Ik dacht dat de inclusief afspraak gemaakt was met Bo-Ex ipv met de huurders onderling.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:12 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Bo-Ex heeft toch niets met inclusief-huurders te maken?
Er wordt iedere maand een bedrag voor huur aan Bo-Ex betaald. Als het goed is, betalen de 'illegale' huurders meer dan hun aandeel 'huur'. Dat extra aandeel zou op een rekening gezet moeten worden, zodat er bij naheffingen e.d. aanspraak op gemaakt kan worden. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet?
De meiden zijn er heilig van overtuigd dat TS 1/3 van het bedrag moet betalen en niet 1/5 zoals de rest van de wereld aangeeft. Volgens hen moet TS dus 91,- betalen. TS heeft echter haar 1/5 deel overgemaakt van 55,15 en de meiden hebben de overige onterechte 36,- (die zij menen te moeten krijgen van TS) ingehouden van TS haar borg.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik begrijp even niet hoe Guanabana op 36,- uit komt. Kan 1 van jullie daar wat meer uitleg over geven?
welkom op fokquote:Op woensdag 25 maart 2009 14:17 schreef grmpf het volgende:
Ik wil dit best wel hier proberen op te lossen, maar niet als ik uitgescholden/beledigd wordt. Dan ontgaat de behoefte mij meteen om dit online neer te zetten. Tips en argumenten vind ik prima hoor, daar niet van.
Dat is idd een plausibele verklaring.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:17 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
De meiden zijn er heilig van overtuigd dat TS 1/3 van het bedrag moet betalen en niet 1/5 zoals de rest van de wereld aangeeft. Volgens hen moet TS dus 91,- betalen. TS heeft echter haar 1/5 deel overgemaakt van 55,15 en de meiden hebben de overige onterechte 36,- ingehouden van TS haar borg.
Hmm, ff een koffie pakken om hier wat dieper over na te denkenquote:Op woensdag 25 maart 2009 14:19 schreef Parzival het volgende:
toch ben ik geneigd mee te gaan met Grmpf.. en is alleen de situatie niet duidelijk gemaakt tijdens het maken van de afspraken.. het bedrag van de 'zoldertjes' wordt elke maand in mindering gebracht op TS's huur..
ze hadden ook de huur iets kunnen opschroeven waardoor TS's huur omhoog ging op maandbasis en DAN had ze recht op 1/5 ipv 1/3.. sinds dat verschil al in de maand huurprijs is verwerk moet ze nu 1/3 betalen.. feitelijk aanvullen wat ze elke maand te weinig heeft betaald aan huur..
Ik zat te twijfelen tussen egoistisch en egoismequote:Op woensdag 25 maart 2009 14:15 schreef grmpf het volgende:
[..]
Ik wist niet dat dat een woord was. Nee, heb drie broertjes.
Je kan toch beter op een constructieve manier voor iemand opkomen, dan het op de spits te drijven. Je moet die jongen gewoon eerst laten uitrazen en hem er dan achteraf op aanspreken.
Dat is ook al hoe ik het aan TS heb uit heb geprobeerd te leggen. Toch snap ik ook de redenatie van TS. Die voelt zich sterk benadeeld. Echter kunnen wij het niet maken om de kosten te verhalen op de zolderbewoners.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:19 schreef Parzival het volgende:
toch ben ik geneigd mee te gaan met Grmpf.. en is alleen de situatie niet duidelijk gemaakt tijdens het maken van de afspraken.. het bedrag van de 'zoldertjes' wordt elke maand in mindering gebracht op TS's huur..
ze hadden ook de huur iets kunnen opschroeven waardoor TS's huur omhoog ging op maandbasis en DAN had ze recht op 1/5 ipv 1/3.. sinds dat verschil al in de maand huurprijs is verwerk moet ze nu 1/3 betalen.. feitelijk aanvullen wat ze elke maand te weinig heeft betaald aan huur..
Nee.. het bedrag dat TS uiteindelijk moet betalen per jaar is 55,15. Of dat ingehouden wordt op de huur maakt niet uit. Ze betaalt huur exclusief afvalstoffenheffing, dan moet ze dus uiteindelijk 55,15 bijlegen. Dat heeft ze gedaan. Daarmee is de kous af. Ze hoeft dus niet 36,- bij te leggen om aan 1/3 van de afvalstoffenheffing voor dat huis te komen, want ze wonen met zijn 5-en in het huis dus iedereen moet 55,15 betalenquote:Op woensdag 25 maart 2009 14:19 schreef Parzival het volgende:
Ik beledig je niet. Later ben je me dankbaar voor mijn woorden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:25 schreef grmpf het volgende:
Je hoeft mij niet te beledigen, Omnifacer. Toen hij zijn vriendin sloeg hebben we meteen de politie gebeld. Ik zal eerlijk tegen je zeggen; ik durf daar niet op af te gaan. Dan kan je mij een slapdas vinden, het zij zo. I
Ik hoop dat het je spijt voor jezelf. Je laat je tiranniseren door een opgeschoten kneus, en doet er niks aan. Je doet jezelf tekort.quote:Het spijt me hoor.
Maar als zij illegaal zitten, hoe was het dan geregeld toen zij er niet waren?quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:23 schreef grmpf het volgende:
[..]
Dat is ook al hoe ik het aan TS heb uit heb geprobeerd te leggen. Toch snap ik ook de redenatie van TS. Die voelt zich sterk benadeeld. Echter kunnen wij het niet maken om de kosten te verhalen op de zolderbewoners.
Als is afgesproken met de 'zoldertjes' dat zij volledig inclusief wonen, zou dit betekenen dat degeen die hun huur ontvangt een x bedrag apart moet zetten voor de "inclusief kant".quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee.. het bedrag dat TS uiteindelijk moet betalen per jaar is 55,15. Of dat ingehouden wordt op de huur maakt niet uit. Ze betaalt huur exclusief afvalstoffenheffing, dan moet ze dus uiteindelijk 55,15 bijlegen. Dat heeft ze gedaan. Daarmee is de kous af. Ze hoeft dus niet 36,- bij te leggen om aan 1/3 van de afvalstoffenheffing voor dat huis te komen, want ze wonen met zijn 5-en in het huis dus iedereen moet 55,15 betalen.
de huur van de zoldertjes wordt in eigen zak gestokenquote:Op woensdag 25 maart 2009 14:32 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Maar als zij illegaal zitten, hoe was het dan geregeld toen zij er niet waren?
Was dan het bedrag van TS en overige bewoners hoger geweest?
Genoeg potentiele huurders. Dus over het inkomen maak ik me niet druk.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:30 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik beledig je niet. Later ben je me dankbaar voor mijn woorden.
Als hij zijn vriendin slaat heb je denk ik een legitieme reden om die gast te verzoeken het huis te verlaten. Hij is natuurlijk uiterst chantabel omdat hij illegaal woont, dus dat is mooi. Als hij weg is, zal dat batig werken voor je woongenot.
Of kun je de inkomsten ervan niet missen?
[..]
Ik hoop dat het je spijt voor jezelf. Je laat je tiranniseren door een opgeschoten kneus, en doet er niks aan. Je doet jezelf tekort.
Ze hebben wel afval voor 2 personen natuurlijk...quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:31 schreef ASroma het volgende:
je kan ook zeggen 1/4 toch? de zoldertjes huren maar een enkele kamer ondanks dat ze er met zijn 2'en zitten... of zie ik dat dan verkeerd...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |