Nee ik heb gewoon strategisch gekozen. Deze studie sluit aan op mijn interesses en ik vind CE en BE ook niet echt boeiend.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:50 schreef Ricard0j het volgende:
[..]
Als ik mag vragen, heb jij al een duidelijke richting gekozen met wat je zou willen doen? Of ga je hierna nog doorstuderen?
De organisatie adviseren doe je meer in BE dan in HRM imo. HRM adviseert alleen over personele zaken, BE op breder vlak, zeker als je als controller aan het werk gaat ofzo.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:39 schreef Leonidas82 het volgende:
Wat wil je? Wil je verkopen (CE) rekenen (BE) of het management van een organisatie adviseren? (HRM)
Waar ben jij nu geindigt dan met je CE studie?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:26 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik heb CE gedaan.... Tsja, wat moet je er van zeggen.
Je weet van alles een beetje maar van niets heel veel. Ik ben geneigd 5,5 jaar na afstuderen te zeggen: kies iets en ga daar voor. Geen halfslachtige CE studie.
ik typ dit zittend bij het CWI in Oost, I shit you not!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:03 schreef MJay1 het volgende:
[..]
Waar ben jij nu geindigt dan met je CE studie?
ja maar dat analytische vermogen is wel met name gericht op rekenen en cijfertjesquote:Op maandag 30 maart 2009 13:34 schreef Frankvbr het volgende:
toch jammer dat BE alleen maar wordt gezien als rekenen en cijfertjes. Komt denk ik toch ook wat meer analytisch vermogen bij kijken
De cijfertjes zijn juist meer een middel. Die kunnen aardig wat zeggen over financiële zaken, maar zonder het vermogen deze goed te interpreteren heb je er niks aan. Bij ons wordt er dan ook steeds vaker gefocust op de gevolgen van bepaalde gegevens. En je bepaalde eigen conclusies moet beargumenteren.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:17 schreef Sport_Life het volgende:
ja maar dat analytische vermogen is wel met name gericht op rekenen en cijfertjes. Ik denk dat het gros van de BE'ers controller wordt?
Maar het is wel breder idd.
hmm jij hebt het wel goed verwoordquote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:32 schreef Frankvbr het volgende:
[..]
De cijfertjes zijn juist meer een middel. Die kunnen aardig wat zeggen over financiële zaken, maar zonder het vermogen deze goed te interpreteren heb je er niks aan. Bij ons wordt er dan ook steeds vaker gefocust op de gevolgen van bepaalde gegevens. En je bepaalde eigen conclusies moet beargumenteren.
Verder zal je als controller zelf problemen moeten inzien. Cijfers zijn een handige hulp voor een oplossing, maar zonder goed "advies" zal een gemiddeld manager er geen reet aan hebben.
ik denk trouwens, als ik het gemiddeld niveau zie bij ons, dat een groot deel uiteindelijk iets totaal anders gaat doen. Maar dat is denk ik bij elke opleiding zo.
Een echt goed beeld van de opleiding krijg je pas wanneer je deze zelf volgt. Als je naar een opleiding op zoek bent, kan je denk ik beter vragen naar mensen die deze opleiding zelf volgen. Ik heb waarschijnlijk als bedrijfseconomie-student ook een verkeerd beeld over opleidingen als HRM e.d. dus kan ik dat beeld beter niet geven.
btw. Als je echt een hekel aan cijfers hebt dan kan je natuurlijk zo analytisch zijn als je wil, maar dan kan je BE natuurlijk wel vergeten. Je zal natuurlijk wel het nodige rekenwerk krijgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |