abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 maart 2010 @ 09:06:01 #151
62913 Blik
The one and Only!
pi_79242382
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:02 schreef Hik het volgende:

[..]

Ook zonder duiken vond ik het de moeite waard. Je kunt ook regelen om op een "duikersboot" mee te gaan naar Coiba voor een dagje.
Ik heb niet gesnorkeld, dus daar kan ik niks over zeggen. Maar ik geloof je op je woord
pi_79375945
Heb ticket intussen gekocht (van Mexico naar Panama reizen, in 8 weken).. Nu beetje aan het kijken naar wat ik nodig heb. Heb geen centraal backpack-tips forum gevonden, dus vraag het hier maar dan

Zat in eerste instantie een beetje budget te kijken naar rugzakken, en zag deze:
http://www.perrysport.nl/(...)wildebeast/zoek_yes/

Iemand die er wat meer vanaf weet? 65 liter zou goed moeten zijn is me verteld, maar deze tas ook? Hoeft voor mij niet eeuwig mee te gaan, zou leuk zijn als ik er nog een paar keer mee weg kon, maar voor 10 jaar zou ie niet zijn..

Oordeel van de experts?!
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:23:43 #153
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_79994228
Hik, mag ik even pesten? Little Corn was super! Heb 5 heerlijke dagen gehad daar en had makkelijk nog wat langer kunnen blijven.

Maarrrr... het kan toch absoluut niet tippen aan San Blas

Morgen vlieg ik terug naar huis. Ga alles wel enorm missen, vooral de zon en de temperatuur hier, en de mensen en de sfeer en het strand en alles, maar heb gelukkig ook wel weer zin om terug naar huis te gaan.

Vanuit thuis geef ik nog een uitgebreide update met wat foto`s!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:46:18 #154
62913 Blik
The one and Only!
pi_79994683
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 16:27 schreef Almanack het volgende:
Heb ticket intussen gekocht (van Mexico naar Panama reizen, in 8 weken).. Nu beetje aan het kijken naar wat ik nodig heb. Heb geen centraal backpack-tips forum gevonden, dus vraag het hier maar dan

Zat in eerste instantie een beetje budget te kijken naar rugzakken, en zag deze:
http://www.perrysport.nl/(...)wildebeast/zoek_yes/

Iemand die er wat meer vanaf weet? 65 liter zou goed moeten zijn is me verteld, maar deze tas ook? Hoeft voor mij niet eeuwig mee te gaan, zou leuk zijn als ik er nog een paar keer mee weg kon, maar voor 10 jaar zou ie niet zijn..

Oordeel van de experts?!
Zou gewoon prima moeten zijn
  dinsdag 6 april 2010 @ 10:44:20 #155
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_79996152
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:23 schreef Foeske het volgende:
Hik, mag ik even pesten? Little Corn was super! Heb 5 heerlijke dagen gehad daar en had makkelijk nog wat langer kunnen blijven.

Ben benieuwd naar je foto's inderdaad!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 02:52:13 #156
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_81448181
Mijn reis zit er bijna op.

Op het moment zit ik in een hostel in Guatemala City. Nou ja hostel.. Wij hebben de penthouse (waaaaat??) met zo'n 100m2 oppervlak. We hebben een enorme badkamer met natuurstenen ligbad en zelfs een bidet! Een eigen enorm zonterras, een ontvangstkamer en enorme inloopkast. Alles ziet er koloniaal luxe uit met veel mahogany hout en natuursteen. Toen ik incheckte zag ik dat de laatste gast meer dan een maand gelden had uitgecheckt. 2 verdiepingen voor ons alleen! Het wordt gerunt door een ouder echtpaar die bijzonder vriendelijk zijn. 10/10!

De enige keer dat ik een enigszins onveilig gevoel had was toen we in het donker aankwamen bij het busstation van Managua. De mensen van Tica Bus hebben gelukkig een veilige taxi voor ons geregeld, want van die rovende ogen wilden we toch wel snel weg. Een stel Panamezen waarmee ik in het hostel in San Jose zat (ook een superhostel, maar heel anders) en de hele avond biertjes heb gedronken waarschuwden me al voor de taxi-crime in Managua. Zij waren daar voor een Megadeth concert haha en veel over geschiedenis en cultuur gepraat.

Verdere indianenverhalen over Midden Amerika zijn zwaar overtrokken en zelfs Managua overdag was prachtig. Mensen zijn zo enorm vriendelijk hier!

Het is nu het begin van de regentijd, maar alleen in Panama City hebben we er een middag last van gehad.

De chickenbuses in Panama zijn trouwens de uitbundigste en minder in Guatemala zoals sommige reisboeken anders doen vermoeden. Erg goedkoop en frequent ook. 1,5 uur in de bus voor $0.60 was het goedkoopste. De stadsbussen waren tussen de $0.20 en $0.50 overal wel.

Hierna nog Antigua en dan weer naar huis. Ik kom moe, maar zeer tevreden en met een aantal nieuwe vakantieadresjes en nog veel meer facebook vrienden weer thuis. Daarnaast ook bijna 2000 foto's en mijn rugzak is van 8kg ontploft naar bijna 20kg haha!

Centro America es muy muy linda!
reset
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:14:10 #157
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_81613513
Hee allemaal,

momenteel ben ik op zoek naar een vakantie voor het einde van dit jaar ... Is het te doen om november tot vlak voor kerst (in totaal 6 weken ongeveer) naar Midden-Amerika te gaan? Is het dan niet te koud / te vee lregen / huricane seizoen (zag dat dit tot half november loopt ... maar is het begin november al aflopen of is er dan nog echt kans op grote huricanes?).

Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee voor de landen hoewel ik graag een aantal kleinere landen zou willen zien. Dus is het bijv mogelijk om in 6 weken van Belize naar Panama te gaan of kunnen we beter bijv alleen van Belize naar Nicaragua / Costa Rica gaan? We reizen graag en zitten slecht stil, dus veel zien in korte tijd is wel aan ons besteed We rusten thuis wel weer uit

Alvast bedankt!
pi_81614145
hoi, ik ben er toen (Mexico, Guatamala, Honduras, Belize & Cuba) geweest van begin december tot half januari en het weer was superlekker, sowieos heeft Guatemala de bijnaam Country of Eternal Spring...

Gr, Martijn
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:12:00 #159
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_81615759
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:31 schreef fishbeer het volgende:
hoi, ik ben er toen (Mexico, Guatamala, Honduras, Belize & Cuba) geweest van begin december tot half januari en het weer was superlekker, sowieos heeft Guatemala de bijnaam Country of Eternal Spring...

Gr, Martijn
Het ligt er maar net aan waar je bent. In de cloudforrests is het vanzelfsprekend mistig en (relatief) koud, in de bergen meestal ronduit koud.
pi_81618642
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:14 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hee allemaal,

momenteel ben ik op zoek naar een vakantie voor het einde van dit jaar ... Is het te doen om november tot vlak voor kerst (in totaal 6 weken ongeveer) naar Midden-Amerika te gaan? Is het dan niet te koud / te vee lregen / huricane seizoen (zag dat dit tot half november loopt ... maar is het begin november al aflopen of is er dan nog echt kans op grote huricanes?).

Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee voor de landen hoewel ik graag een aantal kleinere landen zou willen zien. Dus is het bijv mogelijk om in 6 weken van Belize naar Panama te gaan of kunnen we beter bijv alleen van Belize naar Nicaragua / Costa Rica gaan? We reizen graag en zitten slecht stil, dus veel zien in korte tijd is wel aan ons besteed We rusten thuis wel weer uit

Alvast bedankt!
Ht klimaat is goed te doen, ook in november, denk aan 25 tot 30 graden, maar als je in de bergen komt (Guatemala is erg bergachtig), dan is het zowiezo een stuk kouder Dus absoluut een dikke fleectrui meenemen, je zal hem nodighebben.
pi_81622480
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:14 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hee allemaal,

Alvast bedankt!
Ik ben afgelopen december in een kleine 3 weken van Nicaragua naar Panama gegaan. Wat tijd betreft wel te doen, maar je moet wel keuzes maken. Het weer was prima!
  woensdag 19 mei 2010 @ 14:49:14 #162
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_81626027
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:14 schreef Vogue het volgende:

[..]

Ht klimaat is goed te doen, ook in november, denk aan 25 tot 30 graden, maar als je in de bergen komt (Guatemala is erg bergachtig), dan is het zowiezo een stuk kouder Dus absoluut een dikke fleectrui meenemen, je zal hem nodighebben.
Warme spullen nemen we altijd mee, dus dat is geen probleem mar toch maar eens verder kijken dan wat we graag zouden willen ... Iemand goede aanraders voor maatschappijen en begin- en eindpunt in Midden-Amerika? Woon in Eindhoven dus redelijk flexibel naar andere landen
pi_81627277
Ik ben er vorig jaar sep-december geweest, weer was prima te doen. Nergens heb ik het echt koud gehad en amper regen gehad (op 4 dagen in oktober in El Salvador na).
Brussel - Cancun met jetairfly heen genomen (250 euro), toen op de terugweg Panama-Fort Lauderdale geboekt met Spirit (100 dollar of zo), 3 dagen Miami gebleven, toen Miami-Dusseldorf met Airberlin (250 euro).
6 weken Belize-Panama is wel wat aan de korte kant maar op zich kan het wel als je sommige 'trekpleisters' overslaat.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 10:49:41 #164
279894 winka
There is no place like home..
pi_82699712
Wij willen in januari een week of drie naar Midden-Amerika, over het land zijn we nog druk aan het discussiëren. Nu vertelde een collega dat je het beste een georganiseerde individuele reis kan boeken omdat je anders veel te veel tijd kwijt bent om overnachtingen e.d. te regelen.

Nu houden wij daar helemaal niet van, wij hebben ook nog nooit zo gereisd. Nu moet ik wel zeggen dat we voornamelijk in westerse landen op reis zijn geweest.
Wat is nu wijsheid? Zullen we echt teveel tijd kwijt zijn met het regelen van overnachtingen e.d.?
  zaterdag 12 juni 2010 @ 11:51:47 #165
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_82701164
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 10:49 schreef winka het volgende:
Wij willen in januari een week of drie naar Midden-Amerika, over het land zijn we nog druk aan het discussiëren. Nu vertelde een collega dat je het beste een georganiseerde individuele reis kan boeken omdat je anders veel te veel tijd kwijt bent om overnachtingen e.d. te regelen.

Nu houden wij daar helemaal niet van, wij hebben ook nog nooit zo gereisd. Nu moet ik wel zeggen dat we voornamelijk in westerse landen op reis zijn geweest.
Wat is nu wijsheid? Zullen we echt teveel tijd kwijt zijn met het regelen van overnachtingen e.d.?
Waar wil je overnachten? Hostel of Hotel? Wil je het ter plaatse boeken of hier? Spreken jullie Spaans?

Alles is makkelijk zelf te boeken, maar als je dat niet leuk vindt dan zijn er altijd die georganiseerde reizen.
reset
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:27:33 #166
279894 winka
There is no place like home..
pi_82706470
Wij spreken allebei geen woord Spaans We willen voornamelijk in hostels overnachten en dan ter plekke boeken en ook zien waar we uitkomen.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:49:24 #167
277627 Seven.
We are Borg.
pi_82707313
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:27 schreef winka het volgende:
Wij spreken allebei geen woord Spaans We willen voornamelijk in hostels overnachten en dan ter plekke boeken en ook zien waar we uitkomen.
Met een Spaans woordenboekje voor Latijns-Amerika en een beetje aanleg red je het best. Op Schiphol te krijgen voor een tientje, mét uitspraak erbij en vrijwel alle standaard toeristendingen staan erin. Ik kende alleen de prille basis van voorstellen, in de tegenwoordige tijd vervoegen en een paar basisdingen als tellen, hoe laat is het etc. etc. Maar na een maand in Mexico verstond ik echt al veel en was ik in staat tot het voeren van gesprekjes. Ik kreeg echt superveel complimentjes over mijn uitspraak , was echt tof. Op zo'n manier is het echt superleuk om het je eigen te maken en men zal altijd waarderen dat je het probeert.

Tegenwoordig hou ik het bij door zo nu en dan Engelse TV met Spaanse ondertiteling te kijken, pik je ook veel van op.
Resistance is futile.
pi_84012548
!kick!

we gaan vrijdag met z'n tweetjes richting Guatemala City, hebben hostel in Antigua geregeld incl. pick-up (we landen om 23:55) en zien voor de rest wel wat we gaan doen! We hebben 5 weken de tijd om naar Cancun te reizen

ik heb er zin in :D:D:D:D
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:57:08 #169
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_84043830
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 10:49 schreef winka het volgende:

Wat mij betreft echt onzin. Zelfs als je de taal niet spreekt is het prima te doen. Gewoon goede reisgids meenemen en een beetje flexibel zijn met betrekking tot waar je precies wilt verblijven. Ik heb in al die jaren reizen met zelden vooruit boeken vrijwel nooit problemen gehad met accomodatie, laat staan dat ik veel tijd kwijt was. Zo nu en dan gebeurt het wel eens dat er een hotel vol zit of een bus. Maar dan neem je gewoon het volgende hotel of de volgende bus. Meestal niet zo'n enorm probleem. Voordeel is dat je jezelf niet zo hoeft vast te leggen vooraf.

Als je de taal niet spreekt is vooraf bellen om een plek te bespreken (onderweg) een beetje lastig, maar echt vol zit het gewoon niet zo snel. Uitzonderingen:
- Speciale feestdagen. Je zou even kunnen kijken of er tijdens je verblijf ergens een patron saint-achtige festiviteit is. Dat is vaak leuk om naartoe te gaan en dan kun je verwachten dat de boel vol is. Wat je kunt doen is een ánder hotel waar je voor die tijd verblijft daarheen laten bellen om die nacht(en) wel vast te leggen.
- Je eerste (en eventueel laatste) nacht. Die kun je gewoon online boeken.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 14 juli 2010 @ 17:19:15 #170
277627 Seven.
We are Borg.
pi_84053334
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:34 schreef krapula het volgende:
!kick!

we gaan vrijdag met z'n tweetjes richting Guatemala City, hebben hostel in Antigua geregeld incl. pick-up (we landen om 23:55) en zien voor de rest wel wat we gaan doen! We hebben 5 weken de tijd om naar Cancun te reizen

Tof! Palenque in Chiapas Mexico ligt op je route. Zeker niet overslaan!
Resistance is futile.
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:37:24 #171
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_84056954
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:34 schreef krapula het volgende:
!kick!

'In de buurt' van Antigua kan je ook naar het Atitlan meer dat erg mooi was en de Pacaya vulkaan waar je lava kan zien stromen... tenminste toen ik er was. Een week later ontplofte dat ding..

Antigua is een erg mooie stad, maar voelt ook een beetje als een toeristisch pretpark. Mooi om gezien te hebben, maar volgende keer blijf ik in Guatemala City.
reset
pi_91281736
December dit jaar ben ik van plan om 6-7 weken door midden-amerika te reizen. Handig om dit jaar een beginnerscursus Spaans te gaan volgen.

- denk aan een reis van Mexico City naar Cancun met tussendoor Guatemala en Belize of van Guatemala City naar Managua. Het is allemaal mooi maar wat raden jullie aan ook gezien de reisduur?
- wat is de gem. prijs naar Mexico city en terug vanaf Cancun of naar Guatemala City en terug vanaf Managua?

thanks.
pi_91284486
Semuc Champey vond ik 1 van de hoogtepunten van Guatemala, als je dat kan bezoeken zou ik het zeker niet laten :). Voor de rest is in Guatemala Atitlan erg mooi + het beklimmen van een vulkaan. Ik heb een tweedaagse beklimming gedaan van de Fuego, wat ik zeker kan aanraden!
pi_91284938
Guatemala staat sowieso op het programma. Ik weet alleen nog niet of ik dat ga combineren met Nicaraqua/Honduras/El Salvador of met Mexico/Belize. Ik neig naar het 1ste maar vraag me af of 6-7 weken hiervoor genoeg is. En ben benieuwd of de prijs voor tickets Guatemala / Nicaragua een beetje betaalbaar zijn.
pi_91287332
Geen idee. Ik denk dat je hoe dan ook keuzes moet maken. Wij hebben Antigua - Atitlan - Antigua - Semuc Champey - Rio Dulce bezocht in Guatemala. Vervolgens naar de Bay Islands in Honduras om te duiken, waarna we terug gegaan zijn naar Guatemala om Flores en Tikal te bezoeken. Daarna een paar dagen in Belize (Caye Caulker) waarna we zijn doorgereist naar Tulum, Isla Mujeres en Valladodid in Mexico. Dit alles in een maand. Dan heb je even een idee qua tijd etc. Hetgeen wat ik zou doen als ik weer zou gaan is San Cristobal bezoeken. Heb er alleen maar goeie verhalen over gehoord van mensen die we tijdens het rondreizen zijn tegengekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')