abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67315677
Je kan het beste die berekening nemen die ook rekening houdt met de hoeveelheid die je sport!

Wat begreep je niet? Met de berekeningen die erboven staan, hoef je niets te doen! Enkel gewicht, lengte en activiteitsniveau invullen en dan klikken op BMR vrouw. BMR = wat je lichaam minimaal nodig heeft om je organen draaiende te houden, onderhoudsniveau = wat je nodig hebt om precies op gewicht te blijven. Om af te vallen moet je hier dus ca. 400 kcal aftrekken. Snap je het zo beter?

[ Bericht 68% gewijzigd door Phaidra op 23-03-2009 09:51:33 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 23 maart 2009 @ 09:50:29 #277
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_67315803
Dat heb ik gedaan .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_67315894
Goedemorgen allemaal !

Lijstje voor vandaag:

O: Special K met vanilleyoghurt
L: Drie boterhammen met kipfilet
T: Special K-reep
D: aardappeltjes met gegrilde paprika's en vissticks

Gisteren had mijn vriend dorito's 's avonds, daar hou ik niet van en ze zijn niet gezond - dus ging hij voor mij een 'gezonde snack' maken: special K met vanilleyoghurt EN SLAGROOM onwijs ongezond natuurlijk, maar wel ontzettend lekker .

Als ik dat ding invul (van die calorieverbrandingdinges ), volgens Harris-Benedict, kom ik op een onderhoudscalorieverbruik van 2327 . Dat is bij activiteitenniveau 3. Zoveel eet ik nooit ! (Nouja, alleen als ik een zak chips heb leeggegeten ofzo, maar iig niet dagelijks - ook niet als ik niet lijn!).
pi_67315921
Misschien is het een idee om de link naar die site in de OP op te nemen? Ik vond het best handige info, zeker als je het combineert met lijstjes en calorieën tellen!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 23 maart 2009 @ 09:57:09 #280
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67315930
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik weet zeker dat ik bij >2000 groei. En ongetwijfeld zal het feit dat ik al op m'n 12e door m'n moeder op een 1000-punten dieet werd gezet, daar mede debet aan zijn. Ik heb gewoon echt ontzettende aanleg om aan te komen. Maak wel eens het grapje van 'ik hoef er alleen maar naar te kíjken'. Meer sporten zou ik best wel willen doen, maar kán ik gewoon niet door die toffe chronische ziekte van me. Daar baal ik ook best wel van. Dus als ik af wil vallen, dan heb ik niet zoveel keuze maar moet dat door het aantal calorieën terug te snoeien.
Low-carben ken ik niet, wat houdt dat in?
snap ik, is ook lastig.
en idd. je "aanleg om aan te komen" zal best een verpeste stofwisseling zijn door als kind al te diëten... maar het is echt niet te laat om dat nog te verbeteren hoor!

als je neit kunt sporten kun je oo op andere manieren je verbranding wel omhoog krijgen. maar het is een kwestie van lange adem, en er genoegen mee nemen dat je niet snel afvalt en misscien eerst zelfs wel aankomt... het gaat dan om het langzaam opbouwen van eht aantal calorieën dat je op een dag binnenkrijgt, vaak kleine maaltijden eten, etc. Ik denk dat anderen daarover betere tips hebben dan ik...zonder sporten wrodt het lastiger...maar kun je ook niet gewoon elke dag een halfuurtje wandelen ofzo? of twee keer per week zwemmen? je hebt EDS toch? een low-impact sport moet dan misschien wel kunnen?

als je berekening met laagste activiteitsniveau 1932 kcal aangaf dan zouj e daarmee, als alles naar behoren werkt, dus stabiel moeten blijven. en dan zou je om je stofwisselng goed te houden en af te vallen (max1 pond per week) dus 1432 kcal moeten kunnen eten op een dag. het is duidelijk dat dat momenteel niet zo werkt, doordat je al zoveel gelijnd hebt misschien.

low carben houdt in: niet teveel witte zetmelen, dat helpt bij sommige mensen die als ze dat wel eten veel minder kunnen eten om af te vallen. voral geen zetmelen/granen bij je avondeten schijnt goed te helpen.\

oh en t was niet als aanval bedoeld hoor! maar ik vind het gewoon zo jammer als mensen zo streng moeten lijnen...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_67315971
Ik heb het een keer ingevuld voor mijn hoeveelheid sporten en dan zou ik 2700 kCal kunnen nemen om op gewicht te blijven? Dat vond ik wel achterlijk veel.

Was trouwens niet bij deze, bij deze mag ik 2140 kCal hebben om af te vallen? Bij de activiteitencalculator mag ik er 2135 voor onderhoud Is overigens bij activiteitenniveau 2, maar volgens mij zit ik eerder op 3 (kantoorbaan, dat wel, maar wel 3 keer in de week sporten zeker) Maarja, wat is sporten?

Als ik op niveau 3 zit moet ik 2407 kCal binnen krijgen voor onderhoud..
pi_67315972
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:30 schreef kwakveense het volgende:

ik vind t gewoon zo naar om te zien dat mensen om af te vallen minder gaan eten dan hn lichaam nodig heeft om gezond te blijven functioneren (dat ligt voor de meeste vrouwen écht rond de 1400-1500 kcal -- dan heb ik het dus over de energie die je ndig hebt om al je organen draaiende te houden)
Ik heb altijd sterk het idee dat het met zo weinig energie ook lastig is om al je vitamines en mineralen binnen te krijgen! Tenzij je de hele dag groente eet.
Zo'n Sonja-lijstje dat XM post, dat valt voor mij niet in de categorie 'gezonde voeding' (no offence), mijn zelfgemaakte pizza is nog gezonder dan een pistolet hawaii

Wel lomp trouwens, van dat 1000-puntendieet Heel slecht voor het ontwikkelen van een gezond lichaamsbeeld
  maandag 23 maart 2009 @ 10:01:22 #283
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_67316010
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:40 schreef Phaidra het volgende:
XM en Daph, hebben jullie al berekend wat jullie onderhoudsniveau is? Dat kan hier. Om af te vallen moet je ongeveer 200-400 kcal hieronder gaan zitten, als ik het goed onthouden heb.
ook maar eens gedaan mijn onderhoudsniveau is kennelijk 1832, en ik eet iets van 1500-1600 kcal per dag momenteel....netjes dus
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  maandag 23 maart 2009 @ 10:01:32 #284
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_67316017
goedemorgen trouwens
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_67316018
Oh, leuk Met sport kan je aanzienlijk meer eten. Niet zo gek natuurlijk, maar iets van 200kcal per dag extra door lichte sport is best veel vind ik. Ik tel geen calorieën overigens, maar het maakt me dan ook niet zo veel uit of ik er nou een half jaar of 2 maanden over doe om die 3kg kwijt te raken. Ik wil vooral wat beter op mijn eten letten (als in, relatief gezond).

En dat doe ik, deels door jullie En voor het eerst in m'n leven doe ik volledig vrijwillig iets aan sport en ik vind het steeds leuker. Thx allemaal al krijg ik soms wel bakneigingen door jullie
  maandag 23 maart 2009 @ 10:01:37 #286
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_67316020
't Voelde ook niet als een aanval hoor kwakveense . Heb inderdaad EDS en ben ook al 2 jaar op zoek naar een goede manier van lichaamsbeweging. Zwemmen heb ik geprobeerd, maar werkte echt averechts. Klachten namen toen behoorlijk toe. Het is echt ontzettend lastig, want wandelen doe ik echt niet als het buiten pleurisweer is .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_67316025
Mijn onderhoud is bijna 2800 Dan moet ik toch meer gaan eten
pi_67316055
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:01 schreef Abbadon het volgende:

[..]

ook maar eens gedaan mijn onderhoudsniveau is kennelijk 1832, en ik eet iets van 1500-1600 kcal per dag momenteel....netjes dus
Huh? Dat is best laag... Lengte in cm, he
  maandag 23 maart 2009 @ 10:04:09 #289
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_67316070
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:03 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Huh? Dat is best laag... Lengte in cm, he
1m83, 77 kg
pi_67316074
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:59 schreef Daph_ het volgende:
Ik heb het een keer ingevuld voor mijn hoeveelheid sporten en dan zou ik 2700 kCal kunnen nemen om op gewicht te blijven? Dat vond ik wel achterlijk veel.

Was trouwens niet bij deze, bij deze mag ik 2140 kCal hebben om af te vallen? Bij de activiteitencalculator mag ik er 2135 voor onderhoud Is overigens bij activiteitenniveau 2, maar volgens mij zit ik eerder op 3 (kantoorbaan, dat wel, maar wel 3 keer in de week sporten zeker) Maarja, wat is sporten?

Die eerste berekening is ook niet heel nauwkeurig, want daar vul je alleen gewicht in, zonder rekening te houden met lengte, geslacht en inspanning. Bij mij verschilt het dan ook enorm met het onderhoudsniveau dat ik bij de formule H-B krijg! Activiteitsniveau 2 is meestal gemiddeld, geloof ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 23 maart 2009 @ 10:04:53 #291
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_67316085
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:59 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik heb altijd sterk het idee dat het met zo weinig energie ook lastig is om al je vitamines en mineralen binnen te krijgen! Tenzij je de hele dag groente eet.
Zo'n Sonja-lijstje dat XM post, dat valt voor mij niet in de categorie 'gezonde voeding' (no offence), mijn zelfgemaakte pizza is nog gezonder dan een pistolet hawaii
Die pistolet heb ik dus ook geschrapt en ik ga lekker voor de vezeltjes met crackers
quote:
Wel lomp trouwens, van dat 1000-puntendieet Heel slecht voor het ontwikkelen van een gezond lichaamsbeeld
Eh ja. Mijn moeder is echt een schat, maar niet erg subtiel als het om dat soort dingen gaat... Toen ik de laatste keer erg was gegroeid, was dat ook telkens ongeveer het eerste dat ze tegen me zei als ik haar weer eens zag .
  maandag 23 maart 2009 @ 10:05:33 #292
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_67316102
herstel: onderhoud 2519
pi_67316112
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:04 schreef Abbadon het volgende:

[..]

1m83, 77 kg
Dan is je onderhoud 2500, uitgaande van 30 jaar en activiteitsniveau 2
  maandag 23 maart 2009 @ 10:07:27 #294
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_67316138
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:06 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dan is je onderhoud 2500, uitgaande van 30 jaar en activiteitsniveau 2
ja, ik was er net achter weet ik veel

hmmz...maar dan zit ik met 1600 kcal per dag er wel fors onder nu heb ik nooit echt veel gegeten, maar toch...
  maandag 23 maart 2009 @ 10:07:36 #295
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67316142
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
't Voelde ook niet als een aanval hoor kwakveense . Heb inderdaad EDS en ben ook al 2 jaar op zoek naar een goede manier van lichaamsbeweging. Zwemmen heb ik geprobeerd, maar werkte echt averechts. Klachten namen toen behoorlijk toe. Het is echt ontzettend lastig, want wandelen doe ik echt niet als het buiten pleurisweer is .
ah, maar das geen kwestie van niet kunnen dan he? wie mooi wil zijn moet ehh..natregenen.... enneh bij de sportschool sta je binnen op een loopband

crosstraineren moet ook kunnen, en worden je ewrichten neit steviger als je krachttraining zou doen? sowieso is meer spiermassa een ideale manier om je verbranding te verbeteren.
pi_67316143
Meeleest post Niet zo veel te melden.. Alleen dat ik van gezond eten de volgende dag wakker word met honger.
pi_67316153
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:04 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Die eerste berekening is ook niet heel nauwkeurig, want daar vul je alleen gewicht in, zonder rekening te houden met lengte, geslacht en inspanning. Bij mij verschilt het dan ook enorm met het onderhoudsniveau dat ik bij de formule H-B krijg! Activiteitsniveau 2 is meestal gemiddeld, geloof ik.
71,5 kg bij 175 cm en in ieder geval 3 keer in de week sporten (daarnaast nog extra beweging in de vorm van zwemmen, wandelen etc) Maar wel met kantoorbaan.. Ik probeer wel lekker veel heen en weer te lopen dus dat scheelt misschien
  maandag 23 maart 2009 @ 10:08:47 #298
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67316166
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:59 schreef Daph_ het volgende:

kantoorbaan en 3 keer sporten is denk ik niveau 2. tenzij je marahons loopt bij je sportuurtje..

2135 voor onderhoud dan zou je met 1600 kcal per dag nog mooi moeten afvallen. als dat níet klopt, dan is dat het moment om te kiezen of je daar wat aan gaat doen om je verbranding op te krikken...
  maandag 23 maart 2009 @ 10:10:30 #299
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67316206
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:07 schreef P.F het volgende:
Meeleest post Niet zo veel te melden.. Alleen dat ik van gezond eten de volgende dag wakker word met honger.
je had ook gewoon nog wat moeten eten gisteravond, mutsie!
pi_67316223
SiTuSavais, zo zie ik het ook! Ik wil wel een paar kilo kwijt, maar mijn belangrijkste doel is gezond eten en leven.

Mijn lijstje voor vandaag (ik waag me er maar weer eens aan)
O: brinta en een kop venkelthee
T: plakje ontbijtkoek (handig mee te nemen naar de uni)
L: rauwkostsalade in de mensa
T: yoghurt
D: weet ik nog niet. Da mister regelt het.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')