abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:38:29 #1
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_67357777
quote:
Op 18 maart kreeg Cliff Haerden een idee om kosten te besparen door rechtenvrije en open muziek te gebruiken op de beursstand van Toyota club België. Aangezien een automobiel club een aanzienlijk grotere stand oppervlakte beslaat dan bijvoorbeeld een gemiddelde postzegel club waren de kosten van die aard dat ze de totale lidgeldopbrengsten van een jaar ruim overschreden voor slechts een enkel evenement. Ondanks dat gegeven wil Toyota club zijn stand voorzien van achtergrond muziek.
In eerste instantie is er op zoek gegaan naar open muziek die ruim aanwezig is op internet bij zogenaamde NetLabels. Via de portaalsite OpSound (www.opsound.org) zijn de nodige werken en contacten gelegd.
Uiteraard is het zo dat om met alles in regel te zijn er een contact is geweest tussen Cliff en Sabam. Sabam is de belangenbehartiger voor artiesten in België. Hier verliep het hellaas iets minder eenvoudig dan verwacht. Klaarblijkelijk dient er ten alle tijden een dossier te worden ingediend, zelfs als er werken afgespeeld worden die niet door Sabam beheerd worden. Een eenduidig voorbeeld van zo een dossier is er niet hoewel Sabam in hun tips wel vraag alles eenduidig in te vullen.
Cliff heeft dan ook een volledig dossier opgesteld en binnen gestuurd ter controle. Na 5 dagen komt er plots de melding binnen dat er werken gevonden zijn waar Sabam wel de rechten van beheert. Cliff heeft dan ook de nodige moeite gedaan deze werken te verwijderen en een vereenvoudigde playlist binnen te sturen. Hierop kwam er opnieuw een antwoord met de verwijzing dat dit slechts een voorbeeld was van een aantal artiesten waarop Sabam rechten heeft maar dat er meer zitten in de lijst, tevens is er onmiddellijk bij vermeld dat er een betalingsverzoek onder weg is.
Omdat deze manier van communiceren onhandig en onduidelijk is heeft Cliff contact gelegd met het ministerie van Economie, deze hebben de nodige zaken toegelicht. Cliff heeft besloten deze actie voor t te zetten en zijn aanvraag gedetailleerd te bloggen op http://www.giveback.be . Tot dit besluit is hij gekomen omdat het onvoorstelbaar is dat een belangen organisatie op een dergelijke manier omgaat met zijn klanten. Tevens is het zo dat Sabam geen rechten heeft te innen nog insinuaties hoeft te maken op rechten vrije en open muziek.
Om het dossier goed gekeurd te krijgen zal Cliff juridische hulp inroepen. Als het goedgekeurd raakt zal hij de Sabam medewerkers persoonlijk bedanken met koffiekoeken, want sharing is caring!
Ik had dus graag via fok! de mogelijkheid geboden om te discussieren en mijn project te volgen ... het blijkt dus niet zo makkelijk te zijn om rechtenvrije muziek ook daadwerkelijk rechtenvrij te gebruiken...

mijn volledig verhaal is te volgen op mijn blogje ! Alle tips en hints zijn welkom ... alsook ervaringen.

[ Bericht 1% gewijzigd door HeatWave op 06-04-2009 17:02:18 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:50:22 #2
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_67358109
Al die auteursrechtenorganisaties zijn een stel hebberige nazi's


Dat gezegd hebbende, het is vrij simpel om daadwerkelijk rechten-vrije muziek te downloaden. Als je dan toch muziek afspeelt waar rechten op zitten, is het ook niet zo handig gespeeld...
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:04:28 #3
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_67358572
Laat ze maar bewijzen dat ze de rechten op deze muziek hebben. Wat een anussen.
“There’s class warfare, all right, but it’s my class, the rich class, that’s making war, and we’re winning.”
― Warren Buffett
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:04:36 #4
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_67358577
wel dat is net de zaak ... zelfs als je rechten vrije muziek afhaalt en gebruikt ben je verplicht een dossier op te stellen in belgie en sabam van alles op de hoogte te stellen ... en dat is net wat ik fout vind -> zie deze handige tips om geen problemen te krijgen met sabam op hun website!

http://www.sabam.be/website/data/Tips_nl.pdf

zie regel nummer 6

dat komt dus overeen met dat als je wil naar het toilet gaan je dit aan justitie moet melden zodat zij je niet straffen voor iets waarmee je niks misdoet ...
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:19:51 #5
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_67359117
Pff, teveel moeite man, ik zou gewoon het een hele strakke playlist aanhouden met alleen maar rechtenvrije muziek. Gebruik dus ook geen muziek waarop covers van anderen worden gespeeld enzovoorts dan hebben ze geen poot om op te staan.

Dan laat je de stand gewoon lekker draaien en moeten hun maar "bewijzen" dat er muziek gebruikt wordt waarop rechten berusten. Als je zeker bent van je zaak moet je dat zo aanpakken en gewoon voor laten komen.
Kun je een proefproces mee starten.

Goed initiatief.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:23:07 #6
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_67359230
moeite doen is geen probleem ... ik wil in regel zijn en aantonen hoe arrogant sabam is ... hoeveel moeite je moet doen on rechtevrije muziek volgens de regels van de wet te gebruiken

Als ik de belgische wet naleef moet ik echt van iedere artiest expliciet de toestemming hebben schriftelijk ... we zijn nu bezig de playlist in te korten naar 10 uur muziek en met duidelijke schriftelijke bevestiging van de artiesten!

Tevens zal ik persoonlijk inzage gaan nemen bij sabam! We hebben ondertussen ook contacten gelegd met het ministerie van economie die in staat voor de controle op sabam ... zij kennen de problemen en aan hun toon viel duidelijk te horen dat ook zij niet zo happy zijn met sabam! Ze volgen de blog en situatie mee!
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_67360551
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:23 schreef HaerdenC het volgende:
moeite doen is geen probleem ... ik wil in regel zijn en aantonen hoe arrogant sabam is ... hoeveel moeite je moet doen on rechtevrije muziek volgens de regels van de wet te gebruiken

Als ik de belgische wet naleef moet ik echt van iedere artiest expliciet de toestemming hebben schriftelijk ... we zijn nu bezig de playlist in te korten naar 10 uur muziek en met duidelijke schriftelijke bevestiging van de artiesten!

Tevens zal ik persoonlijk inzage gaan nemen bij sabam! We hebben ondertussen ook contacten gelegd met het ministerie van economie die in staat voor de controle op sabam ... zij kennen de problemen en aan hun toon viel duidelijk te horen dat ook zij niet zo happy zijn met sabam! Ze volgen de blog en situatie mee!
Wat een onzin is dat inderdaad! Volgens mij kost het nog minder tijd om die 10 uur muziek dan maar zélf te maken
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:26:27 #8
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_67361582
quote:
Geachte,


na even overleggen zie ik 3 mogelijkheden:
a) julie bezorgen mij een complete lijst van de beschermde werken aanwezig in mijn playlist
B) julie bezorgen mij jullie bestand zodat ik zelf alles kan uitzoeken
c) ik maak een afspraak bij jullie om jullie bestand te raadplegen conform aan de laatste paragraaf van art 66 uit de autheurswet

Alle mogelijkheden zijn voor mij een optie. Ik ben ook bereid mijn playlist te verkorten. We wilden een zo compleet mogelijke lijst om bijgevolg ter plaatse makkelijk te kunnen kiezen wat ons gevoel die dag geeft maar indien dit te lastig is zijn wij bereid onze playlist te verkorten naar een 40 tal uur muziek en beperkt naar een x aantal artiesten. Let wel op dit is in geheel geen toegave gewoon een vergemakkeling.

Graag uw reply zowel op mijn abc vraag als mijn voorstel voor vereenvoudiging!

Vriendelijke groetjes
Cliff Haerden

Vergeet ook niet dat u mij altijd mag contacteren zowel per mail als telefonisch!
ik heb hun een voorstel gedaan .... hun voorstel was van te komen controlleren op het event en dan naderhand de afrekening te sturen ... en waarom moet ik dan op voorhand een dossier in dienen ??? Ik ga dus NIET accoord met die gang van zaken!
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:54:30 #9
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_67362625
ok dus maar eens zelf gebeld ... ze willen mij geen lijst geven met de werken die beschermd zijn uit hun bestand want dan zou ik die gewoon deleten om niet te moeten betalen en dat is niet hun werk ...

ik heb toegang op de website om de werken te controlleren ... doch de drie door hun aangegeven werken staan er al direct niet in ... handig zo een zoeksysteem dat andere resultaten geeft dan wat er eigenlijk gebruikt wordt!!! maar goed ... dat geheel ter zijde

om het mezelf iets makkelijker te maken gaan we een beperkte playlist maken :-) ah ... en ze hebben al laten weten dat ik mij aan een grondige controle mag verwachten op dreamcar .... dus hell yeah :-) ik zal mijn piratebay blouse alvast wassen en strijken ! Ik kijk er zo hard naar uit om door sabam gecontrolleerd te worden! Als ze komen komt er zeker een videoverslag!
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_67367466
Je pakt het wel goed aan vind ik

Zorgen dat ze je niks kunnen maken en dan je TPB blouse aan
  dinsdag 24 maart 2009 @ 20:05:16 #11
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_67368640
Wat een zuigers, ik dacht dat we hier in Nederland zeikerds hadden (Brein en Buma Stemra) naar in Belgie is het niets beter blijkt maar weer. Angst zaaien en hopen dat mensen maar gaan betalen....
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 21:11:00 #12
108590 Tomhoog
Renneuuhhh
pi_67371096
Ik wacht en wil hier meer van weten

Rechten vrij moet rechten vrij zijn!

Hypocrieten!
Ze gaan helemaal langs het punt van bescherming!
pi_67372532
Mijn support heb je in iedergeval
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:45:46 #14
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_67432931
ik ben nu een gedetailleerd dossier aan het opstellen, tevens ministerie van economie aan de lijn gehad die sabam controlleren en via de ombudsdiensten te werk gegaan ... ik moet zeggen ... ze zijn wel vriendelijker ... houden mij up to date nu ineens ook dossier nummers etc :-)

nadeel is dat ik enorm veel werk heb om het wettelijk dicht te krijgen ... in Belgie is het dus echt zo dat je moet bewijzen via schriftelijke confirmatie dat de muziek open source is ... dus ik heb alle artiesten gemaild om dat te laten bevestigen ... tot mijn grote verbazing zijn er verschillende dat gewend en hebben die een standaard sluitende reply :-) dus .... mijn dossier gaat in orde komen ... vrijdag moet het binnen ik post dus even niet op mijn blog om dossier verder af te krijgen ...

alles wordt uiteraard vij gegeven onder kopime!
Minds are like parachutes, they work best when open!
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:43:39 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67435053
Interessant... Ik ben benieuwd hoe dit afloopt! .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:11:35 #16
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_67464106
Nieuw dossier ingediend ... dit keer snoei hard en wettelijk 100% waterdicht ...
quote:
Geachte allen,


zoals telefonisch beloofd heb ik een sterk vereenvoudigde versie van het initiele document gemaakt. Hierbij heb ik de nodige informatie ingewonnen om wettelijk in orde te zijn, desondanks had ik graag opnieuw confirmatie gevraagd met de hoop deze keer op een daadwerkelijke nul faktuur te komen en voor onze stand in orde te zijn, dit om ook een aangename en voor ons zorgeloze controle van jullie te kunnen verwachten. Wij zullen tevens het nodige doen om een verantwoordelijke permanent op de stand te hebben om de controleur toegang te geven tot de playlists van de video / foto en audio apparatuur. De playlist zal ook in papieren versie beschikbaar zijn zodat de controle vereenvoudigd is en we tijd over houden om samen een koffie en een koekje te eten (onder het motto sharing is caring!)

Wat we hebben gedaan is vrij eenvoudig:
- we hebben de artiesten die we willen gebruiken gecontacteerd en om een schriftelijke bevestiging gevraagd. Dit hebben wij dan ook gekregen voor de artiesten die geen duidelijke vermelding hebben naar de open source licenties. Hiermee zijn wij dus conform aan artikel 3 van de auteurswet.
- Volgens Artikel 35 van diezelfde auteurswet hebben de artiesten duidelijk de rechten om te kiezen om hun werken vrij te geven voor kopieren, gebruik of duplicatie. De door ons vermelde artiesten hebben schriftelijk bevestigd hiervoor te kiezen! Overal staat er een duidelijke vermelding naar welke licentie zij exact gekozen hebben. Alle werken maken gebruik van de verschillende vormen van de Creative Commons licentie.
- door het kiezen voor de creative commons licentie is artikel 39 ook ineens verheven.

U kan duidelijk zien dat wij moeite doen om ons in regel te stellen dus ik had graag ook gevraagd dat we deze keer op een serieuze manier beantwoord worden en duidelijk op voorhand bevestiging krijgen, dat als we ons aan dit ingediend dossier houden we zeker mogen zijn van een absolute nul faktuur van Sabam.

Vriendelijke groetjes
Cliff Haerden

voila ... het dossier


ik heb gebeld naar sabam uurtje later om te vragen of ze alles goed ontvangen hebben ... maar het was spoedvergadering op de hoofdzetel ...

ik hou mij dus redelijk hard vast :-)

[ Bericht 2% gewijzigd door HeatWave op 06-04-2009 17:03:58 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
  maandag 6 april 2009 @ 14:30:48 #17
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_67759511
Hey goed nieuws ... vanaf nu wordt mijn zaak behandeld door de ombudsman en het management van sabam ...
quote:
Geachte,

We hebben uw mail goed ontvangen.

Creative Commons is een licentie-systeem, waarbij muzikale werken ter beschikking worden gesteld via een website om bv. te remixen en waarbij door de auteurs van de werken géén financiële vergoeding gevraagd wordt, doch wel een naamerkenning (men is verplicht om de naam/bron te vermelden) en andere randvoorwaarde(n) (bv. niet-commerciële aanwending,...).

Indien het repertoire dat gebruikt wordt gemaakt werd door auteurs/componisten die niet aangesloten zijn bij een of andere collectieve beheersvereniging (waarmee SABAM een wederkerigheidsovereenkomst heeft afgesloten), dan hoeven er uiteraard géén rechten via SABAM betaald te worden.

Maar de mogelijkheid bestaat dat een auteur/componist lid is van een auteursvereniging (zoals bv. SABAM ) en tegelijkertijd ook op dergelijke sites (www.creativecommons.org , www.opsound.org) ingeschreven is, wat niet mag volgens de overeenkomst dat de auteur/componist met SABAM afgesloten heeft.

En het standpunt van SABAM is dat wanneer de componist aangesloten is bij Sabam of bij een auteursvereniging wiens leden we in België vertegenwoordigen (voor de exploitatie in kwestie), innen we de rechten, zonder rekening te houden met licenties die de componist verleend heeft (aan bv. Creative Commons).

U kan nooit 100 % zeker zijn dat deze muziek rechtenvrij is. Daarom vragen wij u vriendelijk, om eventuele problemen te vermijden, ons de preciese playlist (naam van de auteur/componist + titel van de nummer) door te sturen. Hierbij vindt u in bijlage het formulier “ opgave van de uitgevoerde werken”.

Dit zal ons de mogelijkheid geven om dit door onze dienst documentatie te laten analyseren. Zoals hierboven vermeld bevestigen wij u dat indien blijkt dat er geen van ons beschermd repertoire aanwezig is dan zal u ook geen rechten moeten betalen.

Onze collega’s van het Filiaal van Antwerpen staan in cc van deze mail omdat uw evenement, volgens uw blog, in Mechelen zal plaatsvinden.

In afwachting van uw playlist.

Met vriendelijke groeten,

L. Dubois
Dossierbeheeerder
Veel onzin eigenlijk maar als je heel het verhaal kan concluderen en door alle onzin kijkt dan zie je dat je gewoon aan 1 voorwaarde moet voldoen om niets te betalen. Ik heb op mijn blog een detail gepost over deze mail :-) en tevens mijn antwoord.

l] voor alle details

[ Bericht 1% gewijzigd door HeatWave op 06-04-2009 17:03:46 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
  maandag 6 april 2009 @ 17:03:34 #18
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_67764888
Vriendelijk verzoek je weblog niet constant te spammen... dingen hier posten is ok.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 6 april 2009 @ 17:15:49 #19
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_67765274
geen probleem ... ik zal alles hier ook posten
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:14:09 #20
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_68229463
Geloof je het niet ... toch is het zo. Neen mijn dossier is nogaltijd niet in orde, ja de tijd dringt en ja ... ik heb denk ik bijna iedereen aan de lijn gehad die er werkt ... maar vandaag een super vriendelijk meisje/vrouw (daar was ze zelf nog niet helemaal uit denk ik gezien haar woordspeling) die mij vanalles wist bij te leren. Als ik intresse had ... er komt een vacature vrij in Antwerpen bij Sabam ... ik heb haar de wijze woorden gegeven:

"zeg dat maar niet tegen Uw chef, dat je dat aan mij hebt voorgesteld ... anders zijn er denk ik binnekort 2 vrije vacatures"

Maar eerlijk ik vond het wel lief dat ik toch voldoende sympathiek leek over te komen blijkbaar. Alle gekheid op een stokje of neen toch niet het verhaal ging verder ... wat heb ik nog bijgeleerd vandaag.

- Mijn dossierbeheerder is al aardig op leeftijd
- Mijn dossierbeheerder werkt 4/5de
- Mijn dossierbeheerder is op verlof
- Mijn dossierbeheerder heeft ineens wel een backup ... de inspecteur/controleur zelf
- De inspecteur/controleur was er niet ... die was "op ronde"

Zo komen we natuurlijk aardig in de buurt. Dan maar even vermeld dat als ze toch kans willen maken om koffie koeken te krijgen ... het langzaamaan wel tijd begint te worden want we zijn al dinsdag. Gelukkig was het een heel gemoedelijk en los gesprek, fijn van aard, spits maar echt relax.

Dan nog maar even een gesprekje gehad dat als volgt ging:
ik: "ja 4/5de werken dat is belangrijk ... tijd voor het gezin en zo"
zij: "mompelt iets ..."
ik: "Ik heb ook een zoontje en das toch wel fijn voor beide, sociaal en open opgroeien"
zij: "Ah ja is dat zo ... "
ik: "Ja ik heb er nog aan gedacht hem Johan te noemen gelijk Johan Verminnen want in zijn goeie tijd had die wel schoon liedjes, maar sins ik weet dat hij bij Sabam werkt was 't mij over"

tot zo ver denken jullie ... wat een lulverhaal en terrecht ... het was gewoon een afdrijving van het moment ... maar toen kwamen de magische woorden

zij: "Ja ik zou dat ook niet doen hahahahahahaha"

kortweg ... het schets dat er binnen een afschuwelijk idiote vzw desondanks bijzonder humorvolle en fijne mensen werken ...

Back to business, mijn dossier wordt nu dus behandeld door de inspecteur zelf ... ze ging deze bellen en vragen mij terug te bellen ... tevens ging ze hem vragen wat hij dan wel graag eet in plaats van koffie koeken.

dit hele gesprek heeft plaats gevonden nadat de vriendelijke Franstalige mevrouw van vrijdag mij weer eens naar antwerpen heeft terug gestuurd ... die weer maar eens niet begreep dat enkel mijn eerste dossier is gecontrolleerd en niet mijn tweede vereenvoudigd ... ofwel is dat niet in Antwerpen geraakt ... of wel ... heeft Antwerpen daar niet over gecommuniceerd.

Misschien moet ik dit een schematisch gaan voorstellen ... gewoon om een idee te geven ...
Minds are like parachutes, they work best when open!
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:51:07 #21
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_68814659
ik heb dus officiele klacht ingediend bij het ministerie van economie ...
quote:
Geachte Dienst Controle & Mediatie FOD Economie en dienst vereenvoudiging,


graag had ik U mijn dossier over gemaakt met daarin volgende documenten:

Omschrijving van mijn klacht: Administratieve klachten gebruik van opensource media.pdf
Schematische voorstelling: schema.pdf
Mijn dossier bij Sabam kan U direct van mijn blog halen (om mail beperkingen in grote te omzeilen: http://www.giveback.be/dreamcar2009/beperkte%20selectie.pdf

Voor verdere informatie kan U mij steeds contacteren via
Cliff Haerden
Cliff@multibox.be
0474/30.75.41
Gemengde Brigadestraat 15
3545 Loksbergen Halen


Ik ben steeds bereid mijn volledige medewerking te verlenen alsook alle eventueel resterende vragen te beantwoorden. Ik kan mij vrij maken zowel voor mensen bij Sabam te woord te staan alsook voor FOD Economie.

Wij spelen uiteraard graag open kaart dus de mensen van Sabam staan in kopie!

Minds are like parachutes, they work best when open
http://www.giveback.be/dreamcar2009/Administratieve klachten gebruik van opensource media.pdf
http://www.giveback.be/dreamcar2009/schema.pdf

ik hou jullie op de hoogte
Minds are like parachutes, they work best when open!
  vrijdag 8 mei 2009 @ 17:21:10 #22
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_68815635
tvp, ik ben hier heel benieuwd naar.

succes
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
  woensdag 3 juni 2009 @ 18:54:01 #23
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_69674239
Vandaag in mijn mailbox een fijn mailtje met volgende attachment:

www.giveback.be/dreamcar2009/antwoordklachtsabam.pdf

ja hoor ik heb een antwoord gekregen van FOD Economie, K.M.O. Middenstand en Energie die dus ook Sabam controleren. 12 baldzijde uitleg en ik vind het eigenlijk positief. Sabam zal op een aantal knelpunten gewezen worden en zal dus ook met economie in aanraking komen betreffende mijn zaak.

Tevens zal er ook gevraagd worden om duidelijk te melden dat als je geen door hun beschermde muziekstukken gebruikt je ook geen problemen krijgt ... in het beruchte "krijg geen problemen met Sabam" document waarnaar ik reeds meermaals heb verwezen.

Of het komt door de verkiezingen of niet ik weet het niet maar mij dossier is grondig in behandeling, ik heb een zeer duidelijk antwoord gekregen en het is mij duidelijk dat Sabam dus niet onbereikbaar is of mafia is ... als je hun op fouten kan wijzen kan je met een gerust hart klacht neerleggen. Er wordt daadwerkelijk naar je geluisterd en er wordt ook gevolg aan gegeven door economie.

Tot op heden heb ik van Sabam zelf niks gehoord ... een beetje jammer wel dit was de ultieme kans om eens met de gewone organisator in de straat te spreken die een legale en correcte oplossing heeft gevonden om muziek te gebruiken op een alternatieve manier! Dat Sabam daar niks aan verdient is 1 zaak maar door moeilijk te doen en veel gemail, gebel en gepruts hebben ze eigenlijk gewoon geld verloren. Personeelskosten, papierwerk, telefoontjes etc.

Tot op heden heb ik dus niks meer ontvangen ook geen betaal dingen of andere rare zaken!

Persoonlijk vind ik dit wel een mooie dag ... het heeft me godverdomds veel moeite gekost maar ik heb 2 dagen op een stand gestaan met een fijn muziekje, fijne sfeer en niets betaald terwijl ik desondanks volledig in regel was! Gewoon ... omdat het kan!
Minds are like parachutes, they work best when open!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')