abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67307629
Wie heeft er ervaring met een kraamfeest? Zelf georganiseerd of uitbesteed, of als genodigde?

Ik zie er wel tegenop om veel bezoek te krijgen in mijn kraamperiode en vraag me af of een kraamfeest iets voor ons is. Een kraamfeest thuis zie ik trouwens ook niet zo zitten...liever ga ik naar een leuke locatie waar bediening/catering is, anders loop ik nog zelf te rennen

Ervaringen en meningen graag
#geen
pi_67310733
90 views en niemand die een inhoudelijke reactie geeft?
pi_67311060
eh, geen ervaring, sorry!
  zondag 22 maart 2009 @ 23:42:28 #4
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_67311108
Hier ook niet .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 22 maart 2009 @ 23:42:40 #5
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_67311120
Ik ben eens op een kraamfeest van mijn nichtje (en haar man en kind ) geweest. Het nadeel vind ik dat je nauwelijks de kersverse ouders spreekt. Als ouders lijkt het me wel ideaal, lekkere rustige kraamtijd, niet wekenlang vrijwel dagelijks bezoek, maar voor het bezoek is het een stuk onpersoonlijker.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 22 maart 2009 @ 23:43:29 #6
3185 Adelante
To let it go now
pi_67311151
Moet je dat ook al vieren, what's next, de pre-conceptie avond?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_67311322
Enerzijds lijkt het me fijn om een kraamfeest te houden omdat je dan alles in één keer hebt gehad, anderzijds is het een stuk persoonlijker wanneer mensen gewoon op bezoek komen. Men hoeft natuurlijk niet allemaal in de kraamtijd langs te komen en je hoeft ook niet iedere dag bezoek te laten komen, maar mijn voorkeur ligt wel daar tov een kraamfeest.

Btw, heb geen ervaring hiermee.
  zondag 22 maart 2009 @ 23:58:10 #8
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_67311627
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:43 schreef Adelante het volgende:
Een geboorte vieren is toch niet zo raar?
pi_67311684
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:58 schreef Grijs het volgende:

[..]

Een geboorte vieren is toch niet zo raar?
Adelante is er niet mee bekend, hoort ook in KLB thuis en niet in OUD
pi_67311707
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:43 schreef Adelante het volgende:
Herdenk jij je geboortedag niet ieder jaar?
pi_67311719
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:48 schreef Poezebeest het volgende:
Enerzijds lijkt het me fijn om een kraamfeest te houden omdat je dan alles in één keer hebt gehad, anderzijds is het een stuk persoonlijker wanneer mensen gewoon op bezoek komen. Men hoeft natuurlijk niet allemaal in de kraamtijd langs te komen en je hoeft ook niet iedere dag bezoek te laten komen, maar mijn voorkeur ligt wel daar tov een kraamfeest.

Btw, heb geen ervaring hiermee.
Wij denken er over om alles in een keer gehad te hebben. Wij willen niet weken achter elkaar mensen over de vloer en zo kan het mooi in een keer geregeld worden.
pi_67311914
Ik heb een keer zo'n kraamfeest meegemaakt, bij een collega thuis. De kleine was toen volgens mij al een maand of twee oud, maar dat mag de pret niet drukken.
  maandag 23 maart 2009 @ 07:39:02 #13
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_67313865
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:02 schreef DuchessX het volgende:
Wie heeft er ervaring met een kraamfeest? Zelf georganiseerd of uitbesteed, of als genodigde?

Ik zie er wel tegenop om veel bezoek te krijgen in mijn kraamperiode en vraag me af of een kraamfeest iets voor ons is. Een kraamfeest thuis zie ik trouwens ook niet zo zitten...liever ga ik naar een leuke locatie waar bediening/catering is, anders loop ik nog zelf te rennen

Ervaringen en meningen graag
Wij zijn ook bezig met een kraamfeest te organiseren. Heb inderdaad ook geen zin straks om weer al die kraamvisite te krijgen. 2 jaar terug hebben we 4 maanden lang 4 dagen in de week visite gehad.

Ons is geadviseerd het zo'n 6 weken na de uitgerekende datum te doen (nou krijgen wij een tweeling dus weet niet of het advies dan anders is) Dus heb nu bij een zaaltje een aantal datums in optie gezet en dan kunnen we na de bevalling kiezen welke datum het wordt.

Wij hebben wij het ontwerp van het geboortekaartje gelijk een uitnodiging laten ontwerpen voor het kraamfeest zodat die helemaal in stijl is.

Heb wel al een aantal tips van mensen gekregen:

- Plastic bekertjes en bordjes in de kleur van het geslacht, lekker makkelijk geen afwas
- Grote taart of cake bestellen
- Maak een tafel voor de self service van drank
- Vraag 2 vrienden of vriendinnen om met hapjes rond te gaan zodat je er zelf bent voor de baby ('s) en
niet ook nog daar op hoeft te letten
- Leg een receptieboek neer en laat iedereen er een wens inschrijven voor de baby
- Zet een cadeausuggestie op je uitnodiging. ( stel je krijgt 100 man op visite en iedereen komt met kleertjes
aan)
- Laat de borrel niet te lang duren (max een uurtje of 3) Je bent kapot als je het langer doet zeggen ze.

Wij doen het dus in een zaaltje maar hebben het geluk dat we de drank en dergelijke zelf daar kunnen regelen. Had ook geinformeerd bij de locatie waar wij onze bruiloft hadden gegeven maar daar rekende ze ¤ 15 p.p. Vond ik toch net even iets te veel met ruim 100 mensen hahaha

Hoop dat je wat aan de tips hebt die ik tot nu toe heb gekregen, en ik houd het topic ook zeker in de gaten aangezien wij nog druk bezig zijn met de voorbereidingen.

Succes!
  maandag 23 maart 2009 @ 08:02:40 #14
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67314026
Ik heb er zelf ook over na zitten denken, maar denk toch niet dat het wat voor ons is. Wat al eerder geroepen is, het is een stuk onpersoonlijjker, bovendien moet ik wel zeggen dat we een kleine familie en vriendenkring hebben. Ik heb wel gezegd de eerste week is alleen voor ons nieuwe gezinnetje, dan komt er niemand op bezoek behalve onze ouders.
Daarna wil ik maximaal 2 mensen op bezoek per dag en dan 3x per week.

Ik snap wel dat mensen voor een kraamfeest kiezen, is maar net hoe je situatie is en wat je wilt.

Succes met het organiseren ervan! De voorpret lijkt me wel leuk overigens.
  maandag 23 maart 2009 @ 08:20:48 #15
248986 MamaNik
pi_67314189
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:02 schreef wennie29 het volgende:
Ik heb er zelf ook over na zitten denken, maar denk toch niet dat het wat voor ons is. Wat al eerder geroepen is, het is een stuk onpersoonlijjker, bovendien moet ik wel zeggen dat we een kleine familie en vriendenkring hebben. Ik heb wel gezegd de eerste week is alleen voor ons nieuwe gezinnetje, dan komt er niemand op bezoek behalve onze ouders.
Daarna wil ik maximaal 2 mensen op bezoek per dag en dan 3x per week.

Ik snap wel dat mensen voor een kraamfeest kiezen, is maar net hoe je situatie is en wat je wilt.

Succes met het organiseren ervan! De voorpret lijkt me wel leuk overigens.

Het is misschien wel een stuk onpersoonlijker, maar je beste vrienden komen toch wel eerder.
Maar je hebt wel gelijk alle oom's tante's collega's en zo gehad.
Weet nog wel bij mijn zoontje die had altijd zo'n huiluurtje precies als de kraamvisite er was, dus 1 van ons liep met hem rond en de ander zat bij de visite. Vond ik geen succes.

En in ons geval straks 2 erbij! Dus de oudste moet naar bed waarschijnlijk ook weer precies als de visite komt en dat wil die dan natuurlijk niet meer + stel dat hun ook weer zo'n huiluurtje hebben dan lopen we dus allebei met 1 en de oudste op bed krijgen en visite in huis. Wordt geen succes! Daarom lekker een kraamfeest!!
  maandag 23 maart 2009 @ 08:33:54 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_67314315
Ik heb in eerste instantie zitten denken om een feest te geven en geen bezoek te willen hebben, maar vond juist het bezoek wel erg leuk. Uiteindelijk hebben we toen Ruben 2 maanden was een groot feest gegeven toen hij gedoopt werd en daar iedereen voor uitgenodigd.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 23 maart 2009 @ 08:39:40 #17
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67314399
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:20 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Het is misschien wel een stuk onpersoonlijker, maar je beste vrienden komen toch wel eerder.
Maar je hebt wel gelijk alle oom's tante's collega's en zo gehad.
Weet nog wel bij mijn zoontje die had altijd zo'n huiluurtje precies als de kraamvisite er was, dus 1 van ons liep met hem rond en de ander zat bij de visite. Vond ik geen succes.

En in ons geval straks 2 erbij! Dus de oudste moet naar bed waarschijnlijk ook weer precies als de visite komt en dat wil die dan natuurlijk niet meer + stel dat hun ook weer zo'n huiluurtje hebben dan lopen we dus allebei met 1 en de oudste op bed krijgen en visite in huis. Wordt geen succes! Daarom lekker een kraamfeest!!
Wat ik al eerder zei, iedere situatie is anders. Zo zie je maar, jij hebt het over 100 gasten, ik denk dat er bij mij maximaal 20 mensen komen op kraamvisitie. Mijn zoontje gaat naar het kinderdagverblijf, dus die heeft geen " last" van de visite en hoe de baby's zullen zijn? Tja wisten we het maar
Groot gelijk dat je lekker een feestje gaat houden
pi_67314431
Geen kraamfeest gedaan. Ik hou niet zo van al die mensen ineens.
Overigens hebben wij het bezoek best aardig kunnen spreiden, dus ik denk dat we het gewoon weer op die manier doen. Maar wij kregen dan ook lang geen 100 mensen op bezoek.
Kan me voorstellen dat je dan toch eerder neigt naar een feest, dan heb je het in 1 keer gehad.
Fake it till you make it...
pi_67314435
Wij hebben een kraamfeest gehouden voor mijn ooms-tantes, ed. Mijn ouders & die familie wonen aan de andere kant van het land, dus was het makkelijker dat wij 1 keer die kant op reden, dan al die familie richting ons. Ik denk dat er zo'n 30-40 mensen waren. Dat was 6 weken na de bevalling.

We hebben het bij mijn ouders gevierd. Die hebben wel ruimte (boerderij). En die septemberdag was het heerlijk weer. Dus we waren lekker buiten. Mijn moeder had genoeg drinken ingeslagen, taart besteld, wat kaas/worst/zoutjes, wat quick food voor op de BBQ. Er was een partytent geleend, wat extra stoelen, statafels.

Ik heb die familie na 4 weken een uitnodiging gestuurd, ze wisten al wel dat we een feestje zouden geven, maar het was een beetje afhankelijk van de geboortedatum van de kleine. We hebben het van 10-17 gehouden. Dan konden wij rustig opstaan, en nog even opruimen en uitrusten na die tijd.
Cadeautjes hebben we verder vrij gelaten.

Toen iedereen er was, ben ik met de kleine, na een flesje een rondje gelopen. Hij sliep heerlijk, dus heeft weinig van de drukte gemerkt. Maar iedereen heeft hem wel even gezien. Daarna is hij weer terug naar zijn bedje gegaan. Een paar mensen hebben nog even in het wiegje gekeken in die kamer, maar we hebben het zo rustig mogelijk proberen te houden. Ik denk dat de kleine geen uur bij de familie is geweest. En bij niemand op de armen (behalve overgrootopa/overgrootoma/opa/oma).

Ik heb zelf niet zoveel gerend, omdat dat gewoon niet ging (totaal-ruptuur). Dus vooral gepraat met de familie. Voor het drinken was er een buffet. De hapjes en de BBQ werden door mijn ouders,zusje en man in de gaten gehouden. En er waren wel wat familieleden die hielpen met de afwas etc.

Al met niet erg georganiseerd, niet te moeilijk, maar gewoon een familiefeestje zoals wij die wel vaker hebben bij die familie..
  maandag 23 maart 2009 @ 08:47:47 #20
248986 MamaNik
pi_67314527
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:39 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Wat ik al eerder zei, iedere situatie is anders. Zo zie je maar, jij hebt het over 100 gasten, ik denk dat er bij mij maximaal 20 mensen komen op kraamvisitie. Mijn zoontje gaat naar het kinderdagverblijf, dus die heeft geen " last" van de visite en hoe de baby's zullen zijn? Tja wisten we het maar
Groot gelijk dat je lekker een feestje gaat houden
elke situatie is anders inderdaad, er gaan bij ons zo'n 110 kaartjes de deur uit. Dus ja dat zijn wel wat mensen, nou valt het allemaal precies in de zomerperiode dus er zullen ook wel wat mensen op vakantie zijn. Maar 110 kaartjes x gemiddeld 2 personen. Ik zag het niet zitten om alles weer thuis te krijgen, en bij ons kwam de meeste visite s'avonds.
Zo wisten we het maar inderdaad hoe ze waren... konden we ons alvast voorbereiden
  maandag 23 maart 2009 @ 08:50:56 #21
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67314586
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij hebben een kraamfeest gehouden voor mijn ooms-tantes, ed. Mijn ouders & die familie wonen aan de andere kant van het land, dus was het makkelijker dat wij 1 keer die kant op reden, dan al die familie richting ons. Ik denk dat er zo'n 30-40 mensen waren. Dat was 6 weken na de bevalling.

We hebben het bij mijn ouders gevierd. Die hebben wel ruimte (boerderij). En die septemberdag was het heerlijk weer. Dus we waren lekker buiten. Mijn moeder had genoeg drinken ingeslagen, taart besteld, wat kaas/worst/zoutjes, wat quick food voor op de BBQ. Er was een partytent geleend, wat extra stoelen, statafels.

Ik heb die familie na 4 weken een uitnodiging gestuurd, ze wisten al wel dat we een feestje zouden geven, maar het was een beetje afhankelijk van de geboortedatum van de kleine. We hebben het van 10-17 gehouden. Dan konden wij rustig opstaan, en nog even opruimen en uitrusten na die tijd.
Cadeautjes hebben we verder vrij gelaten.

Toen iedereen er was, ben ik met de kleine, na een flesje een rondje gelopen. Hij sliep heerlijk, dus heeft weinig van de drukte gemerkt. Maar iedereen heeft hem wel even gezien. Daarna is hij weer terug naar zijn bedje gegaan. Een paar mensen hebben nog even in het wiegje gekeken in die kamer, maar we hebben het zo rustig mogelijk proberen te houden. Ik denk dat de kleine geen uur bij de familie is geweest. En bij niemand op de armen (behalve overgrootopa/overgrootoma/opa/oma).

Ik heb zelf niet zoveel gerend, omdat dat gewoon niet ging (totaal-ruptuur). Dus vooral gepraat met de familie. Voor het drinken was er een buffet. De hapjes en de BBQ werden door mijn ouders,zusje en man in de gaten gehouden. En er waren wel wat familieleden die hielpen met de afwas etc.

Al met niet erg georganiseerd, niet te moeilijk, maar gewoon een familiefeestje zoals wij die wel vaker hebben bij die familie..
Klinkt heel gezellig zeg! fijn dat je zelf niet zo heel veel hoefde te doen.
  maandag 23 maart 2009 @ 08:52:04 #22
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67314614
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:47 schreef MamaNik het volgende:

[..]

elke situatie is anders inderdaad, er gaan bij ons zo'n 110 kaartjes de deur uit. Dus ja dat zijn wel wat mensen, nou valt het allemaal precies in de zomerperiode dus er zullen ook wel wat mensen op vakantie zijn. Maar 110 kaartjes x gemiddeld 2 personen. Ik zag het niet zitten om alles weer thuis te krijgen, en bij ons kwam de meeste visite s'avonds.
Zo wisten we het maar inderdaad hoe ze waren... konden we ons alvast voorbereiden
Zo, jij zal een flinke rekening van de drukker hebben , bij ons maar 40 kaartjes
  maandag 23 maart 2009 @ 09:00:53 #23
248986 MamaNik
pi_67314796
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:52 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Zo, jij zal een flinke rekening van de drukker hebben , bij ons maar 40 kaartjes
ehhh ja.. dat dan weer wel natuurlijk... maar goed we zullen maar zeggen het zijn de laatste, en anders hadden we misschien nog wel 2x kaarjtes moeten laten drukken
pi_67314944
Ik heb bij de hema van die briefkaarten gehaald voor de uitnodiging van een feestje. En ze zelf geschreven. De adressen lagen er nog van de geboortekaartjes, en ik hoefde er geen 20 te schrijven.
Ook alweer zo lekker makkelijk
  maandag 23 maart 2009 @ 09:11:56 #25
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67315023
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb bij de hema van die briefkaarten gehaald voor de uitnodiging van een feestje. En ze zelf geschreven. De adressen lagen er nog van de geboortekaartjes, en ik hoefde er geen 20 te schrijven.
Ook alweer zo lekker makkelijk
Ja haha we worden steeds makkelijker en handiger he?
pi_67315207
Wij geven geen kraamfeest. Mijn familie is heel klein, echt 10 man ofzo max maar de familie van mijn vriend is echt enorm. Probleem daarmee is dat ze heel hecht zijn enzo en dat als je zegt "we geven een kraamfeest want anders wordt het te druk met visite" dat ze allemaal denken dat dat niet voor hen geldt. Gevolg is dan dat je tóch visite hebt én dat je een kraamfeest geeft (waar je ook geld enzo aan uitgeeft.)

Ik ben zelf van plan om gewoon een agenda neer te leggen op een centrale plek (zodat lief hem ook kan vinden ) en dat mensen kunnen bellen om langs te komen. En dan gewoon maar spreiden. Iets van eh, 2 bezoekjes per dag, 1 's morgens 1 's middags lijkt me genoeg. Ach, ik zie het wel.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 23 maart 2009 @ 09:22:52 #27
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_67315222
Ik ben wel op een paar kraamfeesten geweest en het komt heel erg onpersoonlijk over.
Mensen willen geen visite maar iedereen moet wel op het kraamfeest komen ( en dan moet je een kado kiezen van een lijst en afvinken wat er gekocht is zodat zij precies weten wat ze krijgen).
Ik ga nu ook niet meer, als ze me niet op visite willen hebben hoef ik ook geen kadootjes te komen brengen toch?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 23 maart 2009 @ 09:25:09 #28
248986 MamaNik
pi_67315267
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:22 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben wel op een paar kraamfeesten geweest en het komt heel erg onpersoonlijk over.
Mensen willen geen visite maar iedereen moet wel op het kraamfeest komen ( en dan moet je een kado kiezen van een lijst en afvinken wat er gekocht is zodat zij precies weten wat ze krijgen).
Ik ga nu ook niet meer, als ze me niet op visite willen hebben hoef ik ook geen kadootjes te komen brengen toch?
Wil best visite maar niet 4 maanden lang 4 dagen in de week...
pi_67315510
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:25 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Wil best visite maar niet 4 maanden lang 4 dagen in de week...
Mja ik snap oh-oh's standpunt eigenlijk wel heel goed, dat is ook een reden waarom wij geen feest geven. Mensen doen moeite, kopen een kadootje, komen helemaal naar je huis toe (in ons geval reizen een hoop familieleden daar toch een goede 200km voor), enkel en alleen maar om jouw verse wondertje te bewonderen. Ik begrijp best dat het wat kil en onpersoonlijk overkomt met zo'n lijst enzo. Persoonlijk zou ik op zn minst die kado's vrijlaten. Maar ik begrijp het ook dat het jammer is en een beetje een domper dat je dan naar zo'n feest gaat en de baby 2 tellen ziet.
Ieder zn keus, maar ik kies toch voor gewoon visite waarbij ik de tijd kan nemen om al mijn gasten persoonlijk te ontvangen én persoonlijk te bedanken voor hun lieve gebaar. En in mijn geval betekent dat waarschijnlijk ook dat ik 4 maanden lang 4 dagen per week aan de visite zit. Nouja prima, dan is dat maar zo. Agenda erbij en plannen maar en als het een keer niet uitkomt dan schuift het een dagje door.

Mezelf kennende ben ik op dat moment toch zo trots dat ik niets liever wil dan mn kind elke dag showen aan jan en alleman
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 23 maart 2009 @ 09:42:25 #30
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_67315629
Ik heb ook vaak het idee dat mensen op zo een kraamfeest mensen uitnodigen die ze normaal ook niet op kraamvisite zouden vragen. De baby speelt amper een rol in het geheel, het gaat om kadootjes krijgen en socializen met andermans kennissen en familiekring en dat vind ik altijd een beetje lame zeg maar.
Mensen die het hele bedrijf uitnodigen terwijl normaal toch echt alleen de mensen waar je zelf leuk contact mee hebt op je werk op kraamvisite komen.
Ik ben zelfs eens op een kraamfeest geweest waar de baby ontbrak omdat die ziekjes was.
Doe dan geen feest of zo
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 23 maart 2009 @ 09:43:57 #31
248986 MamaNik
pi_67315651
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:36 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Mja ik snap oh-oh's standpunt eigenlijk wel heel goed, dat is ook een reden waarom wij geen feest geven. Mensen doen moeite, kopen een kadootje, komen helemaal naar je huis toe (in ons geval reizen een hoop familieleden daar toch een goede 200km voor), enkel en alleen maar om jouw verse wondertje te bewonderen. Ik begrijp best dat het wat kil en onpersoonlijk overkomt met zo'n lijst enzo. Persoonlijk zou ik op zn minst die kado's vrijlaten. Maar ik begrijp het ook dat het jammer is en een beetje een domper dat je dan naar zo'n feest gaat en de baby 2 tellen ziet.
Ieder zn keus, maar ik kies toch voor gewoon visite waarbij ik de tijd kan nemen om al mijn gasten persoonlijk te ontvangen én persoonlijk te bedanken voor hun lieve gebaar. En in mijn geval betekent dat waarschijnlijk ook dat ik 4 maanden lang 4 dagen per week aan de visite zit. Nouja prima, dan is dat maar zo. Agenda erbij en plannen maar en als het een keer niet uitkomt dan schuift het een dagje door.

Mezelf kennende ben ik op dat moment toch zo trots dat ik niets liever wil dan mn kind elke dag showen aan jan en alleman
Oh dat trotse zal ik ook wel hebben, maar is meer praktisch oogpunt voor ons met 3 kinderen wordt het toch iets lastiger allemaal, en de cadeau;s daar laten we mensen vrij in
  maandag 23 maart 2009 @ 10:03:01 #32
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_67316050
Visites kun je trouwens ook wel combineren, he? Vond ik fijner, liever een paar dames (die kwamen het meest ) tegelijk (max. 4) en dan de volgende dag niets, dan elke dag 1. En al helemaal geen 2 bezoekjes op een dag, dat vond ik echt te druk, dan liever tegelijk.
  maandag 23 maart 2009 @ 10:03:24 #33
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67316056
Wij hebben toen Linde een maand of 2,5 was een kraamfeest gegeven. We hebben allebei een behoorlijk grote familie dus het leek ons zo het makkelijkst. In totaal hadden we zo'n 50 uitnodigingen met de geboortekaartjes meegestuurd. We hadden namelijk gedacht dat er een aantal mensen zouden afzeggen i.v.m. vakantietijd maar je zal net zien dat iedereen dus gewoon komt

We hadden het zo gedaan dat de familie van mijn vriend eerst kwam (die wonen het verste weg) van bv 12 tot 15 uur en dan van 14 tot 17 uur mijn familie. Wie eerder of later wilde komen was van harte welkom. Zo was het toch nog een beetje gespreid.

Het was een beetje een soort high-tea. Ik had zelf een paar quiches, scones en brownies gebakken (vooraf gebakken en in de vriezer gedaan. Op de dag zelf een uurtje voor het feest begon alles uit de vriezer halen en in de slaapkamer laten ontdooien. Je kunt dan steeds gewoon wat kant en klaars uit de slaapkamer halen). Daarnaast hadden we sandwiches met zalm/komkommer en met roomkaas/zongedroogde tomaatjes. En verder natuurlijk veel lekkere zoete dingetjes, chocolade, zoutjes , nootjes enz. Drank stond allemaal buiten op het balkon in teilen met water en ijsklontjes en na de eerste ronde kon iedereen zelf pakken. Mijn ouder hielpen met lege glazen opruimen en de bordjes en bestek waren wegwerpspul.

We hadden afgesproken dat we Linde gewoon 'rond zouden laten gaan' totdat ze zelf aangaf dat ze het niet leuk meer vond. Maar dat moment is eigenlijk nooit gekomen Linde lag op een gegeven moment in een stampvolle kamer met visite lekker bij mijn neef op zijn arm te slapen en ze vond het allemaal prima. 's Avonds heeft ze eventjes een uurtje gehuild voor het slapen gaan, maar dat was eigenlijk normaal.

Kortom: een geslaagd feest! Bij de 2e denken we er nog over om het weer te doen. Ja je spreekt iedereen wel wat minder, maar vrienden en echt naaste familie komt vaak toch al wat eerder langs (of wij bij hun) en dan kan je ook bijkletsen.

O ja cadeautjes hebben we mensen gewoon vrij in gelaten. Wil je iets geven dan is dat erg leuk, maar zo niet dan is het ook prima.
pi_67316338
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:03 schreef Grijs het volgende:
Visites kun je trouwens ook wel combineren, he? Vond ik fijner, liever een paar dames (die kwamen het meest ) tegelijk (max. 4) en dan de volgende dag niets, dan elke dag 1. En al helemaal geen 2 bezoekjes op een dag, dat vond ik echt te druk, dan liever tegelijk.
Ja dat was hier wel een beetje het plan ja. Gewoon slim plannen en dan is het wel te overzien denk ik.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 23 maart 2009 @ 10:21:32 #35
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67316488
Wij hebben door dat kraamfeest de eerste maand heel weinig visite gehad en Ik moet zeggen dat dat toen heel fijn was. Ik had het gevoel dat de wereld op zijn kop stond. Ook omdat Linde achteraf de eerste maand veel honger had en dus soms zo'n 5 uur non-stop kon huilen om een half uurtje te slapen en dan aan een nieuwe sessie van een paar uur te beginnen. Dat was best vermoeiend zeg maar
  maandag 23 maart 2009 @ 10:27:20 #36
248986 MamaNik
pi_67316626
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:03 schreef Stiemie het volgende:
Wij hebben toen Linde een maand of 2,5 was een kraamfeest gegeven. We hebben allebei een behoorlijk grote familie dus het leek ons zo het makkelijkst. In totaal hadden we zo'n 50 uitnodigingen met de geboortekaartjes meegestuurd. We hadden namelijk gedacht dat er een aantal mensen zouden afzeggen i.v.m. vakantietijd maar je zal net zien dat iedereen dus gewoon komt

We hadden het zo gedaan dat de familie van mijn vriend eerst kwam (die wonen het verste weg) van bv 12 tot 15 uur en dan van 14 tot 17 uur mijn familie. Wie eerder of later wilde komen was van harte welkom. Zo was het toch nog een beetje gespreid.

Het was een beetje een soort high-tea. Ik had zelf een paar quiches, scones en brownies gebakken (vooraf gebakken en in de vriezer gedaan. Op de dag zelf een uurtje voor het feest begon alles uit de vriezer halen en in de slaapkamer laten ontdooien. Je kunt dan steeds gewoon wat kant en klaars uit de slaapkamer halen). Daarnaast hadden we sandwiches met zalm/komkommer en met roomkaas/zongedroogde tomaatjes. En verder natuurlijk veel lekkere zoete dingetjes, chocolade, zoutjes , nootjes enz. Drank stond allemaal buiten op het balkon in teilen met water en ijsklontjes en na de eerste ronde kon iedereen zelf pakken. Mijn ouder hielpen met lege glazen opruimen en de bordjes en bestek waren wegwerpspul.

We hadden afgesproken dat we Linde gewoon 'rond zouden laten gaan' totdat ze zelf aangaf dat ze het niet leuk meer vond. Maar dat moment is eigenlijk nooit gekomen Linde lag op een gegeven moment in een stampvolle kamer met visite lekker bij mijn neef op zijn arm te slapen en ze vond het allemaal prima. 's Avonds heeft ze eventjes een uurtje gehuild voor het slapen gaan, maar dat was eigenlijk normaal.

Kortom: een geslaagd feest! Bij de 2e denken we er nog over om het weer te doen. Ja je spreekt iedereen wel wat minder, maar vrienden en echt naaste familie komt vaak toch al wat eerder langs (of wij bij hun) en dan kan je ook bijkletsen.

O ja cadeautjes hebben we mensen gewoon vrij in gelaten. Wil je iets geven dan is dat erg leuk, maar zo niet dan is het ook prima.
Kijk daar ben ik het nou helemaal mee eens!
  maandag 23 maart 2009 @ 10:32:55 #37
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_67316743
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:42 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb ook vaak het idee dat mensen op zo een kraamfeest mensen uitnodigen die ze normaal ook niet op kraamvisite zouden vragen. De baby speelt amper een rol in het geheel, het gaat om kadootjes krijgen en socializen met andermans kennissen en familiekring en dat vind ik altijd een beetje lame zeg maar.
Mensen die het hele bedrijf uitnodigen terwijl normaal toch echt alleen de mensen waar je zelf leuk contact mee hebt op je werk op kraamvisite komen.
Ik ben zelfs eens op een kraamfeest geweest waar de baby ontbrak omdat die ziekjes was.
Doe dan geen feest of zo
Ik ben ook weleens op kraamvisite bij mensen thuis geweest waarbij het kindje de hele tijd in bed lag te slapen, die kregen we niet te zien. Dat is begrijpelijk, ik kom toch niet alleen om met de nieuwe baby te knuffelen maar vooral om de ouders te feliciteren. Met kado's. Overigens de baby wel op vele foto's en filmpjes mogen bewonderen, was op dat moment even voldoende vonden de ouders. Prima toch?

Toen Devin 5 weken oud was werd hij "geintroduceerd" bij de vrienden en kennissen van mijn ouders, die in de wolken waren door de komst van hun 1e kleinkind. Lekker bij mijn ouders in de tuin, die zelf ook de taart en het eten en drinken hadden verzorgd, alles hadden versierd en geregeld... Wij hoefden alleen op te komen draven met Devin. Er kwam een mannetje of 30, allemaal mensen die ik niet zo snel zelf zou uitnodigen om bij me thuis te komen, maar die wel ontzettend benieuwd waren naar de kleine en ook allemaal een kadootje hadden meegebracht (de meeste geld waar we Devin's Tripp Trapp mee hebben gekocht later).
Dit feestje kwam omdat mijn ouders dat graag wilden, lekker pronken.
Prima, Devin heeft merendeels lekker liggen slapen in de wagen en werd bedolven onder bewonderende blikken. Ik hoefde zelf niks te doen, alleen voor Devin zorgen en een paar keer schone shirts aantrekken omdat ik door de snikhete dag en de opwinding constant lekkage vertoonde
.... met gevoel voor drama....
  maandag 23 maart 2009 @ 10:36:25 #38
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_67316832
Ik ben 2x naar een kraamfeest geweest, mochten we nog een 3de krijgen dan doe ik het ook zo!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 23 maart 2009 @ 11:13:45 #39
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67317939
ik ben 1 keer naar een kraamfeest geweest maar dat vond ik echt niet leuk. kwam niet zozeer door t feest, maar door de personen die t gaven zelf hebben ze de hele dag geen baby vastgehouden, want dat deed de nanny enzo. bleh.

ik ken superweinig mensen, dus heb t niet gedaan iedereen kwam dezelfde dag na de bevalling stik je van de energie, dus gelijk maar iedereen gebeld en uitgenodigd al aan en de volgende dag de mensen die niet uit de stad kwamen.
en verder gewoon heel erg verspreid over de tijd erna (altijd zo raar, mensen die je al jaren niet ziet die ineens voor de deur staan enzo )
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_67433898
Bedankt voor de reacties!
Ik ga denk ik maar es een lijst met namen maken en aan de hand daarvan kijken wat we willen
#geen
pi_67435734
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:22 schreef oh-oh het volgende:
Dit, dus. Lijkt me echt he-le-maal niks.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_67435834
Je kunt ook een kraamfeest houden zoner cadeaulijst hoor. Ik vind zo'n cadeaulijst ook een beetje een moeilijk geval.

Je laat de mensen voor je verjaardag toch ook niet allemaal per stuk langskomen? Waarom is een kraamfeest dan onpersoonlijk en een verjaardag/bruiloft/familiefeest niet?
pi_67436009
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:02 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dit, dus. Lijkt me echt he-le-maal niks.
Op de manier zoals oh-oh het omschreef lijkt het mij ook helemaal niets.
pi_67439595
Een cadeaulijst komt er sowieso niet. Dat is wat mij betreft totaal niet de intentie van een kraamfeest (mocht die er komen). Onze familie woont redelijk ver uit elkaar, dus het is meteen een leuke gelegenheid om elkaar allemaal weer eens (tegelijkertijd) te zien.
#geen
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:00:07 #45
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_67454138
Ik heb een klein kraamfeestje gegeven voor mijn collega's. Dat doen overigens de meeste van mijn collega's die een kindje krijgen.
Ik had een apart briefje gestopt bij het geboortekaartje. Ik vond het erg fijn. EN wat betreft cadeaus, bij ons is er gewoon een cadeaupot en dan krijg je twv x bedrag iets waar je zelf om vraagt. Ik heb toen om een wagenspanner gevraagd maar om ze die specifieke wagenspanner nergens kon vinden dus kreeg ik een prenatal cadeaubon. Sommige collega's hadden ook wat bij zich maar dat was gewoon ieder voor zich.
Ik vond het zelf erg prettig. Ik heb niet met al mijn collega's even goede band maar ze willen zelf wel allemaal graag komen. En zelf vinden ze het ook super gezellig om met zn allen te komen.
Ik heb toen gezegd van 14.00 tot 17.00 en dat ging prima. En niet iedereen is geweest en dat vond ik ook prima.
Maar als ik naast familie en vrienden ook nog 30 collega's apart moet ontvangen dan zit ik wel snel aan die 4 maanden en 4 dagen.
Overigens hebben wij de 1e weken het bezoek echt beperkt gehouden. Daarnaast ben ik in mijn kraamweek goed ziek geworden. Griep, koorst, bijna een borstontsteking. Toen hebben we ook geen bezoek ontvangen.

Ik heb overigens ook een klein kraamfeestje gegeven voor de kindjes uit mijn klas. Dat was helemaal
Ze kwamen in groepjes van 4 a 5. De meiden smolten helemaal weg bij Eva en de jongens (sommige) zaten op de bank... ranja, koekje.... "juf, is dat nou een echte WII???"
pi_67456518
Heb zelf geen kraamfeest gegeven, een kennisje wel. Haar kindje werd eind juni geboren, ivm de zomervakantie hadden ze het feest half augustus gepland. En dat vond ze achteraf helemaal niet leuk! Juist na de bevalling wilde ze haar kindje showen en over de bevalling praten (niet met iedereen natuurlijk ) en over de grote emoties die er nu eenmaal bij komen kijken. Ze heeft dus zes weken bijna niemand gezien, en tijdens het feest geen gelegenheid gehad om het daarover met iemand te hebben.
Dus vergeet niet aan sommigen duidelijk te maken dat ze best iets eerder mogen komen, onderschat niet hoe trots en blij je bent en hoe graag je dat met sommige mensen wil delen is mijn tip
  vrijdag 27 maart 2009 @ 20:25:33 #47
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67474382
Zijn jullie er al uit wat jullie doen Duchess en Juup? Al geboortekaartjes geteld?

In deze sluit ik mij aan bij huup en oh-oh. Het is hier voor ons ook het eerste kindje. Mijn mening is dat iedereen die ik graag wil zien, daar wil ik ook tijd voor maken. Ze komen omdat ze interesse in mij, mijn beebje en man hebben en ik vind het lullig om dan 30 man in mijn toko te proppen, iedereen zo'n 5 minuten persoonlijk te spreken en dan na een paar uur mogen ze weer wieberen. Dat is mijn ding niet.

Daartegenover.... ik wil wel een strakke planning van de visite en ik ben ook echt niet op mijn mondje gevallen Ik heb dus nu al gezegd dat ik straks echt niet alle dagen bezoek wil! Dan ben ik na 2 weken helemaal kapot. Lichamelijk en emotioneel. Ik wil om de dag misschien bezoek ofzo, niet alles volgepland en ik wil dat het bezoek ook tijden met me afspreekt. Je komt van 15.30 tot 17.00. Staat ze dat niet aan? Tja dan moeten ze wachten tot ze me weer kunnen zien, jammer dan? Ga je niet op de afgesproken tijd naar huis? Dan maak ik een leuke opmerking: kan ik vannacht bellen om borstvoeding te geven? nee, oh, wil je dan nu gaan, want ik wil graag rusten.

Maar goed, ook voor ons is dit de 1e keer. Wie weet baal ik over 3 maanden als een stekker dat ik het zo heb gedaan. Dan weet ik dat ook weer. Zorg iig voor jezelf en elkaar voor voldoende rust, geef het aan als je geen zin hebt. Heb je een keer afspraak staan? en daar een half uur van tevoren geen zin in? dan bel je gewoon af. Mijn inziens moeten mensen die op kraambezoek daar wel begrip voor kunnen opbrengen. Als het mij zou overkomen zou ik het volledig kunnen begrijpen, misschien baal ik er wel van omdat ik er op rekening, maar ik snap ook dat met een kindje ineens alles is.
Niet mieten! Door gieten!
pi_67475260
Tja ik heb 1x een kraamfeest bij mogen wonen, en mijn ding was het niet.
mooie locatie, catering een clown enz enz echt dat was top geregeld maar mijn eigen nichtje (de moeder) heb ik amper gesproken of gezien.
Als het inde prive sfeer was geweest was het ws leuker geweest, maar tja ze hadden meer als 250 mensen op het kraamfeest en dat past niet in de meeste doorsnee huiskamers (ze hebben een eigen bedrijf, dus alle contacten waren er ook aanwezig)

En als er op het kaartje al gedrukt staat: cadeausuggestie: kadobon
Krijg ik spontaan de kriebels, zeker omdat je dan toch het gevoel krijgt een fors bedrag op die kaart te moeten laten zetten. Ik heb dan ook demonstratief 2 voorlees boekjes gekocht

Wij gaan de kraamvisite gewoon weer thuis doen, maaaar wel met een aantal aanpassingen om de rust te bewaren, we maken mensen duidelijk dat we om 22.00 uur de toko sluiten en in het ziekenhuis wil ik maar een aantal mensen zien (mocht ik daar weer 5 dagen liggen) en niet complete familie's met kinderen en aanhang. Deze keer wil ik rust niet alleen voor mij maar vooral voor Isa die ook moet wennen aan een nieuw gezinslid. (Hier gaan trouwens rond de 70 kaartjes de deur uit maar uit ervaring weet ik dat veel familie van mijn man niet zal komen )
Mama van Isa en Ties
pi_67929617
We zijn er uit, we willen een kraamfeest houden. Ter afweging hebben we een lijst gemaakt van mensen die wrs op kraamvisite zullen komen en dan komen we op meer dan 100 personen uit
Beetje (te) veel voor ons, we willen graag een rustige kraamperiode om kennis te maken met ons kindje en om te genieten van ons kindje en elkaar

Dus nu moeten we gaan plannen en nadenken wat we wel en niet willen. Een kraamfeest bij ons thuis is geen optie, we willen ergens op een leuke locatie een zaal huren. Wrs wel zelfcatering, gezien het grote aantal mensen. Bediening is al geregeld

Waar moeten we rekening mee houden? Heeft iemand een to-do-list? Tips, adviezen?

Ow en er komt pertinent GEEN envelopje of cadeausuggestie oid op de uitnodiging te staan, daar doen we niet aan. We vinden het al lang leuk als mensen komen en interesse in ons kindje hebben

[ Bericht 6% gewijzigd door DuchessX op 11-04-2009 21:03:19 ]
#geen
  zaterdag 11 april 2009 @ 19:44:10 #50
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_67931465
Ik ben ooit naar twee kraamfeestjes geweest.. Leuke bijeenkomst, maar absoluut niet te vergelijken met 'gewoon kraambezoek', wat ik eigenlijk veel liever zou doen. Het was fijn om heel de familie nog eens te zien, maar dat was het dan ook wel.

Bij ons eerste kindje was alles nieuw en had ik geen idee hoe druk bezocht de kraamtijd zou zijn. Viel 100% mee! We hebben gewoon gezellige bezoekjes gehad. Als je een uitnodiging voor een kraamfeest krijgt voel je je toch een beetje verplicht om te gaan, terwijl je normaal alleen een kaartje zou sturen. Zo kregen wij dus van de meeste familie die we op dat kraamfeest zagen, gewoon een klein cadeautje of kaartje per post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')