abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67307629
Wie heeft er ervaring met een kraamfeest? Zelf georganiseerd of uitbesteed, of als genodigde?

Ik zie er wel tegenop om veel bezoek te krijgen in mijn kraamperiode en vraag me af of een kraamfeest iets voor ons is. Een kraamfeest thuis zie ik trouwens ook niet zo zitten...liever ga ik naar een leuke locatie waar bediening/catering is, anders loop ik nog zelf te rennen

Ervaringen en meningen graag
#geen
pi_67310733
90 views en niemand die een inhoudelijke reactie geeft?
pi_67311060
eh, geen ervaring, sorry!
  zondag 22 maart 2009 @ 23:42:28 #4
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_67311108
Hier ook niet .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 22 maart 2009 @ 23:42:40 #5
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_67311120
Ik ben eens op een kraamfeest van mijn nichtje (en haar man en kind ) geweest. Het nadeel vind ik dat je nauwelijks de kersverse ouders spreekt. Als ouders lijkt het me wel ideaal, lekkere rustige kraamtijd, niet wekenlang vrijwel dagelijks bezoek, maar voor het bezoek is het een stuk onpersoonlijker.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 22 maart 2009 @ 23:43:29 #6
3185 Adelante
To let it go now
pi_67311151
Moet je dat ook al vieren, what's next, de pre-conceptie avond?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_67311322
Enerzijds lijkt het me fijn om een kraamfeest te houden omdat je dan alles in één keer hebt gehad, anderzijds is het een stuk persoonlijker wanneer mensen gewoon op bezoek komen. Men hoeft natuurlijk niet allemaal in de kraamtijd langs te komen en je hoeft ook niet iedere dag bezoek te laten komen, maar mijn voorkeur ligt wel daar tov een kraamfeest.

Btw, heb geen ervaring hiermee.
  zondag 22 maart 2009 @ 23:58:10 #8
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_67311627
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:43 schreef Adelante het volgende:
Een geboorte vieren is toch niet zo raar?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_67311684
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:58 schreef Grijs het volgende:

[..]

Een geboorte vieren is toch niet zo raar?
Adelante is er niet mee bekend, hoort ook in KLB thuis en niet in OUD
pi_67311707
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:43 schreef Adelante het volgende:
Herdenk jij je geboortedag niet ieder jaar?
pi_67311719
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:48 schreef Poezebeest het volgende:
Enerzijds lijkt het me fijn om een kraamfeest te houden omdat je dan alles in één keer hebt gehad, anderzijds is het een stuk persoonlijker wanneer mensen gewoon op bezoek komen. Men hoeft natuurlijk niet allemaal in de kraamtijd langs te komen en je hoeft ook niet iedere dag bezoek te laten komen, maar mijn voorkeur ligt wel daar tov een kraamfeest.

Btw, heb geen ervaring hiermee.
Wij denken er over om alles in een keer gehad te hebben. Wij willen niet weken achter elkaar mensen over de vloer en zo kan het mooi in een keer geregeld worden.
pi_67311914
Ik heb een keer zo'n kraamfeest meegemaakt, bij een collega thuis. De kleine was toen volgens mij al een maand of twee oud, maar dat mag de pret niet drukken.
  maandag 23 maart 2009 @ 07:39:02 #13
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_67313865
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:02 schreef DuchessX het volgende:
Wie heeft er ervaring met een kraamfeest? Zelf georganiseerd of uitbesteed, of als genodigde?

Ik zie er wel tegenop om veel bezoek te krijgen in mijn kraamperiode en vraag me af of een kraamfeest iets voor ons is. Een kraamfeest thuis zie ik trouwens ook niet zo zitten...liever ga ik naar een leuke locatie waar bediening/catering is, anders loop ik nog zelf te rennen

Ervaringen en meningen graag
Wij zijn ook bezig met een kraamfeest te organiseren. Heb inderdaad ook geen zin straks om weer al die kraamvisite te krijgen. 2 jaar terug hebben we 4 maanden lang 4 dagen in de week visite gehad.

Ons is geadviseerd het zo'n 6 weken na de uitgerekende datum te doen (nou krijgen wij een tweeling dus weet niet of het advies dan anders is) Dus heb nu bij een zaaltje een aantal datums in optie gezet en dan kunnen we na de bevalling kiezen welke datum het wordt.

Wij hebben wij het ontwerp van het geboortekaartje gelijk een uitnodiging laten ontwerpen voor het kraamfeest zodat die helemaal in stijl is.

Heb wel al een aantal tips van mensen gekregen:

- Plastic bekertjes en bordjes in de kleur van het geslacht, lekker makkelijk geen afwas
- Grote taart of cake bestellen
- Maak een tafel voor de self service van drank
- Vraag 2 vrienden of vriendinnen om met hapjes rond te gaan zodat je er zelf bent voor de baby ('s) en
niet ook nog daar op hoeft te letten
- Leg een receptieboek neer en laat iedereen er een wens inschrijven voor de baby
- Zet een cadeausuggestie op je uitnodiging. ( stel je krijgt 100 man op visite en iedereen komt met kleertjes
aan)
- Laat de borrel niet te lang duren (max een uurtje of 3) Je bent kapot als je het langer doet zeggen ze.

Wij doen het dus in een zaaltje maar hebben het geluk dat we de drank en dergelijke zelf daar kunnen regelen. Had ook geinformeerd bij de locatie waar wij onze bruiloft hadden gegeven maar daar rekende ze ¤ 15 p.p. Vond ik toch net even iets te veel met ruim 100 mensen hahaha

Hoop dat je wat aan de tips hebt die ik tot nu toe heb gekregen, en ik houd het topic ook zeker in de gaten aangezien wij nog druk bezig zijn met de voorbereidingen.

Succes!
  maandag 23 maart 2009 @ 08:02:40 #14
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67314026
Ik heb er zelf ook over na zitten denken, maar denk toch niet dat het wat voor ons is. Wat al eerder geroepen is, het is een stuk onpersoonlijjker, bovendien moet ik wel zeggen dat we een kleine familie en vriendenkring hebben. Ik heb wel gezegd de eerste week is alleen voor ons nieuwe gezinnetje, dan komt er niemand op bezoek behalve onze ouders.
Daarna wil ik maximaal 2 mensen op bezoek per dag en dan 3x per week.

Ik snap wel dat mensen voor een kraamfeest kiezen, is maar net hoe je situatie is en wat je wilt.

Succes met het organiseren ervan! De voorpret lijkt me wel leuk overigens.
  maandag 23 maart 2009 @ 08:20:48 #15
248986 MamaNik
pi_67314189
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:02 schreef wennie29 het volgende:
Ik heb er zelf ook over na zitten denken, maar denk toch niet dat het wat voor ons is. Wat al eerder geroepen is, het is een stuk onpersoonlijjker, bovendien moet ik wel zeggen dat we een kleine familie en vriendenkring hebben. Ik heb wel gezegd de eerste week is alleen voor ons nieuwe gezinnetje, dan komt er niemand op bezoek behalve onze ouders.
Daarna wil ik maximaal 2 mensen op bezoek per dag en dan 3x per week.

Ik snap wel dat mensen voor een kraamfeest kiezen, is maar net hoe je situatie is en wat je wilt.

Succes met het organiseren ervan! De voorpret lijkt me wel leuk overigens.

Het is misschien wel een stuk onpersoonlijker, maar je beste vrienden komen toch wel eerder.
Maar je hebt wel gelijk alle oom's tante's collega's en zo gehad.
Weet nog wel bij mijn zoontje die had altijd zo'n huiluurtje precies als de kraamvisite er was, dus 1 van ons liep met hem rond en de ander zat bij de visite. Vond ik geen succes.

En in ons geval straks 2 erbij! Dus de oudste moet naar bed waarschijnlijk ook weer precies als de visite komt en dat wil die dan natuurlijk niet meer + stel dat hun ook weer zo'n huiluurtje hebben dan lopen we dus allebei met 1 en de oudste op bed krijgen en visite in huis. Wordt geen succes! Daarom lekker een kraamfeest!!
  maandag 23 maart 2009 @ 08:33:54 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_67314315
Ik heb in eerste instantie zitten denken om een feest te geven en geen bezoek te willen hebben, maar vond juist het bezoek wel erg leuk. Uiteindelijk hebben we toen Ruben 2 maanden was een groot feest gegeven toen hij gedoopt werd en daar iedereen voor uitgenodigd.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 23 maart 2009 @ 08:39:40 #17
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67314399
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:20 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Het is misschien wel een stuk onpersoonlijker, maar je beste vrienden komen toch wel eerder.
Maar je hebt wel gelijk alle oom's tante's collega's en zo gehad.
Weet nog wel bij mijn zoontje die had altijd zo'n huiluurtje precies als de kraamvisite er was, dus 1 van ons liep met hem rond en de ander zat bij de visite. Vond ik geen succes.

En in ons geval straks 2 erbij! Dus de oudste moet naar bed waarschijnlijk ook weer precies als de visite komt en dat wil die dan natuurlijk niet meer + stel dat hun ook weer zo'n huiluurtje hebben dan lopen we dus allebei met 1 en de oudste op bed krijgen en visite in huis. Wordt geen succes! Daarom lekker een kraamfeest!!
Wat ik al eerder zei, iedere situatie is anders. Zo zie je maar, jij hebt het over 100 gasten, ik denk dat er bij mij maximaal 20 mensen komen op kraamvisitie. Mijn zoontje gaat naar het kinderdagverblijf, dus die heeft geen " last" van de visite en hoe de baby's zullen zijn? Tja wisten we het maar
Groot gelijk dat je lekker een feestje gaat houden
pi_67314431
Geen kraamfeest gedaan. Ik hou niet zo van al die mensen ineens.
Overigens hebben wij het bezoek best aardig kunnen spreiden, dus ik denk dat we het gewoon weer op die manier doen. Maar wij kregen dan ook lang geen 100 mensen op bezoek.
Kan me voorstellen dat je dan toch eerder neigt naar een feest, dan heb je het in 1 keer gehad.
Fake it till you make it...
pi_67314435
Wij hebben een kraamfeest gehouden voor mijn ooms-tantes, ed. Mijn ouders & die familie wonen aan de andere kant van het land, dus was het makkelijker dat wij 1 keer die kant op reden, dan al die familie richting ons. Ik denk dat er zo'n 30-40 mensen waren. Dat was 6 weken na de bevalling.

We hebben het bij mijn ouders gevierd. Die hebben wel ruimte (boerderij). En die septemberdag was het heerlijk weer. Dus we waren lekker buiten. Mijn moeder had genoeg drinken ingeslagen, taart besteld, wat kaas/worst/zoutjes, wat quick food voor op de BBQ. Er was een partytent geleend, wat extra stoelen, statafels.

Ik heb die familie na 4 weken een uitnodiging gestuurd, ze wisten al wel dat we een feestje zouden geven, maar het was een beetje afhankelijk van de geboortedatum van de kleine. We hebben het van 10-17 gehouden. Dan konden wij rustig opstaan, en nog even opruimen en uitrusten na die tijd.
Cadeautjes hebben we verder vrij gelaten.

Toen iedereen er was, ben ik met de kleine, na een flesje een rondje gelopen. Hij sliep heerlijk, dus heeft weinig van de drukte gemerkt. Maar iedereen heeft hem wel even gezien. Daarna is hij weer terug naar zijn bedje gegaan. Een paar mensen hebben nog even in het wiegje gekeken in die kamer, maar we hebben het zo rustig mogelijk proberen te houden. Ik denk dat de kleine geen uur bij de familie is geweest. En bij niemand op de armen (behalve overgrootopa/overgrootoma/opa/oma).

Ik heb zelf niet zoveel gerend, omdat dat gewoon niet ging (totaal-ruptuur). Dus vooral gepraat met de familie. Voor het drinken was er een buffet. De hapjes en de BBQ werden door mijn ouders,zusje en man in de gaten gehouden. En er waren wel wat familieleden die hielpen met de afwas etc.

Al met niet erg georganiseerd, niet te moeilijk, maar gewoon een familiefeestje zoals wij die wel vaker hebben bij die familie..
  maandag 23 maart 2009 @ 08:47:47 #20
248986 MamaNik
pi_67314527
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:39 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Wat ik al eerder zei, iedere situatie is anders. Zo zie je maar, jij hebt het over 100 gasten, ik denk dat er bij mij maximaal 20 mensen komen op kraamvisitie. Mijn zoontje gaat naar het kinderdagverblijf, dus die heeft geen " last" van de visite en hoe de baby's zullen zijn? Tja wisten we het maar
Groot gelijk dat je lekker een feestje gaat houden
elke situatie is anders inderdaad, er gaan bij ons zo'n 110 kaartjes de deur uit. Dus ja dat zijn wel wat mensen, nou valt het allemaal precies in de zomerperiode dus er zullen ook wel wat mensen op vakantie zijn. Maar 110 kaartjes x gemiddeld 2 personen. Ik zag het niet zitten om alles weer thuis te krijgen, en bij ons kwam de meeste visite s'avonds.
Zo wisten we het maar inderdaad hoe ze waren... konden we ons alvast voorbereiden
  maandag 23 maart 2009 @ 08:50:56 #21
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67314586
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij hebben een kraamfeest gehouden voor mijn ooms-tantes, ed. Mijn ouders & die familie wonen aan de andere kant van het land, dus was het makkelijker dat wij 1 keer die kant op reden, dan al die familie richting ons. Ik denk dat er zo'n 30-40 mensen waren. Dat was 6 weken na de bevalling.

We hebben het bij mijn ouders gevierd. Die hebben wel ruimte (boerderij). En die septemberdag was het heerlijk weer. Dus we waren lekker buiten. Mijn moeder had genoeg drinken ingeslagen, taart besteld, wat kaas/worst/zoutjes, wat quick food voor op de BBQ. Er was een partytent geleend, wat extra stoelen, statafels.

Ik heb die familie na 4 weken een uitnodiging gestuurd, ze wisten al wel dat we een feestje zouden geven, maar het was een beetje afhankelijk van de geboortedatum van de kleine. We hebben het van 10-17 gehouden. Dan konden wij rustig opstaan, en nog even opruimen en uitrusten na die tijd.
Cadeautjes hebben we verder vrij gelaten.

Toen iedereen er was, ben ik met de kleine, na een flesje een rondje gelopen. Hij sliep heerlijk, dus heeft weinig van de drukte gemerkt. Maar iedereen heeft hem wel even gezien. Daarna is hij weer terug naar zijn bedje gegaan. Een paar mensen hebben nog even in het wiegje gekeken in die kamer, maar we hebben het zo rustig mogelijk proberen te houden. Ik denk dat de kleine geen uur bij de familie is geweest. En bij niemand op de armen (behalve overgrootopa/overgrootoma/opa/oma).

Ik heb zelf niet zoveel gerend, omdat dat gewoon niet ging (totaal-ruptuur). Dus vooral gepraat met de familie. Voor het drinken was er een buffet. De hapjes en de BBQ werden door mijn ouders,zusje en man in de gaten gehouden. En er waren wel wat familieleden die hielpen met de afwas etc.

Al met niet erg georganiseerd, niet te moeilijk, maar gewoon een familiefeestje zoals wij die wel vaker hebben bij die familie..
Klinkt heel gezellig zeg! fijn dat je zelf niet zo heel veel hoefde te doen.
  maandag 23 maart 2009 @ 08:52:04 #22
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67314614
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:47 schreef MamaNik het volgende:

[..]

elke situatie is anders inderdaad, er gaan bij ons zo'n 110 kaartjes de deur uit. Dus ja dat zijn wel wat mensen, nou valt het allemaal precies in de zomerperiode dus er zullen ook wel wat mensen op vakantie zijn. Maar 110 kaartjes x gemiddeld 2 personen. Ik zag het niet zitten om alles weer thuis te krijgen, en bij ons kwam de meeste visite s'avonds.
Zo wisten we het maar inderdaad hoe ze waren... konden we ons alvast voorbereiden
Zo, jij zal een flinke rekening van de drukker hebben , bij ons maar 40 kaartjes
  maandag 23 maart 2009 @ 09:00:53 #23
248986 MamaNik
pi_67314796
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:52 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Zo, jij zal een flinke rekening van de drukker hebben , bij ons maar 40 kaartjes
ehhh ja.. dat dan weer wel natuurlijk... maar goed we zullen maar zeggen het zijn de laatste, en anders hadden we misschien nog wel 2x kaarjtes moeten laten drukken
pi_67314944
Ik heb bij de hema van die briefkaarten gehaald voor de uitnodiging van een feestje. En ze zelf geschreven. De adressen lagen er nog van de geboortekaartjes, en ik hoefde er geen 20 te schrijven.
Ook alweer zo lekker makkelijk
  maandag 23 maart 2009 @ 09:11:56 #25
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67315023
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb bij de hema van die briefkaarten gehaald voor de uitnodiging van een feestje. En ze zelf geschreven. De adressen lagen er nog van de geboortekaartjes, en ik hoefde er geen 20 te schrijven.
Ook alweer zo lekker makkelijk
Ja haha we worden steeds makkelijker en handiger he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')