Zo zat ik ook te denken ja, maar dan heb je niet de oplossing van de slide te pakken...quote:Op donderdag 2 april 2009 23:13 schreef GlowMouse het volgende:
Met jouw definitie, en x1 x en x2 y noemend (wie verzint dat met zowel super- als subscript), moet je gewoon vergelijkingen oplossen.
Ik kom dan op x2 >= 3/x1 (vanwege speler 1)
en x2 <= 4-3/(4-x1)³ (vanwege speler 2)
maar zowel boven de streep als onder de streep wordt dubbel geteld. Heft dat elkaar niet op?quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:20 schreef GlowMouse het volgende:
Nee, toen ik erover nadacht al en toen pas ben ik de simulatie gaan doen. Wat er gebeurde in mijn berekening is dat er heel veel dubbel werd geteld (in het stukje achter de 1-), zodat de kans nog groter zou zijn.
Ik had nchoosek(5,3)*nchoosek(60,10) in de teller en nchoosek(100,10) in de noemer. In de noemer staat het aantal verzamelingen van 10 elementen die je kunt trekken uit een populatie van 100, daar is niets dubbel geteld. In de teller staat het aantal verzamelingen van 10 elementen die je kunt trekken uit een populatie van 60 maal het aantal manieren om zo'n populatie van 60 te vormen. De deelverzameling waarbij alles van soort 1 is tel je dan 5x.quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:18 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
maar zowel boven de streep als onder de streep wordt dubbel geteld. Heft dat elkaar niet op.
Ja ziet er goed uit.quote:Op zondag 5 april 2009 20:05 schreef Matthijs- het volgende:
Dus:
Sn = 0,5 . 5 (10 + 2 + 5x)
Sn = 2,5 (12 + 5x)
Sn = 12,5x + 30
12,5x + 30 = 3800
x = $304
edit: dit is nog een reactie op de post van glowmouse
Inderdaad.quote:Op zondag 5 april 2009 20:21 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ja ziet er goed uit.
Fysicus: ik neem aan dat de bol open is tav d_w. Kun je dan opschrijven wat voor jouw punt p geldt in termen van d_w? Daarna kun je je antwoord van a gebruiken namelijk.
Werkt het als we nemen f(delta)=delta/q ?quote:Op zondag 5 april 2009 20:37 schreef GlowMouse het volgende:
Als je nu die B_w(p;delta) hebt, kun je dan een B_m(p;f(delta)) die daar helemaal in zit?
Bedankt, nu heb ik hem meteen. Ik wist dat ik te moeilijk zat te denken.quote:
Vanuit het middelpunt van de ingeschreven cirkel kun je hulplijnen trekken naar de twee niet-rechte hoeken. Je ziet dan dat x-3 + y-3 = 25.quote:Op donderdag 9 april 2009 08:28 schreef Borizzz het volgende:
Twee 'puzzeltjes' waar ik niet uitkom:
1) Een rechthoekige driehoek heeft een schuine zijde van 25. De straal van de ingeschreven cirkel is 3.
Bereken de twee rechtehoekszijden.
- Dit is dus pythagoras en dus wil ik een vergelijking in x maken. Maar dit lukt me niet. Iemand een idee?
oh ja ik zie het nu! Ik dacht al.. er moest echt iets bewezen worden en de strikte ongelijkheid is ook niet helemaal vanzelfsprekend. Dank je.quote:Op donderdag 9 april 2009 08:05 schreef thabit het volgende:
Stel Xi = Z1 U Z2 met Zj != Xi gesloten in Xi en dus ook gesloten in X.
Dan zijn de doorsneden van Z1 en Z2 met Yi gesloten in Yi dus leeg of gelijk aan Yi (want Yi is irreducibel). De vereniging van Z1 en Z2 bevat Yi, dus zbda onderstellen we dat de doorsnede van Z1 met Yi gelijk is aan Yi. Dus Yi is deelverzameling van Z1. Omdat Xi de afsluiting van Yi volgt dus dat Xi bevat is Z1, dus Xi=Z1, tegenspraak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |