Ach, ik vind het altijd maar vergezocht échte Ajacieden. Echte Ajacieden zijn de mensen op de tribunes. Die zullen nooit naar een andere club gaan. Spelers als Jari en Johnny zijn ook beiden voor een andere club gaan spelen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:46 schreef Nashje het volgende:
[..]
Iemand die na het scoren/fluitsignaal het logo op het shirt kust, iemand die de supporters opzoekt, iemand die laat blijken van de club te houden, iemand die voor de club vooraan in de strijd staat.
Precies wat ik dacht. Zul je zien dat er weer een paar man geblesseerd terug komen of dat het ritme weer weg is over een week.. Deze reeks had wel even door mogen gaan zonder onderbreking..quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:50 schreef jna het volgende:
Had liever nu zoveel mogelijk wedstrijden gehad in deze vorm
Hahaquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:52 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Jas, geef me binnenkort maar een biertje. Dan zie ik je wel als echte Ajacied
Op het opzoeken na, weet daar niet zoveel van, vind ik vermaelen op de een of andere manier daar wel inpassen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:46 schreef Nashje het volgende:
[..]
Iemand die na het scoren/fluitsignaal het logo op het shirt kust, iemand die de supporters opzoekt, iemand die laat blijken van de club te houden, iemand die voor de club vooraan in de strijd staat.
Johnny is met pijn in z'n hart weggaan bij Ajax. En komt zeker nog wel terug. Kan het 100% begrijpen dat hij de stap naar Spanje heeft gemaakt. Denk dat een echte Ajacied meer iemand is waarvoor je naar het stadion komt en die het gezicht van een team is. Dit moment dus Suarez en in iets mindere mate Vermaelen en Vertonghen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:51 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ach, ik vind het altijd maar vergezocht échte Ajacieden. Echte Ajacieden zijn de mensen op de tribunes. Die zullen nooit naar een andere club gaan. Spelers als Jari en Johnny zijn ook beiden voor een andere club gaan spelen.
Doet niets af aan die jongens hoor, want beiden zijn het helden, maar echte Ajacieden zijn het niet wat mij betreft, dan moet je je hele leven lang bij onze club spelen.
De jeugd wordt tegenwoordig 'opgevoedt' door MTV dat het grote geld belangrijk is om te hebben, dus de meeste jonge voetballers gaan liever voor het geld tegenwoordig.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:02 schreef BoNi het volgende:
In het moderne voetbal zal er nooit meer een 'mister Ajax' opstaan.
Opaquote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:14 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
De jeugd wordt tegenwoordig 'opgevoedt' door MTV dat het grote geld belangrijk is om te hebben, dus de meeste jonge voetballers gaan liever voor het geld tegenwoordig.
Precies, ik snap dat echt niet, als je van kleins af aan gek bent van Ajax en je kunt er uiteindelijk spelen dan is het toch fantastisch om uit te groeien tot een cult-held ala Steven Gerrard bij Liverpool, je verdiend bij Ajax meer dan genoeg om er daarna je hele leven, samen met je gezin, op te teren.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:06 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ach, dat gezeik over geld....
Als jij geld belangrijker vindt dan je cluppie dan ben je toch geen echte Ajacied? En kom op zeg, bij Ajax verdien je ook zat om rond te komen.
Geld went snel en dan wil je meer hebben, het is ook een teken van ambitie. Voor de meeste echt fans zal het inderdaad moeilijk zijn voor te stellen dat als je bij Ajax speelt en je nog voor een andere club zou willen spelen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:12 schreef Sethje het volgende:
[..]
Precies, ik snap dat echt niet, als je van kleins af aan gek bent van Ajax en je kunt er uiteindelijk spelen dan is het toch fantastisch om uit te groeien tot een cult-held ala Steven Gerrard bij Liverpool, je verdiend bij Ajax meer dan genoeg om er daarna je hele leven, samen met je gezin, op te teren.
Dat was mooi ja!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:54 schreef Silenus het volgende:
En wat ik ook mooi vond, een aantal jaar geleden werd tijdens de eerste competitiewedstrijd de oudste en jongste SCC-houder in het zonnetje gezet. Die jongste was uiteraard een blaag van 2, maar die oude man had al sinds 1938 oid een seizoenskaart. Speaking about echte Ajacieden...
Dat is ambitie. Elke grote sportman heeft dat. De wil en drive om het hoogst haalbare te bereiken en niet tevreden te zijn met wat je hebt. En dan heb ik het niet over geld al is dat wel belangrijk maar met het beste uit jezelf te halen. Als je dat kan bij een club en alles lukt en je hebt daarnaast ook de randzaken in Spanje. Dan heb je een goed leven.Wie zou er niet lekker in Spanje in de zon willen trainen, lekker mediterraans leven,flink geld verdienen. Er zijn ontzetend veel broodvoetballers maar ik weet zeker dat er net zoveel zijn die ook echt een gevoel hebben voor de club. Nooit zoveel als de supporters maar toch zeker een hechte band.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:06 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ach, dat gezeik over geld....
Als jij geld belangrijker vindt dan je cluppie dan ben je toch geen echte Ajacied? En kom op zeg, bij Ajax verdien je ook zat om rond te komen.
Uiteraard ben ik een fan van Johnny, Jari, Chivu en al die anderen, maar echte Ajacieden kun je het toch niet noemen. De voorbeelden die Silenus geeft, dát zijn echte Ajacieden.
Laat Paolo dit maar niet lezen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:37 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Dat is ambitie. Elke grote sportman heeft dat. De wil en drive om het hoogst haalbare te bereiken en niet tevreden te zijn met wat je hebt. En dan heb ik het niet over geld al is dat wel belangrijk maar met het beste uit jezelf te halen. Als je dat kan bij een club en alles lukt en je hebt daarnaast ook de randzaken in Spanje. Dan heb je een goed leven.Wie zou er niet lekker in Spanje in de zon willen trainen, lekker mediterraans leven,flink geld verdienen. Er zijn ontzetend veel broodvoetballers maar ik weet zeker dat er net zoveel zijn die ook echt een gevoel hebben voor de club. Nooit zoveel als de supporters maar toch zeker een hechte band.
Veul langer nog dan zeven jaar. Verder eens.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik vind echt niet dat je Heitinga na 7 seizoenen Ajax het kwalijk neemt om weg te gaan en een andere competitie te proeven. Lekker makkelijk om met Gerard of Raul te vergelijken, maar die gasten spelen wel elk jaar op het allerhoogste niveau. Dat kan je met Roda uit, Volendam uit en ADO uit in een leeg stadion niet zeggen.
Inderdaadquote:
Mooi beeld dat je schetst. Zit me alleen af te vragen of je het uit je duim zuigt. Desalniettemin zijn dat soort mensen inderdaad de echte Ajacieden.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:51 schreef Silenus het volgende:
Je moet de 'Echte Ajacieden' niet (meer) op het veld zoeken. Welke recente voetballers zijn er echte Ajacieden? Jari Litmanen is er één. John Heitinga ook.
Wim Schoevaart, dát is pas een echte Ajacied. Heeft alle 29 titels meegemaakt. Zelf in de Ajaxjeugd gespeeld, in de jaren '20. De Meer was er zelfs nog niet! In 1954 kwam hij in de 'elftallencommissie', die destijds bepaalde wie er in Ajax-1 moest spelen en op welke plek. (Een trainer die zoiets deed, dat was toen van de zotte) Hij weet ALLES van Ajax. Echt alles. Kan je over elke wedstrijd wel wat vertellen, wandelende encyclopedie. Heb 'm een paar keer mogen ontmoeten, erg geestige man ook. Komt nauwelijks meer overeind, doet 10 minuten over de 100 meter, maar is er nog élke thuiswedstrijd. Ik sprak 'm ooit na de zoveelste kutwedstrijd, waarin hij verzuchtte dat het 'allemaal weer zo slecht was. Vooral voor al die kinderen die voor het eerst komen! Voor mij maakt het niks uit, ik kom toch wel, maar die kleine kinderen worden toch niet vrolijk van dit voetbal! En daar liep 'ie dan de trap af, op weg naar de chauffeur die 'm altijd ophaalt en thuisbrengt. Over elk treetje doet 'ie dan een minuut, omdat de beste man anders uit elkaar valt. Ik zal even doorlopen, maak nog even een flinke koprol en ben weer zo beneden, zei 'ie dan.
Geboren op 24 maart 1918, kwam als klein jochie al bij Ajax, toen Ajax nog gewoon een onbeduidend kutclubje was, heeft álle successen, en dieptepunten meegemaakt. Wordt vandaag 91 jaar, grote hulde voor deze Ajacied!
Niet dat ik hiermee iets wil zeggen, of een discussie over wie echt is en wie niet wil aanwakkeren, maar toch...gefeliciteerd meneer Schoevaart!
Ek en Wk zijn geweldig.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:04 schreef kevin6188 het volgende:
Nederlands elftal is sowieso kut. Altijd. Vind ik dan.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:06 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Mooi beeld dat je schetst. Zit me alleen af te vragen of je het uit je duim zuigt. Desalniettemin zijn dat soort mensen inderdaad de echte Ajacieden.
En wat Johnny betreft. Die houdt echt wel van de club. Die komt ook wel weer terug naar zijn jeugdliefde als hij in Spanje veel heeft bijgeleerd.
Europese duels van Ajax die er echt toe doen (Fiorentina, L'OM) beleef ik vele malen intenser. Maargoed, dat is ook persoonlijk natuurlijk.quote:
week.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:45 schreef M0NTANA het volgende:
Toch altijd kut, zo'n interlandweekend.
ja dat wel.Ik zelf ook. Maar dat zijn maar heel weinig in een jaar. Ek en Wk is ook leuk door dat heel het land meeleeft en het heel de dag 3 weken lang voetbal is.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:13 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Europese duels van Ajax die er echt toe doen (Fiorentina, L'OM) beleef ik vele malen intenser. Maargoed, dat is ook persoonlijk natuurlijk.
Daar heb ik zelf minder mee. Zit totaal niet in spanning, juichen doe ik amper tot niet en als ze eruit vliegen zoals tegen Rusland dan is dat maar zo. Kan ik echt geen minuut om treuren.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:21 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
ja dat wel.Ik zelf ook. Maar dat zijn maar heel weinig in een jaar. Ek en Wk is ook leuk door dat heel het land meeleeft en het heel de dag 3 weken lang voetbal is.
Ik denk idd dat je 1 van de weinig bent jaquote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:29 schreef thewishmaster het volgende:
Ik zal wel de enige zijn hier, maar ik vind de wedstrijden van het Nederlands elftal op een groot toernooi veel belangrijker dan de wedstrijden van Ajax, ook al is het dan in de eindfase van een Europees toernooi.
Dat laatste kun je wel zeggen ja, maar wat wil je, als je met 150.000 zingende klapjosti's afreist naar Zwitserland, in de Arena is maar een relatief klein gedeelte fanatieke aanhangquote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:49 schreef DuvelDuvel het volgende:
Vind het Nederlands elftal op een ek of wk echt wel belangrijk. Deze oefenwedstrijden doen me niks maar de sfeer van een Wkwedstrijd en bijvoorbeeld afgelopen zomer zijn echt geweldig. Misschien nog wel beter dan bij Ajax wedstrijden.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:49 schreef DuvelDuvel het volgende:
Vind het Nederlands elftal op een ek of wk echt wel belangrijk. Deze oefenwedstrijden doen me niks maar de sfeer van een Wkwedstrijd en bijvoorbeeld afgelopen zomer zijn echt geweldig. Misschien nog wel beter dan bij Ajax wedstrijden.
Alleen juich ik voor Huntelaar en Sneijder en Van der Vaart wel iets harder dan voor Kuytquote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:05 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Machtig mooi.
De enorme invasie van de Nederlandse supporters daar zal me voor altijd bijblijven.
Same here.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:07 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Alleen juich ik voor Huntelaar en Sneijder en Van der Vaart wel iets harder dan voor Kuyt
En vervolgens als een club met de portemonnee zwaait (in het geval Heitinga) zijn ze zo verdwenen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Clubliefde wordt bepaald door wie het meeste betaald. Dat schijnheilige gedoe van Heitinga en Blind met de kloppende hand op de bast word ik niet goed van.²
Echt? Ik niet hoor. Ik hoop wel altijd ietsje meer dat een Ajacied scoort, maar voor de goals van Ruud en Kuijt juich ik zeker net zo hard. WK's en EK's zijn altijd fantastisch. Hele land Oranje en iedereen die achter het team staat. Ik ben een absolute Oranje-fan. Ik vind het prachtig. En ook naar zaterdag kijk ik alweer uitquote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:07 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Alleen juich ik voor Huntelaar en Sneijder en Van der Vaart wel iets harder dan voor Kuyt
Blind? Die man is nooit voor het grote geld bezweken. Snap niet waarom je hem als voorbeeld noemt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Clubliefde wordt bepaald door wie het meeste betaald. Dat schijnheilige gedoe van Heitinga en Blind met de kloppende hand op de bast word ik niet goed van.²
Je weet op wie je reageert?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Blind? Die man is nooit voor het grote geld bezweken. Snap niet waarom je hem als voorbeeld noemt.
Wat heeft Blind nu weer misdaan qua geld? Die had ook voor het buitenland en het grote geld kunnen kiezen, hoor. Hij komt nota bene terug nadat hij drie jaar terug door het hele bestuur (weliswaar vervangen inmiddels, maar toch) compleet werd uitgekotst.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat is ook weer zo. Maar ik wilde toch even gezegt hebben dat ik Danny Blind een clubman pur sang vindtquote:
quote:"Ik had in het begin van het seizoen ook niet verwacht dat het zo zou lopen", vertelde Stekelenburg dinsdagavond. "Begrijp me niet verkeerd, want ik vind Kenneth Vermeer een hele goede doelman. Hij heeft me voor de winterstop ook uitstekend vervangen toen ik geblesseerd was. Maar ik heb geen begrip voor de beslissing van Marco van Basten om hem eerste doelman te maken. Dat lijkt me ook logisch."
Het voorbeeld van Blind was misplaatst, maar het voorbeeld van Heitinga was wel toepasselijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:19 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Wat heeft Blind nu weer misdaan qua geld? Die had ook voor het buitenland en het grote geld kunnen kiezen, hoor. Hij komt nota bene terug nadat hij drie jaar terug door het hele bestuur (weliswaar vervangen inmiddels, maar toch) compleet werd uitgekotst.
Nee, daar heb je gelijk in. Wellicht ongefundeerd, maar in zijn geval ergerde ik me aan dat slijmerige tederige geklop op de bast.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Blind? Die man is nooit voor het grote geld bezweken. Snap niet waarom je hem als voorbeeld noemt.
Ik vind niet dat je Heitinga richting Ajax gebrek aan clubliefde kunt verwijten.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:20 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het voorbeeld van Blind was misplaatst, maar het voorbeeld van Heitinga was wel toepasselijk.
Lekker on-topic, en dat voor een moderator. Stemmingmakerij. Blind was een hele goede libero.quote:
Al dat geslijm bij de fans door altijd maar naar het logo te wijzen. Het ergste is nog dat al dat simpele volk erin trapt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:22 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je Heitinga richting Ajax gebrek aan clubliefde kunt verwijten.
Iemand die net als Blind ook nog wel een eervolle vermelding dient is Sonny Silooy. Al was zijn tijd als trainer niet echt een succes.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar laat dat schijnheilige geklop op de (ietwat vochtige) bast dan liggen. Dat is gewoon ongefundeerd geslijm.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:24 schreef Jasza het volgende:
Heitinga is wel een echte Ajacied hoor, maar je moet eerlijk zijn, voor ons is het heel makkelijk om te zeggen dat je altijd bij Ajax zou blijven.
Ja leuk maar je plaat blijft nu wel iets te lang hangen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens, maar laat dat schijnheilige geklop op de (ietwat vochtige) bast dan liggen. Dat is gewoon ongefundeerd geslijm.²
Zeker als hij terugkeert. En daar durf ik mijn geld wel op in te zetten.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:26 schreef sjimz het volgende:
In de nieuwerwetse voetballerij is Heitinga gewoon een echte Ajacied.
Tijden veranderen, contracten en salaris ook.
Ja, je ziet dat inderdaad niet graag. En zeker niet als betreffende speler niet veel later de club verlaat met (krokodillen)tranen en een fijn gespekte portemonnaie .quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:27 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ja leuk maar je plaat blijft nu wel iets te lang hangen.
Laat ik voorop stellen dat ik het hier helemaal met je eens ben.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:19 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo. Maar ik wilde toch even gezegt hebben dat ik Danny Blind een clubman pur sang vindt
Ja natuurlijk, waar denk je anders dat ik me op baseer?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:29 schreef toma het volgende:
[..]
Wat lul jij nou? Kom je überhaupt wel eens in de Arena?
Ik ook wel ja. Misschien wel leuk om een lijstje te maken met spelers die eventueel terugkeren bij Ajax op het einde van hun carriere. Denk dat je nog een aardig lijstje krijgt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:28 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Zeker als hij terugkeert. En daar durf ik mijn geld wel op in te zetten.
Die kan én meer verdienen én is te goed voor Ajax. Waarom zou hij het doen?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:50 schreef Frankz0rz het volgende:
Ibrahimovic kun je wel doorstrepenDie is Ajax volgens mij allang weer vergeten.. Maxwell twijfel ik over.
Denk dat Ajax nog altijd wel bij Maxwell in het hart zit. Hij heeft tenslotte alle kansen gekregen van Ajax om weer trug op niveau te komen en een mooie transfer te maken.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:50 schreef Frankz0rz het volgende:
Ibrahimovic kun je wel doorstrepenDie is Ajax volgens mij allang weer vergeten.. Maxwell twijfel ik over.
Maxwell zegt ook altijd wel mooie dingen over Ajaxquote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Denk dat Ajax nog altijd wel bij Maxwell in het hart zit. Hij heeft tenslotte alle kansen gekregen van Ajax om weer trug op niveau te komen en een mooie transfer te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |