Ik kan je in ieder geval Isla Coiba in Panama (vanaf St. Catalina) enorm aanbevelenquote:Op woensdag 2 februari 2011 16:47 schreef kingmob het volgende:
Ik zit te denken aan een reisje met m'n vriendin naar Costa-Rica. Had graag ook wat cultuur meegepakt, maar dat is in Costa Rica niet echt vertegenwoordigd begrijp ik?
Anyway, naast de verplichte bountystranden, watervalletjes en jungletochten willen we ook graag duiken (beide ongeveer 100 duiken, dus liefst ook echt bijzondere duikstekken). Isla del cocos valt helaas (ver) buiten het budget, tenzij iemand hier een manier weet om dat goedkoop lokaal te regelen.
Zijn er in costa rica nog meer goed duikspots, of moeten we daarvoor naar 1 van de buurlanden?
Ik ben onlangs in Belize en Mexico geweest. Busvervoer is én luxe en relatief goedkoop, ik denk dat je voor goed 30 euro wel van Mexico City naar Cancun kan. Als je daar bent is Tulum erg dichtbij, dat had de mooiste stranden. Dan kun je verder reizen naar Chetumal, waar je een bootverbinding hebt met Belize.quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:37 schreef JTB85 het volgende:
December dit jaar ben ik van plan om 6-7 weken door midden-amerika te reizen. Handig om dit jaar een beginnerscursus Spaans te gaan volgen.
- denk aan een reis van Mexico City naar Cancun met tussendoor Guatemala en Belize of van Guatemala City naar Managua. Het is allemaal mooi maar wat raden jullie aan ook gezien de reisduur?
- wat is de gem. prijs naar Mexico city en terug vanaf Cancun of naar Guatemala City en terug vanaf Managua?
thanks.
yep op zich is het vrij makkelijk, Ticabus Die bus kan je alleen aan het station, je ticket kopen. Wat mijn ervaring van Ticabus is, dat je bij de Panamese grens erg corrupt is. De douaniers eisen van je dat je een ticket uit Panama hebt, wat je tegenwoordig niet hebt met E-tickets. Of ligt in je koffer, maar die mag niet open uit veiligheidsoverwegingen. Dan draaft er plotseling iemand van ticabus op die je dan voor $ 40,- een retour ticket verkoopt, met de bewoordingen, dat je die weer in Panama city kan terug krijgen. not, natuurlijk.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:40 schreef Frenkel het volgende:
Mijn vriendin gaat stage lopen (vrijwilligerswerk) doen in in Nicaragua. Ik ga 5 augustus naar Nicaragua.
Wij willen van Nicaragua via Costa Rica naar Panama reizen. Onze terugvlucht is 22 augustus vanuit Panama City. We willen per bus reizen.. Hebben mensen nog nuttige tips voor ons?!
Moeten busreizen / hostels ver vantevoren geboekt worden, of kan dat altijd nog?
Vanaf waar vlieg je?quote:Op maandag 10 februari 2014 12:29 schreef Hallojo het volgende:
Net een ticket naar Guatemala geboekt voor ¤ 18,50 exclusief toeslagen![]()
Kan je op het vliegveld van Guatemala Stad gewoon een bus pakken naar Antigua?
Dusseldorf.quote:
Taxi is ook niet duur. Ik vond Guatemala Stad trouwens een stuk interessanter.quote:Op maandag 10 februari 2014 12:29 schreef Hallojo het volgende:
Net een ticket naar Guatemala geboekt voor ¤ 18,50 exclusief toeslagen![]()
Kan je op het vliegveld van Guatemala Stad gewoon een bus pakken naar Antigua?
Wat kost een taxi? Is toch een uurtje rijden naar Antigua. Misschien wel duurder dan mijn vliegticketquote:Op maandag 10 februari 2014 12:37 schreef Individual het volgende:
[..]
Taxi is ook niet duur. Ik vond Guatemala Stad trouwens een stuk interessanter.
Pacaya en Atittlan zijn mooie excursies.
Kun je die excursies vanuit Antigua en Guatemala Stad doen?quote:Op maandag 10 februari 2014 12:41 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Wat kost een taxi? Is toch een uurtje rijden naar Antigua. Misschien wel duurder dan mijn vliegticket
Zo'n 30 Euro volgens mij. Hoeveel is je ticket met toeslagen?quote:Op maandag 10 februari 2014 12:41 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Wat kost een taxi? Is toch een uurtje rijden naar Antigua. Misschien wel duurder dan mijn vliegticket
Inclusief alles ¤ 405,00. Nog steeds een leuke prijs.quote:Op maandag 10 februari 2014 12:48 schreef Individual het volgende:
[..]
Zo'n 30 Euro volgens mij. Hoeveel is je ticket met toeslagen?
Er zijn trouwens ook shuttle bussen naar Antigua en er zijn 100en reisbureautjes dus geen probleem voor excursies. Antigua is heel toeristisch.
Geen slechte prijs.quote:Op maandag 10 februari 2014 12:53 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Inclusief alles ¤ 405,00. Nog steeds een leuke prijs.
Ik kom helaas pas om 16:30 uur aan en dan schijnen de meeste bussen niet meer te rijden. Een taxi voor ¤ 30 valt mee, maar misschien voor de eerste dag(en) maar een hotelletje in Guatemala Stad doen en dan met de bus naar Antigua.
Ik lees dat Guatemala Stad gevaarlijk zou zijn. Hoe heb jij dat ervaren?
Ziet er goed uit. Ik zie dat ze bijna nergens airco in de hotels hebben. Is dat ook niet nodig? Ik vind dat toch vaak wel een must met temperaturen tussen 30 en 35 graden.quote:Op maandag 10 februari 2014 13:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Geen slechte prijs.
Guatemala Stad was prima. Er zijn buurten waar je uit moet kijken, maar het centrum voelde niet ongevaarlijk.
Het hotel waar wij verbleven: http://www.hostelworld.co(...)c_sau=avdc&sc_pos=11
Niet een hostel, maar een luxe suite met een heel aardig oud echtpaar. Dat waren m'n Guatemalaanse opa en oma voor een paar dagen.
Niet nodig gehad.quote:Op maandag 10 februari 2014 13:26 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Ik zie dat ze bijna nergens airco in de hotels hebben. Is dat ook niet nodig? Ik vind dat toch vaak wel een must met temperaturen tussen 30 en 35 graden.
Geboekt via Cheaptickets. Had wel nog een coupon voor ¤ 20 korting.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ticket retour van Dusseldorf naar Guatemala voor 400 Euro? Waar heb je die gevonden?
Ik was eigenlijk helemaal niet van plan om op vakantie te gaan, maar kon deze aanbieding toch niet laten liggenquote:Op maandag 10 februari 2014 14:48 schreef Blik het volgende:
Ik betaalde toendertijd rond de 800 euro pp... Zeker een mooie prijs
De shuttles rijden volgens mij tot een uur of 10 's avonds, dus 16.30 is geen probleem. Een taxi koste in januari 40e van Antigua naar de luchthaven (om 1.30 's nachts).quote:Op maandag 10 februari 2014 12:53 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Inclusief alles ¤ 405,00. Nog steeds een leuke prijs.
Ik kom helaas pas om 16:30 uur aan en dan schijnen de meeste bussen niet meer te rijden. Een taxi voor ¤ 30 valt mee, maar misschien voor de eerste dag(en) maar een hotelletje in Guatemala Stad doen en dan met de bus naar Antigua.
Ik lees dat Guatemala Stad gevaarlijk zou zijn. Hoe heb jij dat ervaren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |