abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:18:32 #176
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_91312388
Semuc Chamey vond ik eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Nu is dat meestal bij plekken die zich 'het 8e wereldwonder' noemen. Heel mooi, maar niet wereldschokkend mooi (en dat is het op de foto's wél !) Ik moest steeds aan Plitvice in Kroatië denken, omdat ik dat mooier vond.
En die tours door de grotten zijn ronduit gevaarlijk.

De trips die je vanuit Cobán kunt ondernemen, zijn echter wel fantastisch. Watervallen, geïsoleerde meertjes, jungle, echt ongelooflijk wat door allemaal te vinden is.
  woensdag 2 februari 2011 @ 16:47:05 #177
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92230611
Ik zit te denken aan een reisje met m'n vriendin naar Costa-Rica. Had graag ook wat cultuur meegepakt, maar dat is in Costa Rica niet echt vertegenwoordigd begrijp ik?
Anyway, naast de verplichte bountystranden, watervalletjes en jungletochten willen we ook graag duiken (beide ongeveer 100 duiken, dus liefst ook echt bijzondere duikstekken). Isla del cocos valt helaas (ver) buiten het budget, tenzij iemand hier een manier weet om dat goedkoop lokaal te regelen.
Zijn er in costa rica nog meer goed duikspots, of moeten we daarvoor naar 1 van de buurlanden?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 2 februari 2011 @ 18:20:10 #178
62913 Blik
The one and Only!
pi_92235222
quote:
14s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:47 schreef kingmob het volgende:
Ik zit te denken aan een reisje met m'n vriendin naar Costa-Rica. Had graag ook wat cultuur meegepakt, maar dat is in Costa Rica niet echt vertegenwoordigd begrijp ik?
Anyway, naast de verplichte bountystranden, watervalletjes en jungletochten willen we ook graag duiken (beide ongeveer 100 duiken, dus liefst ook echt bijzondere duikstekken). Isla del cocos valt helaas (ver) buiten het budget, tenzij iemand hier een manier weet om dat goedkoop lokaal te regelen.
Zijn er in costa rica nog meer goed duikspots, of moeten we daarvoor naar 1 van de buurlanden?
Ik kan je in ieder geval Isla Coiba in Panama (vanaf St. Catalina) enorm aanbevelen :) Weet verder niet hoe het in Costa Rica is
  zaterdag 5 februari 2011 @ 02:01:55 #179
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_92358831
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:37 schreef JTB85 het volgende:
December dit jaar ben ik van plan om 6-7 weken door midden-amerika te reizen. Handig om dit jaar een beginnerscursus Spaans te gaan volgen.

- denk aan een reis van Mexico City naar Cancun met tussendoor Guatemala en Belize of van Guatemala City naar Managua. Het is allemaal mooi maar wat raden jullie aan ook gezien de reisduur?
- wat is de gem. prijs naar Mexico city en terug vanaf Cancun of naar Guatemala City en terug vanaf Managua?

thanks.
Ik ben onlangs in Belize en Mexico geweest. Busvervoer is én luxe en relatief goedkoop, ik denk dat je voor goed 30 euro wel van Mexico City naar Cancun kan. Als je daar bent is Tulum erg dichtbij, dat had de mooiste stranden. Dan kun je verder reizen naar Chetumal, waar je een bootverbinding hebt met Belize.

Belize ben ik op het vasteland geweest en een tijd op San Pedro. Heb daar even gechilled na een tijdje reizen in Mexico. Prachtig land, de mensen zijn vriendelijk, ze spreken Engels en zijn erg laid-back. Snorkelen is er gaaf en je hebt nog oude Maya-ruines.

Al met al een aanrader, al schijnt Guatemala ook geweldig te zijn hoor!
Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
pi_95195201
Kick + even dit topic volgen.

Ik ga in augustus een semester studeren in Mexico en heb hoogstwaarschijnlijk daarna nog een maand de tijd om rond te reizen. :)
pi_99721046
Route voor 7 weken midden-amerika krijgt een beetje vorm. In onderstaande zoals het er nu uitziet. Wat zouden jullie anders doen?

Amsterdam - Mexico City
Mexico City
Mexico City
Mexico City - Oaxaca
Oaxaca
Oaxaca - San Cristobal de Las Casas
San Cristobal de las Casas
San Cristobal de las Casas
San Cristobal - Palenque
Palenque
Palenque - Flores
Flores
Flores - Lanquin
Lanquin
Lanquin -Quatzaltenango
Quetzaltenango
Quetzaltenango
Quatzaltenango
Quetzaltenango - Panajachel
Panajachel
Panajachel
Panajachel - Antigua
Antigua
Antigua
Antigua - Copan
Copan
Copan - Roatan
Roatan
Roatan
Roatan
Roatan - Livingston
Livingston
Livingston (Rio Dulce)
Livingston - Caye Caulker
Caye Caulker
Caye Caulker
Caye Caulker
Caye Caulker - Campeche
Campeche
Campeche - Celestun
Celestun
Celestun - Merida
Merida
Merida
Merida - Valladolid
Valladolid
Valladolid - Tulum
Tulum
Tulum
Tulum - Cancun - Amsterdam
pi_112277388
Mijn vriendin gaat stage lopen (vrijwilligerswerk) doen in in Nicaragua. Ik ga 5 augustus naar Nicaragua.
Wij willen van Nicaragua via Costa Rica naar Panama reizen. Onze terugvlucht is 22 augustus vanuit Panama City. We willen per bus reizen.. Hebben mensen nog nuttige tips voor ons?!
Moeten busreizen / hostels ver vantevoren geboekt worden, of kan dat altijd nog?
pi_112279822
quote:
19s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:40 schreef Frenkel het volgende:
Mijn vriendin gaat stage lopen (vrijwilligerswerk) doen in in Nicaragua. Ik ga 5 augustus naar Nicaragua.
Wij willen van Nicaragua via Costa Rica naar Panama reizen. Onze terugvlucht is 22 augustus vanuit Panama City. We willen per bus reizen.. Hebben mensen nog nuttige tips voor ons?!
Moeten busreizen / hostels ver vantevoren geboekt worden, of kan dat altijd nog?
yep op zich is het vrij makkelijk, Ticabus Die bus kan je alleen aan het station, je ticket kopen. Wat mijn ervaring van Ticabus is, dat je bij de Panamese grens erg corrupt is. De douaniers eisen van je dat je een ticket uit Panama hebt, wat je tegenwoordig niet hebt met E-tickets. Of ligt in je koffer, maar die mag niet open uit veiligheidsoverwegingen. Dan draaft er plotseling iemand van ticabus op die je dan voor $ 40,- een retour ticket verkoopt, met de bewoordingen, dat je die weer in Panama city kan terug krijgen. not, natuurlijk.
Dus zorg dat je aan die grens iets uitprint wat lijkt op een ticket.

Andere optie is http://nuevo.transnica.com/
of kijk even op http://thebusschedule.com
pi_136543245
Net een ticket naar Guatemala geboekt voor ¤ 18,50 exclusief toeslagen *O*

Kan je op het vliegveld van Guatemala Stad gewoon een bus pakken naar Antigua?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 10 februari 2014 @ 12:31:58 #185
62913 Blik
The one and Only!
pi_136543304
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:29 schreef Hallojo het volgende:

Vanaf waar vlieg je?
pi_136543422
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Vanaf waar vlieg je?
Dusseldorf.
Volg de pijlen.
  maandag 10 februari 2014 @ 12:37:02 #187
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136543460
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:29 schreef Hallojo het volgende:

Taxi is ook niet duur. Ik vond Guatemala Stad trouwens een stuk interessanter.

Pacaya en Atittlan zijn mooie excursies. :)
reset
pi_136543621
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:37 schreef Individual het volgende:

[..]

Taxi is ook niet duur. Ik vond Guatemala Stad trouwens een stuk interessanter.

Pacaya en Atittlan zijn mooie excursies. :)
Wat kost een taxi? Is toch een uurtje rijden naar Antigua. Misschien wel duurder dan mijn vliegticket :D
Volg de pijlen.
pi_136543643
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:41 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Wat kost een taxi? Is toch een uurtje rijden naar Antigua. Misschien wel duurder dan mijn vliegticket :D
Kun je die excursies vanuit Antigua en Guatemala Stad doen?

Edit: verkeerd gequote :')
Volg de pijlen.
  maandag 10 februari 2014 @ 12:48:55 #190
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136543895
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:41 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Zo'n 30 Euro volgens mij. Hoeveel is je ticket met toeslagen?

Er zijn trouwens ook shuttle bussen naar Antigua en er zijn 100en reisbureautjes dus geen probleem voor excursies. Antigua is heel toeristisch.
reset
pi_136544085
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:48 schreef Individual het volgende:

[..]

Zo'n 30 Euro volgens mij. Hoeveel is je ticket met toeslagen?

Er zijn trouwens ook shuttle bussen naar Antigua en er zijn 100en reisbureautjes dus geen probleem voor excursies. Antigua is heel toeristisch.
Inclusief alles ¤ 405,00. Nog steeds een leuke prijs.

Ik kom helaas pas om 16:30 uur aan en dan schijnen de meeste bussen niet meer te rijden. Een taxi voor ¤ 30 valt mee, maar misschien voor de eerste dag(en) maar een hotelletje in Guatemala Stad doen en dan met de bus naar Antigua.

Ik lees dat Guatemala Stad gevaarlijk zou zijn. Hoe heb jij dat ervaren?
Volg de pijlen.
  maandag 10 februari 2014 @ 13:02:13 #192
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136544404
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:53 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik kom helaas pas om 16:30 uur aan en dan schijnen de meeste bussen niet meer te rijden. Een taxi voor ¤ 30 valt mee, maar misschien voor de eerste dag(en) maar een hotelletje in Guatemala Stad doen en dan met de bus naar Antigua.

Geen slechte prijs. :)

Guatemala Stad was prima. Er zijn buurten waar je uit moet kijken, maar het centrum voelde niet ongevaarlijk.

Het hotel waar wij verbleven: http://www.hostelworld.co(...)c_sau=avdc&sc_pos=11

Niet een hostel, maar een luxe suite met een heel aardig oud echtpaar. Dat waren m'n Guatemalaanse opa en oma voor een paar dagen. :)
reset
pi_136545246
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:02 schreef Individual het volgende:

[..]

Geen slechte prijs. :)

Guatemala Stad was prima. Er zijn buurten waar je uit moet kijken, maar het centrum voelde niet ongevaarlijk.

Het hotel waar wij verbleven: http://www.hostelworld.co(...)c_sau=avdc&sc_pos=11

Niet een hostel, maar een luxe suite met een heel aardig oud echtpaar. Dat waren m'n Guatemalaanse opa en oma voor een paar dagen. :)
Ziet er goed uit. Ik zie dat ze bijna nergens airco in de hotels hebben. Is dat ook niet nodig? Ik vind dat toch vaak wel een must met temperaturen tussen 30 en 35 graden.
Volg de pijlen.
  maandag 10 februari 2014 @ 14:25:54 #194
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136547451
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:26 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ziet er goed uit. Ik zie dat ze bijna nergens airco in de hotels hebben. Is dat ook niet nodig? Ik vind dat toch vaak wel een must met temperaturen tussen 30 en 35 graden.
Niet nodig gehad.

...waar ik zei: "niet ongevaarlijk" moet zijn "niet gevaarlijk" voor Guatemala Stad. ;)
reset
pi_136547713
Ticket retour van Dusseldorf naar Guatemala voor 400 Euro? Waar heb je die gevonden?
pi_136548220
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ticket retour van Dusseldorf naar Guatemala voor 400 Euro? Waar heb je die gevonden?
Geboekt via Cheaptickets. Had wel nog een coupon voor ¤ 20 korting.

Moet je wel uiterlijk morgen boeken btw.
Volg de pijlen.
  maandag 10 februari 2014 @ 14:48:00 #197
62913 Blik
The one and Only!
pi_136548294
Ik betaalde toendertijd rond de 800 euro pp... Zeker een mooie prijs
pi_136548491
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:48 schreef Blik het volgende:
Ik betaalde toendertijd rond de 800 euro pp... Zeker een mooie prijs
Ik was eigenlijk helemaal niet van plan om op vakantie te gaan, maar kon deze aanbieding toch niet laten liggen :D
Volg de pijlen.
pi_136548560
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:53 schreef Hallojo het volgende:

[..]

De shuttles rijden volgens mij tot een uur of 10 's avonds, dus 16.30 is geen probleem. Een taxi koste in januari 40e van Antigua naar de luchthaven (om 1.30 's nachts).

405e is een superdeal...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_136577539
Beste prijs inderdaad.

Kan alleen nog niet met zekerheid zeggen dat ik ga (ligt eraan of ik een goede baan vind voor de zomer; als ik dan nog geen goede baan heb, dan ga ik 3 maanden reizen :P ).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')