Ik heb niet gesnorkeld, dus daar kan ik niks over zeggen. Maar ik geloof je op je woordquote:Op woensdag 17 maart 2010 09:02 schreef Hik het volgende:
[..]
Ook zonder duiken vond ik het de moeite waard. Je kunt ook regelen om op een "duikersboot" mee te gaan naar Coiba voor een dagje.
Zou gewoon prima moeten zijnquote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:27 schreef Almanack het volgende:
Heb ticket intussen gekocht (van Mexico naar Panama reizen, in 8 weken).. Nu beetje aan het kijken naar wat ik nodig heb. Heb geen centraal backpack-tips forum gevonden, dus vraag het hier maar dan![]()
Zat in eerste instantie een beetje budget te kijken naar rugzakken, en zag deze:
http://www.perrysport.nl/(...)wildebeast/zoek_yes/
Iemand die er wat meer vanaf weet? 65 liter zou goed moeten zijn is me verteld, maar deze tas ook? Hoeft voor mij niet eeuwig mee te gaan, zou leuk zijn als ik er nog een paar keer mee weg kon, maar voor 10 jaar zou ie niet zijn..
Oordeel van de experts?!![]()
quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:23 schreef Foeske het volgende:
Hik, mag ik even pesten? Little Corn was super!Heb 5 heerlijke dagen gehad daar en had makkelijk nog wat langer kunnen blijven.
Het ligt er maar net aan waar je bent. In de cloudforrests is het vanzelfsprekend mistig en (relatief) koud, in de bergen meestal ronduit koud.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:31 schreef fishbeer het volgende:
hoi, ik ben er toen (Mexico, Guatamala, Honduras, Belize & Cuba) geweest van begin december tot half januari en het weer was superlekker, sowieos heeft Guatemala de bijnaam Country of Eternal Spring...
Gr, Martijn
Ht klimaat is goed te doen, ook in november, denk aan 25 tot 30 graden, maar als je in de bergen komt (Guatemala is erg bergachtig), dan is het zowiezo een stuk kouderquote:Op woensdag 19 mei 2010 10:14 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hee allemaal,
momenteel ben ik op zoek naar een vakantie voor het einde van dit jaar ... Is het te doen om november tot vlak voor kerst (in totaal 6 weken ongeveer) naar Midden-Amerika te gaan? Is het dan niet te koud / te vee lregen / huricane seizoen (zag dat dit tot half november loopt ... maar is het begin november al aflopen of is er dan nog echt kans op grote huricanes?).
Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee voor de landen hoewel ik graag een aantal kleinere landen zou willen zien. Dus is het bijv mogelijk om in 6 weken van Belize naar Panama te gaan of kunnen we beter bijv alleen van Belize naar Nicaragua / Costa Rica gaan? We reizen graag en zitten slecht stil, dus veel zien in korte tijd is wel aan ons besteedWe rusten thuis wel weer uit
Alvast bedankt!
Ik ben afgelopen december in een kleine 3 weken van Nicaragua naar Panama gegaan. Wat tijd betreft wel te doen, maar je moet wel keuzes maken. Het weer was prima!quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:14 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hee allemaal,
momenteel ben ik op zoek naar een vakantie voor het einde van dit jaar ... Is het te doen om november tot vlak voor kerst (in totaal 6 weken ongeveer) naar Midden-Amerika te gaan? Is het dan niet te koud / te vee lregen / huricane seizoen (zag dat dit tot half november loopt ... maar is het begin november al aflopen of is er dan nog echt kans op grote huricanes?).
Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee voor de landen hoewel ik graag een aantal kleinere landen zou willen zien. Dus is het bijv mogelijk om in 6 weken van Belize naar Panama te gaan of kunnen we beter bijv alleen van Belize naar Nicaragua / Costa Rica gaan? We reizen graag en zitten slecht stil, dus veel zien in korte tijd is wel aan ons besteedWe rusten thuis wel weer uit
Alvast bedankt!
Warme spullen nemen we altijd mee, dus dat is geen probleemquote:Op woensdag 19 mei 2010 12:14 schreef Vogue het volgende:
[..]
Ht klimaat is goed te doen, ook in november, denk aan 25 tot 30 graden, maar als je in de bergen komt (Guatemala is erg bergachtig), dan is het zowiezo een stuk kouderDus absoluut een dikke fleectrui meenemen, je zal hem nodighebben.
Waar wil je overnachten? Hostel of Hotel? Wil je het ter plaatse boeken of hier? Spreken jullie Spaans?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:49 schreef winka het volgende:
Wij willen in januari een week of drie naar Midden-Amerika, over het land zijn we nog druk aan het discussiëren. Nu vertelde een collega dat je het beste een georganiseerde individuele reis kan boeken omdat je anders veel te veel tijd kwijt bent om overnachtingen e.d. te regelen.
Nu houden wij daar helemaal niet van, wij hebben ook nog nooit zo gereisd. Nu moet ik wel zeggen dat we voornamelijk in westerse landen op reis zijn geweest.
Wat is nu wijsheid? Zullen we echt teveel tijd kwijt zijn met het regelen van overnachtingen e.d.?
Met een Spaans woordenboekje voor Latijns-Amerika en een beetje aanleg red je het best. Op Schiphol te krijgen voor een tientje, mét uitspraak erbij en vrijwel alle standaard toeristendingen staan erin. Ik kende alleen de prille basis van voorstellen, in de tegenwoordige tijd vervoegen en een paar basisdingen als tellen, hoe laat is het etc. etc. Maar na een maand in Mexico verstond ik echt al veel en was ik in staat tot het voeren van gesprekjes. Ik kreeg echt superveel complimentjes over mijn uitspraakquote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:27 schreef winka het volgende:
Wij spreken allebei geen woord SpaansWe willen voornamelijk in hostels overnachten en dan ter plekke boeken en ook zien waar we uitkomen.
Wat mij betreft echt onzin. Zelfs als je de taal niet spreekt is het prima te doen. Gewoon goede reisgids meenemen en een beetje flexibel zijn met betrekking tot waar je precies wilt verblijven. Ik heb in al die jaren reizen met zelden vooruit boeken vrijwel nooit problemen gehad met accomodatie, laat staan dat ik veel tijd kwijt was. Zo nu en dan gebeurt het wel eens dat er een hotel vol zit of een bus. Maar dan neem je gewoon het volgende hotel of de volgende bus. Meestal niet zo'n enorm probleem. Voordeel is dat je jezelf niet zo hoeft vast te leggen vooraf.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:49 schreef winka het volgende:
Wij willen in januari een week of drie naar Midden-Amerika, over het land zijn we nog druk aan het discussiëren. Nu vertelde een collega dat je het beste een georganiseerde individuele reis kan boeken omdat je anders veel te veel tijd kwijt bent om overnachtingen e.d. te regelen.
Tof! Palenque in Chiapas Mexico ligt op je route. Zeker niet overslaan!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:34 schreef krapula het volgende:
!kick!
we gaan vrijdag met z'n tweetjes richting Guatemala City, hebben hostel in Antigua geregeld incl. pick-up (we landen om 23:55) en zien voor de rest wel wat we gaan doen! We hebben 5 weken de tijd om naar Cancun te reizen
ik heb er zin in:D:D:D:D
'In de buurt' van Antigua kan je ook naar het Atitlan meer dat erg mooi was en de Pacaya vulkaan waar je lava kan zien stromen... tenminste toen ik er was. Een week later ontplofte dat ding..quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:34 schreef krapula het volgende:
!kick!
we gaan vrijdag met z'n tweetjes richting Guatemala City, hebben hostel in Antigua geregeld incl. pick-up (we landen om 23:55) en zien voor de rest wel wat we gaan doen! We hebben 5 weken de tijd om naar Cancun te reizen
ik heb er zin in:D:D:D:D
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |