quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:22 schreef 2cv het volgende:Of je verslaafd bent aan alcohol heeft officieel te maken met de hoeveelheid alcoholische consumpties die je per week naar binnen werkt. Dat vind ik vrij onlogisch. Volgens mij is het beter te meten hoe makkelijk je er af kan blijven. Daarbij heb je volgens mij een stuk meer alcohol nodig om jezelf fysiek kapot te maken (inclusief korsakoff) dan bij andere drugs.
Nou, gelukkig werkt de wetenschap niet ‘volgens 2cv’, lichte alcoholconsumptie verhoogt de kans op verschillende vormen van kanker al aan merkelijk. Verder is het consumeren van grotere hoeveelheden (>=6 glazen), wat zeker niet uitzonderlijk is voor velen, sowieso niet goed.
Verder zou je eens naar het aantal doden en gewonden door alcohol en alcoholgerelateerd geweld kunnen kijken, of het aantal mensen in de ambulante verslavingszorg (meer dan 20 duizend in Nederland).
Dat geeft aan dat alcohol voor heel veel mensen domweg een groot probleem is. Dat wil niet zeggen dat er individuen zijn die er beter mee om kunnen gaan dan anderen, en beter maat weten te houden, maar het aantal gewoontedrinkers dat even een pilsje pakt ‘om lekker te kunnen slapen’, is zeker niet gering.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.