Op grond waarvan denk je nu weer bezwaar kan maken, terwijl het eerste bezwaar al is afgewezen? Nadat een bezwaar is afgehandelt kan je alleen nog maar in beroep.quote:Op maandag 23 maart 2009 17:02 schreef Faat het volgende:
Hoi, ik zit hier wat oude topics door te spitten en probeer uit te zoeken hoe je nu het beste
bezwaar kunt indienen tegen een onterechte verkeersboete zonder dat je daar verder bewijs
van hebt. Voor zover ik begrepen heb lijkt het op voorhand al zinloos eigenlijk, maar ik zal even
de situatie uitleggen, misschien heeft er iemand wat tips.
Het gaat om een verkeersovertreding die mijn schoonouders gemaakt zouden hebben op
woensdag 5 november 2008 in Rotterdam.
Nu is het zo dat mijn schoonouders reeds dik in de 70 zijn en tot voor kort een auto hadden die
altijd bij hen voor de deur stond geparkeerd en waarmee zij elke maandag een ritje in de regio
Haarlem maakten (nooit kwamen ze dus überhaupt in de buurt maar zelfs van Rotterdam)
Nadat de bekeuring bij hen op de mat viel heeft mijn schoonvader een brief gestuurd naar de
OvJ dat hij nooit in Rotterdam geweest is en dat er een fout moet zijn gemaakt.
Het bezwaar is afgewezen, omdat de overtreding door een agent is gezien en de OvJ aan de
waarneming van de verbalisant doorslaggevende betekenis toekent.
Oké, de boete van 60 euro is inmiddels betaald, maar nu is er nog een mogelijkheid om bezwaar
in te dienen en met die brief zit ik een beetje in mijn maag. Wat is de beste toon?
Schrijf ik hem alsof ik mijn schoonvader zelf ben en leg ik op een vriendelijke toon nogmaals uit
dat "ik" echt niet in Rotterdam ben geweest.
Of schrijf ik hem als Faat, de schoondochter van....en kan ik beter een wat feller toontje aanslaan
en ze duidelijk maken dat mijn schoonouders absoluut niet Rotterdam geweest zijn en dat het
gewoonweg schandalig is dat een agent zo'n gigantische blunder maakt en dat daar dan 2 oude
mensen de dupe van zijn?
Bij de beslissing van de OvJ zat een copie van de handgeschreven bon. Handschrift in lettertype
hanenpoten. Kenteken klopt alsook het type voertuig en de kleur. Maar dat kun je volgens mij ook
later bij het kenteken opzoeken dus ik vind dat van hun kant uit wel een beetje zwak bewijs.
Ook wij hebben geprobeerd te zoeken naar bewijs dat zij op 5 november in Haarlem waren. Mijn
schoonmoeder houdt er een strak huishoudboekje op na en overhandigde me een bon van de
supermarkt die dag waar zij samen boodschappen gedaan hebben. De overtreding is begaan
om half 2 en de bon is van 5 voor half 3. Het is inderdaad niet mogelijk om binnen 55 minuten uit
Rotterdam centrum te racen en dan boodschappen te doen in Haarlem. Maar ja, is dit bewijs?
Iemand die een idee heeft hoe dit het beste is aan te pakken??
Goed dat je de OP hebt gequote zeg, ik was m alweer vergeten.quote:Op maandag 23 maart 2009 17:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Op grond waarvan denk je nu weer bezwaar kan maken, terwijl het eerste bezwaar al is afgewezen? Nadat een bezwaar is afgehandelt kan je alleen nog maar in beroep.
Ik ben niet iemand met een strak huishoudboekje die bonnen van de supermarkt bewaardquote:Op maandag 23 maart 2009 17:07 schreef appelsjap het volgende:
ik denk niet dat je er veel mee bereikt. Die bon zou ook van jou geweest kunnen zijn. Heb je bewijs dat ze MET de auto daar booschappen hebben gedaan?
Oké niet helemaal goed omschreven, ik bedoel dus dat ik beroep wil gaan indienen, maar noemdequote:Op maandag 23 maart 2009 17:08 schreef DonJames het volgende:
Op grond waarvan denk je nu weer bezwaar kan maken, terwijl het eerste bezwaar al is afgewezen? Nadat een bezwaar is afgehandelt kan je alleen nog maar in beroep.
Tip: zorg ervoor dat dit soort fouten absoluut niet voorkomen in je beroepschrift. Bezwaar- en beroepsprocedures moeten nou eenmaal aan bepaalde eisen voldoen.quote:Op maandag 23 maart 2009 17:14 schreef Faat het volgende:
[..]
Oké niet helemaal goed omschreven, ik bedoel dus dat ik beroep wil gaan indienen, maar noemde
het bezwaar. Het zijn geen termen waar ik dagelijks mee te maken heb dus sorry voor de verwarring.
gewoon dus nietquote:Op maandag 23 maart 2009 17:02 schreef Faat het volgende:
Hoi, ik zit hier wat oude topics door te spitten en probeer uit te zoeken hoe je nu het beste
beroep kunt indienen tegen een onterechte verkeersboete zonder dat je daar verder bewijs
van hebt.
Dat is, volgens mij, niet waar. Als je een bekeuring krijgt opgelegd, moet je deze gewoon binnen de gestelde termijn betalen. Je kunt bezwaar aantekenen en als dat succes heeft, krijg je het bedrag terug. Het is niet zo dat je automatisch akkoord gaat met een bekeuring door deze te betalen.quote:Op maandag 23 maart 2009 17:57 schreef B.E.D het volgende:
Tevens is de bekeuring al betaald, dat geldt als accoord voor de gedane overtreding.
Voor bezwaar is het dus te laat.
1 op 3, je kan het altijd proberen dacht ik zoquote:VERKEERSBOETE ONTVANGEN ?
De snelheidscontroles van de politie worden niet altijd juist uitgevoerd. Er wordt dan een verkeerde snelheid vastgesteld en u krijgt een te hoge boete. Om deze en 1001 andere redenen haalt Meerts gemiddeld 1 op de 3 bekeuringen bij de officier van justitie, de kantonrechter en desnoods het gerechtshof onderuit. Ook andere verkeersboetes worden met succes bestreden.
Foto van de handgekrabbelde boete please!quote:Op maandag 23 maart 2009 18:25 schreef Faat het volgende:
Oh en wat betreft het opvragen van foto's, die zijn er dus niet. Het is een handgekrabbelde boete!!
Wie zegt dat het hier om een snelheidsovertreding gaat?quote:Op maandag 23 maart 2009 18:22 schreef vosss het volgende:
Bewijs radarcontroles deugt veelal niet
'Flitsfoto geen bewijs voor begane snelheidsovertreding'
Daar kun je wat meer lezen over deze Clemens.
Wat snap je niet aan die zin?quote:Om deze en 1001 andere redenen haalt Meerts gemiddeld 1 op de 3 bekeuringen bij de officier van justitie, de kantonrechter en desnoods het gerechtshof onderuit. Ook andere verkeersboetes worden met succes bestreden.
Wat heb je nu al geschreven dan? Zit je trouwens nog binnen de termijn van 6 weken (na bekendmaking van de afwijzing van het bezwaar)?quote:Op maandag 23 maart 2009 18:23 schreef Faat het volgende:
Even voor de duidelijkheid de volgorde nog
- onterechte boete gekregen
- BEZWAAR ingediend
- brief gekregen waarin stond dat er niet betaald hoefde te worden, zolang bezwaar in behandeling is
- brief gekregen dat bezwaar is afgewezen en dat de boete betaald moet worden
- boete is betaald
- er is nu nog mogelijkheid om BEROEP in te dienen
En dat probeer ik dus te doen, maar het wil niet echt vlotten met mijn brief
Nog geld gepint? getankt? smsjes verstuurd? e-mail verstuurd? getuigen?quote:Op maandag 23 maart 2009 17:02 schreef Faat het volgende:
beroep kunt indienen tegen een onterechte verkeersboete zonder dat je daar verder bewijs
van hebt. Voor zover ik begrepen heb lijkt het op voorhand al zinloos eigenlijk, maar ik zal even
de situatie uitleggen, misschien heeft er iemand wat tips.
Het gaat om een verkeersovertreding die mijn schoonouders gemaakt zouden hebben op
woensdag 5 november 2008 in Rotterdam.
Nu is het zo dat mijn schoonouders reeds dik in de 70 zijn en tot voor kort een auto hadden die
altijd bij hen voor de deur stond geparkeerd en waarmee zij elke maandag een ritje in de regio
Haarlem maakten (nooit kwamen ze dus überhaupt in de buurt maar zelfs van Rotterdam)
Nadat de bekeuring bij hen op de mat viel heeft mijn schoonvader een brief gestuurd naar de
OvJ dat hij nooit in Rotterdam geweest is en dat er een fout moet zijn gemaakt.
Het bezwaar is afgewezen, omdat de overtreding door een agent is gezien en de OvJ aan de
waarneming van de verbalisant doorslaggevende betekenis toekent.
Oké, de boete van 60 euro is inmiddels betaald, maar nu is er nog een mogelijkheid om een
beroep in te dienen en met die brief zit ik een beetje in mijn maag. Wat is de beste toon?
Schrijf ik hem alsof ik mijn schoonvader zelf ben en leg ik op een vriendelijke toon nogmaals uit
dat "ik" echt niet in Rotterdam ben geweest.
Of schrijf ik hem als Faat, de schoondochter van....en kan ik beter een wat feller toontje aanslaan
en ze duidelijk maken dat mijn schoonouders absoluut niet Rotterdam geweest zijn en dat het
gewoonweg schandalig is dat een agent zo'n gigantische blunder maakt en dat daar dan 2 oude
mensen de dupe van zijn?
Bij de beslissing van de OvJ zat een copie van de handgeschreven bon. Handschrift in lettertype
hanenpoten. Kenteken klopt alsook het type voertuig en de kleur. Maar dat kun je volgens mij ook
later bij het kenteken opzoeken dus ik vind dat van hun kant uit wel een beetje zwak bewijs.
Ook wij hebben geprobeerd te zoeken naar bewijs dat zij op 5 november in Haarlem waren. Mijn
schoonmoeder houdt er een strak huishoudboekje op na en overhandigde me een bon van de
supermarkt die dag waar zij samen boodschappen gedaan hebben. De overtreding is begaan
om half 2 en de bon is van 5 voor half 3. Het is inderdaad niet mogelijk om binnen 55 minuten uit
Rotterdam centrum te racen en dan boodschappen te doen in Haarlem. Maar ja, is dit bewijs?
Iemand die een idee heeft hoe dit het beste is aan te pakken??
Oke, ik had alleen het artikel gelezen, en dat ging alleen over flitsboetes. My bad.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan die zin?
Hij schijnt er donders goed in te zijn. Ik zou hem gewoon even bellen en daar zijn verhaal voorleggen morgen als ik de TS was.
En wie weet lukt het wel en kan TS dat dan mooi in dit topic vertellen.
Misschien lukt het ook niet, maar niet geschoten is altijd mis; nietwaar?
Volgens de routeplanner is het wel mogelijk, als je vanuit R'dam Noord naar Haarlem Zuid rijdt, buiten de spits.quote:Op maandag 23 maart 2009 17:02 schreef Faat het volgende:
----knipperdeknip----
Het is inderdaad niet mogelijk om binnen 55 minuten uit
Rotterdam centrum te racen en dan boodschappen te doen in Haarlem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |