Dat is toch logisch man. Hoe kwam hij aan die entry denied?quote:Op zondag 29 maart 2009 23:26 schreef Euc- het volgende:
Trouwens, die Amerikaanse douaniers he, daar is ook totaal geen pijl op te trekken, ik had geen enkel probleem het land binnen te komen enkele maanden geleden, terwijl ik visums/stempels voor/van verschillende "gekke" landen in mijn paspoort heb (Saudi, Syrie, Afghanistan en China), terwijl een vriend van mij met een entry denied stempel van Israel de toegang was geweigerd
Vermoeden van willen werken in bezette gebiedenquote:Op zondag 29 maart 2009 23:29 schreef Atlanticus het volgende:
[..]
Dat is toch logisch man. Hoe kwam hij aan die entry denied?
Hmmm. Dat is wel jammer idd.quote:Op zondag 29 maart 2009 23:34 schreef Euc- het volgende:
[..]
Vermoeden van willen werken in bezette gebieden
quote:Op maandag 30 maart 2009 17:40 schreef OMG het volgende:
DE envelop kwam vandaag binnen. Ik heb dus mijn paspoort terug met daarin een mooi plak ding met daarop mijn foto en "VISA". Ik was eigenlijk van plan om voor mijn verhuizing nog een nieuw paspoort te regelen, maar dat zal ik dan maar of daar of tijdens een vakantie hiernaartoe moeten doen..
Binnenkort maar eens wat offertes aanvragen voor de verhuizing van wat rommel en langzaam maar zeker alle instellingen en dergelijke laten weten dat ik het land uit verhuis.
Ik denk dat dat niet in een posting samen te vatten is..... laten we zeggen dat er voordelen en nadelen zijn, net als elke munt een keerzijde heeft.quote:Op woensdag 1 april 2009 08:48 schreef dwazeterreur het volgende:
Wat zijn de voordelen van wonen en werken in Amerika ten opzichte van Nederland ?
Ik ga zo (hormoonloze scharrel-)kip bakken in stukjes en dan met een blik tomatenblokjes (zonder toegevoegde middelen) op een stuk lavash bread (met omega3 zuren en flax seed) met wat 2% milk geraspte kaas (met extra calcium) in de oven stoppen. Ongeveer $3 per persoon.quote:Op maandag 6 april 2009 00:25 schreef Doler12 het volgende:
Hoe is het eten trouwens in de VS? Ik hoor vaak verhalen dat gezonde voedsel te duur is en dat Amerikanen daarom vaak fastfood eten. Ik vond die verhalen altijd overdreven. Dus mijn vraag is, hoe zit een doordeweekse maaltijd er uit, voor de mensen in jullie omgeving?
Ja helaas zal je dat altijd wel hebben. Trouwens het baseball season is begonnenquote:Op maandag 6 april 2009 00:37 schreef popolon het volgende:
Tja echt, die vooroordelen. Er valt niet tegen te vechten.
$3 per persoon? Woont zeker niet in een grote stad?quote:Op maandag 6 april 2009 00:36 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik ga zo (hormoonloze scharrel-)kip bakken in stukjes en dan met een blik tomatenblokjes (zonder toegevoegde middelen) op een stuk lavash bread (met omega3 zuren en flax seed) met wat 2% milk geraspte kaas (met extra calcium) in de oven stoppen. Ongeveer $3 per persoon.
Nope.quote:Op maandag 6 april 2009 01:01 schreef nickybol het volgende:
[..]
$3 per persoon? Woont zeker niet in een grote stad?
Ik weet niet waar jij boodschappen doet, maar het lukt mij nauwelijks een beetje een maaltijd op tafel te zetten voor minder dat $15 per persoon. En ik eet vegetarisch.quote:Op maandag 6 april 2009 00:36 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik ga zo (hormoonloze scharrel-)kip bakken in stukjes en dan met een blik tomatenblokjes (zonder toegevoegde middelen) op een stuk lavash bread (met omega3 zuren en flax seed) met wat 2% milk geraspte kaas (met extra calcium) in de oven stoppen. Ongeveer $3 per persoon.
Shaw's...quote:Op maandag 6 april 2009 01:59 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij boodschappen doet, maar het lukt mij nauwelijks een beetje een maaltijd op tafel te zetten voor minder dat $15 per persoon. En ik eet vegetarisch.
Kipburgers, potatoes en groente! $4 pp.quote:Op maandag 6 april 2009 01:59 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij boodschappen doet, maar het lukt mij nauwelijks een beetje een maaltijd op tafel te zetten voor minder dat $15 per persoon. En ik eet vegetarisch.
What ?!quote:Op maandag 6 april 2009 01:59 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ja, dan vraag je er ook omquote:Op maandag 6 april 2009 18:23 schreef Shivo het volgende:
Ik let niet zo op wat wat kost, en doe boodschappen bij Whole Foods, dat zal wel niet helpen. Zal mijn volgende boodschappenlijstje eens bewaren & posten.
Eigen schuld, big bult.quote:Op maandag 6 april 2009 19:08 schreef wonderer het volgende:
Da's ook waar, maar als je dan ook nog bij een organische supermarkt gaat shoppen, is het je eigen schuld
Ik zie het 'nut' van organisch voedsel wel in, maar het is inderdaad wel erg veel duurder dan niet-organisch eten.quote:Op maandag 6 april 2009 19:08 schreef wonderer het volgende:
Da's ook waar, maar als je dan ook nog bij een organische supermarkt gaat shoppen, is het je eigen schuld
Jij woont dan ook niet in Bostonquote:Op maandag 6 april 2009 23:39 schreef popolon het volgende:
Die heb ik ook hoor Shivo, bij de farmer's market. Maar grappig genoeg is het daar niet duurder.
Wel verser.
Daar kan ik nog geen schuurtje betalen.quote:
Collega kocht vorige week een 600 square feet 2 kamer (1 bedroom) appartement voor $328.000quote:Op maandag 6 april 2009 23:44 schreef popolon het volgende:
[..]
Daar kan ik nog geen schuurtje betalen.
Met Trader Joe's, Fresh & Easy, de twee markten waar ik het meest kom, gecombineerd met de "standaard zooi" uit Albertsons, kan ik toch echt wel voor $10-12 voor twee personen een maaltijd maken. Voor $15 per persoon kan ik bijna een kerstdiner maken, met volledige kalkoen etc.quote:Op maandag 6 april 2009 01:59 schreef Shivo het volgende:
Jeetje, da's 2,5 keer de prijs van mijn huis. En ik zit met zo'n 3000 square feet woonruimte, en dat keer 2,5 (boven en basement). En dan de grote tuin nog.quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:20 schreef Shivo het volgende:
[..]
Collega kocht vorige week een 600 square feet 2 kamer (1 bedroom) appartement voor $328.000
Huh, kleffe boterhammetjes met boter en een plakje kaas... Ik kijk altijd uit naar de lunch hier. Voor $7 to $9 kun je in de buurt vaak onbeperkt Chinees, Indisch of Afghaans eten. Lekker gevarieerd en je kunt blijven stouwen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:42 schreef maartena het volgende:
Ja, ik ben zo een Hollander die z'n brood meeneemt naar z'n werk. Althans, toch minstens 3 keer per week.
Sourdough brood, met verse ham, salami, en zwitserse kaas van de Italian Deli en de German Deli bij mij in de buurt. Niks klef gedoe.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:16 schreef Lyrebird het volgende:
Huh, kleffe boterhammetjes met boter en een plakje kaas... Ik kijk altijd uit naar de lunch hier. Voor $7 to $9 kun je in de buurt vaak onbeperkt Chinees, Indisch of Afghaans eten. Lekker gevarieerd en je kunt blijven stouwen.
Hallo Renda: Verbouwing: Ons "huis" in Upstate New Yorkquote:Op zondag 5 april 2009 18:49 schreef Renda het volgende:
Na een dik half jaar zuid-Afrika zijn we weer terug in ons huis in NY (STAAT, niet stad)
Dat is niet duur, bij de plaatselijk chinees hier betaal je hier ongeveer 15-20 euro persoon om onbeperkt te eten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Huh, kleffe boterhammetjes met boter en een plakje kaas... Ik kijk altijd uit naar de lunch hier. Voor $7 to $9 kun je in de buurt vaak onbeperkt Chinees, Indisch of Afghaans eten. Lekker gevarieerd en je kunt blijven stouwen.
Een van de voordelen van het leven in "the Mid-West" is dat het leven erg goedkoop is.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:02 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Dat is niet duur, bij de plaatselijk chinees hier betaal je hier ongeveer 15-20 euro persoon om onbeperkt te eten.
Veel plezier.quote:
Heb ik ook gedaan: Retourtje boeken, eenmaal aangekomen opbellen en je vlucht afzeggen. Gaat prima.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:30 schreef OMG het volgende:
In eerste instantie zou het logisch zijn om een enkeltje te boeken wanneer ik daarnaartoe verhuis, maar als ik nu zie dat een retourtje soms meer dan de helft goedkoper is vraag ik me toch af of het niet mogelijk is een retourvlucht te boeken en dan alleen de heenweg te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee?
quote:Op woensdag 8 april 2009 19:34 schreef wonderer het volgende:
Wat popo zegt. Retourtje en dan de terugvlucht annuleren.
Vraag me trouwens af of je met een annuleringsverzekering ook je geld nog (deels) kan terugkrijgen
Wel netjes opbellen en annuleren. Da's wel zo eerlijk.
Ik ben een maand of twee geleden met US Airways van Indianapolis naar Brussel gevlogen (via Philadelphia). Dat vliegtuig was half leeg. Die vlucht was een stuk goedkoper dan via Amsterdam.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:30 schreef OMG het volgende:
Ik schrik me net een ongeluk. Een enkele reis naar Indianapolis in juli zou me meer dan 2.000 euro kosten. Vraag ik daarna op een willekeurige vliegticket website op wat een retourtje zou kosten, dan is dat al de helft of minder dan de helft (nog steeds duur, maar het is dan wel midden in de zomervakantie).
In eerste instantie zou het logisch zijn om een enkeltje te boeken wanneer ik daarnaartoe verhuis, maar als ik nu zie dat een retourtje soms meer dan de helft goedkoper is vraag ik me toch af of het niet mogelijk is een retourvlucht te boeken en dan alleen de heenweg te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Overigens keek ik ook hoeveel een enkele reis vanaf Brussel zou kosten en dat is nog een stuk goedkoper dan vanaf Schiphol. Klinkt op zich aantrekkelijk, alleen willen m'n ouders me uitzwaaien en afscheid nemen en dergelijke.
Ik heb drie of vier keer een retour als enkele reis gebruikt in het verleden, en gewoon lekker laten gaan.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:46 schreef popolon het volgende:Wel netjes opbellen en annuleren. Da's wel zo eerlijk.
Brussel is 2 uur rijden vanaf Utrecht..... ik weet dat Nederlanders helemaal niet gediend zijn van die lange afstanden enzo, waar Duitsers, Fransen, Amerikanen gewoon het hele land door crossen..... maar tenzij je in Groningen woont en het dus ook echt 3 en een half uur duurt..... moet dat toch geen enorm obstakel zijn voor je familie? Het is immers je laatste dag in Nederland enzo.....quote:Op woensdag 8 april 2009 19:30 schreef OMG het volgende:
Overigens keek ik ook hoeveel een enkele reis vanaf Brussel zou kosten en dat is nog een stuk goedkoper dan vanaf Schiphol. Klinkt op zich aantrekkelijk, alleen willen m'n ouders me uitzwaaien en afscheid nemen en dergelijke.
Zo kun je het doen maar ik heb geen zin om voor deze flauwekul in de boeken te komen.quote:Op woensdag 8 april 2009 21:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb drie of vier keer een retour als enkele reis gebruikt in het verleden, en gewoon lekker laten gaan.
Waarom zou je "in de boeken" komen, en hoe precies?quote:Op woensdag 8 april 2009 22:08 schreef popolon het volgende:
Zo kun je het doen maar ik heb geen zin om voor deze flauwekul in de boeken te komen.
Ze roepen je alleen om als je ingechecked hebt en je vervolgens niet komt opdagen. Anders zouden ze bezig blijven met omroepen. Ik heb afgelopen jaar ook een vlucht niet genomen, maar zo'n maatschappij rekent op een aantal no-shows, dus volgens mij loopt dat allemaal wel los.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:10 schreef popolon het volgende:
Ik weet niet of hij 't weet en of het 'm interesseert. Maar goed, ik wil gewoon niet dat ze me omroepen op het vliegveld, zelfs niet als ik er niet ben.
Ik ga trouwens met kerst denk ik weer naar NL. Even airmiles verzilveren, heb al meer dan een gratis vlucht.
Volgens mij gaan ze je alleen omroepen als je al ingecheckt hebt - en dus op het vliegveld aanwezig bent.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:10 schreef popolon het volgende:
Ik weet niet of hij 't weet en of het 'm interesseert. Maar goed, ik wil gewoon niet dat ze me omroepen op het vliegveld, zelfs niet als ik er niet ben.
quote:Op woensdag 8 april 2009 23:19 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ze roepen je alleen om als je ingechecked hebt en je vervolgens niet komt opdagen. Anders zouden ze bezig blijven met omroepen. Ik heb afgelopen jaar ook een vlucht niet genomen, maar zo'n maatschappij rekent op een aantal no-shows, dus volgens mij loopt dat allemaal wel los.
Tot 5 mei.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:18 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Hoe lang blijf je er wel niet dan?!!
Dat doen ze alleen als je inchecktquote:Op woensdag 8 april 2009 23:10 schreef popolon het volgende:
Mannetje komt ook (over tien dagen). Dus niet weer vier weken alleenquote:Op donderdag 9 april 2009 00:14 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Oeff, da's indd wel een heeeeeeele tijd!!
Ga je het trekken, denk je?
Ahaa, dan kan je met hem in ieder geval wel lekker rondtouren en sightseeën! Daarvoor is het natuurlijk wel weer een prettige (lente-)periode.quote:Op donderdag 9 april 2009 00:41 schreef wonderer het volgende:
[..]
Mannetje komt ook (over tien dagen). Dus niet weer vier weken alleen
Natuurlijk. Ik kan niet zonderquote:Op donderdag 9 april 2009 00:52 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ahaa, dan kan je met hem in ieder geval wel lekker rondtouren en sightseeën! Daarvoor is het natuurlijk wel weer een prettige (lente-)periode.
Ik wens je alvast een goeie reis toe!
Ben je vanuit NL af en toe ook nog online?
Email adres is ook niet nodig. Als ik even slim op de HELP knop druk, krijg ik deze informatie:quote:Op donderdag 9 april 2009 11:53 schreef kreuk050 het volgende:
Heeft iemand een antwoord op de volgende vraag...??
Ik ga in sept 09 naar de US en heb daar op een website een verklaring gegeven dat ik het land in wilt.
Hier is de website. Jullie kennen 'm wel want sinds Jan 09 moet je dit invullen als je naar de US reist.
Maar heb geen confirmation ontvangen...heb ook geen mail adres ingevuld....hoe moet dit nu? Nog een keer invullen?
quote:Op donderdag 9 april 2009 02:39 schreef popolon het volgende:
Maarreeee dat omroepen, is dat alleen als je incheckt?
Huh? Bestaat er zoiets als NIET online zijn?quote:Op donderdag 9 april 2009 00:52 schreef Bora-Bora het volgende:
Ben je vanuit NL af en toe ook nog online?
Hartelijk dank voor je antwoordquote:Op donderdag 9 april 2009 20:50 schreef maartena het volgende:
[..]
verhaal.
Overigens hebben de meesten in dit topic die site helemaal niet nodig. Als je een verblijfsvergunning (green card), Amerikaans paspoort, of een ander niet-toeristen visum bezit dan hoef je je niet van te voren aan te melden. Dat hoeft alleen als je gebruik maakt van het Visa-Waiver program.
Poppie........quote:Op donderdag 9 april 2009 02:39 schreef popolon het volgende:
Maarreeee dat omroepen, is dat alleen als je incheckt?
Ja, erg triest allemaal en zo. Maar de Angels komen er wel weer bovenop.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:38 schreef wonderer het volgende:
Ik hoorde van die Angels Pitcher, moest meteen aan jou denken, Maarten.
Je zou kunnen proberen nogmaals te registreren met je paspoort nummer etc.... als het goed is protesteert het systeem dan dat er al een aanvraag is, en misschien spuwt ie dan ook wel het aanvraagnummer uit.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:53 schreef kreuk050 het volgende:
Hartelijk dank voor je antwoordIk maak idd gebruik van het V-W program. Ben toerist namelijk, beetje stom dat ik geen nummer heb genoteerd zodat ik de status niet kan checken. Ga er vanuit dat het goed is en anders gaan we bij de douane een babbeltje maken.
Organisch eten .. lekker?quote:Op zaterdag 11 april 2009 23:03 schreef popolon het volgende:
Sperciebonen zaad in de grond gestopt, de blueberries beginnen al te bloemen, nu morgen de tomaten planten. Ha! Organisch eten.
Heeft ook voordelen zo'n grote tuin. Er gaat wel wat werk in zitten maar als liefhebber vind ik dat wel leuk. Als je er niet van houdt moet je maar in een flat gaan zitten.
Nice ride.quote:Op dinsdag 14 april 2009 04:13 schreef ID-Tweak het volgende:
http://www.ahuntjens.nl/camaro 1500 dollar![]()
Dat is in de hele staat California zo, dat kroegen om 2 uur dicht moeten.....quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:14 schreef peachess het volgende:
ja als je in slo bent moet je zeker naar de bars gaan, leuke studentenstad ( cal poly ) maar wel jammer dat ze al om 2 uur sluiten
Hoe zit dat in Chicago?quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat is in de hele staat California zo, dat kroegen om 2 uur dicht moeten.....
Maar daarvoor gaat men ook naar Las Vegas, of Reno, Nevada.... waar de kroegen 24/7 open mogen zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Last_call_(bar_term)#United_States
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |