abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67316268
Het vorige deel: Slank #631 - met chocoladehazen en muffins

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
pi_67316281
FiPo! Met eetlijst.

O: 2 eitjes, muffin
T: yoghurt met beetje jam
L: leftover zelfgemaakte pizza
T: amandelen
T: stukje sticky toffee pudding met saus
T: sinaasaappel, appel
S: spinnen
D: sperziebonen met dip, ofzo
T: 2 mini-biscotti
pi_67316343
Had ik daar toch bijna ongemerkt de lapo...

TVP, ik ga me eens richting de uni verplaatsen.

Baaai
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 23 maart 2009 @ 10:14:53 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_67316346
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:07 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ah, maar das geen kwestie van niet kunnen dan he? wie mooi wil zijn moet ehh..natregenen.... enneh bij de sportschool sta je binnen op een loopband
Van de loopband krijg ik onwijze rugklachten als ik er langer dan 10 minuten op sta..
quote:
crosstraineren moet ook kunnen, en worden je ewrichten neit steviger als je krachttraining zou doen? sowieso is meer spiermassa een ideale manier om je verbranding te verbeteren.
Heb zelfs thuis een crosstrainer gehad! Maar kreeg erg veel last van mijn knieën en schouders. Krachttraining is me per decreet verboden door de fysio. Doordat mijn bindweefsel en banden echt heel erg slecht zijn en ik makkelijk door de eindstand heenschiet, kan krachttraining meer schade aanrichten dan goed doen als ik het ook maar een beetje verkeerd doe. Aangezien de begeleiding in de sportschool om te janken is en ik van die plaatjes op die apparaten ook niet veel wijzer word, waag ik me er dus niet aan.

Het klinkt allemaal erg 'excuserig', maar ik baal er echt ontzettend van. Heb jaren getennist en bij mooi weer lange wandelingen gemaakt, maar dat kán ik gewoon allemaal niet meer. Ik moet mijn beweging altijd ontzettend doseren. Zoals vanavond ga ik boodschappen doen. Dat is voor mij best wel vermoeiend. Ik kan dan niet ook nog stofzuigen of gaan sporten. Ik werk fulltime en heb 's avonds ook vaak niet zoveel energie meer over voor andere dingen .

[ Bericht 0% gewijzigd door XcUZ_Me op 23-03-2009 11:56:02 ]
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_67316403
Kan je niet onder begeleiding sporten XM? Volgens mij doet muis zoiets! Mijn moeder sport ook in het ziekenhuis onder begeleiding van een fysiotherapeut, bij haar wordt het nog vergoed ook omdat het iets chronisch is.

Ik lees nu je bovenstaande post, en waarschijnlijk heb je al genoeg moeite met de dagelijkse dingen inderdaad.

Ok, nu echt weg.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 23 maart 2009 @ 10:17:44 #6
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67316412
@xcuz me: ok, dat van krachttraining wist ik niet, en je moet natuurlijk idd geen dingen doen waar je pijn van krijgt! het was meer een reactie op het "als het regent ga ik niet wandelen" - dat je verder ook teveel pijn krijgt van wandelen wist ik niet...

het lijkt me heel moeilijk, die ziekte, en ik wilde je niet van streek maken met geodbedoelde tips.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_67316414
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:14 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Van de loopband krijg ik onwijze rugklachten als ik er langer dan 10 minuten op sta..
[..]

Heb zelfs thuis een crosstrainer gehad! Maar kreeg erg veel last van mijn knieën en schouders. Krachttraining is me per decreet verboden door de fysio. Doordat mijn bindweefsel en banden echt heel erg slecht zijn en ik makkelijk door de eindstand heenschiet, kan krachttraining meer schade aanrichten dan goed doen als ik het ook maar een beetje verkeerd doe. Aangezien de begeleiding in de sportschool om te janken is en ik van die plaatjes op die apparaten ook niet veel wijzer word, waag ik me er dus niet aan.

Het klinkt allemaal erg 'excuserig', maar ik baal er echt ontzettend van. Heb jaren getennist en bij mooi weer lange wandelingen gemaakt, maar dat kán ik gewoon allemaal niet meer. Ik moet mijn beweging altijd ontzettend doceren. Zoals vanavond ga ik boodschappen doen. Dat is voor mij best wel vermoeiend. Ik kan dan niet ook nog stofzuigen of gaan sporten. Ik werk fulltime en heb 's avonds ook vaak niet zoveel energie meer over voor andere dingen .
Wat een rotziekte zeg Wordt het alsmaar erger?
  maandag 23 maart 2009 @ 10:19:28 #8
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67316444
@daph: dan zit je idd. beetje tussen 2 en 3 in, en voor de zekerheid rekn ik dan liever een categorietje te laag

enneh, ja nee, geen marathon in een uur natuurlijk! maar een topsporter die een uur traint doet bijvoorbeeld wel meer dan de gemiddelde huisvrouw bij een uurtje aerobics

ik zou je aanraden om ook wat krachttraining te doen bij t fitnessen, niet alleen cardio. het opbouwen van spiermassa is heel effectief voor afvallen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 23 maart 2009 @ 10:20:20 #9
163650 Greys
pi_67316458
Mijn onderhoud is 1900.
Dat zou betekenen als ik rond de 1500-1600 per dag ga zitten dat ik gewoon af zou moeten vallen?
Hmz. Volgens mij niet. Maar dat zal misschien ook nog met het stoppen met roken te maken hebben?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_67316493
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:10 schreef kwakveense het volgende:

[..]

je had ook gewoon nog wat moeten eten gisteravond, mutsie!
Ik heb twee stroopwafels gegeten
pi_67316498
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:19 schreef kwakveense het volgende:
@daph: dan zit je idd. beetje tussen 2 en 3 in, en voor de zekerheid rekn ik dan liever een categorietje te laag

enneh, ja nee, geen marathon in een uur natuurlijk! maar een topsporter die een uur traint doet bijvoorbeeld wel meer dan de gemiddelde huisvrouw bij een uurtje aerobics

ik zou je aanraden om ook wat krachttraining te doen bij t fitnessen, niet alleen cardio. het opbouwen van spiermassa is heel effectief voor afvallen.
Ja daarom, maargoed 2400 kCal vind ik al zat

Haha ik loop hard zo'n 3 kwartier tot een uur per keer en bij het fitnessen voornamelijk cardio. Ik probeer wel altijd kracht te doen, maar ik vind het zo saai Aankomende week ga ik eens kijken of ik 2 x zoveel kracht kan doen (in totaal dan 20 minuten ), dan maar wat minder cardio..
pi_67316530
Eetlijstje van zaterdag:
O: 2 geroosterd brood met ei
S: 17 km wandelen
L: 2 volkoren kaastosti's
D: broccoli met kaassaus en aerpels
T: volkoren toastjes met camembert

Eetlijstje van zondag:
O: 2 gekookt ei
S: toernooi (effectieve sporttijd ca anderhalf uur)
D: zuurkool met sojawurst

Planning voor vandaag:
O: brinta
T: ijsbergsla, tomaat, komkommer, turkse kaas en zwarte olijven
L: yoghurt met muesli
T: 2 volkoren knackebrod met houmous
T: opkikker groentefit paddosmaak
D: bonenburger, sperziebonen, rosti denk ik
pi_67316531
Welke site gebruiken jullie?
  maandag 23 maart 2009 @ 10:23:55 #14
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67316539
kracht is leuker vind ik als je gewichtjes pakt die net effe wat zwaarder zijn: zo zwaar datje ze maar netaan 8-10 keer kunt herhalen, en dat dan 2 a 3 setjes. dat zet ook mer zoden aan de dijk dan 3 keer setjes van 25 met een gewichtje dat geen pijn doet >:D
  maandag 23 maart 2009 @ 10:24:46 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_67316562
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:17 schreef kwakveense het volgende:
@xcuz me: ok, dat van krachttraining wist ik niet, en je moet natuurlijk idd geen dingen doen waar je pijn van krijgt! het was meer een reactie op het "als het regent ga ik niet wandelen" - dat je verder ook teveel pijn krijgt van wandelen wist ik niet...

het lijkt me heel moeilijk, die ziekte, en ik wilde je niet van streek maken met geodbedoelde tips.
Snap ik . Het is gewoon zo lastig en af en toe heel erg frustrerend. Je ziet aan mij aan de buitenkant (muv aan mn handen) niet wat er mis met me is. Dat stuit soms gewoon op ontzettend veel onbegrip. "Hoe kan zo'n jonge meid als jij nou zo moe zijn telkens!" etc. Je wordt gewoon zo beperkt in je vrije tijd en de leuke dingen om te doen. Heb thuis allemaal boekjes met mooie wandelingen, zo tussen de 12 - 20 km, maar ja... Af en toe ben ik daar gewoon even heel erg boos over en moet ik even stampvoeten en huilen .

@SituSi.. : Jep. Bij normale mensen wordt de boel ook slapper naarmate ze ouder worden, alleen bij mij gaat dat even op een wat hoger tempo. Grote kans op artrose op jonge leeftijd, etc etc.

Goed. Genoeg daarover. Ik word er alleen maar verdrietig van. Tijd voor iets leuks / vrolijks / gezelligs

Taart!
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 23 maart 2009 @ 10:26:23 #16
163650 Greys
pi_67316604
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:23 schreef P.F het volgende:
Welke site gebruiken jullie?
http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm

En dan die uitgebreide pakken, dus iets verder naar onder scrollen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 23 maart 2009 @ 10:26:26 #17
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67316605
gelukki is t taart met krentjes en kersen en witte druipers...dat lust ik tenminste niet

ik ga maar eens naar kantoor. ben weer genoeg afgekoeld van de emails die ik vanochtend kreeg aar ik echt woedend van werd...
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 23 maart 2009 @ 10:27:37 #18
163650 Greys
pi_67316636
XM, wat zie je dan aan je handen? Puur uit nieuwsgierigheid?
Kan me voorstellen dat je er giga gefrustreerd van raakt soms!

Maar die taart is geen goed idee hoor
Zullen we het op sushi houden om bij te kwijlen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_67316639
Even een TVP - verder lees ik even mee .
pi_67316654
Ik heb ineen de slaapziekte! Om 12 uur al in slaap gevallen en pas net een half uurtje wakker!!

Mijn onderhoud zit op 2048, maar dat klopt bij mij toch niet helemaal hoor. Het is meer 1800 heb ik het idee. 1800 is eigenlijk best voldoende: als je gezond eet, kan je dan behoorlijk wat eten!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 23 maart 2009 @ 10:28:37 #21
163650 Greys
pi_67316665
Wat dan Kwak? Emails? Privé?
En hoe staat het nou met die zoekgeraakte cheque? Dat moet toch wel eens bekend zijn nu of die ergens anders is aangekomen? Kunnen we ergens bij helpen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 23 maart 2009 @ 10:29:43 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_67316679
TVP. Geen tijd om bij te lezen, want moet zo door naar het CI-huis. Het regent hier, dus ik ben al lekker zeiknat geworden. Wat een kutland is dit ook .

*mopper*.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 23 maart 2009 @ 10:29:50 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_67316684
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:27 schreef Greys het volgende:
XM, wat zie je dan aan je handen? Puur uit nieuwsgierigheid?
Kan me voorstellen dat je er giga gefrustreerd van raakt soms!

Maar die taart is geen goed idee hoor
Zullen we het op sushi houden om bij te kwijlen?
Ik hou niet zo van vis

En ik stuur je wel ff een PM
pi_67316696
Die taart ziet er best vies uit. Net of er kaas op zit.

XM: het lijkt me enorm frustrerend, dat je lijf niet wil, wat jij wel wil!!
pi_67316698
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:23 schreef kwakveense het volgende:
kracht is leuker vind ik als je gewichtjes pakt die net effe wat zwaarder zijn: zo zwaar datje ze maar netaan 8-10 keer kunt herhalen, en dat dan 2 a 3 setjes. dat zet ook mer zoden aan de dijk dan 3 keer setjes van 25 met een gewichtje dat geen pijn doet >:D
True.. Ik moest van de instructeur op de sportschool ook echt met zware gewichten trainen.. De eerste keer op de legpress moest ik 15 x 50 kilo doen. Toen ik daarvanaf ging had ik trillende benen dus volgens mij was het ietsje te zwaar

Ik heb op zich wel gespierde armen. Je ziet het niet zo, maar ik voel het wel Vind het best mooi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')