abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:00:35 #176
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_67387820
Maar grmpf, jij (jullie) innen toch de huur van alle bewoners en dragen die dan af aan bo-ex omdat jullie de personen zijn die alleen een overeen komst hebben met bo-ex (jullie zijn dan dus hoofdhuurders)?

Of begrijp ik het verkeerd en hebben jullie alle 5 een overeenkomst met bo-ex en betalen jullie dan logischer wijs dan ook de huur ook rechtstreeks aan bo-ex? Want dan snap ik het probleem niet.

Of hebben jullie allemaal een huurovereenkomst met bo-ex maar betalen jullie als enige rechtstreeks aan bo-ex? Dan vind het vreemd, wat staat er dan in de huurovereenkomst van de overige bewoners? Staat daar dat ze de huur aan jou (jullie) moeten afdragen maar dat ze een overeenkomst hebben met bo-ex. In dat laatste geval zou ik maar eens gaan regelen dat iedereen rechtstreeks aan bo-ex moet betalen, bo-ex heeft dan de overeenkomst met de overige bewoners, niet jij (jullie) dus moeten ze niet van jou (jullie) verlangen om de huur te innnen, dat is dan gewoon hun taak.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_67388194
Ik heb het topic even gelezen en hierbij zijn er een aantal jurdische fouten gemaakt.
In de eerste plaats mag je geen inclusieve huur berekenen. Je moet een exclusieve huur opgeven, die gelijk of lager moet zijn dan de wettelijke limiet. Daarnaast zijn er servicekosten, die moeten gelijk zijn aan de werkelijk kosten.

De TS huurt en is daarbij financieel gezien onafhankelijk van het gedrag van andere huurders. Dus op het moment dat zij haar servicekosten en huur betaalt, heeft zij voldaan aan haar verplichtingen.

Ik las ook dat er afspraken gemaakt zijn om rekeningen maar over 3 personen te verdelen. Dit betekent dus dat die 3 personen meer servicekosten betalen dan ze gebruiken. Dit is in stijd met het huurrecht en dus niet toegestaan.
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:17:35 #178
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67388377

alle 3 die meiden houden gewoon van drama & attention ! en iedereen mag meegenieten via allerlei fora
  Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 12:26:37 #179
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67388644
Tvp. Heb het topic nog niet gelezen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_67388724
Ja het klopt gewoon van geen kant; ik heb zelf ook jaren in een sociale huurwoning gewoond, en huur wordt van één rekening afgeschreven (bo-ex heeft echt geen zin om vijf individuele bedragen voor één huis bij te houden) en huren bij een woningbouwvereniging is exclusief (vandaar dat er ook een rekening op de mat valt). Er zijn wel uitzonderingen, maar het lijkt me niet dat dat opgaat voor jullie huis, aangezien er maar twee hoofdhuurders zijn die aan Bo-ex overmaken.

Verder snap ik niet dat Bo-ex meewerkt aan werkzaamheden aan het huis waarbij er een gat in hun dak wordt geslagen. Als dat even fout gebeurd is het halve dak eraan, en mag Bo-ex een nieuw dak laten plaatsen.... maar goed, dat moeten ze zelf weten natuurlijk...
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:52:35 #181
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_67389456
Nou, hier ben ik, ik zal vertellen hoe het is gegaan.

Hun houding was op zich wel oke, ze deden hun best om ook naar mij te luisteren, en dingen goed uit te leggen.
Wat betreft die afvalstoffenheffing: het stelletje op zolder woont er illegaal, omdat er op die zolder eigenlijk niemand mag wonen. Wat de 2 meisjes dus zeggen is; als zij hier niet zouden wonen, zou onze huur een stuk hoger zijn, aangezien het dan over 3 personen verdeeld wordt.

Is dat zo? Staat de prijs van een kamer niet gewoon vast dmv het aantal vierkante meters, en alle voorzieningen in het huis?

Nou, de zolderbewoners betalen inclusief, wat dus best een groot bedrag is, maar dat volgens mij alleen gas water licht enzo inhoudt, en dus niet de afvalstoffenheffing ook automatisch bevat. Zij betalen dus elke maand geen cent extra, en de afvalstoffenheffing is dus voor de rekening van ons overige drie.
Eerlijk gezegd begrijp ik het nog steeds niet, want ik vroeg: dat inclusief en exclusief heeft toch niks te maken met afvalstoffenrekeningen die nog binnenkomen? Waarom precies hoeven ze dat niet te betalen?
En dan krijg ik weer het antwoord: omdat we inclusief wonen!

Ik heb gezegd dat ik het begrijp, maar dat ik nu niet kan zeggen dat ik het resterende bedrag ga betalen. Ik wil het eerst uitzoeken of het allemaal wel klopt.
Ze zeggen dat het inderdaad niet helemaal klopt, omdat die huurders dus illegaal hier wonen, maar dat ik dat wist toen ik hier kwam wonen.
Nou, dat betwijfel ik. Het staat niet in mijn schriftelijke contract, en het is natuurlijk logisch dat ik er in het begin niet over nagedacht heb dat eventuele rekeningen misschien alleen voor ons drieeën zijn. Weet ik veel!
Nou ja, typisch gevalletje van genaaid dus, denk ik. Want het klopt niet, maar ze eisen het geld echt van me, "omdat het nu eenmaal zo is afgesproken."

De jongen die op zolder woont ging op een gegeven moment wel even tegen me tekeer, wat vervelend was, maar dat neem ik niet serieus. Het is gewoon een enorm trieste gast, die zijn woede niet kan beheersen. Desondanks voel ik me niet zo veilig met hem in de buurt, en dat is gewoon kut natuurlijk.
Koel en donker bewaren
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:55:58 #182
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_67389567
Oh, ik zie nu pas dat A. er ook is. Mooie boel, hoe kan dat?
Koel en donker bewaren
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:56:00 #183
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67389569
Guanabana, kun je svp ff de persoon die de GRMPF account beheert even voor zijn/haar bek slaan. GRMPF weigert namelijk op mijn vraag antwoord te geven en dat is niet tof!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67389703
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:55 schreef Guanabana het volgende:
Wanneer jij en de zolderbewoners zouden vertrekken moeten de 2 overige dames dan de complete huur ophoesten?
pi_67389746
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:56 schreef Maanvis het volgende:
Guanabana, kun je svp ff de persoon die de GRMPF account beheert even voor zijn/haar bek slaan. GRMPF weigert namelijk op mijn vraag antwoord te geven en dat is niet tof!
Misschien weet Guanabana het antwoord zo ook wel!
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Risk! Geweldig! Speel jij dat ook?
..
pi_67389821
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:52 schreef Guanabana het volgende:
Nou, hier ben ik, ik zal vertellen hoe het is gegaan.

Hun houding was op zich wel oke, ze deden hun best om ook naar mij te luisteren, en dingen goed uit te leggen.
Wat betreft die afvalstoffenheffing: het stelletje op zolder woont er illegaal, omdat er op die zolder eigenlijk niemand mag wonen. Wat de 2 meisjes dus zeggen is; als zij hier niet zouden wonen, zou onze huur een stuk hoger zijn, aangezien het dan over 3 personen verdeeld wordt.

Is dat zo? Staat de prijs van een kamer niet gewoon vast dmv het aantal vierkante meters, en alle voorzieningen in het huis?

Nou, de zolderbewoners betalen inclusief, wat dus best een groot bedrag is, maar dat volgens mij alleen gas water licht enzo inhoudt, en dus niet de afvalstoffenheffing ook automatisch bevat. Zij betalen dus elke maand geen cent extra, en de afvalstoffenheffing is dus voor de rekening van ons overige drie.
Eerlijk gezegd begrijp ik het nog steeds niet, want ik vroeg: dat inclusief en exclusief heeft toch niks te maken met afvalstoffenrekeningen die nog binnenkomen? Waarom precies hoeven ze dat niet te betalen?

Ik heb gezegd dat ik het begrijp, maar dat ik nu niet kan zeggen dat ik het resterende bedrag ga betalen. Ik wil het eerst uitzoeken of het allemaal wel klopt.
Ze zeggen dat het inderdaad niet helemaal klopt, omdat die huurders dus illegaal hier wonen, maar dat ik dat wist toen ik hier kwam wonen.
Nou, dat betwijfel ik. Het staat niet in mijn schriftelijke contract, en het is natuurlijk logisch dat ik er in het begin niet over nagedacht heb dat eventuele rekeningen misschien alleen voor ons drieeën zijn. Weet ik veel!
Nou ja, typisch gevalletje van genaaid dus, denk ik. Want het klopt niet, maar ze eisen het geld echt van me, "omdat het nu eenmaal zo is afgesproken."

De jongen die op zolder woont ging op een gegeven moment wel even tegen me tekeer, wat vervelend was, maar dat neem ik niet serieus. Het is gewoon een enorm trieste gast, die zijn woede niet kan beheersen. Desondanks voel ik me niet zo veilig met hem in de buurt, en dat is gewoon kut natuurlijk.
Zoek confrontatie op.

1) Jouw kamerprijs staat inderdaad vast. Schakel de huurcommissie vandaag in (kost maar 11 euro). Het duurt namelijk 4 maanden (iets korter wellicht).
2) Stuur een brief naar de verhuurder dat er sprake is van illegale bewoning. Naai hen! Of... Benadruk dat zij ook moeten dokken (die kosten). Haha, illegaal wonen, en dan beweren dat het inclusief is.

.
pi_67389839
quote:
Je moet maar zo denken, als je dan genaaid wordt, moet je ook mogen kreunen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:06:03 #188
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_67389875
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:55 schreef Guanabana het volgende:
Tja, openbaar forum he
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_67389914
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:28 schreef grmpf het volgende:

[..]

Wij hebben met TS afgesproken dat ze vrijdag vertelt wat ze doet met die betaling. Het van de borg afhalen is een tijdelijke oplossing.

Voor de rest hebben we afgesproken dat ook zij haar irritaties naar ons toe gewoon moet uiten en dat wij dat ook gewoon blijven doen.

Het was een redelijk goed gesprek en er was weinig vijandigheid tussen TS en ons. Echter was een andere huurder wel een beetje uitgevallen tegen TS, wat niet nodig was geweest.
Als jij een greintje fatsoen zou hebben, dan spreek je die gast daar direct op aan.
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:09:04 #190
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_67389969
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:52 schreef Guanabana het volgende:
Al zou de afvalstoffenheffing er ook bij inzitten, dan nog moet het gedeeld door 5 worden en wordt de 2/5 deel van de zolderbewoners betaald door degene die de inclusieve huur van hen ontvangt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 25 maart 2009 @ 13:11:21 #191
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67390042
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:09 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Al zou de afvalstoffenheffing er ook bij inzitten, dan nog moet het gedeeld door 5 worden en wordt de 2/5 deel van de zolderbewoners betaald door degene die de inclusieve huur van hen ontvangt.
dat is dus wat ik al de hele tijd roep, maar waar niet op gereageerd word
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:15:04 #192
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_67390160
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:11 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat is dus wat ik al de hele tijd roep, maar waar niet op gereageerd word
Ja, het kwartje wil maar niet vallen ..
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:21:02 #193
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67390348
volgens mij maken de hoofdhuurders dikke winst en waarschijnlijk wordt het ook nog door papa en mama betaalt
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:36:31 #194
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_67390848
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:23 schreef grmpf het volgende:
Iedereen staat officieel ingeschreven. Wel is het zo dat we onderling gewoon wat afspraken hebben gemaakt. En nee, die zijn niet allemaal even legaal, maar daar is iedereen mee akkoord gegaan.

Ik zal jullie nu vertellen wat er niet legaal is;
- De twee andere huurders wonen op zolder. Die zolder is officieel niet bewoonbaar, omdat de CV ketel zich er bevindt en er geen vaststaande trap aanwezig is.
- We hebben onderling afgesproken (dit wist TS voordat ze hier kwam wonen) dat de twee andere huurders inclusief wonen en dat wij voor alle andere kosten opdraaien. Pluspunt hieraan is wel dat de twee andere huurders in verhouding meer betalen en wij goedkoper uit zijn. Iedereen is hiervan op de hoogte.
Een afspraak die gebaseerd is op niet-legale dingen is nietig, dus daar heb je niks aan. Er is geen afspraak. Als je te jong en dom bent om dit soort zaken te regelen, laat het dan aan iemand anders over.
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:36:31 #195
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_67390849
quote:
Onzin. Een mondelinge afspraak is nietig als hij wederrechtelijk is, wat die domme kutten ook beweren. Je bent ze tot niks verplicht, onthoud dat goed! Verder zou ik absoluut niet pikken dat die holbewoner tegen je tekeer gaat. Het spel is nu op de wagen, dus je moet je nu wel realiseren dat actie vereist is. Recht de rug!

En trouwens: ergens illegaal maar wel inclusief wonen . Hoe verzin je het. Ik zou als ik TS was in ieder geval niks meer betalen, en alvast uit gaan kijken naar een nieuwe kamer. Dan verlies je de prestigestrijd misschien, maar woongenot is ook belangrijk!

[ Bericht 70% gewijzigd door Omnifacer op 25-03-2009 13:51:39 ]
  FOK!fotograaf woensdag 25 maart 2009 @ 13:45:35 #196
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_67391173
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:48 schreef grmpf het volgende:
Ik ben geen hoofdhuurder, dat zijn wij alle vijf.
De zolderbewoners hebben de intentie om wat anders te zoeken, dus dan regelen we het sowieso beter.
Ga je nog antwoord geven op de vraag van maanvis?

TS: loop eens langs een rechtswinkel, of bureau sociaal raadslieden om wat informatie via de juridische weg in te winnen. Hier klopt echt geen biet van.

Edit: je kunt ook de jurofoon bellen, hoef je niet eens je deur uit.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_67391237
Wat een gepruts aan beide kanten. Ga zo door.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:48:03 #198
54408 Parzival
Where it happens
pi_67391254
ik denk dat je even het perspectief moet zien..
Hoeveel is de kale huur van het huis (TOTAAL) per maand..
wat betalen jullie aan verzekering/elektra/gas
wat zijn de bijkomende kosten (afvalstoffen heffing, gem. belastingen etc)

Wat betaalt het stel op zolder INclusief..

wat blijft er over voor jullie 3en?

betaal dat per maand.. en hou op met zeiken! overige extra extra extra bijkomende kosten delen door 3

Elk jaar voor extra verhogingen de extra bedragen door 5 delen..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:49:31 #199
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_67391294
Ik weet het, er zijn wel afspraken gemaakt, maar die zijn inderdaad gestoeld op illegale zaken, dus ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen!
Koel en donker bewaren
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:50:06 #200
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_67391314
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:36 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Een afspraak die gebaseerd is op niet-legale dingen is nietig, dus daar heb je niks aan. Er is geen afspraak. Als je te jong en dom bent om dit soort zaken te regelen, laat het dan aan iemand anders over.
Hier ben ik het best mee eens.
Koel en donker bewaren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')