Yes at Weston Street, Seonequote:
Onder London Bridge inderdaad, daar is het al jaren volgens mij. Volgens mij een ok tent, niet echt bijzonder. Ken het voornamelijk van een steekpartij daar een tijd terug. Da's eigenlijk wel jammer van de Nederlandse gemeenschap in Londen. De Zweedse Chamber of Commerce bijvoorbeeld organiseert bijna wekelijkse events voor jongen Zweden in Londen. En dan niet in een club onder een brug in South-East, maar gewoon in Cuckoo ofzo (waarbij ze zelfs de eerste rondjes gratis weg geven)...quote:Op donderdag 2 april 2009 11:36 schreef veekeend het volgende:
[..]
Yes at Weston Street, Seone
http://www.holland.com/uk/clubbing/index.jsp?page=http://www.holland.com/uk/clubbing/clubholland/index.jsp
Er is toch iets van een NL borrel commissie die op een wat regelmatigere basis wat sociale activiteiten organiseert (weliswaar vaak in Hemms, maar toch)? Het wordt alleen niet zo gepromoot (ja via facebook volgens mij). Ik weet eigenlijk niet waar hem de crux in zit, maar het kan absoluut geen kwaad om hier meer aandacht aan te besteden, al is het vanuit de NL ambassade.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:45 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Onder London Bridge inderdaad, daar is het al jaren volgens mij. Volgens mij een ok tent, niet echt bijzonder. Ken het voornamelijk van een steekpartij daar een tijd terug. Da's eigenlijk wel jammer van de Nederlandse gemeenschap in Londen. De Zweedse Chamber of Commerce bijvoorbeeld organiseert bijna wekelijkse events voor jongen Zweden in Londen. En dan niet in een club onder een brug in South-East, maar gewoon in Cuckoo ofzo (waarbij ze zelfs de eerste rondjes gratis weg geven)...
Waarom doen wij dat nou nooit???
Ik denk dat dat wel meevalt hoor. Ik moet zelf zeggen dat ik niet specifiek op nederlandse dingen afkom in Londen alleen als er nederlandse vrienden op bezoek zijn. En soms is het ook gewoon leuk na een drukke dag terug naar huis te gaan en kom je in eens een nederlander tegen in de tube. Want zovaak kom ik niet nederlanders tegen in londen.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:11 schreef XL het volgende:
Waar komt die drang om overal Nederlanders te moeten ontmoeten vandaan?
Dat dus. Dat meeten gebeurt vaak bij toeval en hooguit een paar keer per jaar met van die typische feestjes, zoals holland house.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt hoor. Ik moet zelf zeggen dat ik niet specifiek op nederlandse dingen afkom in Londen alleen als er nederlandse vrienden op bezoek zijn. En soms is het ook gewoon leuk na een drukke dag terug naar huis te gaan en kom je in eens een nederlander tegen in de tube. Want zovaak kom ik niet nederlanders tegen in londen.
Ik heb die drang juist helemaal niet, begrijp me niet verkeerd. Maar dat komt ook omdat het altijd een beetje suffe borrels zijn of dit soort massale Oranje events. Een avondje clubben op goeie locatie lijkt me dan wel weer leuk. Bij die Zweedse borrels is het ook veel opener, daar komt misschien 40% Zweden en de rest zijn weer vrienden van uit andere landen, leuke sfeer (en mooie dames).quote:Op donderdag 2 april 2009 15:11 schreef XL het volgende:
Waar komt die drang om overal Nederlanders te moeten ontmoeten vandaan?
Ik denk ook niet dat die drang er is. Borrels, daar wordt vaak meer van verwacht dan wat er daadwerkelijk uiteindelijk plaatsvindt. Ik vind zelf ook de spontanere avonden waarop je dan diverse mensen tegen komt over het algemeen een stuk memorabeler. Maar who am I.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:20 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik heb die drang juist helemaal niet, begrijp me niet verkeerd. Maar dat komt ook omdat het altijd een beetje suffe borrels zijn of dit soort massale Oranje events. Een avondje clubben op goeie locatie lijkt me dan wel weer leuk. Bij die Zweedse borrels is het ook veel opener, daar komt misschien 40% Zweden en de rest zijn weer vrienden van uit andere landen, leuke sfeer (en mooie dames).
Maar goed, de Nederlandse Ambassade organiseert enkel af en toe wat formele diners met Nederlandse mensen in de City, maar da's voor iets oudere lui...
Ik ga het hele gebeuren denk ik net missen, mits ik een nieuw ticket ga kopenquote:Op vrijdag 3 april 2009 01:35 schreef veekeend het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat die drang er is. Borrels, daar wordt vaak meer van verwacht dan wat er daadwerkelijk uiteindelijk plaatsvindt. Ik vind zelf ook de spontanere avonden waarop je dan diverse mensen tegen komt over het algemeen een stuk memorabeler. Maar who am I.
De 17e savonds en 18e overdag staan dan toch wel genoteerd, hoe stereotype het ook is
Lijkt me iets te veel moeite dus, althans, dat zou ik vindenquote:Op vrijdag 3 april 2009 01:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ga het hele gebeuren denk ik net missen, mits ik een nieuw ticket ga kopen! M'n ticket om weer terug te gaan naar Londen is op dit moment de 19e van April. De letterlijke enige reden om eerder terug te gaan is dat oranje feest om daar wat engelse vrienden mee naar toe te nemen.
Maar die zijn met name geïnteresseerd in het 'drugs' karakter van ons landje. Niet in de pannenkoeken (My Old Dutch restaurants in londen) en het oranje sentiment.
Met nog 10 dagen te gaan heb je jezelf ook eigenlijk geen keuze gegeven. Die goedkope tickets moet je (meestal) wel van tevoren boeken en je moet een beetje flexibel zijn qua data...quote:Op maandag 6 april 2009 02:07 schreef chiren het volgende:
Ik ga van 16 april t/m 18 april met mijn vriendin naar Londen (voor mij is het de eerste keer). We gaan op bezoek bij iemand en vanuit daar gaan we allerlei dingen bekijken natuurlijk.
Ik zit nu een beetje te zoeken op internet naar die sites die claimen goedkope tickets te hebben, maar ik kom alleen maar op bedragen boven de 130 euro uit voor een retourtje![]()
Is ook voor het eerst dat ik online tickets zoek en wil bestellen, maar ik had verwacht dat ze wel wat goedkoper zouden zijn, helemaal met die aanbiedingen die je overal op billboards ziet staan, zoals vliegen naar Londen voor 10 euro (etc.).
Zoek ik misschien helemaal verkeerd? Ik moet dus voor 2 volwassenen een retourtje hebben van AMS naar Londen Gatwick van 16 t/m 18 april...
Welke die-hard goedkope tickethunter kan me op weg helpen?
Alvast bedankt!
is 88 euro pp goed..quote:Op maandag 6 april 2009 02:07 schreef chiren het volgende:
Ik ga van 16 april t/m 18 april met mijn vriendin naar Londen (voor mij is het de eerste keer). We gaan op bezoek bij iemand en vanuit daar gaan we allerlei dingen bekijken natuurlijk.
Ik zit nu een beetje te zoeken op internet naar die sites die claimen goedkope tickets te hebben, maar ik kom alleen maar op bedragen boven de 130 euro uit voor een retourtje![]()
Is ook voor het eerst dat ik online tickets zoek en wil bestellen, maar ik had verwacht dat ze wel wat goedkoper zouden zijn, helemaal met die aanbiedingen die je overal op billboards ziet staan, zoals vliegen naar Londen voor 10 euro (etc.).
Zoek ik misschien helemaal verkeerd? Ik moet dus voor 2 volwassenen een retourtje hebben van AMS naar Londen Gatwick van 16 t/m 18 april...
Welke die-hard goedkope tickethunter kan me op weg helpen?
Alvast bedankt!
Ik zou lekker ietsje meer betalen en naar City of Heathrow vliegen, maar dat ben ik dan. En inderdaad, goedkope tickets vergen wat meer planning vooraf.quote:Op maandag 6 april 2009 10:51 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
is 88 euro pp goed..
Vertrek : 07:20 - 07:20 RTM-LTN transavia.com 52,08 ¤
Retour : 07:55 - 10:00 LTN-RTM transavia.com 36,50 ¤
en voor 20 euro meer heb je wat gunstiger vliegtijden..
Vertrek : 07:20 - 07:20 RTM-LTN transavia.com 52,08 ¤
Retour : 14:40 - 16:45 LTN-RTM transavia.com 54,50 ¤
voor de cheapass aanbiedingen moet je vaak maanden van te voren de tickets aanschaffen.
Dan ben je nog 28 GBP kwijt voor treinretour.... Zoveel bespaar je dan niet meer.quote:Op maandag 6 april 2009 10:07 schreef Mik31 het volgende:
Ryanair heeft nog een retour voor 97e.
Is wel Eindhoven- Londen Stansted
Dit weekend ook richting Notting Hill geweest, beetje hip en trendy borrelen bij The Walmer Castle (Ledbury Road). Daylesford Organic is inderdaad best goed, ik ga af en toe naar hun vestiging in de Harvey Nichols op Knightsbridge als ik daar toevallig winkel.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:38 schreef Quoi het volgende:
Afgelopen weekend genoten van Londen!
De wijken Kensington en Notting Hill doorgestruind. Chique gelunchd bij [i]Daylesford organic[/i ]op Westbounre Grove (zijstraat Portobello Road) en lekker op zondagmiddag in de zon in Hyde Park!
en nog duizend-en-een dingen
www.gigsandtours.comquote:Op woensdag 8 april 2009 15:19 schreef veekeend het volgende:
Weet iemand nog een goede ticketsite voor concerten e.d. in UK. Ik ben alleen bekend met Ticket Masters, maar weet niet of er goede/betere alternatieven zijn. Wil kijken wat er volgend weekend nog te doen is besides the Dutch party
quote:Op maandag 13 april 2009 15:45 schreef Niek. het volgende:
http://shows.external.bbc.co.uk/
Er zijn kaarten voor opnames van Later... with Jools Holland.
Ligt erg centraal, met de DLR ben je heel snel midden in Londen. Heb zelf meerdere malen op Stansted en City gevlogen en City heeft zeker mijn voorkeur.quote:Op maandag 13 april 2009 20:13 schreef Richie_Rich het volgende:
Viel me trouwens op dat vliegen met VLM naar London City prima te betalen is momenteel. Nu heb ik het idee dat dat vliegveld enorm centraal ligt, maar heb er zelf nooit op gevlogen.
Meerwaarde tov Stansted, Luton e.d. zie ik wel. Maar is het ook beter dan Heathrow. En dan voornamelijk qua bereikbaarheid. Faciliteiten boeien me niet echt.
Wat hij zegt. Zeer centraal, geen wachtrijen en je zit met de DLR idd in 15 minuten op London Bridge. Echt top vliegveld.quote:Op maandag 13 april 2009 20:19 schreef Niek. het volgende:
[..]
Ligt erg centraal, met de DLR ben je heel snel midden in Londen. Heb zelf meerdere malen op Stansted en City gevlogen en City heeft zeker mijn voorkeur.
Dat kan je 70% van het jaar (nuja soms 8 euro, soms 5 soms 3 etc.) als je maar tijdig boekt en het aanbiedingenschema kent (+niet op vrij/zat hoeft te vliegen of in schoolvakanties)quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:57 schreef veekeend het volgende:
Je kan overigens nu voor 5 e (incl tax) een retour EIN - STN LondonAanbieding bij ryanair. Dus je zit echt voor een prikkie in London!
Mja, ik wil best vliegen maar als ik weer in Nederland ben vertoef ik vaak in Drenthe of Groningen. En dan ligt Eindhoven niet naast de deur (heb geen OV). Komt nog een keer dat ik relatief veel bagage heb, dus de trein komt altijd nog niet zo heel slecht voor me uit.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:57 schreef veekeend het volgende:
Je kan overigens nu voor 5 e (incl tax) een retour EIN - STN LondonAanbieding bij ryanair. Dus je zit echt voor een prikkie in London!
Ik kom pas de 19e april terug !quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:14 schreef veekeend het volgende:
En is er nog een kans dat ik FOK!kers tegen het lijf loop 17e/18e op de feestjes?
Denk het niet in mijn geval.quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:14 schreef veekeend het volgende:
En is er nog een kans dat ik FOK!kers tegen het lijf loop 17e/18e op de feestjes?
Hoe veel ben jij ongeveer kwijt voor je reis met de trein vanaf Nederland naar Londen ?quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, ik wil best vliegen maar als ik weer in Nederland ben vertoef ik vaak in Drenthe of Groningen. En dan ligt Eindhoven niet naast de deur (heb geen OV). Komt nog een keer dat ik relatief veel bagage heb, dus de trein komt altijd nog niet zo heel slecht voor me uit.
Tussen de 30 - 65 pond per enkeltje, en dus tussen de 60 en 120 pond voor retourtje. Afhankelijk op welk tijdstip ik mijn tickets ophaal op het station. ( al is mijn terugreis van londen naar nederland bijna altijd 30 pond )quote:Op woensdag 15 april 2009 09:48 schreef Susi het volgende:
[..]
Hoe veel ben jij ongeveer kwijt voor je reis met de trein vanaf Nederland naar Londen ?
Ik ga gewoon naar huis voor het weekend.quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:14 schreef veekeend het volgende:
Dat valt hartstikke mee, ondanks dat je wel wat langer onderweg ben natuurlijkquote:Op woensdag 15 april 2009 10:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Tussen de 30 - 65 pond per enkeltje, en dus tussen de 60 en 120 pond voor retourtje. Afhankelijk op welk tijdstip ik mijn tickets ophaal op het station. ( al is mijn terugreis van londen naar nederland bijna altijd 30 pond )
Ik word afgezet bij het station waar ik woon hier in Nederland ( drenthe ) ga vanuit daar door naar schiphol, stap daar op de internationale trein naar brussel en van brussel naar king cross st. pancras in londen om daarna nog een 15 minuten in de tube te zitten om weer thuis in londen te zijn.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:14 schreef Susi het volgende:
[..]
Dat valt hartstikke mee, ondanks dat je wel wat langer onderweg ben natuurlijk
Hoe reis je dan ?
Ik ben er misschien Vrijdag avond(bij London Bride) en zeker weten op Zaterdag(Trafalgar Square).quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:14 schreef veekeend het volgende:
Even een stukje van de TfL website gekopieerd.quote:Op donderdag 16 april 2009 00:54 schreef Ronald36 het volgende:
Een vraag aan de kenners van Londen
Wij, 2 volwassenen, gaan met twee meiden van 10 en 12 een week naar londen.
Maar hoe moet dat nou met die oysterkaart.
Voor de volwassenen is her simpel: een oysterkaart van 7*5=35 pond en we zien wel hoe we uitkomen.
Maar die van 12, moet die ook het vollebedrag betalen? Op vivtitbritain zie ik geen kinderkaarten.
En die van 10 zou gratis zijn, maar moet dan een aparte ingang binnen voor de metro. Hoe moet ik me dat voorstellen? Hebben ze een eigen poortje of loop je echt gescheiden het metrostation in, ben ik niet zo happig op namelijk.
Graag jullie kundige advies, alvast bedankt
Je gaat dus gewoon naar een ticket office, breng identiteitsbewijs en een pasfoto, en koopt zo'n speciale Oyster photocard voor hun. Zij gebruiken met zo'n kaart de gewone poortjes, alleen is er een speciaal biepje zodat staff er zeker van is dat het ook echt om een kind gaat. Anders zullen de medewerkers de kinderen gewoon doorlaten door het iets bredere poortje dat je bij elke set poortjes vind.quote:Under-18s
Free and discount travel is available for under-18s.
An Oyster photocard may be required and these
are available free. Most child fares are set at half
the adult fare.
• Under-11s can travel free on buses and trams at
all times - no Oyster photocard is needed.
• Under-11s can travel free on Tube, DLR and
London Overground services when accompanied
by an adult (maximum of 4 children per adult).
If not accompanied by an adult, a 5-10 Oyster
photocard is needed to travel free. Otherwise a
child-rate cash single or One Day ticket is needed.
• 11-15 year olds can travel free on buses and
trams at all times – an 11-15 Oyster photocard is
needed. Child-rate Day Travelcards are also
accepted. Otherwise adult fares are payable.
• 11-15 year olds pay child fares on Tube, DLR and
London Overground services – an 11-15 Oyster
photocard is needed for pay as you go and
Travelcard season tickets. However, photocards
are not needed for child-rate cash single, Day and
3 Day tickets.
• Up to four 11-15 year olds can get an Off-Peak
Day Travelcard for £1 when travelling with an
adult with a valid Travelcard.
Aha das goede info. Dus voor die 12 jarige is het opgelost met zo'n fotoid oystercard waarmee ze korting krijgt. Zijn deze er ook in verschillende bedragen?quote:Op donderdag 16 april 2009 10:11 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Even een stukje van de TfL website gekopieerd.
[..]
Je gaat dus gewoon naar een ticket office, breng identiteitsbewijs en een pasfoto, en koopt zo'n speciale Oyster photocard voor hun. Zij gebruiken met zo'n kaart de gewone poortjes, alleen is er een speciaal biepje zodat staff er zeker van is dat het ook echt om een kind gaat. Anders zullen de medewerkers de kinderen gewoon doorlaten door het iets bredere poortje dat je bij elke set poortjes vind.
Medewerkers staan er eigenlijk altijd, en anders zie ik mensen met kinderen gewoon samen door een poortje gaan. Je zult verbaasd zijn over de vriendelijkheid van het personeel in de Underground, ik heb daar echt niks anders dan lof voor. Mijn oude moedertje komt af en toe langs en weigert dan gebruik te maken van taxi's, maar ze wordt altijd met alles netjes geholpen en komt zo heel Londen door.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:18 schreef Ronald36 het volgende:
[..]
Aha das goede info. Dus voor die 12 jarige is het opgelost met zo'n fotoid oystercard waarmee ze korting krijgt. Zijn deze er ook in verschillende bedragen?
Maar voor de 10 jarige is er geen foto-id nodig als ik het goed lees.
Zit er altijd een medewerker bij de poortjes die deze voor haar open kunnen doen??
Maar op de photocard staat toch ook geld? Daarme kunnen de 11-15 jarige toch onder gereduccerd tarief meereizen?quote:Op donderdag 16 april 2009 10:24 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Medewerkers staan er eigenlijk altijd, en anders zie ik mensen met kinderen gewoon samen door een poortje gaan. Je zult verbaasd zijn over de vriendelijkheid van het personeel in de Underground, ik heb daar echt niks anders dan lof voor. Mijn oude moedertje komt af en toe langs en weigert dan gebruik te maken van taxi's, maar ze wordt altijd met alles netjes geholpen en komt zo heel Londen door.
Om het trouwens makkelijk te maken kun je ook voor die 10-jarige gewoon een Oyster photo card halen, dan kan ze zelf (met jullie) door de poortjes.
Zo horende moet ik duseen photocard 5-10 jaar kopen voor de jongste, een ZIP photocard voor de oudste en 2 normale oystercards voor onszelf. De jongste gaat dan gratis, de zipper met gereduceerd tarief en wij gewoon.quote:
Geen idee hoe je die photocards krijgt, wellicht dat daar inderdaad een tijdje voor nodig is. In dat geval kan de kleinste natuurlijk altijd met jullie me zonder kaart door het speciale poortje en moet je voor de oudste iets anders verzinnen. Wellicht dat ze ook een week kaart hebben met korting?quote:Op donderdag 16 april 2009 10:45 schreef Ronald36 het volgende:
Zo horende moet ik duseen photocard 5-10 jaar kopen voor de jongste, een ZIP photocard voor de oudste en 2 normale oystercards voor onszelf. De jongste gaat dan gratis, de zipper met gereduceerd tarief en wij gewoon.
Zijn die photocards zomaar te verkrijgen op st pancras? Want op de site zie ik een aanvraagprocedure met enige weken duur.
Alvast bedankt voor alle info en hulp. Lijkt me echt naar als we in londen aankomen en staan daar dan een beetje hulpeloos....
Als jullie straks door de gate lopen bij Kings Cross St.Pancras kom je op een gegeven moment bij een tiental loketten naast elkaar waar je geholpen kunt worden en er zijn nog speciale oyster-informatie stands daar overal in de buurt. Ik vraag me af of je die photocards direct kunt krijgen, de normale oyster kreeg ik door een papiertje daar in te vullen met je gegevens en dan krijg je hem direct 'opgeladen' terug.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:44 schreef Ronald36 het volgende:
[..]
Zijn die photocards zomaar te verkrijgen op st pancras? Want op de site zie ik een aanvraagprocedure met enige weken duur.
Goed, ik ben sinds vandaag te herkennen aan een mitella ook, heb namelijk mijn pols gebrokenquote:Op woensdag 15 april 2009 20:18 schreef Niek. het volgende:
[..]
Ik ben er misschien Vrijdag avond(bij London Bride) en zeker weten op Zaterdag(Trafalgar Square).
Ik zal niet komen, ik ben zondag pas weer terug in Londen, heb verjaardags visite langs komen wat ik niet kan afzeggen. Zal wel proberen op de meet te komen van de AEX though.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:04 schreef veekeend het volgende:
[..]
Goed, ik ben sinds vandaag te herkennen aan een mitella ook, heb namelijk mijn pols gebrokenBen er vrijdag niet bij, maar zaterdag zeker!
Hoe was 't?quote:Op zaterdag 18 april 2009 10:04 schreef Niek. het volgende:
Tot over een paar uur op Trafalgar Square
Naja, 20 graden vind ik nog niet overdreven warm. Ik vertrek eind mei weer uit Londen, hoop dat het dan toch een stuk warmer isquote:
HEY! Het regent niet, de zon schijnt volop, het is niet benauwend warm. Niet zo klagenquote:Op zaterdag 18 april 2009 23:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Naja, 20 graden vind ik nog niet overdreven warm. Ik vertrek eind mei weer uit Londen, hoop dat het dan toch een stuk warmer is
Was wel ok.quote:
Hoe bevalt The Elephant je?quote:Op zondag 19 april 2009 00:56 schreef Niek. het volgende:
Owhja, morgen naar Regents Park toe, lekker relaxen en weer even naar Elephant&Castle want kans is heel groot dat ik daar vanaf Maandag woon, nog luxe ook want heb een compleet woonhuis voor mezelf al moet er nog wel even worden schoongemaakt en wat muren worden geverfd.
Was erg gezellig, hoop oude bekenden gezien en nieuwe mensen leren kennen. Ook erg lekker weerquote:Op zaterdag 18 april 2009 10:04 schreef Niek. het volgende:
Tot over een paar uur op Trafalgar Square
Ik ga dinsdag pas. Was vergeten een ticket te boeken, wilde dat afgelopen donderdag doen. Alle maatschappijen geprobeerd, Schiphol en Dusseldorf geprobeerd. Goedkoopste ticket dat ik kon vinden was Dusseldorf voor 450 euro retour. Schiphol vanaf 570 euro. Mijn interesseert het natuurlijk niet, maar ik wilde het mijn klant niet aandoen. Werk maandag vanuit huis en vlieg dinsdag gewoon met KLM voor 230. (uiteraard vertrek vroeg in de ochtend, in de namiddag was er weer voldoende keuze voor normale prijzen).quote:
Moke, Room Eleven en C-Mon & Kypski zijn toch echt wel heel behoorlijke namen voor Nederlandse bands hoor. Room Eleven draaien ze zelfs in mijn hotel regelmatig! Moke is qua uitstraling en live performance ongeveer het beste wat het Nederlandse clubcircuit te bieden heeft.quote:Op zondag 19 april 2009 00:54 schreef Niek. het volgende:
[..]
Was wel ok.
Het weer was echt super, kon niet beter. Room eleven heb ik gemist, ik kwam halverwege C-Mon & Kypski en dat was erg goed, leuke muziek ook. Tijdje later Moke en dat viel enorm tegen, flutloos optreden waar niemand warm van werd, daarna ook weer vertrokken.
Ook het beeld dat ik heb bij de meeste Nederlanders die ik in London zie.quote:Viel me erg op dat de Nederlanders die er waren veel waren van het type ballerige student of net een fase verder. Niet echt mijn type. Wel ok dus, weer was goed, was gezellig met paar vrienden maar de muziek viel grotendeels tegen. Volgend jaar mogen ze een artiest regelen met wat meer bekendheid want dat viel nu wel tegen, ik kende alle acts van naam maar van elk kende ik maar 1 liedje een beetje vaag.
Klopt, qua bekendheid zit het op zich wel goed, vond het optreden van Moke alleen erg tegenvallen, terwijl ik hun cd goed vind en de paar keer dan ze bij De Wereld Draait Door waren vond ik ze ook erg goed, daarom viel het zo tegen, had er veel meer van verwacht.quote:Op zondag 19 april 2009 22:38 schreef XL het volgende:
[..]
Moke, Room Eleven en C-Mon & Kypski zijn toch echt wel heel behoorlijke namen voor Nederlandse bands hoor. Room Eleven draaien ze zelfs in mijn hotel regelmatig! Moke is qua uitstraling en live performance ongeveer het beste wat het Nederlandse clubcircuit te bieden heeft.
[..]
Ook het beeld dat ik heb bij de meeste Nederlanders die ik in London zie.
Mja, ik heb dus niks gemist lees ik al wel uit je comment. Sowieso pas ik niet bij het beeld ' ballerige ' student en een fase verder kan ik me eigenlijk niet eens voorstellenquote:Op zondag 19 april 2009 23:10 schreef Niek. het volgende:
[..]
Klopt, qua bekendheid zit het op zich wel goed, vond het optreden van Moke alleen erg tegenvallen, terwijl ik hun cd goed vind en de paar keer dan ze bij De Wereld Draait Door waren vond ik ze ook erg goed, daarom viel het zo tegen, had er veel meer van verwacht.
Ik heb vorig jaar gewoon papieren kaartjes gebruikt, dat werkt ook nog steeds als een trein metro.quote:Op donderdag 16 april 2009 00:54 schreef Ronald36 het volgende:
Een vraag aan de kenners van Londen
Wij, 2 volwassenen, gaan met twee meiden van 10 en 12 een week naar londen.
Maar hoe moet dat nou met die oysterkaart.
Voor de volwassenen is her simpel: een oysterkaart van 7*5=35 pond en we zien wel hoe we uitkomen.
Maar die van 12, moet die ook het vollebedrag betalen? Op vivtitbritain zie ik geen kinderkaarten.
En die van 10 zou gratis zijn, maar moet dan een aparte ingang binnen voor de metro. Hoe moet ik me dat voorstellen? Hebben ze een eigen poortje of loop je echt gescheiden het metrostation in, ben ik niet zo happig op namelijk.
Graag jullie kundige advies, alvast bedankt
Ik ken er geen een....quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:17 schreef jmac het volgende:
Loop ik gisteren door de stad bump ik into een charity night bij het theater van Calender Girls. Heb maar even meegedaan met de paparazzi gekte met paar onscherpe foto's:P
irritant alleen dat ik 95% van de mensen niet kende
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
www.cheaptickets.nlquote:Op zaterdag 25 april 2009 16:06 schreef aceHigh het volgende:
Aanstaande woensdag moet/kan ik onverwachts naar Londen. Ik ben er nog nooit geweest en het lijkt me erg gaaf. Ik hoef er in principe maar 1 dag te zijn voor een afspraak (soort van sollicitatie gesprek), maar ik wil graag nog een paar dagen extra boeken zodat ik ook nog een beetje de toerist kan gaan uithangen.
Nu moet ik nog wel ff snel een hotel en vliegticket boeken. Ik ben opzoek naar 3 overnachtingen in een centraal gelegen hotel en wil graag vliegen vanaf schiphol. Het mag in totaal ongeveer ¤500,- kosten, liefst minder. Iemand misschien wat tips of sites waar het beste te boeken? Of misschien kan iemand hotel aanbevelen, er zijn er zoveel en als reisnoob weet ik ook niet echt waar op te letten.
Ook zou ik graag zo'n Oystercard willen hebben. Kan ik die bij aankomst in londen op het vliegveld kopen?
Sole & Rock (volgens mij heet het zo) in Endell Street is een goeie Fish 'n Chips tent. Sushi zie je overal, ik heb niet echt een favoriet, of het moet Nobu zijn.quote:Op maandag 27 april 2009 23:05 schreef aceHigh het volgende:
Heeft iemand toevallig wat nog wat tips voor een lekkere en betaalbare maaltijd? Ik hou van lekker eten, maar ben niet iemand die in m'n eentje in een fine dining restaurant gaat zitten.
Weet iemand een goede sushi tent? Zo eentje waar japanners zelf ook eten?
Waar hebben ze de lekkerste fish & chips?
Als je echt goede kebab wil, Harringay Green Lanes, N4. Het is echt een Turkse/Cypriotische buurt met geweldige Turkse restaurants. Veel beter dan wat je van een half twee 's nachts kebab take-away krijgt.quote:Op donderdag 30 april 2009 17:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Heeft iemand hier nog een tip voor goede kebab zaak? De afhaal kebab hier in Notting H. Is niet al te best.
Ik noteer het ff. De kebab is inderdaad bedoeld voor de half 2 s'nachts na een aantal biertjes wat maagvulling te krijgen. De dichtbijzijnde kebab hier in de buurt is alleen, ja naja .. niet oké wat betreft lekker eten zullen we maar zeggenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:29 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Als je echt goede kebab wil, Harringay Green Lanes, N4. Het is echt een Turkse/Cypriotische buurt met geweldige Turkse restaurants. Veel beter dan wat je van een half twee 's nachts kebab take-away krijgt.
Je kunt ook altijd richting Marble Arch gaan, zaken als Marouch doen ook goeie kebab.quote:Op donderdag 30 april 2009 17:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Heeft iemand hier nog een tip voor goede kebab zaak? De afhaal kebab hier in Notting H. Is niet al te best.
Ik zal beiden even onthouden voor als ik weer in Londen zit. Ik ga namelijk om 6.59 vandaag al weer met de trein terug richting NL voor een aantal dagen ivm. wat geregel omtrent m'n exchange en het eventuele zomerbaantje bij BNP.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 08:23 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je kunt ook altijd richting Marble Arch gaan, zaken als Marouch doen ook goeie kebab.
Hoe was de treinreis? Goed bevallen?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:03 schreef Daph_ het volgende:
Wat hadden we mooi weer afgelopen weekEen dagje wat minder met wat regen, maar de rest stralend mooi weer..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |