abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 april 2002 @ 23:22:32 #1
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_3746678
Zijn er hier mensen die wel een gependeld hebben met een pendel (een soort gewicht aan een koord)?

Weet iemand hoe dat precies zit?

Alles is één
  zaterdag 6 april 2002 @ 23:26:58 #2
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_3746715
Liefst met een steen die bij je past (amethist) aan een katoenen koord met een lusje, schuif de lus over je middelvinger en sluit je vingers gestrekt (met de palm naar benende)

neem een voorwerp van de persoon waar je wat van wilt weten. (liefst iets wat die persoon zelf gemaakt heeft, bijvoorbeeld een tekening of brief, wel recent)

je kunt nu gesloten vragen stellen terwijl je hand en pendel boven het voorwerp hangt, als de pendel rond gaat draaien is het antwoord bevesitigend, gaat ie heen en weer dan is het ontkennend.....houdt je hand wel stil tuuk

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_3746990
Het werkt niet
pi_3747001
haha vroeger altijd gedaan op school en het grappige was, veel dingen kwamen uit of waren waar.
ach ja, gewoon toeval
  zondag 7 april 2002 @ 00:17:44 #5
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_3747104
Vaak gedaan, hoewel ik daar niet zo in geloof. Ht werkt heel simpel, gweoon een zwaar object aan een koordtje hangen en oncenteren op je vraag. Je hebt zelfs pendels die je in de winkel kunt kopen. Je houd een hand vlak onder de pendel (je hand mag de pendel niet raken) en met je andere hand hou je het koordje van de pendel vast, Vervolgens concenteer je op je vraag en je besluit zelf wat "ja" of "nee" is door voor jeslf te bepalen van links is JA en rechtsdraaiend is NEE. Stel vervolgens je vraag (houd de pendel stil) en viola! Vervolgens krijg je antwoord.
FourX Bitter
pi_3747163
Ik heb gezien dat Vertikaal Ja is. Horizontaal Nee en rondje "ik weet het niet".
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  zondag 7 april 2002 @ 01:03:05 #7
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_3747427
Ik ben wellicht een te nuchtere hollander, maar volgens mij stuur je toch onbewust zelf die pendel aan.
Je hersenen bewegen je vinger minimaal (misschien onzichtbaar) zodat de pendel beweegt en het lijkt alsof je contact met "iets spiritueels" hebt.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  donderdag 11 april 2002 @ 21:36:33 #8
15578 Yssil
het zweefje
pi_3801848
quote:
Op zondag 07 april 2002 01:03 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik ben wellicht een te nuchtere hollander, maar volgens mij stuur je toch onbewust zelf die pendel aan.
Je hersenen bewegen je vinger minimaal (misschien onzichtbaar) zodat de pendel beweegt en het lijkt alsof je contact met "iets spiritueels" hebt.
Mijn manier: op een papier een cirkel tekenen met een kruis erdoor, van voor naar achter is ja, van links naar rechts is nee. Rechtsom ronddraaien is "misschien" en linksom mag je (nog) niet weten/ kan ik niet vertellen.
Werkt heel goed bij mij en is altijd juist. En natuurlijk komen de bewegingen van mij af, maar wie of wat stuurt mij?? Ik stuur het zelf niet bewust aan, dus zouden de antwoorden in mijn onderwuste kunnen zitten. Nou als ze juist zijn maakt het me echt niet uit waar ze vandaan komen. Ik geloof niet dat het met geestenoproepen te maken heeft tenzij het mijn eigen geest is

Groeten Yssil

eigenlijk ben ik best aardig...
pi_3872485
[quote]Op zaterdag 06 april 2002 23:26 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Liefst met een steen die bij je past (amethist)

niemand kan je zeggen welke pendel is goed. Je moet zelf aanvoelen of DIE pendel bij je past: gewicht, metaal of steen (mineraal), lange of korte koord/ketting...
dus als je een pendel aanschaft ga er eens rustig bij zitten
en probeer er een paar...

<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  vrijdag 19 april 2002 @ 00:29:41 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3884126
quote:
Op zondag 07 april 2002 00:25 schreef Skinkie het volgende:
Ik heb gezien dat Vertikaal Ja is. Horizontaal Nee en rondje "ik weet het niet".
Je kan het beter zelf vragen aan de pendel..

" Laat zien wat mijn JA is "
" Laat zien wat mijn NEE is "

Vraag daarna
" Is dat de waarheid "

Altijd een goede toetsing op je vragen.

Kleine tip:
Doe geen poging tot pendelen als je vermoeid bent of onder invloed van een of ander genotsmiddel!

The truth was in here.
  zaterdag 20 april 2002 @ 00:05:37 #11
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_3896303
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 00:29 schreef Bastard het volgende:

[..]

Je kan het beter zelf vragen aan de pendel..

" Laat zien wat mijn JA is "
" Laat zien wat mijn NEE is "

Vraag daarna
" Is dat de waarheid "

Altijd een goede toetsing op je vragen.

Kleine tip:
Doe geen poging tot pendelen als je vermoeid bent of onder invloed van een of ander genotsmiddel!

Helemaal mee eens. Bovendien is een goede vraag om te beginnen: "Is dit een goed moment om vragen te beantwoorden op deze manier?" oid. Ook wel belangrijk.

prrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
  zaterdag 20 april 2002 @ 01:19:22 #12
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3897168
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 00:05 schreef Pridemeid het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Bovendien is een goede vraag om te beginnen: "Is dit een goed moment om vragen te beantwoorden op deze manier?" oid. Ook wel belangrijk.

prrrrr

Yep
The truth was in here.
  dinsdag 22 april 2003 @ 00:14:39 #13
18219 alien8ed
ignorance is bliss
pi_9926401
Ik heb toevallig (of onbewust expres) een pendel gekregen voor mijn verjaardag (15-4), met een boek erbij wat je er mee kunt en hoe dat dan werkt.
Eigenlijk is de pendel slechts een manifestering van je onderbewustzijn.
Je zou in principe met alles kunnen pendelen, zolang er maar een flexibele kabel is met een gewicht er onder aan.
Je kunt het beste je ellenboog op tafel of zo zetten, om verkeerde beweging tegen te gaan. Je zult eerst je pendel / onderbewustzijn moeten leren kennen, door te vragen wat het ja antwoord is.
Dit verschilt per persoon van linksom rechtsom, eliptisch naar boven rechte lijn vlnr etc.
Je kunt pendels gebruiken om ondersteuning te krijgen in het maken van grote beslissingen, om info te achterhalen (als je iets kwijt bent bijvoorbeeld), maar je kunt hem ook op chakra's afstemmen, om zo een chakrameting te maken, waar je dan weer kunt zien welke blokkades iemand onbewust heeft en een psychologisch profiel opstellen aan de hand van de chakra metingen.
Dat laatste mag je overigens alleen doen als je een echte expert bent en dan nog moet je er volgens mij bij zeggen dat je geen officieel psych bent.

[edit]
Sorry, zie nu pas dat dit topic al een jaar dood was, maar hij kwam bovenaan toen ik op pendelen zocht. En ik lette niet op het jaartal, alleen op de maand en dag.
Misschien toch leuk als er meer pendelaars ervaringen willen delen??
Ik begin net, dus ik wil best meer weten over anderen en hun ervaringen.
[/edit]
Ik zal maar naar bed gaan

hak hout, haal water
Transhumanist, Piraat
  dinsdag 22 april 2003 @ 01:30:40 #14
43296 LastYear
Geen plaatje??
pi_9927378
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 00:14 schreef alien8ed het volgende:
Ik heb toevallig (of onbewust expres) een pendel gekregen voor mijn verjaardag (15-4), met een boek erbij wat je er mee kunt en hoe dat dan werkt.
Eigenlijk is de pendel slechts een manifestering van je onderbewustzijn.
Je zou in principe met alles kunnen pendelen, zolang er maar een flexibele kabel is met een gewicht er onder aan.
Je kunt het beste je ellenboog op tafel of zo zetten, om verkeerde beweging tegen te gaan. Je zult eerst je pendel / onderbewustzijn moeten leren kennen, door te vragen wat het ja antwoord is.
Dit verschilt per persoon van linksom rechtsom, eliptisch naar boven rechte lijn vlnr etc.
Je kunt pendels gebruiken om ondersteuning te krijgen in het maken van grote beslissingen, om info te achterhalen (als je iets kwijt bent bijvoorbeeld), maar je kunt hem ook op chakra's afstemmen, om zo een chakrameting te maken, waar je dan weer kunt zien welke blokkades iemand onbewust heeft en een psychologisch profiel opstellen aan de hand van de chakra metingen.
Dat laatste mag je overigens alleen doen als je een echte expert bent en dan nog moet je er volgens mij bij zeggen dat je geen officieel psych bent.

[edit]
Sorry, zie nu pas dat dit topic al een jaar dood was, maar hij kwam bovenaan toen ik op pendelen zocht. En ik lette niet op het jaartal, alleen op de maand en dag.
Misschien toch leuk als er meer pendelaars ervaringen willen delen??
Ik begin net, dus ik wil best meer weten over anderen en hun ervaringen.
[/edit]
Ik zal maar naar bed gaan

Ach, zo lang zit ik hier nog niet, dus ik vond het wel interessant om te lezen. Het lijkt mij niets trouwens. Ik ben er niet zo'n voorstander van om te gaan graven in de toekomst of andermans gevoelens. Ik neem tenminste aan dat het voornamelijk gebruikt wordt om erachter te komen wat een bepaald persoon voor je voelt en of het nog wat gaat worden. Ik vind het juist wel spannend om dat niet te weten
Meten = weten
  dinsdag 22 april 2003 @ 08:31:59 #15
18219 alien8ed
ignorance is bliss
pi_9928165
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 01:30 schreef LastYear het volgende:

[..]

Ach, zo lang zit ik hier nog niet, dus ik vond het wel interessant om te lezen. Het lijkt mij niets trouwens. Ik ben er niet zo'n voorstander van om te gaan graven in de toekomst of andermans gevoelens. Ik neem tenminste aan dat het voornamelijk gebruikt wordt om erachter te komen wat een bepaald persoon voor je voelt en of het nog wat gaat worden. Ik vind het juist wel spannend om dat niet te weten

Volgens mij is het niet mogelijk om in andermans gedachten of gevoelens rond te spoken omdat er ook in de onderbewuste wereld een soort privacy regels zijn.
Als je bijvoorbeeld en weggelopen kind of hond terug wilt vinden door pendelen zul je eerst moeten vragen of deze wel gevonden wil worden, zo niet dan heeft het geen nut om verder te gaan, omdat je geen zinnige antwoorden krijgt.
En over de toekomst: volgens mij kun je echt belangrijke dingen zoals wanneer je dood gaat etc. niet vragen. Maar idd wel of het het juiste moment is om een nieuwe relatie aan te gaan. Of dat de trein vandaag op tijd zal rijden (ook al heb je daar tegenwoordig geen pendel meer voor nodig )
hak hout, haal water
Transhumanist, Piraat
  zondag 27 april 2003 @ 14:36:26 #16
53693 GPTA
GottaPhotographThemAll
pi_10044702
Ik kan pendelen, en ik weet 100% zeker dat jij de pendel zelf uit je onderbewustzijn aanstuurd. Als je een pendel vasthebt, en je denk: "beweeg van links naar rechts" dan doet ie dat ook. De pendel geeft het antwoord wat jij wilt dat ie geeft, bewust of onbewust. Dus als je een vraag stelt, sturen de vingers met kleine spiertrekkingen de pendel aan, en krijg je het antwoord dat je bewust of onbewust wilt hebben.
En ja, er zijn echt kleine spiertrekkingen in je vingers. En er zit niet voor niets iets zwaars aan het einde van een lange draad. Dat samen werkt als een vergroting, zodat de kleine spiertrekkingen in je vinger resulteren in grote bewegingen van de pendel.
  zondag 27 april 2003 @ 19:28:12 #17
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_10050574
Dank je wel GPTA voor je uitleg.

Ik denk ook dat dit inderdaad het geval is.
Een soort versterker voor het (on)bewuste manifestatie van jezelf.

Alles is één
pi_10242768
Mijn overgrootvader kon met een pendel kijken of een vrouw zwanger was of niet. En hij kon ook met een pendel en een foto kijken of iemand nog leefde. Een keertje gaf dat negatief.

Was dat jongetje verdronken in een sloot ergens in het dorp .....
Maar dat is ERG lang geleden, jaren 50, jaren 60. Ik ben er niet bijgeweest hoor, ik ben van 1984. Mijn moeder weet er meer van. Ze ging er altijd heen voor handopleggingen als ze hoofdpijn had. Ik geloof het niet zo 1 2 3 maar mijn zus is er helemaal wild van. (reiki, aardstralen ... )

pi_10244715
WAT, vraag eens naar meer verhalen aan je moeder. . Ik vind dat soort oude verhalen altijd heel leuk om te lezen. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 6 mei 2003 @ 17:42:34 #20
18219 alien8ed
ignorance is bliss
pi_10252001
Ik begin eigenlijk min of meer te vermoeden dat je ook zonder pendel kunt pendelen. Okee, het is geen pendelen meer, maar als je via je pendel je onderbewustzijn tot spreken kunt laten komen, dan kun je dit imo ook door er simpelweg beter naar te luisteren.
Maar dan kom je dus eigenlijk op het helderzienden terrein.
Toch ga ik ook nog door met proberen te pendelen, omdat het een mooie manier is van je onderbewustzijn aanspreken / laten spreken.

en idd, WAT of anderen, zijn er nog meer mensen met dergelijke verhalen?

hak hout, haal water
Transhumanist, Piraat
pi_10252513
Ik deed ook aan pendelen, todat ik op een dag in plaats van een antwoord een visioen had.

Dit visioen was mijn eigen dood. Ik had toendertijd een scooter met klokje in dashboard. De klok stond op 16.00 en ik reed een kanaal in,(dat rood gekleurd was) op een plek waar ik wel eens heen ging om tot rust te komen / nadenken. Ik had toendertijd ook vaak een koptelefoon op (onder de helm), en luisterde veel naar Genesis. Op het moment dat ik gas gaf in het visioen hoorde ik de lyrics van het nummer 'Domino'

(Take a look at the beautiful river of blood; The liquid surrounds me; I fight to rise from this river of hell)

anyway, ik had toen een zeer goede vriendin en deelde het visioen met haar, Zij heeft mij tegen weten te houden tot het 15.55 was. De rit van daar, naar het kanaal duurde op mijn scooter minstens 20 minuten, dus ik had zoeits van, het zal mijn tijd nu wel duren.

Ik zet dus hoofdtelefoon op, en ga weg daar, muziek aan, zonder er verder over te denken.

Opeens kijk ik naar het klokje op mijn dashboard... 16.00. Ik kijk omhoog, en sta bij het kanaal wat rood gekleurd is, en heb geen controle over mijn lichaam, het voelt alsof iets of iemand mijn licham onder controle heeft, ik alleen mee kan kijken. Het stukje bovenstaande lyrics komt, en ik trek als vanzelf mijn gas open. Ik begin te rijden, en kom op de heuvel naar het kanaal. Nog steeds kan ik niks. Op dat moment laat het bandje af, en krijg ik weer controle over mijn lichaam. Ik rem uit alle macht, en sta net voor de watergrens stil. Het water was weer blauw/bruin/grijs. Klim langzaam met scooter en al weer naar boven, en kijk opnieuw op het klokje. 16.20... Dit terwijl tussenliggende tijdspanne niet meer dan 5 minuten bedraagde. Na een paar minuten bijgekomen te zijn pleur ik het bandje in het water, en heb ik mijn penel gedemonteerd. (gewicht van kettingkje af) en heb ze nooit meer bij mekaar gehouden.

Het moraal van mijn verhaal... kijk uit met wat je doet.

www.splinteronline.com Nederlandse Progressieve Rock Band. Worden in diverse internationale reviews vergeleken met Yes, Spock's Beard, Flowerkings. Check them out!
pi_10259555
Een visioen had je ook op een ander moment kunnen krijgen, volgens mij. Ik denk niet dat dat door het pendelen kwam.
Oi!
pi_10261960
[edit]
Sorry voor deze offtopic post
[/edit]

Je kan er gelijk in hebben, heb wel vaker dat soort dingen meegemaakt, na die tijd, op dezelfde scooter. Nooit zo heftig als die eerste keer echter. Een stuur wat niet meer beweegt, remmen die opeens niet meer werken, dat soort dingen. Zo ben ik een keer vol op een hek in gereden. Niks aan de hand trouwens. En nee, er was niks defect aan mijn scooter. (voor die tijd, of erna, wat ook wel ernstig bijzonder was, gezien ik over het hek geslingerd werd)

Nadat ik hem ingeruild had en een andere gekocht hebt is het nooit meer gebeurt

Het trieste is, dat ik deze links nu eigenlijk voor het eest leg. Klinkt dom, maar zou er iets 'bijzonders' met die scooter geweest kunnen zijn? (Ik weet dat hij daarna als derdehands minimaal 2 jaar bij de handelaar gestaan heeft, terwijl hij nog heel goed was, alsof iedereen hem vermeed... daarna ben ik verhuist)

www.splinteronline.com Nederlandse Progressieve Rock Band. Worden in diverse internationale reviews vergeleken met Yes, Spock's Beard, Flowerkings. Check them out!
  donderdag 8 mei 2003 @ 12:32:12 #24
14321 stuifzand
Dum dum dumtiedum...
pi_10293963
Het leek me overbodig om een nieuw topic te openen, dus ik stel mijn vraag maar hier in.

Ik heb van een dokter te horen gekregen dat ik zwaar overgevoelig ben voor straling. Volgende week komt iemand hier wichelroede lopen en de boel corrigeren.

Verder heb ik van iemand (een authoriteit op dit gebied) gehoord dat ik van mij ME af zou kunnen (kunnen!!) komen door 20 minuten op een broncorrector te gaan zitten. Hier in de buurt heeft iemand zo'n ding en dat zou dan werken.

Voor mij is dit allemaal nieuw. Heeft iemand hier ervaring met broncorrectors en het verband tussen ME en aardstraling?

donderdag 8 mei 2003 @ 13:54:32 #25
25737 spookie
Banaantje?
pi_10296059
quote:
Op zaterdag 6 april 2002 23:26 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Liefst met een steen die bij je past (amethist) aan een katoenen koord met een lusje, schuif de lus over je middelvinger en sluit je vingers gestrekt (met de palm naar benende)

neem een voorwerp van de persoon waar je wat van wilt weten. (liefst iets wat die persoon zelf gemaakt heeft, bijvoorbeeld een tekening of brief, wel recent)

je kunt nu gesloten vragen stellen terwijl je hand en pendel boven het voorwerp hangt, als de pendel rond gaat draaien is het antwoord bevesitigend, gaat ie heen en weer dan is het ontkennend.....houdt je hand wel stil tuuk

Hoef niet perse met een voorwerp van iemand en je kunt het ook met je echt goude of zilvere ketting doen of je kunt het met een echt pendel van berg kristal.
oops ohh my ...
pi_10296292
Ja ja, daar istie vervelende scepticus weer.
Ter info:
http://www.skepsis.nl/pendelen.html
http://www.skepsis.nl/homeopendel.html
"Buckle your seatbelt Dorothy, because Kansas is going bye-bye"
  donderdag 8 mei 2003 @ 15:41:37 #27
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_10298782
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 14:03 schreef Koerok het volgende:
Ja ja, daar istie vervelende scepticus weer.
Ter info:
http://www.skepsis.nl/pendelen.html
http://www.skepsis.nl/homeopendel.html
Ja ja,
De vervelende skepsiswatchers bestaan ook nog :
http://quest4wisdom.tripod.com/skepsiswatchers/id8.html

Zie gedeelte stichting skepsis. Het is aan te raden om in dit forum met wat betere skeptische bronnen te komen.

Het Nieuws voor vandaag: [b]http://www.nso.lt/chemtrails/faq.htm[/b]
pi_10300150
Héééééééééééééééééé, Par is er ook weer.
Dan ben ik weg. Doei ! ! ! ! ! !
  donderdag 8 mei 2003 @ 16:41:55 #29
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_10300730
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 16:23 schreef Koerok het volgende:
Héééééééééééééééééé, Par is er ook weer.
Dan ben ik weg. Doei ! ! ! ! ! !
Hahaaa dat meen je niet!
Het Nieuws voor vandaag: [b]http://www.nso.lt/chemtrails/faq.htm[/b]
  vrijdag 9 mei 2003 @ 16:48:15 #30
30820 wegwerpbeker
MC5 = REVOLUTION
pi_10323258
Maar is het nou wel of niet gevaarlijk? Ik vind het namelijk best interresant, maar moet wel meer weten voordat ik ermee verder ga..
Those of us who love peace must organize as effectively as the war hawks. As they spread the propaganda of war - we must spread the propaganda of peace. - Martin Luther King Jr.
pi_10323590
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 16:48 schreef wegwerpbeker het volgende:
Maar is het nou wel of niet gevaarlijk? Ik vind het namelijk best interresant, maar moet wel meer weten voordat ik ermee verder ga..
Een touwtje met een steen eraan is natuurlijk niet gevaarlijk. Wel oppassen als je hem event. hard in de rondte slingert.
Verder wordt het in mijn ogen indirect pas echt gevaarlijk als je belangrijke beslissingen laat nemen door de pendel. Gezondheidsvragen bijvoorbeeld. In zo'n geval kun je toch het beste naar je huisarts gaan.
In het pendelen op zich zit denk ik weinig gevaar. Het heeft zover ik kan overzien niet het gevaar van glaasje draaien, waarbij mensen zichzelf ongelooflijk bang kunnen maken. Dat lijkt me psychisch niet gezond.
pi_10323780
Lieve allemaal,

Zodra skepsis er komt gaat het sommige mensen irriteren.
Skepsis zou ik noemen een groep mensen die alleen in dingen geloven die wetenschappelijk zijn bewezen. Al het andere bestaat niet. Met zo'n instelling kan het nooit wetenschappelijk bewezen worden. (Willen ze dat?) En soms wat wetenschappelijk bewezen is wordt nog ontkent.

Naar mijn mening dragen ze niet bij om iets duidelijk te krijgen, maar ontkennen ze het in de plaats. Hier schiet niemand iets mee op en komen we niet verder.

Liefs
Romaine

ik ben sceptisch met sceptici
pi_10324021
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 17:08 schreef Romaine het volgende:
Naar mijn mening dragen ze niet bij om iets duidelijk te krijgen, maar ontkennen ze het in de plaats. Hier schiet niemand iets mee op en komen we niet verder.
Nee, mensen moeten leren accepteren dat als de grens bereikt van wetenschappelijk onderzoek, dat dan ook de grens van de kennis is bereikt. Je kunt qua kennis niet verder komen dat datgene dat je met de wetenschappelijke methode aannemelijk kunt maken. De wetenschap erkent zonder meer dat ze niet alles weet en te weten kan komen. Vreemdgenoeg schijnen sommige mensen dat oneerlijk te vinden of zo, en te denken dat er nog andere methoden zijn om kennis te vergaren. Dat is een illusie.
pi_10324565
Lieve allemaal,

Het hoort eigenlijk niet onder "Pendelen", maar is wel degelijk belangrijk.
De wetenschap is te veel op het verstand gaan vertrouwen en is te ver afgedwaald om nog overal een antwoord uberhaupt te kunnen vinden.

"andere methoden zijn om kennis te vergaren"
Die zijn er zeker! Buiten het paranormale om kun je kennis krijgen door dingen te ervaren. Het ervaren van dingen geeft de kennis.
Wanneer je het paranormale toevoegd krijg je nog meer kennis over dingen die (nog) niet wetenschappelijk verklaard kunnen worden.

De wetenschap gaat nog zelden om het algemene belang te dienen, maar steeds vaker om er zelf beter van te worden.

Liefs
Romaine

vrijdag 9 mei 2003 @ 17:49:19 #35
14321 stuifzand
Dum dum dumtiedum...
pi_10324819
waarom wordt pendelen toch zo naar het paranormale geschoven?
Een paranormaal verschijnsel is toch iets heel anders?
pi_10327288
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 17:01 schreef Koerok het volgende:

[..]
Verder wordt het in mijn ogen indirect pas echt gevaarlijk als je belangrijke beslissingen laat nemen door de pendel. Gezondheidsvragen bijvoorbeeld. In zo'n geval kun je toch het beste naar je huisarts gaan.
[...]

Wat ik geleerd heb van huisartsen is dat je nog beter een muntje kunt gooien dan naar de huisarts gaan, tot nu toe hebben ze van wat ik weet 100% verkeerde diagnoses gesteld bij ernstige zaken (hartinfarct vond hij een griepje, dubbele longontsteking ook (door 6 verschillende huisartsen!!!), darmkanker vond hij aambeien, alledrie met alle gevolgen van dien)!!!
Als je neus andersom zou staan, zou je verdrinken onder de douche.
pi_10327713
Ik heb er ergens een.. maar weet niet meer waar
pi_10367620
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 17:49 schreef stuifzand het volgende:
waarom wordt pendelen toch zo naar het paranormale geschoven?
Een paranormaal verschijnsel is toch iets heel anders?
Pendelen zowel als het paranormale zijn zogenaamde psi-verschijnselen. Verschijnselen dus die ogenschijnlijk in strijd zijn met de geldende natuurwetten.
Een steen aan een touwtje weet niet wat het geslacht van een ongeboren vrucht zal zijn (in geef maar een voorbeeld). Evenmin kan het de diagnose kanker stellen. Zo simpel is het gewoon en dat geldt ook voor telekinese, toekomstvoorspelling, etc.
pi_10367741
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 17:38 schreef Romaine het volgende:
Het hoort eigenlijk niet onder "Pendelen", maar is wel degelijk belangrijk.
De wetenschap is te veel op het verstand gaan vertrouwen en is te ver afgedwaald om nog overal een antwoord uberhaupt te kunnen vinden.
Nee, de wetenschap kan iemand die zegt te kunnen pendelen, testen in een gecontroleerde omgevening. Men zou zo iemand van een grote groep zwamgere vrouwen kunnen laten vaststellen wat het geslacht is en de uitkomst vergelijken met gokken wat het geslacht is. Ook dat is wetenschap. Mensen denken bij wetenschap altijd aan chemisch stofjes in laboratoria, maar wetenschap is ook het doen van dubbelblinde proeven om aan te kijken OF iets werkt. En pendelen blijkt dan gewoon niet te werken. Of anders gezegd: I.p.v. pendelen kun je net zo goed gokken, dat maakt op de keper beschouwd geen verschil.
quote:
"andere methoden zijn om kennis te vergaren"
Die zijn er zeker! Buiten het paranormale om kun je kennis krijgen door dingen te ervaren. Het ervaren van dingen geeft de kennis.
Wanneer je het paranormale toevoegd krijg je nog meer kennis over dingen die (nog) niet wetenschappelijk verklaard kunnen worden.
Ten eerste hoort het paranormale bij ervaringen, dus dat kun je niet oevoegen. En ervaring is zo verschrikkelijk subjectief, dat het helemaal niets bewijst. Dat probleem zien mensen vaak niet, omdat ze inmiddels al vol zijn van hun subjectieve ervaring.
quote:
De wetenschap gaat nog zelden om het algemene belang te dienen, maar steeds vaker om er zelf beter van te worden.
En dat afgeven op de wetenschap daar wordt ik zo moe van. Ten eerste worden in dit land ook honderduizende mensen jaarlijks besodemieterd woord kwakzalvers en andere oplichters, maar los van dat moet je wetenschappers loskoppelen van de wetenschap zelf. De wetenscha is een methode en geen instituut met mensen.

Groeten,
Koerok

pi_10367775
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 20:10 schreef Rembooo het volgende:
Wat ik geleerd heb van huisartsen is dat je nog beter een muntje kunt gooien dan naar de huisarts gaan, tot nu toe hebben ze van wat ik weet 100% verkeerde diagnoses gesteld bij ernstige zaken (hartinfarct vond hij een griepje, dubbele longontsteking ook (door 6 verschillende huisartsen!!!), darmkanker vond hij aambeien, alledrie met alle gevolgen van dien)!!!
Dan heb je pech gehad en ewventueel zouden we kunnen constateren dat er te weinig goede artsen zijn op dit moment (en dat is volgens mij ook get geval). Dat neemt niet weg er de afgelopen 100 jaar een niet te negeren revolutie heeft plaatsgevonden in de medische sector waar we allemaal van meeprofiteren.
  maandag 12 mei 2003 @ 13:20:50 #41
39905 williehewes
Between Goth and Flowerchild
pi_10372674
*probeert de discussie terug te leiden naar nuttiger banen*
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 16:48 schreef wegwerpbeker het volgende:
Het is niet gevaarlijk wegwerpbeker. Met pendelen haal je kennis uit jezelf die niet normaal gesproken tot je beschikking staat. Je kan tot verassende ontdekkingen komen, maar gevaarlijk is het niet.

Dit soort dingen worden pas gevaarlijk als je iets aanroept, een geest of een kracht vraagt jouw pendel te bewegen. Dat is niet alleen onnodig maar ook onverstandig, kennis die op deze manier is verkregen is zeer onbetrouwbaar. Zie het topic over glaasje draaien. Pendelen is wezenlijk anders.

Chestwounds suck
pi_10372856
quote:
Op maandag 12 mei 2003 13:20 schreef williehewes het volgende:
*probeert de discussie terug te leiden naar nuttiger banen*
Als ik gelijk heb, dan zijn mijn reply's meer dan zinnig.
pi_10529985
Ben nu into pendelen

Boekje uit de bieb gehaald en ben er nu achter dat ik het ook kan.
Net als 4 van de 5 andere mensen

Wel leuk

dinsdag 20 mei 2003 @ 15:51:46 #44
39905 williehewes
pi_10563607
Cool Olaf. Ik doe het ook sinds een tijdje weer. Helaas kan ik mijn pendel nogal makkelijk beinvloeden, heb jij dat ook?
Chestwounds suck
  dinsdag 20 mei 2003 @ 17:00:20 #45
40875 Zaluki
His Contractor
pi_10565660
Interresant dat pendelen.

Ik heb een pendel gemaakt met 2 oude ringen die ik vroeger wel eens om had.

Alleen wil het nog niet zo lukken

Wetenschappelijk nog niet bewezen.
  woensdag 21 mei 2003 @ 13:12:23 #46
39905 williehewes
pi_10583323
Waarom lukt het niet? Beweegt de pendel uberhaupt niet? Ontspan je hand, je moet hem niet bewegen maar als je hem met geweld stil houdt gebeurt er niets, omdat je de on-bewuste bewegingen corrigeert.
Chestwounds suck
  woensdag 21 mei 2003 @ 17:01:57 #47
40875 Zaluki
His Contractor
pi_10588853
Okee, Ik zal het nog eens proberen

Misschien heb ik er geen aanleg voor ofzo. Of dat ik hem onbewust tegen houd.

Nouja, Ik zal het nog ffies proberen.

Wetenschappelijk nog niet bewezen.
pi_10589854
quote:
Op zaterdag 6 april 2002 23:26 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Mag ik vragen hoe je erbij komt dat de persoon in kwestie een amethist moet gebruiken is dat een greep uit de lucht of.............
  woensdag 21 mei 2003 @ 18:59:23 #49
25737 spookie
Banaantje?
pi_10591467
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 18:06 schreef Deadl0ck het volgende:
Ik deed ook aan pendelen, todat ik op een dag in plaats van een antwoord een visioen had.

Dit visioen was mijn eigen dood. Ik had toendertijd een scooter met klokje in dashboard. De klok stond op 16.00 en ik reed een kanaal in,(dat rood gekleurd was) op een plek waar ik wel eens heen ging om tot rust te komen / nadenken. Ik had toendertijd ook vaak een koptelefoon op (onder de helm), en luisterde veel naar Genesis. Op het moment dat ik gas gaf in het visioen hoorde ik de lyrics van het nummer 'Domino'

(Take a look at the beautiful river of blood; The liquid surrounds me; I fight to rise from this river of hell)

anyway, ik had toen een zeer goede vriendin en deelde het visioen met haar, Zij heeft mij tegen weten te houden tot het 15.55 was. De rit van daar, naar het kanaal duurde op mijn scooter minstens 20 minuten, dus ik had zoeits van, het zal mijn tijd nu wel duren.

Ik zet dus hoofdtelefoon op, en ga weg daar, muziek aan, zonder er verder over te denken.

Opeens kijk ik naar het klokje op mijn dashboard... 16.00. Ik kijk omhoog, en sta bij het kanaal wat rood gekleurd is, en heb geen controle over mijn lichaam, het voelt alsof iets of iemand mijn licham onder controle heeft, ik alleen mee kan kijken. Het stukje bovenstaande lyrics komt, en ik trek als vanzelf mijn gas open. Ik begin te rijden, en kom op de heuvel naar het kanaal. Nog steeds kan ik niks. Op dat moment laat het bandje af, en krijg ik weer controle over mijn lichaam. Ik rem uit alle macht, en sta net voor de watergrens stil. Het water was weer blauw/bruin/grijs. Klim langzaam met scooter en al weer naar boven, en kijk opnieuw op het klokje. 16.20... Dit terwijl tussenliggende tijdspanne niet meer dan 5 minuten bedraagde. Na een paar minuten bijgekomen te zijn pleur ik het bandje in het water, en heb ik mijn penel gedemonteerd. (gewicht van kettingkje af) en heb ze nooit meer bij mekaar gehouden.

Het moraal van mijn verhaal... kijk uit met wat je doet.

Komt niet door het pendelen het was een waarschuwing waarom en waarvan ik weet het niet maar het komt niet door het pendelen..
oops ohh my ...
  woensdag 21 mei 2003 @ 19:00:19 #50
25737 spookie
Banaantje?
pi_10591486
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 17:41 schreef cyberbull het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe je erbij komt dat de persoon in kwestie een amethist moet gebruiken is dat een greep uit de lucht of.............

Berkristal gebruik ik meestal ik weet niet me favoriete steen denk ik?

Kan ook met een goud of zilverkettingje.

oops ohh my ...
pi_10593317
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 19:00 schreef spookie het volgende:

[..]

Komt waarscheinlijk ook omdat bergcristal een van de krachtigste cristallen is.. en het makkelijk mee gaat..
Back from tha rootz...
  woensdag 21 mei 2003 @ 20:19:11 #52
25737 spookie
Banaantje?
pi_10593349
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:18 schreef WiccaN-AmeL het volgende:

[..]

Komt waarscheinlijk ook omdat bergcristal een van de krachtigste cristallen is.. en het makkelijk mee gaat..

-

[Dit bericht is gewijzigd door spookie op 21-05-2003 20:21]

oops ohh my ...
  woensdag 21 mei 2003 @ 20:19:28 #53
25737 spookie
Banaantje?
pi_10593356
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:18 schreef WiccaN-AmeL het volgende:

[..]

Ik had ook gelezen dat hij bij mijn sterrenbeeld hoord in een (boek)

Ik draag het iedere dag

oops ohh my ...
pi_10593410
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:19 schreef spookie het volgende:

[..]

Ik had ook gelezen dat hij bij mijn sterrenbeeld hoord in een (boek)

Ik draag het iedere dag

Nou wat wil je nog meer hahah dus dan bij jij net zo krachtig
Back from tha rootz...
  woensdag 21 mei 2003 @ 20:29:03 #55
25737 spookie
Banaantje?
pi_10593518
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:22 schreef WiccaN-AmeL het volgende:

[..]

Nou wat wil je nog meer hahah dus dan bij jij net zo krachtig

Ik heb een boek met spreuken alleen doe ik er niks mee, ik doe alles met me geest en ogen

ik heb een heleboel edelstenen ik laat ze altijd op bij vollemaan, weet je wat alleen erg is dat ik niet kan slapen bij vollemaan

oops ohh my ...
pi_10593638
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:29 schreef spookie het volgende:

[..]

Daar hebben veel meer mensen last van, maarja ik slaap juist als een roos bij volle maan
Back from tha rootz...
  woensdag 21 mei 2003 @ 20:39:17 #57
25737 spookie
Banaantje?
pi_10593687
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:36 schreef WiccaN-AmeL het volgende:

[..]

Daar hebben veel meer mensen last van, maarja ik slaap juist als een roos bij volle maan

Nee ik niet de maan schijnt ook echt recht in me gzicht in me slaapkamer zeg maar
oops ohh my ...
pi_10593734
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:39 schreef spookie het volgende:

[..]

Hmz dan zal er wel te veel energie vrijkomen waardoor je wakkerligt, of misschien dat je is iets voor je raam moet maken waardoor die maan niet in je gezicht schijnt
Back from tha rootz...
  woensdag 21 mei 2003 @ 20:43:25 #59
25737 spookie
Banaantje?
pi_10593766
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:41 schreef WiccaN-AmeL het volgende:

[..]

Hmz dan zal er wel te veel energie vrijkomen waardoor je wakkerligt, of misschien dat je is iets voor je raam moet maken waardoor die maan niet in je gezicht schijnt

ahhh wel nee hahaha ik kijk graag naar de maan..
oops ohh my ...
pi_10593784
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:43 schreef spookie het volgende:

[..]

he loop dan ook niet zo te zeuren
Back from tha rootz...
  woensdag 21 mei 2003 @ 20:47:02 #61
25737 spookie
Banaantje?
pi_10593840
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:44 schreef WiccaN-AmeL het volgende:

[..]

he loop dan ook niet zo te zeuren

Ik ben een vrouw en vrouwen zeuren nou eenmaal
oops ohh my ...
pi_10593870
he tortelduifjes, ga is lekker op msn verder ofzo
  woensdag 21 mei 2003 @ 20:48:16 #63
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_10593872
Hmmzz, die loopt al een tijdje... Amethist was tussen haakjes, omdat die bij mij past (althans volgense de "vage" regeltjes van mineralen en edelstenen) Dus op mij gebasseerd en niets te doen met de topicopener
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_10593888
hmz worden we zomaar voor tortelduifjes uitgemaakt
naja t zoal wa
Back from tha rootz...
  woensdag 21 mei 2003 @ 20:53:30 #65
25737 spookie
Banaantje?
pi_10593969
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:48 schreef Kingofsorrow het volgende:
he tortelduifjes, ga is lekker op msn verder ofzo
Jaloers?

Wij hebben geen relatie hoor ik heb mijn eigen vriend en hij zijn eigen vriendin

dus niet zo zeiken

oops ohh my ...
pi_10593997
jaloers? nee, maar jullie lopen al 2 topics te verklooien met je slowchat.
  woensdag 21 mei 2003 @ 21:00:35 #67
25737 spookie
Banaantje?
pi_10594144
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:54 schreef Kingofsorrow het volgende:
jaloers? nee, maar jullie lopen al 2 topics te verklooien met je slowchat.
We hebben nou eenmaal interesse in het paranormale en dan hoeven we toch niet gelijk verliefd te zijn?

wij kunnen gewoon goed praten over deze dingen.. er is niks hoor

oops ohh my ...
pi_10594168
Fijn, leuk, knus, maar doe dat dan ff niet in iemand anders zijn topic
  woensdag 21 mei 2003 @ 21:03:22 #69
25737 spookie
Banaantje?
pi_10594202
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:01 schreef Kingofsorrow het volgende:
oops ohh my ...
pi_10594205
okeej dan
Back from tha rootz...
  woensdag 21 mei 2003 @ 21:05:47 #71
25737 spookie
Banaantje?
pi_10594253
*boos word*

Mag ook nooit iemand aardig vinden of je bent gelijk verliefd of je wilt gelijk neuken ofzow

oops ohh my ...
pi_10594297
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:05 schreef spookie het volgende:
*boos word*

Mag ook nooit iemand aardig vinden of je bent gelijk verliefd of je wilt gelijk neuken ofzow

Is het er dus volledig mee eens, wij hebben interresse in elkaars kennis, hebben allebij onze eigen relatie, so wtf is het probleem,

wij proberen van elkaar te leren, en das denk ik voor andere mensen ook best wel interresant,

*enorm boos zijn*

Back from tha rootz...
  woensdag 21 mei 2003 @ 21:09:25 #73
25737 spookie
Banaantje?
pi_10594331
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:07 schreef WiccaN-AmeL het volgende:

[..]

Is het er dus volledig mee eens, wij hebben interresse in elkaars kennis, hebben allebij onze eigen relatie, so wtf is het probleem,

wij proberen van elkaar te leren, en das denk ik voor andere mensen ook best wel interresant,

*enorm boos zijn*

Ja dat is zo je hebt gelijk van elkaar leren

*wierook aan steekt*

oops ohh my ...
pi_10594378
* WiccaN-AmeL zaai achter zijn computertje zitten boos te zijn
Back from tha rootz...
  woensdag 21 mei 2003 @ 21:12:11 #75
25737 spookie
Banaantje?
pi_10594406
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:11 schreef WiccaN-AmeL het volgende:
* WiccaN-AmeL zaai achter zijn computertje zitten boos te zijn
Wierook werkt erg ontspannend en ruikt lekker
oops ohh my ...
pi_10594439
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:12 schreef spookie het volgende:

[..]

Ik weet, maar k mag in huis altans waar ik nu ben, niets branden dus dat lukt ff niet, maarja vanacht maar weer een x aantal stokjes + sali (ff al me entiteiten wegsturen)
Back from tha rootz...
pi_10594520
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 19:00 schreef spookie het volgende:

[..]

Tja maar als je weet dat een steen persoonsgebonden is qua werking / effect.......je kunt mensen door ze een verkeerde steen te geven juist minder maken dan beter!

Let dus altijd op met het advies over stenen wat je zegt en voor advies geeft.....tis maar een tip geen aanval!!!

Groet,

Lauwrence

pi_10594567
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:39 schreef spookie het volgende:

[..]

Nee ik niet de maan schijnt ook echt recht in me gzicht in me slaapkamer zeg maar

Met volle maan worden niet alleen stenen opgeladen maar ook levende wezens kunnen zich daardoor opladen (k ben met reiki bezig)

Dus het zou heel goed kunnen dat als je in maanlicht ligt je inderdaad niet in slaapkomt omdat je energie toeneemt ipv af voor het slapen :-)

woensdag 21 mei 2003 @ 21:18:21 #79
25737 spookie
Banaantje?
pi_10594586
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:16 schreef cyberbull het volgende:

[..]

Tja maar als je weet dat een steen persoonsgebonden is qua werking / effect.......je kunt mensen door ze een verkeerde steen te geven juist minder maken dan beter!

Let dus altijd op met het advies over stenen wat je zegt en voor advies geeft.....tis maar een tip geen aanval!!!

Groet,

Lauwrence

Ik ziet het niet als een aanval,

maar ik weet dat bergkristal werkt bij mij, andere stenen heb ik uitgebrobeerd in me hand te houden en gaan branden in me hand als ze niet bij me passen en dat had ik met bergkristal niet en met tijger oog heb ik het ook niet

oops ohh my ...
pi_10594587
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:16 schreef cyberbull het volgende:

[..]

Is het hier dus mee eens, maar je moet je eigen stenen uitzoeken, d.m.v ze zelf vast te houden en te voelen of het de juiste voor je is, dan word ie of heel warm of heel koud, of je krijgt tintelingen in je handen, als er niets gebeurd heb je vaak op dat moment niet zoveel aan je steen/cristal
Back from tha rootz...
pi_10594592
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:48 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Hmmzz, die loopt al een tijdje... Amethist was tussen haakjes, omdat die bij mij past (althans volgense de "vage" regeltjes van mineralen en edelstenen) Dus op mij gebasseerd en niets te doen met de topicopener
Misschien had je dat er even duidelijk bij moeten zetten....zie een van me vorige reply's over stenen :-)

Groet,

Lauwrence

pi_10594647
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:01 schreef Kingofsorrow het volgende:
waar loop jij je druk om te maken in een topic door iemand anders aangemaakt dan jij???????????

De discussie wordt hierdoor juist interresant want zo blijft ie leven en komt er meer en meer informatie en worden we allemaal iets wijzer...ook al wijkt men dan zo nu en dan van de topic af!

|Groet,

Lauwrence

pi_10594711
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:18 schreef spookie het volgende:

[..]

Ik ziet het niet als een aanval,

maar ik weet dat bergkristal werkt bij mij, andere stenen heb ik uitgebrobeerd in me hand te houden en gaan branden in me hand als ze niet bij me passen en dat had ik met bergkristal niet en met tijger oog heb ik het ook niet

Mooi dan lijkt het erop dat je voor jezelf de juiste stenen hebt gevonden....

wist je dat er tussen bergkristal en bergkristal ook nog es verschil kan zijn of ie goed bij je werkt of niet???????

Groet,

Lauwrence

PS ik vind niet dat spookie en amel zeiken vind ut prima zo!

pi_10594762
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:18 schreef WiccaN-AmeL het volgende:

[..]

Is het hier dus mee eens, maar je moet je eigen stenen uitzoeken, d.m.v ze zelf vast te houden en te voelen of het de juiste voor je is, dan word ie of heel warm of heel koud, of je krijgt tintelingen in je handen, als er niets gebeurd heb je vaak op dat moment niet zoveel aan je steen/cristal

Je kunt het ook anders testen als je een steen voor iemand haalt....

Neem de steen die je denkt dat goed voor diegene is en neem er een andere die je goed lijkt bij...

Neem de persoon diep in gedachten en vraag welke steen het meest geschikt is voor die persoon....de hand di door een sort van kracht naar beneden wordt gedrukt (je voelt het wel als je het test) is de meest geschikte steen die je op dat moment in handen hebt.......(test maar es met 2 bergkristallen ofzo...)

Groet,

Lauwrence

woensdag 21 mei 2003 @ 21:25:38 #85
25737 spookie
Banaantje?
pi_10594793
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:22 schreef cyberbull het volgende:

[..]

Mooi dan lijkt het erop dat je voor jezelf de juiste stenen hebt gevonden....

wist je dat er tussen bergkristal en bergkristal ook nog es verschil kan zijn of ie goed bij je werkt of niet???????

Groet,

Lauwrence

PS ik vind niet dat spookie en amel zeiken vind ut prima zo!

Nee dat wist ik niet eerlijk gezegd ik heb een armband van berkristal en een ketting van tijgeroog voelen allebij goed.
oops ohh my ...
pi_10594833
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:25 schreef spookie het volgende:

[..]

Nee dat wist ik niet eerlijk gezegd ik heb een armband van berkristal en een ketting van tijgeroog voelen allebij goed.

Zie me post hiervoor zou ik haast zeggen :-) zelfs als je 2 zelfde stenen vasthebt zal de ene beter werken bij jou dan de andere.......ga op je gevoel af bij de keuze!

Groet,

Lauwrence
[edit] typo[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door cyberbull op 21-05-2003 21:27]

pi_10594966
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:23 schreef WiccaN-AmeL het volgende:

[..]

Zow dan heb jij het goed voor elkaar, me ouders weten dus niet zo veel af van deze dingen maar willen het voor mij iets te graag er meer van weten dus heb ik ze constand om me heen hangen, niet echt prettig want ze zullen het toch niet leren, mijn gaves enzo en over wicca en paganisme, reiki en dergelijke

K ben dan ook blij dak op mezelf woon me ma staat er zeer open voor waar ik mee bezig ben (Reiki mastergraad) maar me pa die moet er niks van
mocht dan ook geen wierrook branden toen ik thuis woonde maar deed het gewoon.......met de nodige problemen daardoor

Groet,

Lauwrence

PS misschien een idee om een kristallen topc te openen zover die er nog niet is.......dit is meer over kristallen dan over pendelen opt moment

[Dit bericht is gewijzigd door cyberbull op 21-05-2003 21:31]

pi_10595199
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:30 schreef cyberbull het volgende:

PS misschien een idee om een kristallen topc te openen zover die er nog niet is.......dit is meer over kristallen dan over pendelen opt moment

k heb inmiddels een topic over kristallen geopend zodat deze gewoon over pendelen kan doorgaan :-)...

hier:

kristallen en hun werking...

Groet,

Lauwrence

woensdag 21 mei 2003 @ 21:41:28 #89
51936 Aprillady
Enjoy life !
pi_10595314
Ik pendel ook vaak. Mijn vriend zou bij me blijven wonen. Maar afgelopen maandag is hij bij me weggegaan
  woensdag 21 mei 2003 @ 21:46:07 #90
25737 spookie
Banaantje?
pi_10595454
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:41 schreef Aprillady het volgende:
Ik pendel ook vaak. Mijn vriend zou bij me blijven wonen. Maar afgelopen maandag is hij bij me weggegaan
Ach meisje dat is echt rot gaat het wel met je
oops ohh my ...
  woensdag 21 mei 2003 @ 21:49:33 #91
51936 Aprillady
Enjoy life !
pi_10595567
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:46 schreef spookie het volgende:

[..]

Ach meisje dat is echt rot gaat het wel met je

niet echt
  woensdag 21 mei 2003 @ 21:53:08 #92
51936 Aprillady
Enjoy life !
pi_10595682
nu pendel ik en het zegt dat mijn vriend binnen 2 weken weer contact met me opneemt om wat leuks te gaan doen. En ook dat hij me mist en van me houd. En hij wil later wel een relatie opbouwen met me, want nu ging het te snel.
Verteld de pendel nu de waarheid of alleen wat ik wil horen?
pi_10595729
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:49 schreef Aprillady het volgende:

[..]

niet echt

Tja....k had je graag geholpen als je dat eventueel had gewild (ik heb master dus kan over afstand helende energieen sturen naar iemand(dit kan vanaf de 2e graad reiki)) maar heb het advies van me master gehad ff te wachten met behanelen daar ik net me 3e graad (masterschap) initiatie / inwijding heb gehad en moet leren met de energieen te werken zodat ik niet overweldigd wordt door me nieuwe toegenomen energieen :-)

Je kunt je knap raar voelen van al die energieen dat weet ik wel.....tis enblijft iets positiefs en dit gebeurt eigenloijk alleen bij inwijding dat je je raar kan gaan voelen :-)

Groet,

Lauwrence

pi_10595796
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:53 schreef Aprillady het volgende:
nu pendel ik en het zegt dat mijn vriend binnen 2 weken weer contact met me opneemt om wat leuks te gaan doen. En ook dat hij me mist en van me houd. En hij wil later wel een relatie opbouwen met me, want nu ging het te snel.
LLigt eraan hoe je gependelt hebt........

Heb je gependelt met je wil in de hoop dat dan kun je niet uitgaan van een zuiver antwoord....dan beinvloed je de pendel met je wil en krijg je dus te zien / horen wat je wilt!

Tis moeilijk maar probeer je gevoel en je wil es uit te schakelen en pendel es opnieuw en kijk wat er dan uitkomt :-)

Groet,

Lauwrence

woensdag 21 mei 2003 @ 21:58:35 #95
51936 Aprillady
Enjoy life !
pi_10595859
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:56 schreef cyberbull het volgende:

[..]

Heb je gependelt met je wil in de hoop dat dan kun je niet uitgaan van een zuiver antwoord....dan beinvloed je de pendel met je wil en krijg je dus te zien / horen wat je wilt!

Tis moeilijk maar probeer je gevoel en je wil es uit te schakelen en pendel es opnieuw en kijk wat er dan uitkomt :-)

Groet,

Lauwrence

Bedankt. dat ga ik proberen. jammer dat je me niet verder kunt helpen. ik wou dat ik in de toekomst kon kijken. dan was ik een stuk rustiger
pi_10595923
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:58 schreef Aprillady het volgende:

[..]

Bedankt. dat ga ik proberen. jammer dat je me niet verder kunt helpen. ik wou dat ik in de toekomst kon kijken. dan was ik een stuk rustiger

ja en zels dan ga je er niet beter op voelen, dingen weten die uit gaan komen, niet echt prettig moet ik zeggen, maar soms wel handig idd
Back from tha rootz...
  woensdag 21 mei 2003 @ 22:05:18 #97
51936 Aprillady
Enjoy life !
pi_10596087
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:56 schreef cyberbull het volgende:

[..]

Groet,

Lauwrence

ken jij niet voor me pendelen?
  woensdag 21 mei 2003 @ 22:07:44 #98
25737 spookie
Banaantje?
pi_10596170
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 22:05 schreef Aprillady het volgende:

[..]

ken jij niet voor me pendelen?

Nee lieverd ik denk dat je het zelf moet doen, maar ga eerst wat rust in je zelf vinden en probeer het dan nog een keer proberen je bent nu te emotioneel.
oops ohh my ...
pi_10596199
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:58 schreef Aprillady het volgende:

[..]

K zou je misschien wel kunnen helpen de boel weer een beetje op de rail te krijgen maar dan zal ik ff moeten wachten tot me initiatie klaar is...duurt nog paar daagjes :-) en ik mag wel maar werd geadviseerd mo niet te doen op dit moment.....

Groet,

Lauwrence

woensdag 21 mei 2003 @ 22:11:54 #100
51936 Aprillady
Enjoy life !
pi_10596293
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 22:07 schreef spookie het volgende:

[..]

Nee lieverd ik denk dat je het zelf moet doen, maar ga eerst wat rust in je zelf vinden en probeer het dan nog een keer proberen je bent nu te emotioneel.

ok zal ik doen.
thanks
  woensdag 21 mei 2003 @ 22:12:50 #101
51936 Aprillady
Enjoy life !
pi_10596310
[quote]
Op woensdag 21 mei 2003 22:08 schreef cyberbull het volgende:

[..]

K zou je misschien wel kunnen helpen de boel weer een beetje op de rail te krijgen maar dan zal ik ff moeten wachten tot me initiatie klaar is...duurt nog paar daagjes :-) en ik mag wel maar werd geadviseerd mo niet te doen op dit moment.....

ok afwachten dus....

[Dit bericht is gewijzigd door Aprillady op 21-05-2003 22:17]

donderdag 22 mei 2003 @ 10:56:11 #102
39905 williehewes
pi_10603088
Wat een gezellig topic. *feels the love*

Rot voor je, Aprillady. Ik ben bang dat niemand je echt kan vertellen wat er zal gebeuren, ook je pendel niet. Het kan makkelijk dat je de uitkomst beinvloed, dat doe ik zelf ook altijd.

Misschien stel je ook niet de goede vragen. Of hij bij je terug komt weet niemand, waarschijnlijk weet hij dat zelf niet eens. Misschien kun je beter vragen waarom het misging, zodat, als hij terug komt, je er beter op kunt reageren. Of je kunt vragen wat je het beste kan doen om je beter te voelen. Sterkte in ieder geval.

Chestwounds suck
pi_10612887
Lieve allemaal,

Wanneer je een vraag stelt over de toekomst kan er nog vanalles gebeuren dat er toch iets anders uitkomt. Wanneer je een vraag stelt over de toekomst vraag je in feite: als het nu dinsdag is gebeurt er dan dat en dat......

Maar de tijd is veranderlijk

Liefs
Romaine

pi_10614149
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 18:02 schreef Romaine het volgende:
dat is jou eigen mening. de tijd is niet in die zin veranderlijk dat jij bepaald wat er over een jaar gebeurd het staat in princiepe allemaal al vast wat er gaat gebeuren alleen zijn wij er niet bewust van, ander mensen staan niet open voor deze dingen dus snappen het niet,

maar wat ik bedoel te zeggen is dus dat de tijd in die zin veranderlijk is.
dat je dus wel kleine dingen kunt veranderen maar grote veranderingen al vast staan, in feite is alles al beschreven, alleen zijn we ons daar niet bewust van

Brightest Blessing,

AmeL

Back from tha rootz...
  maandag 26 mei 2003 @ 10:52:37 #105
39905 williehewes
pi_10681749
Interessant, AmeL. Dus jij gelooft echt dat je de toekomst zou kunnen voorspellen? Ik geloof toch meer dat de geschiedenis 'live' geschreven wordt, zogezegd. Ik vraag ook zelden naar de toekomst als ik pendel of tarot leg. Alleen in de zin van: als ik dit doe, wat zijn dan de gevolgen.
Chestwounds suck
  maandag 26 mei 2003 @ 12:31:31 #106
34156 Mirage
Smile !!!
pi_10683900
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:53 schreef Aprillady het volgende:
Wat was de vraag die je gesteld hebt ?

( formulering )

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 26 mei 2003 @ 12:36:12 #107
34156 Mirage
Smile !!!
pi_10683992
quote:
Op maandag 26 mei 2003 10:52 schreef williehewes het volgende:
Interessant, AmeL. Dus jij gelooft echt dat je de toekomst zou kunnen voorspellen? Ik geloof toch meer dat de geschiedenis 'live' geschreven wordt, zogezegd. Ik vraag ook zelden naar de toekomst als ik pendel of tarot leg. Alleen in de zin van: als ik dit doe, wat zijn dan de gevolgen.
Toekomst voorspellen met tarot oid....
Niet zoals ik het zie.

Tarot geeft je inzicht in jezelf en je omgeving.
Het kan mogelijke wendingen aangeven, maar dat is dus gebaseerd op de persoon wie je NU bent. Je houding op dit moment.. en hoe het werkeloijk gaat lopen.. dat hangt dus af naar hoe eerlijk jij naar jezelf kijkt en of je inspeelt op je eigen houding.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_10684813
Ik geloof ook niet in toekomstvoorspellingen. Wél dat je een globale prognose kunt geven, aan de hand van de zaken zoals ze er nu voor staan. Maar met de pendel, leg je alleen contact met je onderbewustzijn, maar je kan niet in de toekomst kijken. Het is beter om te geloven in het lot en je eigen mogelijkheid om je toekomst in de hand te hebben, dat maakt het leven een stuk spannender
pi_10716692
Topic is opgeschoond.

Kunnen mensen dat slappe geouwehoer via mail/MSN/ICQ doen? Ik delete me een slag in de rondte.

Oi!
pi_16230056
Ik wil binnekort een pendel aanschaffen.

Moet ik nu bij het zoeken tussen verschillende pendels, 'gewoon' kijken welke mij persoonlijk aanspreekt?
Is het net als met tarot-kaarten, dat je kijkt welk deck je aanspreekt, en dus ook met de pendel, een kwestie van persoonlijke voorkeur?
Dus welke vorm van de pendel mij aanspreekt?

Of moet ik ergens anders op letten?

Kan iemand mij nog een boek adviseren, voor een beginner?

Alvast bedankt

-Edit-

Ik zie ook een aanbod van boeken + pendel als 1 geheel om te kopen.
Is dat juist wel of niet aan te raden?
Of moet ik persee zelf een pendel kiezen die me aanspreekt en niet een 'al uitgekozen pendel' die bij een boek zit?

[Dit bericht is gewijzigd door Desolate op 13-01-2004 19:42]

pi_16230253
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:40 schreef Desolate het volgende:
Ik wil binnekort een pendel aanschaffen.

Moet ik nu bij het zoeken tussen verschillende pendels, 'gewoon' kijken welke mij persoonlijk aanspreekt?
Is het net als met tarot-kaarten, dat je kijkt welk deck je aanspreekt, en dus ook met de pendel, een kwestie van persoonlijke voorkeur?
Dus welke vorm van de pendel mij aanspreekt?

Of moet ik ergens anders op letten?

Kan iemand mij nog een boek adviseren, voor een beginner?

Alvast bedankt

-Edit-

Ik zie ook een aanbod van boeken + pendel als 1 geheel om te kopen.
Is dat juist wel of niet aan te raden?
Of moet ik persee zelf een pendel kiezen die me aanspreekt en niet een 'al uitgekozen pendel' die bij een boek zit?

Yep, gewoon kijken welke pendel jij mooi vindt. . Kijk of 'ie lekker in de hand ligt en of het allemaal goed aanvoelt.

Ik weet welk boek (+ pendel) je bedoelt, maar ik zou het niet kopen als ik jou was. Je kunt immers die pendel niet even vasthouden voordat je het koopt, omdat het helemaal in van dat hippe plastic zit verpakt. .

Kijk anders eerst even of je wat boeken in de bieb kunt vinden over pendelen. Ik heb 1 boek over pendelen, maar dat zijn voornamelijk pendel-kaarten.

Volgens mij staat er ergens in dit topic ook wel een uitlegje of 2 voor pendel-beginners. .

Oi!
pi_16230499
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:46 schreef MUUS het volgende:

Ik weet welk boek (+ pendel) je bedoelt, maar ik zou het niet kopen als ik jou was. Je kunt immers die pendel niet even vasthouden voordat je het koopt, omdat het helemaal in van dat hippe plastic zit verpakt. .

Ja dat was mijn eerste gedachte ook.

Ik zal idd even verder het topic doorlezen voor meer info

pi_16232967
Heb het ooit wel eens gedaan maar geloof er eigenlijk niet echt in....Het was wel apart overigens dat het wanneer jij b.v. 'ja' dacht naar links ging draaien en wanneer je 'nee' dacht hij naar rechts ging draaien.Overigens was het wel moeilijk om dan bij een vraag niet te veel te hopen op b.v. een ja want dan ging hij natuurlijk gewoon de richting van een ja opdraaien terwijl het helemaal geen ja moest zijn. Bij mij waren de antwoorden dan ook niet altijd juist:-( Je moet je hoofd nou eenmaal helemaal op neutraal zetten wil je een 'betrouwbaar' antwoord krijgen.
Ik persoonlijk geloofde er eigenlijk niet in, maar was er allemaal erg nieuwsgierig naar:-) Nu doe ik het allang niet meer.
  † In Memoriam † donderdag 22 januari 2004 @ 12:09:41 #114
81992 Githa
pi_16484056
Heb dat ook wel is gedaan maar is erg beinvloedbaar en werkt dus niet echt.
Beter zou het werken als je het voor een ander doet en er geen mening in hebt.
pi_16672746
quote:
Op zaterdag 6 april 2002 23:22 schreef dr.Tesla het volgende:
Zijn er hier mensen die wel een gependeld hebben met een pendel (een soort gewicht aan een koord)?

Weet iemand hoe dat precies zit?

bij mij deed hij altijd de antwoorden die ik wilde. Ook als dat later niet waar was. Ja ik hield mijn hand stil.
pi_17536631
ja ik heb wel gependeld met een echte pendel maar dan moet je eerst met ja en nee antwoorden beginnen
pas als je dat goed kan krijg je vanzelf van je begeleiders door dat je met een boord of een papier met letters mag beginnen en dan kan je ook je vragen wat meer uitbreiden.
maar pas wel op want je moet de vragen niet te uitgebreid doen de eerste keer
ook kan het zijn dat de gene die je begeleid het antwoord niet mag geven vraag dan ook niet door want dan kan die gene boos worden met alle gevolgen van dien
succes
pi_17559067
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 16:56 schreef kelsey het volgende:
ja ik heb wel gependeld met een echte pendel maar dan moet je eerst met ja en nee antwoorden beginnen
pas als je dat goed kan krijg je vanzelf van je begeleiders door dat je met een boord of een papier met letters mag beginnen en dan kan je ook je vragen wat meer uitbreiden.
maar pas wel op want je moet de vragen niet te uitgebreid doen de eerste keer
ook kan het zijn dat de gene die je begeleid het antwoord niet mag geven vraag dan ook niet door want dan kan die gene boos worden met alle gevolgen van dien
succes
Begeleider? Boos worden?

Het klinkt alsof je het over een ouija bord hebt. Bij pendelen ben jij alleen bezig en daarvoor hoeft niets opgeroepen te worden oid.

Hoe kom je aan dat begeleider-verhaal? Zelf zo ervaren?
Oi!
pi_17572605
ja zelf ervaren ik doe het nl al een poos
als jij met een en dezelfde vraag door blijft vragen waar ze geen antwoord op mogen geven kan je ze irriteren
pi_17575409
Hee muus vraagje ben jij ook paranormaal begaafd?
Zo ja dan heb jij toch ook begeleiders.
pi_17592946
quote:
Op maandag 8 maart 2004 15:24 schreef kelsey het volgende:
Hee muus vraagje ben jij ook paranormaal begaafd?
Zo ja dan heb jij toch ook begeleiders.
Als ik pendel komt er niks of niemand anders bij kijken. .
Oi!
pi_17593690
nee ik bedoel ook niet dat er iemand bij komt kijken maar begeleiders van boven af.
als je nl paranormaal begaafd bent krijg je hulp van boven af .
ik zelf heb ze nl wel de belangrijkste is voor mij iris en van haar krijg ik ook de antwoorden door met pendelen.
en wat betreft een quijabord dat heb ik een keer gedaan toen ik jong was en dat is mij heel slecht bevallen ik raad het dan ook anderen af om er aan te beginnen
pi_17594023
quote:
Op zondag 7 maart 2004 18:55 schreef MUUS het volgende:

[..]

Begeleider? Boos worden?

Het klinkt alsof je het over een ouija bord hebt. Bij pendelen ben jij alleen bezig en daarvoor hoeft niets opgeroepen te worden oid.

Hoe kom je aan dat begeleider-verhaal? Zelf zo ervaren?
je begeleiders (gidsen?) worden toch niet zo snel kwaad? of iig niet op de manier die je in films ziet.
Tap tap tap
pi_17594291
nee maar je kan ze wel irriteren .
als ze echt geen reactie op een vraag mogen geven mag je ook niet de vraag anders formuleren doe je dat wel dan kunnen ze geirriteerd worden.
Maar meestal zijn je gidsen er om je te helpen
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:39:48 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17595049
Pendelen is Zwendelen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_17595308
heb je er ervaring mee piet?
pi_17596026
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 11:59 schreef kelsey het volgende:
nee maar je kan ze wel irriteren .
als ze echt geen reactie op een vraag mogen geven mag je ook niet de vraag anders formuleren doe je dat wel dan kunnen ze geirriteerd worden.
Maar meestal zijn je gidsen er om je te helpen
Nou ja, mijn gids kan soms ook wel geirriteerd raken, hij irriteert mij soms ook wel. Meestal zit hij gewoon te klieren.
Tap tap tap
  dinsdag 9 maart 2004 @ 14:20:02 #127
45206 Pietverdriet
pi_17597405
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:53 schreef kelsey het volgende:
heb je er ervaring mee piet?
Heb nog een fijn partijtje esotherische paardevijgen en wat krachtig himalaya zout, intresse? Doe ik er een droomvanger bij.
pi_17601165
moet ik daar op reageren piet dacht het niet
  dinsdag 9 maart 2004 @ 17:51:58 #129
45206 Pietverdriet
pi_17603022
Waarom geloof je niet in esotherische paardevijgen en Himalayazout, maar wel in Pendelgezwendel?
pi_17603717
ik heb eerder het idee dat jij er allemaal niet zo in gelooft
pi_17607203
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 11:30 schreef kelsey het volgende:
nee ik bedoel ook niet dat er iemand bij komt kijken maar begeleiders van boven af.
als je nl paranormaal begaafd bent krijg je hulp van boven af .
ik zelf heb ze nl wel de belangrijkste is voor mij iris en van haar krijg ik ook de antwoorden door met pendelen.
en wat betreft een quijabord dat heb ik een keer gedaan toen ik jong was en dat is mij heel slecht bevallen ik raad het dan ook anderen af om er aan te beginnen
Ik snapte al meteen wat je bedoelde. Mijn antwoord is nog steeds : ik doe pendelen alleen, zonder gids, begeleider, geest or whatever.

Overigens denk ik niet dat je altijd hulp van elders krijgt als je paranormaal begaafd bent. Ik ben van mening dat dat uit jezelf komt, uit een deel van jezelf wat goed ontwikkeld is.
Oi!
pi_17607937
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 20:45 schreef MUUS het volgende:

[..]

Ik snapte al meteen wat je bedoelde. Mijn antwoord is nog steeds : ik doe pendelen alleen, zonder gids, begeleider, geest or whatever.

Overigens denk ik niet dat je altijd hulp van elders krijgt als je paranormaal begaafd bent. Ik ben van mening dat dat uit jezelf komt, uit een deel van jezelf wat goed ontwikkeld is.
ja daar heb je gelijk aan maar in een aantal gevallen kan je hulp vragen of krijgen
  dinsdag 9 maart 2004 @ 21:27:00 #133
45206 Pietverdriet
pi_17608188
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:22 schreef kelsey het volgende:
ik heb eerder het idee dat jij er allemaal niet zo in gelooft
So?
Moet dat dan?
Of mag je alleen Himalayazout en esoterische paardevijgen verkopen als je er in geloofd?
pi_17608357
nee hoor piet maar het klinkt alsof je er niet in gelooft.
maar vraagje heb je zelf wel eens een ervaring op dit gebied gehad?
  vrijdag 12 maart 2004 @ 01:41:15 #135
45206 Pietverdriet
pi_17659744
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:31 schreef kelsey het volgende:
nee hoor piet maar het klinkt alsof je er niet in gelooft.
maar vraagje heb je zelf wel eens een ervaring op dit gebied gehad?
zie de relevantie van je vraag niet.
pi_17668338
mijn vraag is dus: of jij wel ervaring op het paranormaal gebied hebt?
  vrijdag 12 maart 2004 @ 17:31:50 #137
84328 Lllaura
painting pictures
pi_17671331
Ik vraag me weleens af waarom 'paranormale energie' op zo'n omslachtige manier moet worden geuit.

Waarom een steentje aan een touwtje als je iets wilt weten? Is er nou echt geen makkelijkere en vooral dúidelijkere manier voor die energie om naar buiten te komen?

Waarom moeilijk doen met een glas en een bord met letters als we geesten op willen roepen? Kunnen die geesten zich nou écht niet op een geloofwaardigere manier tonen?

Waarom komen dit soort dingen alleen op zo'n onduidelijke en vooral weerlegbare manier naar buiten?
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_17671796
tja waarom je het allemaal niet makkelijker kan zal niemand weten alleen is het wel zo dat wij op deze manier contact kunnen vragen .
ze komen trouwens alleen maar als ze het zelf willen en niet omdat jij het wil.
maar op zich is het een goeie vraag en mischien weet iemand er wel een antwoord op te geven
  vrijdag 12 maart 2004 @ 20:49:00 #139
45206 Pietverdriet
pi_17675715
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 17:55 schreef kelsey het volgende:
tja waarom je het allemaal niet makkelijker kan zal niemand weten alleen is het wel zo dat wij op deze manier contact kunnen vragen .
En het een prima manier is met veel hocus pocus mensen makkelijk te beflikkeren.
pi_17689448
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En het een prima manier is met veel hocus pocus mensen makkelijk te beflikkeren.
het heeft niks met hocus pocus te maken hoor maar mischien dat jij het antwoord wel weet zo ja dan ben ik heel erg benieuwd naar je antwoord
  zaterdag 13 maart 2004 @ 16:48:56 #141
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_17689634
Ik denk dat je beter kunt mediteren en vragen of je gidsen je helpen antwoorden te krijgen, dan dat je meteen idd hulpmiddelen gaat gebruiken.
Hulpmiddelen zoals een pendel zijn heel erg leuk, maar ik denk dat je er pas wat aan hebt, als je op je innerlijk vertrouwd. Want ook dan pas zul je het voor jezelf geloven. Want wat heb je er aan dat je pendel iets zegt, en dat je dan dus nog twijfelt omdat het misschien is wat je zo graag wilt?
Neem van mij aan, dat juist als je dat denkt, zal het laatste waar zijn. (sorry)

Probeer gewoon lekker wat te mediteren met een rustig muziekje, stel 1 vraag (aan jezelf of aan je gidsen) en het antwoord komt dan op een manier zodat het bij jou ook echt binnenkomt. (en reken dan niet meteen op dezelfde dag, maar in de loop van de week)
Zoals bijv. in een droom, iets dat je op tv ziet, of leest, of het wordt bijv. zomaar ineens door iemand gezegd vanuit het niets.

Maar goed, dit is natuurlijk mijn mening, ieder mag er het zijne van denken.
Succes in elk geval!!!!
No more games, no more drama...
  zaterdag 13 maart 2004 @ 17:54:34 #142
45206 Pietverdriet
pi_17690752
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 16:37 schreef kelsey het volgende:

[..]

het heeft niks met hocus pocus te maken hoor maar mischien dat jij het antwoord wel weet zo ja dan ben ik heel erg benieuwd naar je antwoord
42
:-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')