Welke?quote:
T'is een belastingkorting die de staat jaarlijks miljarden 'kost'.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:39 schreef ErikT het volgende:
Die Rutte heeft het over die "aanrechtsubsidie". Daardoor werken minder vrouwen dan gewenst. Maar er is op het moment toch juist te weinig werk?
Wat heeft dit nou met de crisis te maken?
Z'n begin. Ik kan het filmpje nu al invullen...quote:
Hoezo niet te weinig werk? Vandaag werd nog bekend dat het aantal banen in de laatste periode vorig jaar nog met 108.000 banen groeide t.o.v. dezelfde periode dat jaar ervoor. Ze kunnen dus best werken. Het heeft dus vrij veel met crisis te maken.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:39 schreef ErikT het volgende:
Die Rutte heeft het over die "aanrechtsubsidie". Daardoor werken minder vrouwen dan gewenst. Maar er is op het moment toch juist te weinig werk?
De VVD schippert nog steeds tussen het conservatisme en liberalisme. Enerzijds willen ze vrouwen de arbeidsmarkt op schoppen (liberaal), anderzijds verkondigen ze o.a. dat niet de staat maar moeders kinderen moeten opvoeden (conservatief).quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:39 schreef ErikT het volgende:
Ja, maar dat is precies wat mij zo verbaast in dit hele debat.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
T'is een belastingkorting die de staat jaarlijks miljarden 'kost'.
De werkzame beroepsbevolking moet met het oog op de toekomst groeien om de kosten van de vergrijzing betaalbaar te houden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:39 schreef ErikT het volgende:
Ik weet niet op welke planeet jij woont, maar hier vliegen de arbeidtijdverkortingen, gedwongen vakanties en ontslagen ons om de oren.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hoezo niet te weinig werk? Vandaag werd nog bekend dat het aantal banen in de laatste periode vorig jaar nog met 108.000 banen groeide t.o.v. dezelfde periode dat jaar ervoor. Ze kunnen dus best werken. Het heeft dus vrij veel met crisis te maken.
Duh. Maar hoe is dat een stimulans voor de economie?quote:Plus is het een belastingskorting. Kost dus geld.
Het is het oude neo-klassieke denken. Idd een beetje schaven hier en daar maar geen wereldschokkende dingen. Ambitieloos.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:42 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja, maar dat is precies wat mij zo verbaast in dit hele debat.
Het uitgangspunt was: de crisis aanpakken.
Bijna alle maatregelen zijn om te bezuinigen. Zie bv ook de AOW naar 67. Dat levert idd geld op, maar stimuleert de economie totaal niet.
En hij noemt alleen maar de pvda (ww) en cu (aanrechtsubsidie) maar vergeet natuurlijk weer de het cda met de hypotheekrenteaftrekquote:Op donderdag 26 maart 2009 12:39 schreef ErikT het volgende:
Daar doe je haar zwaar te kort mee. Een zwaargewicht politicus, vergis je niet. Ik ben blij met haar.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:42 schreef Morendo het volgende:
Fuck. Hammer-time. Wat is die Hamer een dooie zeg........
Ja, als de babyboomers over een aantal jaren met pensioen gaan heeft het waarschijnlijk wel zin. Ik vind het ook geen slecht voorstel op zich (ik ken de details niet, maar op het eerste gezicht).quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De werkzame beroepsbevolking moet met het oog op de toekomst groeien om de kosten van de vergrijzing betaalbaar te houden.
Dat is een reden.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:44 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik weet niet op welke planeet jij woont, maar hier vliegen de arbeidtijdverkortingen, gedwongen vakanties en ontslagen ons om de oren.
[..]
Duh. Maar hoe is dat een stimulans voor de economie?
Vandaag nog bekend geworden.quote:Aantal banen groeit door
DEN HAAG (AFN) - Het aantal banen groeit door. In het vierde kwartaal van afgelopen jaar waren er 108.000 banen van werknemers meer dan in hetzelfde kwartaal in 2007. Dat maakte het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag bekend.
Het aantal banen was in het vierde kwartaal 1,4 procent hoger dan een jaar eerder. Dat is vrijwel dezelfde stijging als in het derde kwartaal, maar minder dan in de eerste helft van 2008. Toen bedroeg de banengroei ruim 2 procent. In het laatste kwartaal van het jaar waren er 33.000 banen meer dan in het kwartaal daarvoor.
De lonen van werknemers per arbeidsjaar waren in het vierde kwartaal 2,1 procent hoger dan een jaar eerder. Dat is veel minder dan de loonstijging volgens de CAO in dezelfde periode (3,6 procent) en ook minder dan de stijging in de voorgaande kwartalen.
İ Telegraaf
Teveel agerend. Teveel emotie.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:46 schreef kriele het volgende:
Verdorie Kant, ik dacht dat de SP nu verder was dan de tegenpartij die het eerder was.
Hier kracht ligt achter de schermen. Zij vult de zwaktes van Bos goed aan. Maar mediageniek is ze niet nee.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daar doe je haar zwaar te kort mee. Een zwaargewicht politicus, vergis je niet. Ik ben blij met haar.
quote:
Vreselijk. Tot nu toe heeft ie het volgens mij nog maar 1 keer over de hardwerkende Nederlander gehad...quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:47 schreef Klopkoek het volgende:
Daar hebben we hem weer: "de kabinetten Den Uyl" en de ellende die daaruit voortkwam
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |