Een geboorte vieren is toch niet zo raar?quote:Op zondag 22 maart 2009 23:43 schreef Adelante het volgende:
Moet je dat ook al vieren, what's next, de pre-conceptie avond?
Adelante is er niet mee bekend, hoort ook in KLB thuis en niet in OUDquote:Op zondag 22 maart 2009 23:58 schreef Grijs het volgende:
[..]
Een geboorte vieren is toch niet zo raar?
Herdenk jij je geboortedag niet ieder jaar?quote:Op zondag 22 maart 2009 23:43 schreef Adelante het volgende:
Moet je dat ook al vieren, what's next, de pre-conceptie avond?
Wij denken er over om alles in een keer gehad te hebben. Wij willen niet weken achter elkaar mensen over de vloer en zo kan het mooi in een keer geregeld worden.quote:Op zondag 22 maart 2009 23:48 schreef Poezebeest het volgende:
Enerzijds lijkt het me fijn om een kraamfeest te houden omdat je dan alles in één keer hebt gehad, anderzijds is het een stuk persoonlijker wanneer mensen gewoon op bezoek komen. Men hoeft natuurlijk niet allemaal in de kraamtijd langs te komen en je hoeft ook niet iedere dag bezoek te laten komen, maar mijn voorkeur ligt wel daar tov een kraamfeest.
Btw, heb geen ervaring hiermee.
Wij zijn ook bezig met een kraamfeest te organiseren. Heb inderdaad ook geen zin straks om weer al die kraamvisite te krijgen. 2 jaar terug hebben we 4 maanden lang 4 dagen in de week visite gehad.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:02 schreef DuchessX het volgende:
Wie heeft er ervaring met een kraamfeest? Zelf georganiseerd of uitbesteed, of als genodigde?
Ik zie er wel tegenop om veel bezoek te krijgen in mijn kraamperiode en vraag me af of een kraamfeest iets voor ons is. Een kraamfeest thuis zie ik trouwens ook niet zo zitten...liever ga ik naar een leuke locatie waar bediening/catering is, anders loop ik nog zelf te rennen
Ervaringen en meningen graag
Het is misschien wel een stuk onpersoonlijker, maar je beste vrienden komen toch wel eerder.quote:Op maandag 23 maart 2009 08:02 schreef wennie29 het volgende:
Ik heb er zelf ook over na zitten denken, maar denk toch niet dat het wat voor ons is. Wat al eerder geroepen is, het is een stuk onpersoonlijjker, bovendien moet ik wel zeggen dat we een kleine familie en vriendenkring hebben. Ik heb wel gezegd de eerste week is alleen voor ons nieuwe gezinnetje, dan komt er niemand op bezoek behalve onze ouders.
Daarna wil ik maximaal 2 mensen op bezoek per dag en dan 3x per week.
Ik snap wel dat mensen voor een kraamfeest kiezen, is maar net hoe je situatie is en wat je wilt.
Succes met het organiseren ervan! De voorpret lijkt me wel leuk overigens.
Wat ik al eerder zei, iedere situatie is anders. Zo zie je maar, jij hebt het over 100 gasten, ik denk dat er bij mij maximaal 20 mensen komen op kraamvisitie. Mijn zoontje gaat naar het kinderdagverblijf, dus die heeft geen " last" van de visite en hoe de baby's zullen zijn? Tja wisten we het maarquote:Op maandag 23 maart 2009 08:20 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Het is misschien wel een stuk onpersoonlijker, maar je beste vrienden komen toch wel eerder.
Maar je hebt wel gelijk alle oom's tante's collega's en zo gehad.
Weet nog wel bij mijn zoontje die had altijd zo'n huiluurtje precies als de kraamvisite er was, dus 1 van ons liep met hem rond en de ander zat bij de visite. Vond ik geen succes.
En in ons geval straks 2 erbij! Dus de oudste moet naar bed waarschijnlijk ook weer precies als de visite komt en dat wil die dan natuurlijk niet meer + stel dat hun ook weer zo'n huiluurtje hebben dan lopen we dus allebei met 1 en de oudste op bed krijgen en visite in huis. Wordt geen succes! Daarom lekker een kraamfeest!!
elke situatie is anders inderdaad, er gaan bij ons zo'n 110 kaartjes de deur uit. Dus ja dat zijn wel wat mensen, nou valt het allemaal precies in de zomerperiode dus er zullen ook wel wat mensen op vakantie zijn. Maar 110 kaartjes x gemiddeld 2 personen. Ik zag het niet zitten om alles weer thuis te krijgen, en bij ons kwam de meeste visite s'avonds.quote:Op maandag 23 maart 2009 08:39 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Wat ik al eerder zei, iedere situatie is anders. Zo zie je maar, jij hebt het over 100 gasten, ik denk dat er bij mij maximaal 20 mensen komen op kraamvisitie. Mijn zoontje gaat naar het kinderdagverblijf, dus die heeft geen " last" van de visite en hoe de baby's zullen zijn? Tja wisten we het maar![]()
Groot gelijk dat je lekker een feestje gaat houden
Klinkt heel gezellig zeg! fijn dat je zelf niet zo heel veel hoefde te doen.quote:Op maandag 23 maart 2009 08:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij hebben een kraamfeest gehouden voor mijn ooms-tantes, ed. Mijn ouders & die familie wonen aan de andere kant van het land, dus was het makkelijker dat wij 1 keer die kant op reden, dan al die familie richting ons. Ik denk dat er zo'n 30-40 mensen waren. Dat was 6 weken na de bevalling.
We hebben het bij mijn ouders gevierd. Die hebben wel ruimte (boerderij). En die septemberdag was het heerlijk weer. Dus we waren lekker buiten. Mijn moeder had genoeg drinken ingeslagen, taart besteld, wat kaas/worst/zoutjes, wat quick food voor op de BBQ. Er was een partytent geleend, wat extra stoelen, statafels.
Ik heb die familie na 4 weken een uitnodiging gestuurd, ze wisten al wel dat we een feestje zouden geven, maar het was een beetje afhankelijk van de geboortedatum van de kleine. We hebben het van 10-17 gehouden. Dan konden wij rustig opstaan, en nog even opruimen en uitrusten na die tijd.
Cadeautjes hebben we verder vrij gelaten.
Toen iedereen er was, ben ik met de kleine, na een flesje een rondje gelopen. Hij sliep heerlijk, dus heeft weinig van de drukte gemerkt. Maar iedereen heeft hem wel even gezien. Daarna is hij weer terug naar zijn bedje gegaan. Een paar mensen hebben nog even in het wiegje gekeken in die kamer, maar we hebben het zo rustig mogelijk proberen te houden. Ik denk dat de kleine geen uur bij de familie is geweest. En bij niemand op de armen (behalve overgrootopa/overgrootoma/opa/oma).
Ik heb zelf niet zoveel gerend, omdat dat gewoon niet ging (totaal-ruptuur). Dus vooral gepraat met de familie. Voor het drinken was er een buffet. De hapjes en de BBQ werden door mijn ouders,zusje en man in de gaten gehouden. En er waren wel wat familieleden die hielpen met de afwas etc.
Al met niet erg georganiseerd, niet te moeilijk, maar gewoon een familiefeestje zoals wij die wel vaker hebben bij die familie..
Zo, jij zal een flinke rekening van de drukker hebbenquote:Op maandag 23 maart 2009 08:47 schreef MamaNik het volgende:
[..]
elke situatie is anders inderdaad, er gaan bij ons zo'n 110 kaartjes de deur uit. Dus ja dat zijn wel wat mensen, nou valt het allemaal precies in de zomerperiode dus er zullen ook wel wat mensen op vakantie zijn. Maar 110 kaartjes x gemiddeld 2 personen. Ik zag het niet zitten om alles weer thuis te krijgen, en bij ons kwam de meeste visite s'avonds.
Zo wisten we het maar inderdaad hoe ze waren... konden we ons alvast voorbereiden
ehhh ja.. dat dan weer wel natuurlijk... maar goed we zullen maar zeggen het zijn de laatste, en anders hadden we misschien nog wel 2x kaarjtes moeten laten drukkenquote:Op maandag 23 maart 2009 08:52 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Zo, jij zal een flinke rekening van de drukker hebben, bij ons maar 40 kaartjes
Ja haha we worden steeds makkelijker en handiger he?quote:Op maandag 23 maart 2009 09:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb bij de hema van die briefkaarten gehaald voor de uitnodiging van een feestje. En ze zelf geschreven. De adressen lagen er nog van de geboortekaartjes, en ik hoefde er geen 20 te schrijven.
Ook alweer zo lekker makkelijk
Wil best visite maar niet 4 maanden lang 4 dagen in de week...quote:Op maandag 23 maart 2009 09:22 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben wel op een paar kraamfeesten geweest en het komt heel erg onpersoonlijk over.
Mensen willen geen visite maar iedereen moet wel op het kraamfeest komen ( en dan moet je een kado kiezen van een lijst en afvinken wat er gekocht is zodat zij precies weten wat ze krijgen).
Ik ga nu ook niet meer, als ze me niet op visite willen hebben hoef ik ook geen kadootjes te komen brengen toch?
Mja ik snap oh-oh's standpunt eigenlijk wel heel goed, dat is ook een reden waarom wij geen feest geven. Mensen doen moeite, kopen een kadootje, komen helemaal naar je huis toe (in ons geval reizen een hoop familieleden daar toch een goede 200km voor), enkel en alleen maar om jouw verse wondertje te bewonderen. Ik begrijp best dat het wat kil en onpersoonlijk overkomt met zo'n lijst enzo. Persoonlijk zou ik op zn minst die kado's vrijlaten. Maar ik begrijp het ook dat het jammer is en een beetje een domper dat je dan naar zo'n feest gaat en de baby 2 tellen ziet.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:25 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Wil best visite maar niet 4 maanden lang 4 dagen in de week...
Oh dat trotse zal ik ook wel hebben, maar is meer praktisch oogpunt voor ons met 3 kinderen wordt het toch iets lastiger allemaal, en de cadeau;s daar laten we mensen vrij inquote:Op maandag 23 maart 2009 09:36 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Mja ik snap oh-oh's standpunt eigenlijk wel heel goed, dat is ook een reden waarom wij geen feest geven. Mensen doen moeite, kopen een kadootje, komen helemaal naar je huis toe (in ons geval reizen een hoop familieleden daar toch een goede 200km voor), enkel en alleen maar om jouw verse wondertje te bewonderen. Ik begrijp best dat het wat kil en onpersoonlijk overkomt met zo'n lijst enzo. Persoonlijk zou ik op zn minst die kado's vrijlaten. Maar ik begrijp het ook dat het jammer is en een beetje een domper dat je dan naar zo'n feest gaat en de baby 2 tellen ziet.
Ieder zn keus, maar ik kies toch voor gewoon visite waarbij ik de tijd kan nemen om al mijn gasten persoonlijk te ontvangen én persoonlijk te bedanken voor hun lieve gebaar. En in mijn geval betekent dat waarschijnlijk ook dat ik 4 maanden lang 4 dagen per week aan de visite zit. Nouja prima, dan is dat maar zo. Agenda erbij en plannen maar en als het een keer niet uitkomt dan schuift het een dagje door.
Mezelf kennende ben ik op dat moment toch zo trots dat ik niets liever wil dan mn kind elke dag showen aan jan en alleman
Ja dat was hier wel een beetje het plan ja. Gewoon slim plannen en dan is het wel te overzien denk ik.quote:Op maandag 23 maart 2009 10:03 schreef Grijs het volgende:
Visites kun je trouwens ook wel combineren, he? Vond ik fijner, liever een paar dames (die kwamen het meest) tegelijk (max. 4) en dan de volgende dag niets, dan elke dag 1. En al helemaal geen 2 bezoekjes op een dag, dat vond ik echt te druk, dan liever tegelijk.
Kijk daar ben ik het nou helemaal mee eens!quote:Op maandag 23 maart 2009 10:03 schreef Stiemie het volgende:
Wij hebben toen Linde een maand of 2,5 was een kraamfeest gegeven. We hebben allebei een behoorlijk grote familie dus het leek ons zo het makkelijkst. In totaal hadden we zo'n 50 uitnodigingen met de geboortekaartjes meegestuurd. We hadden namelijk gedacht dat er een aantal mensen zouden afzeggen i.v.m. vakantietijd maar je zal net zien dat iedereen dus gewoon komt![]()
We hadden het zo gedaan dat de familie van mijn vriend eerst kwam (die wonen het verste weg) van bv 12 tot 15 uur en dan van 14 tot 17 uur mijn familie. Wie eerder of later wilde komen was van harte welkom. Zo was het toch nog een beetje gespreid.
Het was een beetje een soort high-tea. Ik had zelf een paar quiches, scones en brownies gebakken (vooraf gebakken en in de vriezer gedaan. Op de dag zelf een uurtje voor het feest begon alles uit de vriezer halen en in de slaapkamer laten ontdooien. Je kunt dan steeds gewoon wat kant en klaars uit de slaapkamer halen). Daarnaast hadden we sandwiches met zalm/komkommer en met roomkaas/zongedroogde tomaatjes. En verder natuurlijk veel lekkere zoete dingetjes, chocolade, zoutjes , nootjes enz. Drank stond allemaal buiten op het balkon in teilen met water en ijsklontjes en na de eerste ronde kon iedereen zelf pakken. Mijn ouder hielpen met lege glazen opruimen en de bordjes en bestek waren wegwerpspul.
We hadden afgesproken dat we Linde gewoon 'rond zouden laten gaan' totdat ze zelf aangaf dat ze het niet leuk meer vond. Maar dat moment is eigenlijk nooit gekomenLinde lag op een gegeven moment in een stampvolle kamer met visite lekker bij mijn neef op zijn arm te slapen en ze vond het allemaal prima. 's Avonds heeft ze eventjes een uurtje gehuild voor het slapen gaan, maar dat was eigenlijk normaal.
Kortom: een geslaagd feest! Bij de 2e denken we er nog over om het weer te doen. Ja je spreekt iedereen wel wat minder, maar vrienden en echt naaste familie komt vaak toch al wat eerder langs (of wij bij hun) en dan kan je ook bijkletsen.
O ja cadeautjes hebben we mensen gewoon vrij in gelaten. Wil je iets geven dan is dat erg leuk, maar zo niet dan is het ook prima.
Ik ben ook weleens op kraamvisite bij mensen thuis geweest waarbij het kindje de hele tijd in bed lag te slapen, die kregen we niet te zien. Dat is begrijpelijk, ik kom toch niet alleen om met de nieuwe baby te knuffelen maar vooral om de ouders te feliciteren. Met kado's. Overigens de baby wel op vele foto's en filmpjes mogen bewonderen, was op dat moment even voldoende vonden de ouders. Prima toch?quote:Op maandag 23 maart 2009 09:42 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb ook vaak het idee dat mensen op zo een kraamfeest mensen uitnodigen die ze normaal ook niet op kraamvisite zouden vragen. De baby speelt amper een rol in het geheel, het gaat om kadootjes krijgen en socializen met andermans kennissen en familiekring en dat vind ik altijd een beetje lame zeg maar.
Mensen die het hele bedrijf uitnodigen terwijl normaal toch echt alleen de mensen waar je zelf leuk contact mee hebt op je werk op kraamvisite komen.
Ik ben zelfs eens op een kraamfeest geweest waar de baby ontbrak omdat die ziekjes was.
Doe dan geen feest of zo
Dit, dus. Lijkt me echt he-le-maal niks.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:22 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben wel op een paar kraamfeesten geweest en het komt heel erg onpersoonlijk over.
Mensen willen geen visite maar iedereen moet wel op het kraamfeest komen ( en dan moet je een kado kiezen van een lijst en afvinken wat er gekocht is zodat zij precies weten wat ze krijgen).
Ik ga nu ook niet meer, als ze me niet op visite willen hebben hoef ik ook geen kadootjes te komen brengen toch?
Op de manier zoals oh-oh het omschreef lijkt het mij ook helemaal niets.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:02 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dit, dus. Lijkt me echt he-le-maal niks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |