Leuk topic.
Over het algemeen vind je onder ieder merk wel een goed zittend model met mooie wassing, maar ik heb zo mijn voorkeuren.
Diesel, G-star en Replay heb ik altijd wat overstyled gevonden, sommige modellen hebben een mooie wassing en kleur maar het is niet basic genoeg.
Ik houd niet zo van frustels op achterzakken en grote logo's, de meeste G-stars vind ik ordi.
En de basic modellen van deze merken zijn dan weer net wat te gewoon om daar een meerprijs t.o.v. bijv. een Levi's voor te betalen.
Bovendien vind ik bij deze merken vaak niet de juiste lengtemaat, dus een no-go voor mij.
Nudie jeans zijn mooi, d.w.z. de voorgewassen jeans hebben mooie modellen.
De raw jeans hebben een anti-fit, althans bij mij, een dikke stugge lap stof dat op de schoenen staat, ziet er niet uit!
De voorgewassen jeans zijn nu niet bepaald van betere kwaliteit dan een Levi's en vind ik daarom overpriced.
Ook die stiksels op de achterzakken vind ik niet mooi.
Levi's 501 vallen over het algemeen niet mooi bij mij, de pijpen staan op de schoenen i.p.v dat ze over de schoen vallen, waardoor het bij de knieen gaat opstaan.
Ik begrijp daarom niet wat mensen tegenwoordig met die skinny jeans hebben, alleen als je het figuur er voor hebt en de lengte van de broek precies goed is dan ziet het er nog enigzins uit.
Maar het is tegenwoordig standaard dat de broekspijpen te lang zijn, bij ieder merk is dat zo, heel bizar, een ophoping van stof op bij de knieen en enkels, wat toch geen mooi silhouet oplevert, echt heel bizar.
De Levi's 512 is wat pasvorm betreft perfect, het is de 501, maar dan iets lager op de heupen en de pijpen vallen over de schoen, niet hinderlijk opstaand bij de knieen.
Probleem met dit model is dat het aanbod aan kleuren/tinten en wassingen heel beperkt is, meestal vind je de standaard kleuren die Levi's al vanaf de jaren 80 heeft: Dark, Dark used of stone washed en light.
Je moet echt zoeken naar de mooie.
De recentere, hippere modellen van Levi's hebben dan weer wel de mooie wassings, maar de pasvorm is dan weer niet goed en ik haat allerlei tierelantijntjes, gespjes en stikseltjes op een broek.
Als Levi's het kleurenpalet van de 512 eens flink gaat updaten dan koop ik nooit meer een andere jeans dan de 512.
Ten slotte: Lee heeft met het model "Elton" een mooie basic bootcut jeans, mijn laatste aanwinst:
http://www.asos.com/Lee/Lee-Elton-Bootcut-Jeans/Prod/pgeproduct.aspx?iid=491582&cid=1650&clr=DarkUsed&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=_NoneMaar hopen dat dit model blijft bestaan.
[ Bericht 6% gewijzigd door nout72 op 11-04-2009 15:26:46 ]