Heeft die man nu geluk gehad of juist niet?quote:Man overleeft twee atoombommen WOII
Een 93-jarige Japanner is officieel erkend als overlevende van zowel de atoomaanval op Hiroshima als die op Nagasaki. Hij is tot nu toe de enige.
De Japanner was op 6 augustus 1945 op zakenreis in Hiroshima toen de bom viel. Een dag later reisde hij gewond terug naar zijn woonplaats Nagasaki. Daar viel op 9 augustus de tweede bom.
Officieel erkende slachtoffers komen in Japan in aanmerking voor overheidshulp, zoals gratis medische controles en een maandelijkse toelage. De man was al erkend als Nagasaki-slachtoffer. Ondanks de erkenning nu voor Hiroshima, blijft de hoogte van zijn toelage gelijk.
Bron: Teletext
boeiend Indiana Jones overleefde hem ookquote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Heeft die man nu geluk gehad of juist niet?
Hij leeft in elk geval nog steeds
Teletextquote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:12 schreef Slappy het volgende:
Ts waar is je bron
Wat ook zo'n fabeltje is trouwens. Getest bij Mythbusters, die beesten zijn absoluut niet stralingsbestendig.quote:
Keith Richards wel hoorquote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:14 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wat ook zo'n fabeltje is trouwens. Getest bij Mythbusters, die beesten zijn absoluut niet stralingsbestendig.
Die beesten zijn niet absoluut niet stralingsbestendig, ze doen het veel beter dan mensen. Wel zijn er andere die het beter overleven.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:14 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wat ook zo'n fabeltje is trouwens. Getest bij Mythbusters, die beesten zijn absoluut niet stralingsbestendig.
Door de dosis straling van de eerste atoomaanval heeft hij superkrachten gekregen om de volgende dag in Nagasaki te zijn. We hebben het hier overduidelijk niet over een gewoon iemand.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:21 schreef Ps2K het volgende:
Zonder bron is dit moeilijk te geloven... hij vertrekt op 7 augustus vanuit de chaos na een nucleare aanval, reist ~450km naar Nagasaki om daar in een ziekenhuis te komen.
Let wel op dat de treinen in Hisroshima waarschijnlijk niet reden en auto's schaars waren...
Ik denk dat Chuck Norris na al die jaren zijn meerdere heeft gevonden in de persoon van deze Japanner.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:24 schreef Specularium het volgende:
Gaat dit over Chuck Norris?
Dit dusquote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:06 schreef Seneca het volgende:
Hahaha, ik zie het al helemaal voor me. Die man ligt in Nagasaki in het ziekenhuis, kijkt naar buiten, en denkt: "Oh, for fucks sake!"
"Ga nou eens dood dan!!"quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:22 schreef teamlead het volgende:
fuck.. en dan ook gewoon op weg naar de 100
die gast moeten ze uiteindelijk gaan doodknuppelen
ja natuurlijkquote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:34 schreef sander-3 het volgende:
Zal ik die foto plaatsen?
Niet nodig, denk dat ik al gezien hebt wat je bedoeld, voor de nieuwsgierigen even googlen op images: survivor nagasakiquote:
Stralingsbronquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |