Wanneer jij en de zolderbewoners zouden vertrekken moeten de 2 overige dames dan de complete huur ophoesten?quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:55 schreef Guanabana het volgende:
Oh, ik zie nu pas dat A. er ook is. Mooie boel, hoe kan dat?
Misschien weet Guanabana het antwoord zo ook wel!quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:56 schreef Maanvis het volgende:
Guanabana, kun je svp ff de persoon die de GRMPF account beheert even voor zijn/haar bek slaan. GRMPF weigert namelijk op mijn vraag antwoord te geven en dat is niet tof!
quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Risk! Geweldig! Speel jij dat ook?
..
Zoek confrontatie op.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:52 schreef Guanabana het volgende:
Nou, hier ben ik, ik zal vertellen hoe het is gegaan.
Hun houding was op zich wel oke, ze deden hun best om ook naar mij te luisteren, en dingen goed uit te leggen.
Wat betreft die afvalstoffenheffing: het stelletje op zolder woont er illegaal, omdat er op die zolder eigenlijk niemand mag wonen. Wat de 2 meisjes dus zeggen is; als zij hier niet zouden wonen, zou onze huur een stuk hoger zijn, aangezien het dan over 3 personen verdeeld wordt.
Is dat zo? Staat de prijs van een kamer niet gewoon vast dmv het aantal vierkante meters, en alle voorzieningen in het huis?
Nou, de zolderbewoners betalen inclusief, wat dus best een groot bedrag is, maar dat volgens mij alleen gas water licht enzo inhoudt, en dus niet de afvalstoffenheffing ook automatisch bevat. Zij betalen dus elke maand geen cent extra, en de afvalstoffenheffing is dus voor de rekening van ons overige drie.
Eerlijk gezegd begrijp ik het nog steeds niet, want ik vroeg: dat inclusief en exclusief heeft toch niks te maken met afvalstoffenrekeningen die nog binnenkomen? Waarom precies hoeven ze dat niet te betalen?
En dan krijg ik weer het antwoord: omdat we inclusief wonen!
Ik heb gezegd dat ik het begrijp, maar dat ik nu niet kan zeggen dat ik het resterende bedrag ga betalen. Ik wil het eerst uitzoeken of het allemaal wel klopt.
Ze zeggen dat het inderdaad niet helemaal klopt, omdat die huurders dus illegaal hier wonen, maar dat ik dat wist toen ik hier kwam wonen.
Nou, dat betwijfel ik. Het staat niet in mijn schriftelijke contract, en het is natuurlijk logisch dat ik er in het begin niet over nagedacht heb dat eventuele rekeningen misschien alleen voor ons drieeën zijn. Weet ik veel!
Nou ja, typisch gevalletje van genaaid dus, denk ik. Want het klopt niet, maar ze eisen het geld echt van me, "omdat het nu eenmaal zo is afgesproken."
De jongen die op zolder woont ging op een gegeven moment wel even tegen me tekeer, wat vervelend was, maar dat neem ik niet serieus. Het is gewoon een enorm trieste gast, die zijn woede niet kan beheersen. Desondanks voel ik me niet zo veilig met hem in de buurt, en dat is gewoon kut natuurlijk.
Je moet maar zo denken, als je dan genaaid wordt, moet je ook mogen kreunen.quote:Nou ja, typisch gevalletje van genaaid dus, denk ik. Want het klopt niet, maar ze eisen het geld echt van me, "omdat het nu eenmaal zo is afgesproken."
Tja, openbaar forum hequote:Op woensdag 25 maart 2009 12:55 schreef Guanabana het volgende:
Oh, ik zie nu pas dat A. er ook is. Mooie boel, hoe kan dat?
Als jij een greintje fatsoen zou hebben, dan spreek je die gast daar direct op aan.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:28 schreef grmpf het volgende:
[..]
Wij hebben met TS afgesproken dat ze vrijdag vertelt wat ze doet met die betaling. Het van de borg afhalen is een tijdelijke oplossing.
Voor de rest hebben we afgesproken dat ook zij haar irritaties naar ons toe gewoon moet uiten en dat wij dat ook gewoon blijven doen.
Het was een redelijk goed gesprek en er was weinig vijandigheid tussen TS en ons. Echter was een andere huurder wel een beetje uitgevallen tegen TS, wat niet nodig was geweest.
Al zou de afvalstoffenheffing er ook bij inzitten, dan nog moet het gedeeld door 5 worden en wordt de 2/5 deel van de zolderbewoners betaald door degene die de inclusieve huur van hen ontvangt.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:52 schreef Guanabana het volgende:
Nou, de zolderbewoners betalen inclusief, wat dus best een groot bedrag is, maar dat volgens mij alleen gas water licht enzo inhoudt, en dus niet de afvalstoffenheffing ook automatisch bevat. Zij betalen dus elke maand geen cent extra, en de afvalstoffenheffing is dus voor de rekening van ons overige drie.
Eerlijk gezegd begrijp ik het nog steeds niet, want ik vroeg: dat inclusief en exclusief heeft toch niks te maken met afvalstoffenrekeningen die nog binnenkomen? Waarom precies hoeven ze dat niet te betalen?
En dan krijg ik weer het antwoord: omdat we inclusief wonen!
dat is dus wat ik al de hele tijd roep, maar waar niet op gereageerd wordquote:Op woensdag 25 maart 2009 13:09 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Al zou de afvalstoffenheffing er ook bij inzitten, dan nog moet het gedeeld door 5 worden en wordt de 2/5 deel van de zolderbewoners betaald door degene die de inclusieve huur van hen ontvangt.
Ja, het kwartje wil maar niet vallen ..quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:11 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat is dus wat ik al de hele tijd roep, maar waar niet op gereageerd word
Een afspraak die gebaseerd is op niet-legale dingen is nietig, dus daar heb je niks aan. Er is geen afspraak. Als je te jong en dom bent om dit soort zaken te regelen, laat het dan aan iemand anders over.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:23 schreef grmpf het volgende:
Iedereen staat officieel ingeschreven. Wel is het zo dat we onderling gewoon wat afspraken hebben gemaakt. En nee, die zijn niet allemaal even legaal, maar daar is iedereen mee akkoord gegaan.
Ik zal jullie nu vertellen wat er niet legaal is;
- De twee andere huurders wonen op zolder. Die zolder is officieel niet bewoonbaar, omdat de CV ketel zich er bevindt en er geen vaststaande trap aanwezig is.
- We hebben onderling afgesproken (dit wist TS voordat ze hier kwam wonen) dat de twee andere huurders inclusief wonen en dat wij voor alle andere kosten opdraaien. Pluspunt hieraan is wel dat de twee andere huurders in verhouding meer betalen en wij goedkoper uit zijn. Iedereen is hiervan op de hoogte.
Onzin. Een mondelinge afspraak is nietig als hij wederrechtelijk is, wat die domme kutten ook beweren. Je bent ze tot niks verplicht, onthoud dat goed! Verder zou ik absoluut niet pikken dat die holbewoner tegen je tekeer gaat. Het spel is nu op de wagen, dus je moet je nu wel realiseren dat actie vereist is. Recht de rug!quote:Nou ja, typisch gevalletje van genaaid dus, denk ik. Want het klopt niet, maar ze eisen het geld echt van me, "omdat het nu eenmaal zo is afgesproken."
Ga je nog antwoord geven op de vraag van maanvis?quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:48 schreef grmpf het volgende:
Ik ben geen hoofdhuurder, dat zijn wij alle vijf.
De zolderbewoners hebben de intentie om wat anders te zoeken, dus dan regelen we het sowieso beter.
Hier ben ik het best mee eens.quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:36 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Een afspraak die gebaseerd is op niet-legale dingen is nietig, dus daar heb je niks aan. Er is geen afspraak. Als je te jong en dom bent om dit soort zaken te regelen, laat het dan aan iemand anders over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |