Dat had ik ook een hele tijd, maar de 4,17% die geheven wordt op dit moment, compenseer ik niet met m'n spaarrekening. Snel alles even naar MoneYou zetten dusquote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:29 schreef Metatron het volgende:
[..]
Op dit moment is het voor mij nog steeds ongunstig om m'n studieschuld in één keer terug te betalen. Ik betaal minder rente aan IBG dan ik van m'n bank ontvang over dat bedrag.
Heheh!quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:25 schreef Asgard het volgende:
Zo, ff account aangemaakt op Moneyou
Is toch een halve procent meer dan CEB.
Echter, als meerdere mensen dat doen, krijgt die bank meer geld, en dus extra motivatie om de rente ook te verlagen... Zo schuift het rond.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:23 schreef SeLang het volgende:
[..]
Overboeken kost je misschien een dag renteverlies, maar bij een verschil van 0,5% heb je dat na 7,5 dagen al terugverdiend. Het is dus al heel snel lonend om je geld te verschuiven.
Je zou een dief zijn van jezelf als je niet kijkt op welke manier je meer rente pakt. 0,5% rente op 10.000 is op jaarbasis 50euro. De moeite die je er voor moet doen, 15min max.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:17 schreef Mr.Talisker het volgende:
Je moet ook wel flinke bedragen hebben staan, wil het de moeite lonen te gaan schuiven vind ik.
Dat en ik heb mijn geld liever bij een NL bank dan bij een Turkse bank(Akbank zat ik).quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:57 schreef Brad het volgende:
[..]
Je zou een dief zijn van jezelf als je niet kijkt op welke manier je meer rente pakt. 0,5% rente op 10.000 is op jaarbasis 50euro. De moeite die je er voor moet doen, 15min max.
Ik zit nu bij Credit Europe, beviel me prima totdat zowat elke week de rente omlaag ging. Nu twijfel ik naar Moneyou te gaan, maar die zal ongetwijfeld ook weer gaan zakken. Maar misschien niet zover als CE, dus ja... Aanmelden bij CE kostte me wel veel meer dan 15 minuten, formulier uitprinten, kopie van paspoort, opsturen, 2 weken wachten, testoverschrijving doen, etc. Ik geloof dat dat bij Moneyou wel een stuk sneller gaat. What to do!quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:57 schreef Brad het volgende:
[..]
Je zou een dief zijn van jezelf als je niet kijkt op welke manier je meer rente pakt. 0,5% rente op 10.000 is op jaarbasis 50euro. De moeite die je er voor moet doen, 15min max.
Al het uitzoekwerk en een rekening openen bij iedere keer weer een andere bank kost me wel iets meer tijd dan een kwartiertje. Kijk maar eens hoe vaak de rente wordt aangepast. En zoveel banken zonder beperkende voorwaarden zijn er niet.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:57 schreef Brad het volgende:
[..]
mjah het kost ook weer rentedagen om je geld heen en weer te schuivenquote:Op donderdag 7 mei 2009 21:57 schreef Brad het volgende:
[..]
Gebruik dit topic en je hebt alle info lekker bij elkaar omdat iedereen hier elkaar de updates geeft. Moneyou heb je het aanvragen daadwerkelijk in 15min geklaard. (toegegeven bij CEB duurde het wat langer).quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:59 schreef Mr.Talisker het volgende:
[..]
Al het uitzoekwerk en een rekening openen bij iedere keer weer een andere bank kost me wel iets meer tijd dan een kwartiertje. Kijk maar eens hoe vaak de rente wordt aangepast. En zoveel banken zonder beperkende voorwaarden zijn er niet.
Heb ook gewoon geen zin in al dat uitzoekwerk.
Zoals SeLang aangeeft, per rentedag dat je verliest heb je dat bij 0,5% renteverschil in 7,5 dag weer terug.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:02 schreef Bulletdodger het volgende:
mjah het kost ook weer rentedagen om je geld heen en weer te schuiven
Ach als ze onder het garantiestelsel vallen is er niets aan de handquote:Op donderdag 7 mei 2009 22:29 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Dat en ik heb mijn geld liever bij een NL bank dan bij een Turkse bank(Akbank zat ik).
Dat deden ze jaren geleden ook al, die flikkers van de DSB.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:36 schreef Metatron het volgende:
Het rentepercentage van de DSB internet sparen extra rekening is overigens 3,47% wanneer er niet minimaal 25k op staat.
Op de site staat dat het percentage 3.5 is (lekker handig afgerond), maar als je de rekening opent en er ter activering even een eurootje op zet geeft je rente-overzicht 3.47% aan.
Ik ben dan ook benieuwd wat de daadwerkelijke rente is als er >25k op staat. U hoort maandag nog van mijquote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat deden ze jaren geleden ook al, die flikkers van de DSB.
De rente afronden zodat die hoger lijkt
Gewoon naar meneYou gaan, heb ik ook gedaanquote:Op donderdag 7 mei 2009 22:36 schreef MrData het volgende:
[..]
Ik zit nu bij Credit Europe, beviel me prima totdat zowat elke week de rente omlaag ging. Nu twijfel ik naar Moneyou te gaan, maar die zal ongetwijfeld ook weer gaan zakken. Maar misschien niet zover als CE, dus ja... Aanmelden bij CE kostte me wel veel meer dan 15 minuten, formulier uitprinten, kopie van paspoort, opsturen, 2 weken wachten, testoverschrijving doen, etc. Ik geloof dat dat bij Moneyou wel een stuk sneller gaat. What to do!
Ik ben mijn geld ook aan het verhuizen van CE naar MoneYou.quote:Op zondag 10 mei 2009 09:56 schreef mtv het volgende:
[..]
Gewoon naar meneYou gaan, heb ik ook gedaan
binnen 1 dag was het allemaal geregeld
Zou de gemiddelde rente de komende jaren 3% blijven is het een goede keuze.quote:Op maandag 11 mei 2009 21:58 schreef daNpy het volgende:
CE biedt inmiddels een deposito aan van 5% voor 5 jaar. WTF, alsof iemand zijn geld zo lang vast gaat zetten voor zo'n lage rente. Enkele maanden geleden waren de lopende spaarrekeningen 5.5%
Heheh! Dat zouden ze wel willen, 10 jaar vast voor 5,5%.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |