starten we eg groot. We hebben nu 9 zware mannen intraining, waarvan er 8 de intentie hebben een jaartje door te gaan. Ook zijn er nog wat mensen uittraining nu die wellicht een come-back maken

Over Ad snap ik niet waar je je kritiek op baseerd. Zijn invloed is in ieder geval duidelijk en dat zal op nieuwe eerstejaars zeker niet beslissende invloed hebben om te gaan wedstrijdroeien. Hij zal eerder een rol kunnen spelen in het enthousiasmeren van compo-sjaars. Ons promo-team van EJD zal er in ieder geval alles aan doen
    pi_67458658
    Ik hoorde trouwens dat de Oude Vier van Proteus liever andere dingen doet dan de Varsity starten. Ze hebben daar ondertussen TjZ (beginnelingen) en TjL al gevraagd te starten. ik vind trouwens dat je de Oude Vier meer moet zien als een soort top-SA veld. Als ploeg Nieuwelingen start je toch ook geen normaal SA veld? Waarom dan wel de Varsity?
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
      vrijdag 27 maart 2009 @ 12:27:54 #38
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_67459130
    Ik zie het persoonlijk meer als een WK-voetbalidee: elke vereniging legt het beste wat hij kan op het water en dat vecht het uit.
    Bij ons en bij bijv Saurus zijn dat helaas maar Nieuwelingen. Andere verenigingen zullen misschien wel meerdere top-SA-4en op het water kunnen leggen, maar het gegeven is dat elke 4 keihard voor zijn vereniging wil gaan en die eer wil verdedigen.
    Reach for what you wanna do - 2Pac
    pi_67459944
    Onderdeel van het oude 4 reglement is dat je een vier op het water legt die ook echt je beste is, of een poging daartoe. Als er echt kansloze boten naartoe gestuurd worden, dan is er de mogelijkheid voor de varsitycommissie om die vereniging voor een aantal jaar uit te sluiten.
      vrijdag 27 maart 2009 @ 13:44:34 #40
    107631 Pikhoofd
    What's in a name?
    pi_67461403
    proteus stuurt de b-boot van tjl met Lievens als invaller
    pi_67463957
    Sja, een paar jaar geleden had theta ook 2 opties voor de varsity. Een betere nieuwelingen ploeg en een mindere. De mindere startte de oude4 zodat de betere een klasserend blik kon halen. De theta boot die er dit jaar ligt zinkt ook niet bepaald door het aantal blikken aan boord.

De ploeg van Saurus is licht

Orca stuurt overigens ook gewoon derdejaars roeiers die nieuweling zijn.

En Njord zal de oude vier ook met roze bladen starten neem ik aan

[ Bericht 6% gewijzigd door Delnooz op 27-03-2009 15:15:58 ]
    pi_67466397
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 15:07 schreef Delnooz het volgende:
    Sja, een paar jaar geleden had theta ook 2 opties voor de varsity. Een betere nieuwelingen ploeg en een mindere. De mindere startte de oude4 zodat de betere een klasserend blik kon halen. De theta boot die er dit jaar ligt zinkt ook niet bepaald door het aantal blikken aan boord.

De ploeg van Saurus is licht

En Njord zal de oude vier ook met roze bladen starten neem ik aan

[ afbeelding ]
    Onze huidige TJZ wist die Orcaploeg vorig jaar al bijna altijd voor te blijven!
    pi_67469364
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 15:07 schreef Delnooz het volgende:
    Twee tweedejaars/twee derdejaars. Ach. Je kunt het altijd proberen
    pi_67472150
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 13:44 schreef Pikhoofd het volgende:
    proteus stuurt de b-boot van tjl met Lievens als invaller
    TJL ? Tweedejaars Licht? De twee boegen kunnen Licht inwegen? En Greidanus is tweedejaars?
    pi_67473732
    De reden dat TJL nu de Varcity start is omdat de top mensen andere prioriteiten hebben,
    En wanneer je de Varcity niet de Oude Vier start, mag je de drie jaren daarop het nummer niet starten
    Dus de jongens een leuke ervaring, en handig voor de toekomst
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 19:22 schreef Koert het volgende:
    TJL ? Tweedejaars Licht? De twee boegen kunnen Licht inwegen? En Greidanus is tweedejaars?
    Ja TJL Alleen is Greidanus een invaller voor iemand die zo slim is geweest van de fiets te vallen. Dus vandaar
    pi_67474113
    Euh, de 2 boegen @ knsrb site zaten ook in de oude vier van proteus van 08. En de 2 slagen zijn inderdaad Licht, maar vallen beide in?

Oww, er klopt iets niet op de site. Deze link (Proteus-Eretes Vogelzang Kuipers Ursem Lievens Greidanus N.N.) geeft iets anders weer dan deze
    pi_67481750
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 20:17 schreef Koert het volgende:
    Euh, de 2 boegen @ knsrb site zaten ook in de oude vier van proteus van 08. En de 2 slagen zijn inderdaad Licht, maar vallen beide in?

Oww, er klopt iets niet op de site. Deze link (Proteus-Eretes Vogelzang Kuipers Ursem Lievens Greidanus N.N.) geeft iets anders weer dan deze
    Wie zien het op de Varsity wel, wie er in de boot zit
    pi_67491317
    quote:
    Ik zeg het jullie:
    En de 7e ploeg?? De finale op de Varsity heeft er nog altijd 7...
    =sometimes knowledge is mistaken for intelligence, which is like mistaking a cup of milk for a cow=
    pi_67492141
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 13:04 schreef Reservoir_Dog het volgende:

[..]

En de 7e ploeg?? De finale op de Varsity heeft er nog altijd 7...
    Die mist een boei
    pi_67493476
    Neehoor, want Nereus staat nog in het rijtje
    =sometimes knowledge is mistaken for intelligence, which is like mistaking a cup of milk for a cow=
    pi_67493594
    quote:
    De reden dat TJL nu de Varcity start is omdat de top mensen andere prioriteiten hebben,
    En wanneer je de Varcity niet de Oude Vier start, mag je de drie jaren daarop het nummer niet starten
    Dus de jongens een leuke ervaring, en handig voor de toekomst
    Als het je dan niet genoeg boeit moet je gewoon überhaupt niet op komen dagen, niet alleen als je denkt te kunnen winnen de beste ploeg inzetten. Ik zeg; beste ploeg neerleggen, of gewoon langs de kant de corpora aanschouwen terwijl je er maar wat graag tussen zou willen staan.

zucht...knorren...
    pi_67494663
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 14:45 schreef Reservoir_Dog het volgende:
    terwijl je er maar wat graag tussen zou willen staan.

zucht...knorren...
    !

Nee laten we het daar lekker over gaan hebben, dat is zinvol. Knorren zijn stom, want ze kennen geen manieren. Corporalen zijn stom, want ze zeuren alleen maar over manieren. Riem in je broek, palen om een weiland en zo nog wat.

De tegenvallende prestaties van de EJ boten van Nereus vallen toch wel op. Ik hoorde iets van begeleiding die minder is. Iemand meer info?
      Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 28 maart 2009 @ 18:09:25 #53
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67498800
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 15:27 schreef Delnooz het volgende:

[..]

De tegenvallende prestaties van de EJ boten van Nereus vallen toch wel op. Ik hoorde iets van begeleiding die minder is. Iemand meer info?
    Zelfde verhaal hier gehoord, de begeleiding zou vrij 'vers' zijn en wordt niet meer begeleidt door ervaren coaches / roeiers. Ze wilden alles lekker zelf aanpakken en je ziet nu de resultaten.

De schaduw viertjes worden trouwens zowel bij dames als bij zwaar in de acht geplaatst en er worden er nog wat uit gekieperd. Verder is het natuurlijk gewoon een goede grap tot dusver, Nereus die al jaren domineert in het EJ klassement nog maar 3 punten op de eigen amstel behaald.
    pi_67499217
    Bij de Triton dames zijn ze ook flink aan het wisselen geloof ik. Er doen overigens ook geruchten de ronde dat Kluupkluup weer roeit

(En ik ook, maar mijn bakboordskills zijn vooralsnog flink ondermaats.. Wennen!)
    pi_67499614
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 18:26 schreef Bellah het volgende:
    Bij de Triton dames zijn ze ook flink aan het wisselen geloof ik. Er doen overigens ook geruchten de ronde dat Kluupkluup weer roeit

(En ik ook, maar mijn bakboordskills zijn vooralsnog flink ondermaats.. Wennen!)
    Ik ben weer wat aan het peddelen ja..
    Laatste trainingen op 7, aangezien onze beide slagen ziek zijn..
    Je zou toch denken dat het een keer stopt, die pech.

Je kan je trouwens afvragen of het pech of overtraining is, maar we worden goed medisch begeleid door het UMC waaruit blijkt dat dit laatste niet het geval is.
    pi_67501884
    @kluupkluup: survival of the fittest aan het worden ja?
    @Bellah: ff rechtsaf voorin zo anders dan linkaf?

@D_A: Bij de zware mannen domineert Nereus al sinds de okeanos-talpa-8 al niet meer volgens mij? Grappig dat de ervaren begeleiders daar weg zijn blijkbaar. Eerst bemoeiden Diederik Simon, Marit van Eupen en Coen Eggenkamp zich er toch mee? Zijn die daar mee gestopt?
    pi_67502944
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 20:04 schreef Delnooz het volgende:
    @kluupkluup: survival of the fittest aan het worden ja?
    @Bellah: ff rechtsaf voorin zo anders dan linkaf?

@D_A: Bij de zware mannen domineert Nereus al sinds de okeanos-talpa-8 al niet meer volgens mij? Grappig dat de ervaren begeleiders daar weg zijn blijkbaar. Eerst bemoeiden Diederik Simon, Marit van Eupen en Coen Eggenkamp zich er toch mee? Zijn die daar mee gestopt?
    Kluupkluup, ik meen mij een Lichte ploeg van '08 te herinneren die het ook niet gemakkelijk had - hopelijk vergaat het jullie anders.

Vorig jaar: http://www.nlroei.nl/Fotoboek-display-71400.html
    pi_67503466
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 20:40 schreef Koert het volgende:

[..]

Kluupkluup, ik meen mij een Lichte ploeg van '08 te herinneren die het ook niet gemakkelijk had - hopelijk vergaat het jullie anders.

Vorig jaar: http://www.nlroei.nl/Fotoboek-display-71400.html
    Ik hoop het..

hoe heet je en van welk jaar ben je trouwens?
    pi_67504994
    quote:
    Haha, die bofter op 6 heeft ook geleerd wat er gebeurt bij 20 graadjes te hoog wassen... Bewijs dat het wel echt een eerstejaars is natuurlijk (of in ieder geval recentelijk op kamers gegaan)

Zag van de week ook een Nereus shirt bij Wipeout (-ja, ik kijk rubbish, ik weet het)

[ Bericht 4% gewijzigd door Reservoir_Dog op 28-03-2009 21:52:26 ]
    pi_67505137
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 21:44 schreef Reservoir_Dog het volgende:

[..]

Haha, die bofter op 6 heeft ook geleerd wat er gebeurt bij 20 graadjes te hoog wassen... Bewijs dat het wel echt een erstejaars is natuurlijk (of in ieder geval recentelijk op kamers gegaan)

Zag van de week ook een Nereus shirt bij Wipeout (-ja, ik kijk rubbish, ik weet het)
    Rik-Robbert ofzo..
    Ons stuurtje had hem nog gespot langs de Amstel..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')