abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 maart 2009 @ 20:42:10 #26
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_67304751
tvpay.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 20:46:39 #27
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_67304903
Ipv. pak tomatensap in de soep is het goedkoper om een blik gepelde tomaten plus een blikje tomatenpuree te nemen en dat met water aan te vullen tot je een liter hebt.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_67304955
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:29 schreef m@x het volgende:

[..]

Je kan de soep ook maken met een pak tomatensap, bouillonblokje en restjes groente/gekookte pasta/rijst
*noteert

misschien nog een tip voor mensen met kinderen op de basisschool, ik weet niet of men dit nog doet hoor en waarschijnlijk is het niet overal, maar wij hadden vroeger een schooltuintje. Ouders moesten daar een klein bedrag voor betalen, 1 euro per week ofzo, en dan kreeg ieder kind een eigen moestuintje met echt van alles erin. Ik had heel regelmatig hele bloemkolen mee naar huis en zakken tomaten, en hele vuilniszakken met aardappels enzo, en ook dinges als radijsjes en tuinkers en eh nog veel meer. Ik vond het toen geweldig om te doen en mn ouders hadden erg goedkope boodschappen die ik ook nog es zonder morren op at want ey, het waren wel mijn eigen gekweekte groenten natuurlijk
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67305031
tvp!

Verder: natuurlijk het aloude pleerollenverzameluh!

Ooit toen ik nog op de basisschool zat hebben we daar met de klas zelfs een prijs mee gewonnen, we hadden een giraffe gemaakt van pleerollen die een tijd in de bibliotheek heeft gestaan

Zelf doe ik trouwens ook gebruik maken van "afval" ; zo heb ik een rek gemaakt van gesnoeide wilgetakken uit de berm en touw die nu fungeert als fotolijstjeswand en hangen er kronkeltakken voor mn raam waar elk seizoen wat anders in komt. Heb er net met dochterlief paasdingen en veertjesmeuk in gehangen.

Wat ook een succes is: de doos van een tafelbouwpakket hebben we beschilderd als een kasteel, daar deuren uitgesneden die open en dicht konden en dat is nog een jaar of drie goed geweest als hut.

Verder voor knutselspullen: lang leve de action.

Voor schilderen heb je trouwens eigenlijk maar 4 potten verf nodig he(rood blauw geel wit).. kleuren leren mengen is ook iets wat mijn kids heel leuk vinden.

Schilderdoeken maken van oude lakens en latjes is iets wat ik in mn studententijd al voor mijn eigen werkjes deed, zo groot als je maar wilt! Even bewerken met latex (als je nog een restje overhebt van een huisopknapbeurt) en voila!

Oh en als je meiden hebt: lapjes stof die je overhoudt bewaren voor selfmade barbiekleertjes.
pi_67305061
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:46 schreef Macka66 het volgende:
Ipv. pak tomatensap in de soep is het goedkoper om een blik gepelde tomaten plus een blikje tomatenpuree te nemen en dat met water aan te vullen tot je een liter hebt.
oh ik was er vanuit gegaan dat m@x met tomatensap zo'n pakje van die gezeefde tomaten bedoelde eigenlijk die gebruik ik voor snelle tomatensoepjes altijd. Kost 19 cent bij aldi voor 500 ml geloof ik dus op zich valt dat wel mee qua kosten toch?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 22 maart 2009 @ 20:56:28 #31
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_67305276
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:50 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh ik was er vanuit gegaan dat m@x met tomatensap zo'n pakje van die gezeefde tomaten bedoelde eigenlijk die gebruik ik voor snelle tomatensoepjes altijd. Kost 19 cent bij aldi voor 500 ml geloof ik dus op zich valt dat wel mee qua kosten toch?
Die bedoelde ik idd ook. Gewoon tomatensap haal ik eigenlijk alleen als er bloody mary's op het menu staan (maar die zijn dan weer niet zo geschikt voor kinderen )
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_67305341
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:56 schreef m@x het volgende:

[..]

Die bedoelde ik idd ook. Gewoon tomatensap haal ik eigenlijk alleen als er bloody mary's op het menu staan (maar die zijn dan weer niet zo geschikt voor kinderen )
niet hè?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 21:06:30 #33
141844 Macka66
pi_67305644
Gezeefde tomaten vallen idd heel erg mee qua prijs

Goedkope vulling voor in de soep: kneidlach/matzeballen. Traditioneel horen ze in de kippensoep.

Benodigdheden:
2 geklopte eieren
3 el kippenvet of olie
4 el koud water
6 el matzemeel of bloem (broodkruim zou naar ik gehoord heb ook kunnen, nog niet uitgeprobeerd)
zout en peper
Dit alles mengen en 2 uur in de koelkast laten rusten.
Dan je kinderen er balletjes van laten draaien en die in de soep laten gooien. Balletjes zijn klaar als ze naar de oppervlakte stijgen, dat is na 20 - 30 min. Als je de eerste balletjes op ziet komen de kinders waarschuwen zodat ze naar het wonder kunnen komen kijken
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 22 maart 2009 @ 21:08:57 #34
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67305749
Oude boterhammen ombouwen tot wentelteefjes. een eitje klutsen met ruim melk en een beetje suiker, boterhammen weken, in wat boter bakken in de koekenpan en bestrooien met suiker en kaneel.

Absolute hit hier, en ik hoef het oude brood niet meer weg te gooien.

Bananen die bruin zijn geworden hoeven mijn mannen ook niet. Nu heb ik van Nigella een recept voor bananenbrood gevonden. Ook lekker!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 22 maart 2009 @ 21:09:27 #35
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_67305767
Haha, geweldig topic dit.

Ik heb er ook eentje;
Met je dochter van één niet naar Dierennrijk Europa gaan, want dan betaal je bijna 16 euro als volwassene. Gratis kinderboerderij met speeltuin en driewielers, loopwagentjes en kindertraktors is één groot feest .
pi_67305919
Dankzij Macka maak ik nu zelf mijn wasmiddel, echt spotgoedkoop
Zij gebruikt alleen wel een ander recept dan ik, ik gebruik deze:

• een grote emmer
  • 5 liter kokend water
  • 2 eetlepels zachte groene zeep
  • 1 kopje huishoudsoda
  • 50 gram geraspte zeep
    Kook het water en giet het in de emmer. Doe de groene zeep erbij, en roer het goed door. Doe daarna de soda erbij en roer het weer goed door, totdat groene zeep en soda zijn opgelost. Doe daarna de zeepschilfers erbij, en roer weer.
    Nu laat je het wasmiddel minstens 6 uur staan, zodat alles goed door elkaar kan trekken. Ik roer tijdens het afkoelen regelmatig door het mengsel. Na 6 uur verdeel je het wasmiddel in flessen, en klaar is je voorraad.
  • Een beetje vreemd, maar wel lekker
    pi_67306030
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 21:08 schreef debuurvrouw het volgende:
    Oude boterhammen ombouwen tot wentelteefjes. een eitje klutsen met ruim melk en een beetje suiker, boterhammen weken, in wat boter bakken in de koekenpan en bestrooien met suiker en kaneel.

Absolute hit hier, en ik hoef het oude brood niet meer weg te gooien.

Bananen die bruin zijn geworden hoeven mijn mannen ook niet. Nu heb ik van Nigella een recept voor bananenbrood gevonden. Ook lekker!
    Wat ik lekker vind, is ipv gewone suiker, vanillesuiker te gebruiken in het eimengsel
    Een beetje vreemd, maar wel lekker
      † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 21:17:48 #38
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_67306077
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 21:13 schreef beefcake het volgende:
    Dankzij Macka maak ik nu zelf mijn wasmiddel, echt spotgoedkoop
    Zij gebruikt alleen wel een ander recept dan ik, ik gebruik deze:

• een grote emmer
  • 5 liter kokend water
  • 2 eetlepels zachte groene zeep
  • 1 kopje huishoudsoda
  • 50 gram geraspte zeep
    Kook het water en giet het in de emmer. Doe de groene zeep erbij, en roer het goed door. Doe daarna de soda erbij en roer het weer goed door, totdat groene zeep en soda zijn opgelost. Doe daarna de zeepschilfers erbij, en roer weer.
    Nu laat je het wasmiddel minstens 6 uur staan, zodat alles goed door elkaar kan trekken. Ik roer tijdens het afkoelen regelmatig door het mengsel. Na 6 uur verdeel je het wasmiddel in flessen, en klaar is je voorraad.
  • Ruikt het dan ook lekker, en hoe/hoeveel doseer je het?
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_67306118
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 19:42 schreef moussy het volgende:

[..]

... ik ken geen peuters die prima eten.. ook geen kleuters trouwens
    * MarMar wel!
      † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 21:20:18 #40
    141844 Macka66
    pi_67306183
    Nog een tip: verkleedkleren verzamelen.
    Ik bewaar mijn kleren best lang, en laatst was het tijd om weer eens wat door te spitten. Uit de dingen die ik niet meer paste heb ik de opvallende dingen achtergehouden en alvast in een doos gedaan voor een verkleedkist. Dus straks hebben Lucie en Maja o.a. een matrozenshirt, een neongroene trui, een paarse kaftan, knalblauwe netpanties, een bruine palestijnen sjaal en een india zwierrok om zich mee te verkleden.
    pi_67306363
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 21:17 schreef moussy het volgende:

[..]

Ruikt het dan ook lekker, en hoe/hoeveel doseer je het?
    Ja, het ruikt gewoon lekker fris. Het geurtje hangt ook wel een beetje af van wat voor zeep je raspt.
    Ik doseer het net zoals gewoon (niet dat supergeconcentreerde) wasmiddel. Dat is voor mij 150 ml op een volle trommel (10 kg wasgoed, met zacht water).
    Oh het is niet voor de witte was!
      † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 21:25:52 #42
    141844 Macka66
    pi_67306389
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 21:17 schreef moussy het volgende:

[..]

Ruikt het dan ook lekker, en hoe/hoeveel doseer je het?
    Het ruikt neutraal, en je gebruikt een vol wasbolletje per trommel.

Ik gebruik ipv de combi zachte zeep en geraspte zeep 80 gr. marseillezeep of sunlightzeep die ik rasp en oplos in 1 kokende liter van het water (en de resterende liters er koud bij). Ik roer niet tussendoor, zet het gewoon een nachtje weg en de volgende dag is het een egale vloeibare massa. Witte was doe ik er niet mee.
      † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 21:29:49 #43
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_67306533
    ?Klinkt wel interessant, niet ivm consuminderen, maar vooral ivm 4 mensen die ieder op bepaalde merken wasmiddel reageren, de 1 op die, de ander weer op een andere enz enz

De witte was zal wel grauw worden ivm de soda, wat doen jullie daar mee dan?

En die soda, men zegt dat het niet in de wasmachine mag ivm het aantasten van de onderdelen in de machine, weten jullie hier iets meer van, want de verhalen die ik ken zijn nogal tegenstrijdig aan elkaar, een wellus nietus spelletje.
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_67306883
    Ik weet het ook niet mous.
    Via google zoeken levert op dat je je wasmachine kalkvrij krijgt met soda en dat je machine er weer fris van gaat ruiken, maar ook dat het de aluminium delen aantast.
    http://www.google.nl/search?hl=nl&q=soda+wasmachine&btnG=Google+zoeken&meta=
      † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 21:58:46 #45
    141844 Macka66
    pi_67307515
    Heb je speelgoed staan waar je kind niet naar omkijkt? En is er iemand in je buurt met een kind in dezelfde leeftijdsgroep die dat probleem kent? Probeer dan eens een speelgoedruil uit!
    pi_67307623
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 21:58 schreef Macka66 het volgende:
    Heb je speelgoed staan waar je kind niet naar omkijkt? En is er iemand in je buurt met een kind in dezelfde leeftijdsgroep die dat probleem kent? Probeer dan eens een speelgoedruil uit!
    Of neem een abonnement op de speel-o-theek in de buurt wij gaan dinsdag eens een kijkje nemen bij de speel-o-theek hier in de buurt
      † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 22:06:05 #47
    141844 Macka66
    pi_67307739
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 22:02 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Of neem een abonnement op de speel-o-theek in de buurt wij gaan dinsdag eens een kijkje nemen bij de speel-o-theek hier in de buurt
    Zo'n abonnement is bovendien leuk om als verjaardagscadeau te geven/krijgen.
      zondag 22 maart 2009 @ 22:11:44 #48
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_67307903
    Bewaar alles waar je maar van denkt dat er mee geknutseld kan worden! Dus niet alleen lege wc-rollen, maar ook stukjes touw, cadeaupapier, knopen, alle soorten frutsels, enz. enz.
    Ik gooi alles in een grote bak en het is wonderbaarlijk om te zien hoe creatief er mee omgegaan wordt.
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
    pi_67307987
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 15:18 schreef bixister het volgende:
    haha ik las 'kerst-omaatjes' -> kun je gemakkelijk zelf op de pot planten.
    Ik dus ook
      † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 22:40:04 #50
    141844 Macka66
    pi_67308859
    Ah, een aanstaande vader Dan geef ik nog even mijn tip voor zelfmaak billendoekjes: rol Lotus Maestro papieren keukendoekjes nemen, velletjes scheuren en doormidden knippen, in een afsluitbare plastic doos doen met een scheut baby wasspul, babyolie en water. Doos dicht, goed schudden, nachtje laten intrekken en voilá eigengemaakte babybillendoekjes.
    zo hebben wij voor onze gevoelige roodhaartjes Weleda billendoekjes terwijl Weleda ze zelf niet maakt
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')