SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:43 schreef T3rr0r het volgende:
aan irriteren.
Ik ken(de) iemand die zeepjes maakt, in allerlei vormen en geurtjes. Het laatste wat ik van haar heb vernomen is dat allemaal wel redelijk goed begon te lopen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:36 schreef LoudGirl het volgende:
Heb er wel eens over nagedacht, maar zie veel beren op de weg. Ik maak gebak en bonbons, ik verkoop af en toe aan bekenden. Maar als ik alle kosten + arbeidsloon doorbereken, worden ze onbetaalbaar. Bovendien is de markt naar mijn idee al aardig verzadigd
Vrijheid. Geen 'baas' meer die je dingen oplegt waar je het eigenlijk niet mee eens bent. Zelf verantwoordelijk voor je beslissingen (ja, ook voor de verkeerde). Je eigen tijd kunnen indelen (ligt wel aan je branche). Etc.quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:08 schreef bendk het volgende:
waarom zou je een zelfstandige ondernemer willen worden ?
Dit is juist iets wat mensen er van weerhoudt om iets voor zichzelf te beginnen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:21 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Vrijheid. Geen 'baas' meer die je dingen oplegt waar je het eigenlijk niet mee eens bent. Zelf verantwoordelijk voor je beslissingen (ja, ook voor de verkeerde). Je eigen tijd kunnen indelen (ligt wel aan je branche). Etc.
Oja, ik ben reeds ondernemer
Laat het even weten als je wel de markt op gaat.quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
![]()
Ik loop al een tijdje rond met een idee (iets in de fin. dienstverlening) dat nieuw is, waar ik écht in geloof als concept, maar waar de markt nog niet klaar voor is/lijkt te zijn.
Als ik het nu de markt op gooi, is het misschien te vroeg. Maar ik kan ook wachten en dan zien dat iemand anders hetzelfde idee heeft gekregen. (wat an sich niet zo erg is, maar ík wil de eerste zijn....en dat bevestigt dat ik het gewoon zou hebben moeten doen....)
Keuzes, keuzes
Dat excuus heb ik ook jaren gebruikt....quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:19 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik! Maar ik heb er een gezin bij en dat houdt mij, laffe hond, tegen...
Als men dat niet aan kan, zal men niet voor zichzelf gaan beginnen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:32 schreef Stali het volgende:
Dit is juist iets wat mensen er van weerhoudt om iets voor zichzelf te beginnen.
Dat eigentijd indelen is dan ook een illusie, aangezien je als ondernemer altijd aan het werk bent. Bij de klant, je administratie, aquisitie, etc.quote:Eigen tijd indelen betekent vaker nog meer uren maken en minder vrijheid.
Dat is een prettige bijkomstigheid. Maar moet niet de drijfveer zijn.quote:Uiteraard is het natuurlijk allemaal prettiger omdat het voor eigen zak is.
Ik ben op dit moment een zzp-er in de IT en nee, het is op dit moment niet rooskleurig en stuk lastiger om aan een fatsoenlijk betaalde opdracht te komen. Neemt niet weg dat nu veel zzp-er's die het alleen om het geld deden en niet een 'echte' ondernemer zijn, snel de zekerheid van een vastebaan opzoeken.quote:Ik word er alleen niet zo heel erg vrolijk van dat het ZZP-er worden zo opgehemeld wordt terwijl die er in mijn omgeving juist nu overal uitgestuurd worden. En jij komt op mij over als een ZZP-er, klopt dit?
DOE HET DAN!quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
![]()
Ik loop al een tijdje rond met een idee (iets in de fin. dienstverlening) dat nieuw is, waar ik écht in geloof als concept, maar waar de markt nog niet klaar voor is/lijkt te zijn.
Als ik het nu de markt op gooi, is het misschien te vroeg. Maar ik kan ook wachten en dan zien dat iemand anders hetzelfde idee heeft gekregen. (wat an sich niet zo erg is, maar ík wil de eerste zijn....en dat bevestigt dat ik het gewoon zou hebben moeten doen....)
Keuzes, keuzes
quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:39 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Laat het even weten als je wel de markt op gaat.
Misschien kan ik het als aanvulling bij mijn klanten inkopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |