abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:13:38 #1
249820 astriddd
als ik je heb, eet ik je op $$
pi_67366833
“Meiden die worden verkracht, praten daar meestal niet snel over. Ze voelen zich schuldig, soms twijfelen ze of het wel een verkrachting was omdat ze achteraf vinden dat ze niet hard genoeg geprotesteerd hebben, of ze zijn bang voor de reactie van hun ouders.”

dit heb ik gevonden op een site.
en deze zinnen gaan precies over mij.
Hier zit ik erg mee.
Ik weet heus wel dat ik ben verkracht.
Maar toch voel ik me schuldig.
Ik heb niet geprotesteerd.
En lokte het uit...
''Ookal loop je in je blote kont over straat, alsnog heeft een jongen niet het recht jou de verkrachten, Astrid!''
Dit zei een vriendin van me.
En dit heeft me aan het denken gezet.
Maar niet goed genoeg.
Ik heb nog steeds het gevoel dat het mijn eigen schuld is.
Doordat gevoel zit ik erg in de knoop met mezelf.
Ik ben al hulp aan het zoeken.
Maar dit gaat niet snel.
Na een maand met dit gevoel zitten.
Heb ik nog geen bericht gekregen van de psycholoog.

Weet iemand wat ik kan doen?
Bedankt voor je aandacht.

xx
smoke for life. la la la la la. tu tu tu tu tu SMOKE. la la la la la
pi_67366883
Afspraak maken met de huisarts.
  Forum Admin dinsdag 24 maart 2009 @ 19:14:50 #3
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_67366885
tvp.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:17:19 #4
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_67366968
Maak een afspraak bij de huisarts. Onafhankelijk van waar de schuld ligt, is er iets met je gebeurd wat je moeilijk vindt om te verwerken. Praat daar over met de geschoolde mensen.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:17:58 #5
39631 GoeRoe86
pi_67366991
Hoewel natuurlijk overduidelijk lijkt dat er geen sprake kan zijn van schuld van het slachtoffer als het om een verkrachting gaat
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:20:05 #6
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_67367046
Jezus lui, doe ff normaal hier . Ik hou ook van slap ouwehoeren maar deze dame heeft wel ff wat meegemaakt en daar hoef je geen grapjes over te maken lijkt me.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_67367091
Vertel eens precies wat er is gebeurd?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_67367109
http://www.sensoor.nl/
Misschien kan je daar het beste je verhaal kwijt en ze kunnen je ook helpen om naar de juiste instanties te gaan voor hulp.
  Forum Admin dinsdag 24 maart 2009 @ 19:21:53 #9
Heeft een huisje.
pi_67367113
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:17 schreef GoeRoe86 het volgende:
Hoewel natuurlijk overduidelijk lijkt dat er geen sprake kan zijn van schuld van het slachtoffer als het om een verkrachting gaat
Hoeft niet altijd! Er zijn natuurlijk ook wel gevallen bekend waarbij de dame "achteraf" ineens spijt kreeg...
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:22:49 #10
39631 GoeRoe86
pi_67367151
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:21 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Hoeft niet altijd! Er zijn natuurlijk ook wel gevallen bekend waarbij de dame "achteraf" ineens spijt kreeg...
Dan nog lijkt het forum niet de plek om dat vast te stellen....
  Forum Admin dinsdag 24 maart 2009 @ 19:24:35 #11
Heeft een huisje.
pi_67367220
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:22 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Dan nog lijkt het forum niet de plek om dat vast te stellen....
Dat ben ik helemaal met je eens.
pi_67367783
Beste astriddd,

1x nee zeggen is genoeg.

Vaak denken vrouwen: "Had ik maar..." na afloop. Tijdens een verkrachting kan je dichtslaan, je durft niets te zeggen, je durft niet te slaan, je bent bang dat je de verkrachter niet aankan of dat er nog meer geweld gaat gebeuren... je denkt: "Als ik niets doe is het zo over en dan kan ik weg". Dit is heel normaal.

Ongeacht wat je gedaan of niet gedaan hebt, een verkrachting is nooit ok. Tijdens de seks mag je van mening veranderen, als het pijn doet, niet goed voelt of wat dan ook, vraag je om te stoppen. De ander hoort dit te doen. Doorgaan staat gelijk aan verkrachting. Zelfs als je al gezegd hebt dat je seks wil, beweegt of wat dan ook, mag je nog zeggen dat je wilt stoppen.

Dring aan bij de psycholoog om eerder terecht te kunnen of bel een ander. Alle psychologen horen noodplekken te hebben voor mensen die erg in de knoop zitten en acuut hulp nodig hebben. Dring aan op zo'n plek.

Zoek a.u.b. zo snel mogelijk hulp!

[ Bericht 4% gewijzigd door kahlie op 24-03-2009 20:09:59 ]
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:47:22 #13
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_67367992

Ik zie dat de ONZ/KLB-clan hier is neergestreken?
Ksst....

OT: praten. Over wat er is gebeurd. Over hoe je je voelt. Ondanks dat je je schaamt, of dat je bang bent. De beste gesprekspartner zou een psycholoog kunnen zijn, via de huisarts. Maar je kunt in principe tegen iedereen in je omgeving je verhaal kwijt. Je weet zelf wel aan wie.
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:48:38 #14
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_67368032
Het is inderdaad niet je schuld en het schuldgevoel moet je van je afzetten je kan er gewoon niks aan doen.
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_67368038
kan je niet er even achter die psych aanbellen om te kijken hoe lang het nog duurt oid?

en dit is NOOIT je eigen schuld. dat er zoveel zieke figuren rondlopen die denken dat ze recht hebben op jouw lichaam, is NIET jouw schuld. niemand heeft het recht om iets tegen je wil in te doen.

en dit kan je niet alleen verwerken, dus ga er achteraan om hulp te krijgen.
  Admin dinsdag 24 maart 2009 @ 19:54:07 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_67368248
opruimslot
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 24 maart 2009 @ 20:00:34 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_67368486
Normaal doen verder, dank u.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 20:04:53 #18
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67368631
Je kunt ook aankloppen bij slachtofferhulp, samen kun je dan kijken wat voor jou het beste is!

www.slachtofferhulp.nl
pi_67368827
hey astriddd
je zegt dat je al hulp hebt, ik denk dat je daar gewoon mee bezig moet blijven en misschien aangeven dat je zou willen dat het wat sneller gaat?
hoewel je denk ik niet kunt verwachten dat dit in weken of zelfs maanden verwerkt is
soms duurt het wel jaren lijkt me
leg nu niet nog meer druk op jezelf door te willen dat het sneller gaat (hoewel ik goed snap dat je dat graag zou willen)
verder veel sterkte natuurlijk
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 maart 2009 @ 20:13:01 #20
163650 Greys
pi_67368887
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:41 schreef kahlie het volgende:
Beste astriddd,

1x nee zeggen is genoeg.

......vraag je om te stoppen. .....
Je hebt helemaal gelijk, maar TS zegt:
quote:
Ik heb niet geprotesteerd.
En lokte het uit...
Ze zegt dat ze het 'uitgelokt' heeft en niet geprotesteerd heeft.
Is er dan geen kans dat de 'dader' dacht dat het niet tegen haar zin was? Dat het met wederzijdse instemming was? Of zeg ik nu iets heel raars?

TS... met 'niet protesteren'... bedoel je daarmee dat je geen nee hebt gezegd?
En wat bedoel je met dat je het zelf hebt uitgelokt?

Neemt niet weg dat het ontzettend rot is dat TS zich er zo naar en slecht bij voelt, maar ik zou graag iets meer van het verhaal horen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_67369190
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 20:13 schreef Greys het volgende:

Ze zegt dat ze het 'uitgelokt' heeft en niet geprotesteerd heeft.
Is er dan geen kans dat de 'dader' dacht dat het niet tegen haar zin was? Dat het met wederzijdse instemming was? Of zeg ik nu iets heel raars?

TS... met 'niet protesteren'... bedoel je daarmee dat je geen nee hebt gezegd?
En wat bedoel je met dat je het zelf hebt uitgelokt?
Verkrachting is in principe dat het niet met wederzijdse instemming was. Als zij niet wilde, ongeacht wat ze heeft gedaan of niet heeft gedaan, dan was het verkrachting. Dan moet ze omgaan met de teleurstelling, machteloosheid, boosheid, verdriet etc. etc.

Daarnaast speelt de kwestie: is de verkrachter schuldig en treft hem blaam?

In principe treft de verkrachter geen blaam als hij op geen enkele manier had kunnen weten dat Astriddd geen seks wilde of geen seks meer wilde. Toestemming is iets wat op elk moment kan worden ingetrokken.

Als de verkrachter het wel had kunnen weten omdat je:
A) verbaal hebt geprotesteerd (bijv. nee zeggen, schreeuwen)
B) nonverbaal hebt geprotesteerd (bijv. broek optrekken, duwen),
C) actief hebt verweerd (bijv. slaan, schoppen)
D) duidelijk geen toestemming had kunnen geven (bijv. bewusteloosheid, ernstig dronkenschap)
E) van te voren hebt afgesproken bepaalde dingen niet te willen doen, waarnaar deze wel gebeuren zonder dat je duidelijk "ja" zegt.
F) Hij geweld gebruikt (bijv. bosjes intrekken)
dan zou ik zeker overwegen om toch aangifte te doen. Als hij het bij jou doet... waarom zou het niet bij een ander doen? Helaas is dat zo

[ Bericht 3% gewijzigd door kahlie op 24-03-2009 22:11:59 ]
  dinsdag 24 maart 2009 @ 21:04:31 #22
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_67370844
Even 'n tvp, ik zou ook wel wat meer van 't verhaal willen weten. Voor mij persoonlijk (ja ik heb helaas ervaring hiermee) kan ik zeggen dat 't enorm heeft geholpen dat ik lang gepraat heb hierover met 'n paar goeie vrienden/vriendinnen. Veel sterkte ermee. En inderdaad 'n afspraak bij de huisarts zou wel 'n goed idee zijn, of als je 't geld ervoor hebt eens zo 'n afspraak bij 'n psycholoog maken? Die hebben vaak geen wachtlijst enzo.
Hallon!
pi_67371051
Als jij niks zegt hoe moet die gast dan weten dat je geen zin hebt?
pi_67371194
Als je niet geprotesteerd hebt, is het dan wel verkrachting?

Je hebt het immers gewoon laten gebeuren...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_67372375
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 20:04 schreef Krentenbol. het volgende:
Je kunt ook aankloppen bij slachtofferhulp, samen kun je dan kijken wat voor jou het beste is!

www.slachtofferhulp.nl
Dit dus. Als je belt kan je meestal binnen een week terecht.

Die gevoelens zijn erg normaal na zo'n gebeurtenis. Het is wel belangrijk dat je er niet alleen mee blijft zitten.

Succes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')