abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2009 @ 17:02:35 #1
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_67329548
Hoi, ik zit hier wat oude topics door te spitten en probeer uit te zoeken hoe je nu het beste
beroep kunt indienen tegen een onterechte verkeersboete zonder dat je daar verder bewijs
van hebt. Voor zover ik begrepen heb lijkt het op voorhand al zinloos eigenlijk, maar ik zal even
de situatie uitleggen, misschien heeft er iemand wat tips.

Het gaat om een verkeersovertreding die mijn schoonouders gemaakt zouden hebben op
woensdag 5 november 2008 in Rotterdam.

Nu is het zo dat mijn schoonouders reeds dik in de 70 zijn en tot voor kort een auto hadden die
altijd bij hen voor de deur stond geparkeerd en waarmee zij elke maandag een ritje in de regio
Haarlem maakten (nooit kwamen ze dus überhaupt in de buurt maar zelfs van Rotterdam)

Nadat de bekeuring bij hen op de mat viel heeft mijn schoonvader een brief gestuurd naar de
OvJ dat hij nooit in Rotterdam geweest is en dat er een fout moet zijn gemaakt.
Het bezwaar is afgewezen, omdat de overtreding door een agent is gezien en de OvJ aan de
waarneming van de verbalisant doorslaggevende betekenis toekent.

Oké, de boete van 60 euro is inmiddels betaald, maar nu is er nog een mogelijkheid om een
beroep in te dienen en met die brief zit ik een beetje in mijn maag. Wat is de beste toon?
Schrijf ik hem alsof ik mijn schoonvader zelf ben en leg ik op een vriendelijke toon nogmaals uit
dat "ik" echt niet in Rotterdam ben geweest.
Of schrijf ik hem als Faat, de schoondochter van....en kan ik beter een wat feller toontje aanslaan
en ze duidelijk maken dat mijn schoonouders absoluut niet Rotterdam geweest zijn en dat het
gewoonweg schandalig is dat een agent zo'n gigantische blunder maakt en dat daar dan 2 oude
mensen de dupe van zijn?

Bij de beslissing van de OvJ zat een copie van de handgeschreven bon. Handschrift in lettertype
hanenpoten. Kenteken klopt alsook het type voertuig en de kleur. Maar dat kun je volgens mij ook
later bij het kenteken opzoeken dus ik vind dat van hun kant uit wel een beetje zwak bewijs.

Ook wij hebben geprobeerd te zoeken naar bewijs dat zij op 5 november in Haarlem waren. Mijn
schoonmoeder houdt er een strak huishoudboekje op na en overhandigde me een bon van de
supermarkt die dag waar zij samen boodschappen gedaan hebben. De overtreding is begaan
om half 2 en de bon is van 5 voor half 3. Het is inderdaad niet mogelijk om binnen 55 minuten uit
Rotterdam centrum te racen en dan boodschappen te doen in Haarlem. Maar ja, is dit bewijs?

Iemand die een idee heeft hoe dit het beste is aan te pakken??

[ Bericht 0% gewijzigd door Faat op 23-03-2009 17:17:04 ]
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  maandag 23 maart 2009 @ 17:07:36 #2
167923 appelsjap
All the above
pi_67329718
ik denk niet dat je er veel mee bereikt. Die bon zou ook van jou geweest kunnen zijn. Heb je bewijs dat ze MET de auto daar booschappen hebben gedaan?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_67329765
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:02 schreef Faat het volgende:
Hoi, ik zit hier wat oude topics door te spitten en probeer uit te zoeken hoe je nu het beste
bezwaar kunt indienen tegen een onterechte verkeersboete zonder dat je daar verder bewijs
van hebt. Voor zover ik begrepen heb lijkt het op voorhand al zinloos eigenlijk, maar ik zal even

Het gaat om een verkeersovertreding die mijn schoonouders gemaakt zouden hebben op

Nu is het zo dat mijn schoonouders reeds dik in de 70 zijn en tot voor kort een auto hadden die
altijd bij hen voor de deur stond geparkeerd en waarmee zij elke maandag een ritje in de regio
Haarlem maakten (nooit kwamen ze dus überhaupt in de buurt maar zelfs van Rotterdam)

Nadat de bekeuring bij hen op de mat viel heeft mijn schoonvader een brief gestuurd naar de
Het bezwaar is afgewezen, omdat de overtreding door een agent is gezien en de OvJ aan de

Oké, de boete van 60 euro is inmiddels betaald, maar nu is er nog een mogelijkheid om bezwaar
in te dienen en met die brief zit ik een beetje in mijn maag. Wat is de beste toon?
Schrijf ik hem alsof ik mijn schoonvader zelf ben en leg ik op een vriendelijke toon nogmaals uit
Of schrijf ik hem als Faat, de schoondochter van....en kan ik beter een wat feller toontje aanslaan
en ze duidelijk maken dat mijn schoonouders absoluut niet Rotterdam geweest zijn en dat het
gewoonweg schandalig is dat een agent zo'n gigantische blunder maakt en dat daar dan 2 oude
mensen de dupe van zijn?

Bij de beslissing van de OvJ zat een copie van de handgeschreven bon. Handschrift in lettertype
hanenpoten. Kenteken klopt alsook het type voertuig en de kleur. Maar dat kun je volgens mij ook
later bij het kenteken opzoeken dus ik vind dat van hun kant uit wel een beetje zwak bewijs.

Ook wij hebben geprobeerd te zoeken naar bewijs dat zij op 5 november in Haarlem waren. Mijn
schoonmoeder houdt er een strak huishoudboekje op na en overhandigde me een bon van de
supermarkt die dag waar zij samen boodschappen gedaan hebben. De overtreding is begaan
om half 2 en de bon is van 5 voor half 3. Het is inderdaad niet mogelijk om binnen 55 minuten uit
Rotterdam centrum te racen en dan boodschappen te doen in Haarlem. Maar ja, is dit bewijs?

Op grond waarvan denk je nu weer bezwaar kan maken, terwijl het eerste bezwaar al is afgewezen? Nadat een bezwaar is afgehandelt kan je alleen nog maar in beroep.
  maandag 23 maart 2009 @ 17:09:45 #4
167923 appelsjap
All the above
pi_67329811
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:08 schreef DonJames het volgende:

[..]

Op grond waarvan denk je nu weer bezwaar kan maken, terwijl het eerste bezwaar al is afgewezen? Nadat een bezwaar is afgehandelt kan je alleen nog maar in beroep.
Goed dat je de OP hebt gequote zeg, ik was m alweer vergeten.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  maandag 23 maart 2009 @ 17:11:28 #5
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_67329877
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:07 schreef appelsjap het volgende:
ik denk niet dat je er veel mee bereikt. Die bon zou ook van jou geweest kunnen zijn. Heb je bewijs dat ze MET de auto daar booschappen hebben gedaan?
Ik ben niet iemand met een strak huishoudboekje die bonnen van de supermarkt bewaard

En die auto die was dus alleen maar elke maandagochtend in gebruik. Zij hebben de boodschappen
lopend gehaald. Het klinkt allemaal heel erg zwak, dat realiseer ik me, maar het is wel de waarheid.

Mijn vraag is dan ook, hoe breng ik deze het beste over??
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 23 maart 2009 @ 17:14:14 #6
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_67329973
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:08 schreef DonJames het volgende:
Oké niet helemaal goed omschreven, ik bedoel dus dat ik beroep wil gaan indienen, maar noemde
het bezwaar. Het zijn geen termen waar ik dagelijks mee te maken heb dus sorry voor de verwarring.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_67330186
Staat er op die kassabon iets van een bankpasnummer? Of zijn de boodschappen met contant geld betaald? In het laatste geval kan die kassabon van iedereen zijn natuurlijk...

Of hebben ze toevallig niet net geld gepind bij een bank, vlak voordat ze boodschappen gingen doen?

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2009 17:21:47 ]
pi_67330200
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:14 schreef Faat het volgende:

[..]

Oké niet helemaal goed omschreven, ik bedoel dus dat ik beroep wil gaan indienen, maar noemde
het bezwaar. Het zijn geen termen waar ik dagelijks mee te maken heb dus sorry voor de verwarring.
Tip: zorg ervoor dat dit soort fouten absoluut niet voorkomen in je beroepschrift. Bezwaar- en beroepsprocedures moeten nou eenmaal aan bepaalde eisen voldoen.
pi_67331014
quote:
beroep kunt indienen tegen een onterechte verkeersboete zonder dat je daar verder bewijs
van hebt.
gewoon dus niet
hoi
  maandag 23 maart 2009 @ 17:57:44 #10
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_67331278
Lijkt erop dat er een dubbelganger van die auto rondrijdt.

Tevens is de bekeuring al betaald, dat geldt als accoord voor de gedane overtreding.
Voor bezwaar is het dus te laat.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_67331614
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:57 schreef B.E.D het volgende:
Tevens is de bekeuring al betaald, dat geldt als accoord voor de gedane overtreding.
Voor bezwaar is het dus te laat.
Dat is, volgens mij, niet waar. Als je een bekeuring krijgt opgelegd, moet je deze gewoon binnen de gestelde termijn betalen. Je kunt bezwaar aantekenen en als dat succes heeft, krijg je het bedrag terug. Het is niet zo dat je automatisch akkoord gaat met een bekeuring door deze te betalen.
pi_67331769
TS kan beter even op flitsservice.nl informeren.
pi_67331813
ff bellen met Clemens Meerts: http://www.meerts.nl/pages/verkeersboete.html

Die krijgt het voor elkaar om heel veel boetes door de schredder te duwen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_67331843
quote:
VERKEERSBOETE ONTVANGEN ?

De snelheidscontroles van de politie worden niet altijd juist uitgevoerd. Er wordt dan een verkeerde snelheid vastgesteld en u krijgt een te hoge boete. Om deze en 1001 andere redenen haalt Meerts gemiddeld 1 op de 3 bekeuringen bij de officier van justitie, de kantonrechter en desnoods het gerechtshof onderuit. Ook andere verkeersboetes worden met succes bestreden.
1 op 3, je kan het altijd proberen dacht ik zo
vosss is de naam,
pi_67331883
vosss is de naam,
  maandag 23 maart 2009 @ 18:23:19 #16
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_67331894
Even voor de duidelijkheid de volgorde nog

- onterechte boete gekregen
- BEZWAAR ingediend
- brief gekregen waarin stond dat er niet betaald hoefde te worden, zolang bezwaar in behandeling is
- brief gekregen dat bezwaar is afgewezen en dat de boete betaald moet worden
- boete is betaald
- er is nu nog mogelijkheid om BEROEP in te dienen

En dat probeer ik dus te doen, maar het wil niet echt vlotten met mijn brief
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 23 maart 2009 @ 18:25:50 #17
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_67331959
Oh en wat betreft het opvragen van foto's, die zijn er dus niet. Het is een handgekrabbelde boete!!
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 23 maart 2009 @ 19:00:42 #18
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_67332985
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:25 schreef Faat het volgende:
Oh en wat betreft het opvragen van foto's, die zijn er dus niet. Het is een handgekrabbelde boete!!
Foto van de handgekrabbelde boete please!
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_67333619
quote:
Wie zegt dat het hier om een snelheidsovertreding gaat?
TS heeft het alleen over een overtreding, die is gezien door een agent. Het zal dus eerder om een roodlicht-overtreding, of niet verlenen van voorrang of iets dergelijks gaan. Waarschijnlijk.
Of die Clemens dan ook iets zou kunnen uithalen hier, is nog maar de vraag.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_67334116
quote:
Om deze en 1001 andere redenen haalt Meerts gemiddeld 1 op de 3 bekeuringen bij de officier van justitie, de kantonrechter en desnoods het gerechtshof onderuit. Ook andere verkeersboetes worden met succes bestreden.
Wat snap je niet aan die zin?

Hij schijnt er donders goed in te zijn. Ik zou hem gewoon even bellen en daar zijn verhaal voorleggen morgen als ik de TS was.

En wie weet lukt het wel en kan TS dat dan mooi in dit topic vertellen.
Misschien lukt het ook niet, maar niet geschoten is altijd mis; nietwaar?
vosss is de naam,
pi_67334659
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:23 schreef Faat het volgende:
Even voor de duidelijkheid de volgorde nog

- onterechte boete gekregen
- BEZWAAR ingediend
- brief gekregen waarin stond dat er niet betaald hoefde te worden, zolang bezwaar in behandeling is
- brief gekregen dat bezwaar is afgewezen en dat de boete betaald moet worden
- boete is betaald
- er is nu nog mogelijkheid om BEROEP in te dienen

En dat probeer ik dus te doen, maar het wil niet echt vlotten met mijn brief
Wat heb je nu al geschreven dan? Zit je trouwens nog binnen de termijn van 6 weken (na bekendmaking van de afwijzing van het bezwaar)?
  maandag 23 maart 2009 @ 19:56:40 #22
17729 SP
I hate my interests
pi_67334925
zijn de platen van de auto ooit gestolen?
pi_67335029
quote:

Oké, de boete van 60 euro is inmiddels betaald, maar nu is er nog een mogelijkheid om een
beroep in te dienen en met die brief zit ik een beetje in mijn maag. Wat is de beste toon?
mensen de dupe van zijn?

Nog geld gepint? getankt? smsjes verstuurd? e-mail verstuurd? getuigen?

De beste toon lijkt mij hard en zakelijk en dat je je niet voordoet als je vader maar eerlijk en correct de brief schrijft met gegronde argumenten.
Staan genoeg modellen voor bezwaarschriften op internet.
Geen gezeur in de brief zetten, geen emoties, gewoon heel correct en zakelijk een bezwaarschrift schrijven volgens de regels.

In deze voplgorde een beetje:

• reden van bezwaar

• situatie schetsen

• argumenten waarom de boete onterecht is

• jouw voorstel tot intrekken/ongegrond laten verklaren of nader onderzoek van de boete

• kopieën van allerlei bonnetjes, en eventuele getuigenverklaring van derde ondertekent meezenden voorzien van plaats en datum.

• hoi
    pi_67335139
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 19:34 schreef vosss het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan die zin?

Hij schijnt er donders goed in te zijn. Ik zou hem gewoon even bellen en daar zijn verhaal voorleggen morgen als ik de TS was.

En wie weet lukt het wel en kan TS dat dan mooi in dit topic vertellen.
    Misschien lukt het ook niet, maar niet geschoten is altijd mis; nietwaar?
    Oke, ik had alleen het artikel gelezen, en dat ging alleen over flitsboetes. My bad.

Overigens vind ik het wel twijfelachtig wat die man doet hoor. Veel van die overtreders weten donders goed dat ze fout zitten, maar gaan gewoon proberen om er op een of andere manier onderuit te komen. Met als gevolg extra druk op de rechterlijke macht, waardoor echt belangrijke zaken, waarbij slachtoffers vallen, minder snel aan bod komen.
    Als je zo nodig een overtreding hebt gemaakt, wees dan ook zo sportief om het toe te geven. Ja, ik rij ook te hard. Maar als ik dan geflitst word, dan moet ik dat ook gewoon accepteren. Had ik maar niet te hard moeten rijden, simpel as that.

Wat overigens niet wil zeggen dat als het inderdaad wél onterecht is, zoals in een geval als van TS, dat je dan wel een manier zou moeten hebben om er tegen in beroep te gaan.
    Maar verder vind ik, dat wie zijn billen brandt, lekker op de blaren moet zitten.
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_67335492
    quote:
    ----knipperdeknip----
    Het is inderdaad niet mogelijk om binnen 55 minuten uit
    Rotterdam centrum te racen en dan boodschappen te doen in Haarlem.
    Volgens de routeplanner is het wel mogelijk, als je vanuit R'dam Noord naar Haarlem Zuid rijdt, buiten de spits.
    "I intend to live forever. So far, so good."
    "I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')