abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 15:08:16 #1
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_67294643
Er was eens... een leuk topic met de naam Consuminderen met kinderen. Het topic is zo oud dat het dicht zit, maar met de huidige economische toestand is er vast wel weer behoefte aan leuke en niet te dure ideeën over spelen en spullen voor kinderen. Dus open ik hierbij deel twee met een goedkoop en feestelijk bellenblaasrecept. Want wie het kleine niet eert...

Extra sterke bellenblaas voor weinig
Men neme:
6 delen water
2 delen afwasmiddel
3/4 deel stroop (ja, echt waar, gewone keukenstroop)
Boel mengen en het is klaar voor gebruik. Bubbel ze!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_67294702
wat grappig, met stroop! ik ga es nadenken over mogelijke ideetjes.
pi_67294809
Goed topic Het is voor mij sowieso al een sport om spullen zo goedkoop mogelijk te scoren. Ik knap dus graag oude spulletjes op. Ben wel benieuwd naar tips van anderen en zal zelf ook nog even goed nadenken...

edit: en meteen alvast één ideetje. kerstomaatjes kun je heel makkelijk zelf op de pot planten. Zakje zaadjes kost zo'n 2 euro en het zorgt er ook nog voor dat je kind leert hoe de natuur werkt ipv dat tomaten 'gewoon' uit de supermarkt komen Daarnaast is het natuurlijk een heerlijke traktatie als ze eenmaal klaar zijn om op te snoepen...
pi_67294985
haha ik las 'kerst-omaatjes' -> kun je gemakkelijk zelf op de pot planten.
  zondag 22 maart 2009 @ 15:19:49 #5
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_67295023
Nou zijn slingers voor verjaardagen niet super duur, maar zelf maken kun je het ook ..

Die gekleurde stroken kun je prima aan elkaar plakken in cirkeltjes..
En die vlaggenlijnen ook ..

Dus wat je nodig hebt..


  • Gekleurd papier, lijm, schaar, stiften, glitters etc..
    Ik denk dat knutselspullen ook niet zo super duur zijn..
  • Wir müssen leben, bis wir sterben!
    pi_67296113
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 15:18 schreef bixister het volgende:
    haha ik las 'kerst-omaatjes' -> kun je gemakkelijk zelf op de pot planten.


    Goed topic! ik heb deze en de vorige gelijk gebookmarked

    Ik heb zelf nog weinig echte tips uit ervaring ofzo maar ik hou me aanbevolen voor alle andere beproefde tips!
    Zomerkind <3 & Winterkind <3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_67297090
    Leuk topic
    Saartje
      zondag 22 maart 2009 @ 16:54:21 #8
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_67298024
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 15:19 schreef Rijstebuiltje het volgende:
    Nou zijn slingers voor verjaardagen niet super duur, maar zelf maken kun je het ook ..

    Die gekleurde stroken kun je prima aan elkaar plakken in cirkeltjes..
    En die vlaggenlijnen ook ..

    Dus wat je nodig hebt..


  • Gekleurd papier, lijm, schaar, stiften, glitters etc..
    Ik denk dat knutselspullen ook niet zo super duur zijn..
  • Ik denk dat je met gekleurd papier over je prijs van een slinger heen gaat Bij ToysR'us zijn die dingen 1,50 ofzo
    Netjes opvouwen en opbergen en ze hangen de volgende verjaardag weer. Afgelopen verjaardag van Saskia is de eerste hier gesneuveld, best lang mee gedaan dus
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      zondag 22 maart 2009 @ 17:06:13 #9
    131983 debuurvrouw
    The girl nextdoor
    pi_67298368
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 16:54 schreef E.T. het volgende:

    [..]

    Ik denk dat je met gekleurd papier over je prijs van een slinger heen gaat Bij ToysR'us zijn die dingen 1,50 ofzo
    Netjes opvouwen en opbergen en ze hangen de volgende verjaardag weer. Afgelopen verjaardag van Saskia is de eerste hier gesneuveld, best lang mee gedaan dus
    Wij gebruiken plastic vlaggelijnen! niet kapot te krijgen en kosten ook bijna niks. Én leuk voor buiten met twee zomerverjaardagen.

    Met lapjes stof (in driehoek geknipt)wat biasband en geduld kan je ook zelf een hele coole herbruikbare slinger maken.
    Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
    pi_67298386
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 16:54 schreef E.T. het volgende:

    [..]

    Ik denk dat je met gekleurd papier over je prijs van een slinger heen gaat Bij ToysR'us zijn die dingen 1,50 ofzo
    Netjes opvouwen en opbergen en ze hangen de volgende verjaardag weer. Afgelopen verjaardag van Saskia is de eerste hier gesneuveld, best lang mee gedaan dus
    bij zeeman hangen die slingers ook vaak bij de kassa daaro, 79 ct ofzo? Net als kaarsjes en hoedjes en meer van dat soort feestelijkheden.

    Als je veel naait en heul veel lapjes stof overhebt die te klein zijn om iets mee te kunnen maar grootgenoeg voor een slingerdriehoekje dan kun je die ook opsparen natuurlijk en daar eens een avondje voor gaan zitten volgens mij heeft dat best een gezellig effect met verschillende kleurtjes en stofjes enzo!


    buurvrouw wat doet u nu!
    Zomerkind <3 & Winterkind <3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
      zondag 22 maart 2009 @ 17:40:21 #11
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_67299286
    Leuk topic!
    ***
    pi_67299322
    Oh ik bedacht me net dat ik nog wel een redelijk goedkope tip heb voor knutselen of misschien voor op een feestje ofzoiets.

    Prinsessenketting van pasta.
    Nodig:
    -plakkaatverf (1.50 bij action),
    -penne-pasta (35 cent ofzo bij aldi)
    -touw.

    Oude krant neerleggen en daar de pastaatjes op verven, laten drogen en als ze droog zijn kun je ze aan het touwtje rijgen en heb je een zelfgemaakte "kralen"ketting.

    Iets anders wat het altijd heel goed doet is natuurlijk brooddeeg en papier-maché vond ik vroeger ook geweldig.
    En natuurlijk eierdozen en wc-rollen bewaren om mee te knutselen

    Voor kindjes met een eigen crea-bea hoekje:
    hang een rol goedkoop (wit) behang op een of andere manier boven een tafeltje aan de muur. Kind kan dit dan naar beneden trekken over de tafel heen en erop kleuren/schilderen enzo en als het klaar is afknippen en op naar het volgende meesterwerk, zo kun je ook es wat grotere meesterwerken maken dan alleen op een a4.

    *verder nadenkt...
    Zomerkind <3 & Winterkind <3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
      zondag 22 maart 2009 @ 19:13:20 #13
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_67301874
    In plaats van al die prachtig verpakte nijntje-koekjes en dergelijke gewoon een rol (volkoren) bescuitjes kopen en die in een klein goed afsluitbaar bakje in de luiertas meenemen. Veel goekoper en net zo handig.
    pi_67302260
    Als ik ergens heen ga waar ze niet alles hebben wat ik wil hebben voor X
    Dan moet ik het meeslepen, Maar broodjes zijn snel klef, en mijn fruit ligt onderop geplet na een uurtje in de tas En dan eindigt het soms in eten kopen. en kopen is natuurlijk erg duur
    En toen kwam ik op mijn recept..

    Nu heb je wel een koeltasje nodig.. voor mijn tip..
    en een blender of staafmixer Maar het is hier thuis een uitkomst.


    Ik noem het mijn: Hoe prop ik mijn kind in 1 keer vol met brood, yoghurt en fruit recept

    Je pakt 2 a 3 sneetjes tarwe brood
    Yoghurt, babykwark, opvolgmelk ( ligt aan de leeftijd)
    En fruit naar keuze. Je stopt het in de blender, en je hebt powerfood.

    Duur is het dus niet. ik kan dit 7 dagen in de week voorschotelen voor maar een paar euro.
    En je kindje heeft alles wat het nodig heeft toch binnen.


    Ik dacht dat dit recept wel algemeen bekend was, maar heel veel mensen vinden hete en briljant idee.
    pi_67302324
    Dat van stiemie geld natuurlijk ook voor rozijntjes of alles wat je in grootverpakking ipv kleine verpakkingen koopt

    En het geeikte rijtje dingen waarvan je over sommige dingen niet mag discussieren want dan val je mensen aan...
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Nog een tip: wil je een dagje naar een bepaald pretpark/dierentuin wat altijd behoorlijk prijzig is, google dan even op kortingsbon *******, van heel veel dingen zijn vaak wel kortingsbonnen voor 25% korting te vinden.
      zondag 22 maart 2009 @ 19:35:06 #16
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_67302499
    Nou p_iglet als ik zie hoeveel draagdoeken sommige mensen hebben en wat ze kosten, vraag ik me af of het echt wel goedkoper is dan een kinderwagen
    pi_67302517
    dingen als pijamapapje, peutermelkpoeder en danoontjetroep enzo dan ook allemaal
    even nuanceren: ik begon bij selene netjes met zelfgemaakt maar ze moet het niet. grrrrrrr.....

    en een hele grote waar ik wel veel ervaring mee heb via broertje. een baby dan maar een potje geven is een ding. voor een 6-jarige 3 x de boterham opnieuw maken (en de oude weggooien!) is ook overdreven. ik deed het iig niet. wat ik met broertje ook vaak deed was hem zelf wat geld geven opdat hij zelf iets uit mocht zoeken. ook goed voor de rekenvaardigheden
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
    pi_67302530
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 19:13 schreef Stiemie het volgende:
    In plaats van al die prachtig verpakte nijntje-koekjes en dergelijke gewoon een rol (volkoren) bescuitjes kopen en die in een klein goed afsluitbaar bakje in de luiertas meenemen. Veel goekoper en net zo handig.
    Ja! Bij Xenos hebben ze van die gekleurde bakjes waarvan ik me altijd afvraag wat er in godsnaam in zou moeten kunnen kost 1 euro voor 3 ofzo. Maar bij nader inzien zijn die allerkleinsten perfect voor rozijntjes en de wat grotere voor kaakjes (gaan prima dicht, ik gebruikte ze voor mn dressings bij salades in mn meeneemlunches.)
    Zomerkind <3 & Winterkind <3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_67302581
    oh, en kindermultivitamines voor kindjes die verder prima eten is ook volstrekt overbodig schijnt (had ik gezien op tv). maar die durf ik niet zeker te stellen. missch dat iemand anders dat wel weet?
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
      † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 19:42:39 #20
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_67302736
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 19:37 schreef simmu het volgende:
    oh, en kindermultivitamines voor kindjes die verder prima eten is ook volstrekt overbodig schijnt (had ik gezien op tv). maar die durf ik niet zeker te stellen. missch dat iemand anders dat wel weet?
    ... ik ken geen peuters die prima eten.. ook geen kleuters trouwens
    Je zou er haast een boek over schrijven!
      † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 20:04:32 #21
    141844 Macka66
    Ingewikkeld doekiemonster
    pi_67303505
    Niet zo dure snack voor een peutertje: een bakje met reststukjes groente en rauwkost, en stukjes soepstengel of stripjes geroosterd brood. En een ander bakje met wat roomkaas die je smeuig roert met een scheutje melk. Kan de peuter lekker dippen en smullen.
    je kunt door de week heen de restjes groenten verzamelen in een bakje in de koelkast
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
      † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 20:09:46 #22
    141844 Macka66
    Ingewikkeld doekiemonster
    pi_67303706
    En een leuke simpele peuteractiviteit: naar het strand, bal mee, tegen de wind in naar de vloedlijn lopen en dan met de wind mee terug voetballend naar de strandopgang. Zorg dat de voetballende peuter steeds wind mee heeft zodat 'ie lekker veel moet hollen. Als je terug naar huis gaat heb je een heerlijk slapende peuter
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
    pi_67304196
    ohja dat las ik in het vorige topic nog, van LB het 2 dagen eten-1 dag soep eten verhaal. Ik vind dat dus echt een gouden tip waar ik zelf niet zo snel aan gedacht had. Soep op zich wel natuurlijk maar dit is wel echt een goeie LB! Kun jij je nog herinneren waar je je soepjes mee op smaak bracht? Ik bedoel, was het echt gewoon bouillonblokje met restjes-groenten of maakte je ook wel eens variaties?

    Ik vind dat eigenlijk wel een hele goede tip om te consuminderen ook nu we nog geen kinderen hebben ik merk dat we vrij veel weggooien enzo...
    Zomerkind <3 & Winterkind <3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
      zondag 22 maart 2009 @ 20:27:27 #24
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_67304282
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 20:09 schreef Macka66 het volgende:
    En een leuke simpele peuteractiviteit: naar het strand, bal mee, tegen de wind in naar de vloedlijn lopen en dan met de wind mee terug voetballend naar de strandopgang. Zorg dat de voetballende peuter steeds wind mee heeft zodat 'ie lekker veel moet hollen. Als je terug naar huis gaat heb je een heerlijk slapende peuter
    Werkt ook erg goed met kleuters
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      zondag 22 maart 2009 @ 20:29:07 #25
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_67304333
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 20:24 schreef huuphuup het volgende:
    ohja dat las ik in het vorige topic nog, van LB het 2 dagen eten-1 dag soep eten verhaal. Ik vind dat dus echt een gouden tip waar ik zelf niet zo snel aan gedacht had. Soep op zich wel natuurlijk maar dit is wel echt een goeie LB! Kun jij je nog herinneren waar je je soepjes mee op smaak bracht? Ik bedoel, was het echt gewoon bouillonblokje met restjes-groenten of maakte je ook wel eens variaties?

    Ik vind dat eigenlijk wel een hele goede tip om te consuminderen ook nu we nog geen kinderen hebben ik merk dat we vrij veel weggooien enzo...
    Je kan de soep ook maken met een pak tomatensap, bouillonblokje en restjes groente/gekookte pasta/rijst
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      zondag 22 maart 2009 @ 20:42:10 #26
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_67304751
    tvpay.
    Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
      † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 20:46:39 #27
    141844 Macka66
    Ingewikkeld doekiemonster
    pi_67304903
    Ipv. pak tomatensap in de soep is het goedkoper om een blik gepelde tomaten plus een blikje tomatenpuree te nemen en dat met water aan te vullen tot je een liter hebt.
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
    pi_67304955
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 20:29 schreef m@x het volgende:

    [..]

    Je kan de soep ook maken met een pak tomatensap, bouillonblokje en restjes groente/gekookte pasta/rijst
    *noteert

    misschien nog een tip voor mensen met kinderen op de basisschool, ik weet niet of men dit nog doet hoor en waarschijnlijk is het niet overal, maar wij hadden vroeger een schooltuintje. Ouders moesten daar een klein bedrag voor betalen, 1 euro per week ofzo, en dan kreeg ieder kind een eigen moestuintje met echt van alles erin. Ik had heel regelmatig hele bloemkolen mee naar huis en zakken tomaten, en hele vuilniszakken met aardappels enzo, en ook dinges als radijsjes en tuinkers en eh nog veel meer. Ik vond het toen geweldig om te doen en mn ouders hadden erg goedkope boodschappen die ik ook nog es zonder morren op at want ey, het waren wel mijn eigen gekweekte groenten natuurlijk
    Zomerkind <3 & Winterkind <3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_67305031
    tvp!

    Verder: natuurlijk het aloude pleerollenverzameluh!

    Ooit toen ik nog op de basisschool zat hebben we daar met de klas zelfs een prijs mee gewonnen, we hadden een giraffe gemaakt van pleerollen die een tijd in de bibliotheek heeft gestaan

    Zelf doe ik trouwens ook gebruik maken van "afval" ; zo heb ik een rek gemaakt van gesnoeide wilgetakken uit de berm en touw die nu fungeert als fotolijstjeswand en hangen er kronkeltakken voor mn raam waar elk seizoen wat anders in komt. Heb er net met dochterlief paasdingen en veertjesmeuk in gehangen.

    Wat ook een succes is: de doos van een tafelbouwpakket hebben we beschilderd als een kasteel, daar deuren uitgesneden die open en dicht konden en dat is nog een jaar of drie goed geweest als hut.

    Verder voor knutselspullen: lang leve de action.

    Voor schilderen heb je trouwens eigenlijk maar 4 potten verf nodig he(rood blauw geel wit).. kleuren leren mengen is ook iets wat mijn kids heel leuk vinden.

    Schilderdoeken maken van oude lakens en latjes is iets wat ik in mn studententijd al voor mijn eigen werkjes deed, zo groot als je maar wilt! Even bewerken met latex (als je nog een restje overhebt van een huisopknapbeurt) en voila!

    Oh en als je meiden hebt: lapjes stof die je overhoudt bewaren voor selfmade barbiekleertjes.
    pi_67305061
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 20:46 schreef Macka66 het volgende:
    Ipv. pak tomatensap in de soep is het goedkoper om een blik gepelde tomaten plus een blikje tomatenpuree te nemen en dat met water aan te vullen tot je een liter hebt.
    oh ik was er vanuit gegaan dat m@x met tomatensap zo'n pakje van die gezeefde tomaten bedoelde eigenlijk die gebruik ik voor snelle tomatensoepjes altijd. Kost 19 cent bij aldi voor 500 ml geloof ik dus op zich valt dat wel mee qua kosten toch?
    Zomerkind <3 & Winterkind <3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
      zondag 22 maart 2009 @ 20:56:28 #31
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_67305276
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 20:50 schreef huuphuup het volgende:

    [..]

    oh ik was er vanuit gegaan dat m@x met tomatensap zo'n pakje van die gezeefde tomaten bedoelde eigenlijk die gebruik ik voor snelle tomatensoepjes altijd. Kost 19 cent bij aldi voor 500 ml geloof ik dus op zich valt dat wel mee qua kosten toch?
    Die bedoelde ik idd ook. Gewoon tomatensap haal ik eigenlijk alleen als er bloody mary's op het menu staan (maar die zijn dan weer niet zo geschikt voor kinderen )
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_67305341
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 20:56 schreef m@x het volgende:

    [..]

    Die bedoelde ik idd ook. Gewoon tomatensap haal ik eigenlijk alleen als er bloody mary's op het menu staan (maar die zijn dan weer niet zo geschikt voor kinderen )
    niet hè?
    Zomerkind <3 & Winterkind <3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
      † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 21:06:30 #33
    141844 Macka66
    Ingewikkeld doekiemonster
    pi_67305644
    Gezeefde tomaten vallen idd heel erg mee qua prijs

    Goedkope vulling voor in de soep: kneidlach/matzeballen. Traditioneel horen ze in de kippensoep.

    Benodigdheden:
    2 geklopte eieren
    3 el kippenvet of olie
    4 el koud water
    6 el matzemeel of bloem (broodkruim zou naar ik gehoord heb ook kunnen, nog niet uitgeprobeerd)
    zout en peper
    Dit alles mengen en 2 uur in de koelkast laten rusten.
    Dan je kinderen er balletjes van laten draaien en die in de soep laten gooien. Balletjes zijn klaar als ze naar de oppervlakte stijgen, dat is na 20 - 30 min. Als je de eerste balletjes op ziet komen de kinders waarschuwen zodat ze naar het wonder kunnen komen kijken
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
      zondag 22 maart 2009 @ 21:08:57 #34
    131983 debuurvrouw
    The girl nextdoor
    pi_67305749
    Oude boterhammen ombouwen tot wentelteefjes. een eitje klutsen met ruim melk en een beetje suiker, boterhammen weken, in wat boter bakken in de koekenpan en bestrooien met suiker en kaneel.

    Absolute hit hier, en ik hoef het oude brood niet meer weg te gooien.

    Bananen die bruin zijn geworden hoeven mijn mannen ook niet. Nu heb ik van Nigella een recept voor bananenbrood gevonden. Ook lekker!
    Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
      zondag 22 maart 2009 @ 21:09:27 #35
    223453 Guuzewuus
    Noem me maar Goizewois :-p
    pi_67305767
    Haha, geweldig topic dit.

    Ik heb er ook eentje;
    Met je dochter van één niet naar Dierennrijk Europa gaan, want dan betaal je bijna 16 euro als volwassene. Gratis kinderboerderij met speeltuin en driewielers, loopwagentjes en kindertraktors is één groot feest .
    pi_67305919
    Dankzij Macka maak ik nu zelf mijn wasmiddel, echt spotgoedkoop
    Zij gebruikt alleen wel een ander recept dan ik, ik gebruik deze:

  • een grote emmer
  • 5 liter kokend water
  • 2 eetlepels zachte groene zeep
  • 1 kopje huishoudsoda
  • 50 gram geraspte zeep
    Kook het water en giet het in de emmer. Doe de groene zeep erbij, en roer het goed door. Doe daarna de soda erbij en roer het weer goed door, totdat groene zeep en soda zijn opgelost. Doe daarna de zeepschilfers erbij, en roer weer.
    Nu laat je het wasmiddel minstens 6 uur staan, zodat alles goed door elkaar kan trekken. Ik roer tijdens het afkoelen regelmatig door het mengsel. Na 6 uur verdeel je het wasmiddel in flessen, en klaar is je voorraad.
  • Een beetje vreemd, maar wel lekker
    pi_67306030
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 21:08 schreef debuurvrouw het volgende:
    Oude boterhammen ombouwen tot wentelteefjes. een eitje klutsen met ruim melk en een beetje suiker, boterhammen weken, in wat boter bakken in de koekenpan en bestrooien met suiker en kaneel.

    Absolute hit hier, en ik hoef het oude brood niet meer weg te gooien.

    Bananen die bruin zijn geworden hoeven mijn mannen ook niet. Nu heb ik van Nigella een recept voor bananenbrood gevonden. Ook lekker!
    Wat ik lekker vind, is ipv gewone suiker, vanillesuiker te gebruiken in het eimengsel
    Een beetje vreemd, maar wel lekker
      † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 21:17:48 #38
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_67306077
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 21:13 schreef beefcake het volgende:
    Dankzij Macka maak ik nu zelf mijn wasmiddel, echt spotgoedkoop
    Zij gebruikt alleen wel een ander recept dan ik, ik gebruik deze:

  • een grote emmer
  • 5 liter kokend water
  • 2 eetlepels zachte groene zeep
  • 1 kopje huishoudsoda
  • 50 gram geraspte zeep
    Kook het water en giet het in de emmer. Doe de groene zeep erbij, en roer het goed door. Doe daarna de soda erbij en roer het weer goed door, totdat groene zeep en soda zijn opgelost. Doe daarna de zeepschilfers erbij, en roer weer.
    Nu laat je het wasmiddel minstens 6 uur staan, zodat alles goed door elkaar kan trekken. Ik roer tijdens het afkoelen regelmatig door het mengsel. Na 6 uur verdeel je het wasmiddel in flessen, en klaar is je voorraad.
  • Ruikt het dan ook lekker, en hoe/hoeveel doseer je het?
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_67306118
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 19:42 schreef moussy het volgende:

    [..]

    ... ik ken geen peuters die prima eten.. ook geen kleuters trouwens
    * MarMar wel!
      † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 21:20:18 #40
    141844 Macka66
    Ingewikkeld doekiemonster
    pi_67306183
    Nog een tip: verkleedkleren verzamelen.
    Ik bewaar mijn kleren best lang, en laatst was het tijd om weer eens wat door te spitten. Uit de dingen die ik niet meer paste heb ik de opvallende dingen achtergehouden en alvast in een doos gedaan voor een verkleedkist. Dus straks hebben Lucie en Maja o.a. een matrozenshirt, een neongroene trui, een paarse kaftan, knalblauwe netpanties, een bruine palestijnen sjaal en een india zwierrok om zich mee te verkleden.
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
    pi_67306363
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 21:17 schreef moussy het volgende:

    [..]

    Ruikt het dan ook lekker, en hoe/hoeveel doseer je het?
    Ja, het ruikt gewoon lekker fris. Het geurtje hangt ook wel een beetje af van wat voor zeep je raspt.
    Ik doseer het net zoals gewoon (niet dat supergeconcentreerde) wasmiddel. Dat is voor mij 150 ml op een volle trommel (10 kg wasgoed, met zacht water).
    Oh het is niet voor de witte was!
    Een beetje vreemd, maar wel lekker
      † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 21:25:52 #42
    141844 Macka66
    Ingewikkeld doekiemonster
    pi_67306389
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 21:17 schreef moussy het volgende:

    [..]

    Ruikt het dan ook lekker, en hoe/hoeveel doseer je het?
    Het ruikt neutraal, en je gebruikt een vol wasbolletje per trommel.

    Ik gebruik ipv de combi zachte zeep en geraspte zeep 80 gr. marseillezeep of sunlightzeep die ik rasp en oplos in 1 kokende liter van het water (en de resterende liters er koud bij). Ik roer niet tussendoor, zet het gewoon een nachtje weg en de volgende dag is het een egale vloeibare massa. Witte was doe ik er niet mee.
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
      † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 21:29:49 #43
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_67306533
    ?Klinkt wel interessant, niet ivm consuminderen, maar vooral ivm 4 mensen die ieder op bepaalde merken wasmiddel reageren, de 1 op die, de ander weer op een andere enz enz

    De witte was zal wel grauw worden ivm de soda, wat doen jullie daar mee dan?

    En die soda, men zegt dat het niet in de wasmachine mag ivm het aantasten van de onderdelen in de machine, weten jullie hier iets meer van, want de verhalen die ik ken zijn nogal tegenstrijdig aan elkaar, een wellus nietus spelletje.
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_67306883
    Ik weet het ook niet mous.
    Via google zoeken levert op dat je je wasmachine kalkvrij krijgt met soda en dat je machine er weer fris van gaat ruiken, maar ook dat het de aluminium delen aantast.
    http://www.google.nl/search?hl=nl&q=soda+wasmachine&btnG=Google+zoeken&meta=
    Een beetje vreemd, maar wel lekker
      † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 21:58:46 #45
    141844 Macka66
    Ingewikkeld doekiemonster
    pi_67307515
    Heb je speelgoed staan waar je kind niet naar omkijkt? En is er iemand in je buurt met een kind in dezelfde leeftijdsgroep die dat probleem kent? Probeer dan eens een speelgoedruil uit!
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
    pi_67307623
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 21:58 schreef Macka66 het volgende:
    Heb je speelgoed staan waar je kind niet naar omkijkt? En is er iemand in je buurt met een kind in dezelfde leeftijdsgroep die dat probleem kent? Probeer dan eens een speelgoedruil uit!
    Of neem een abonnement op de speel-o-theek in de buurt wij gaan dinsdag eens een kijkje nemen bij de speel-o-theek hier in de buurt
      † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 22:06:05 #47
    141844 Macka66
    Ingewikkeld doekiemonster
    pi_67307739
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 22:02 schreef p_iglet het volgende:

    [..]

    Of neem een abonnement op de speel-o-theek in de buurt wij gaan dinsdag eens een kijkje nemen bij de speel-o-theek hier in de buurt
    Zo'n abonnement is bovendien leuk om als verjaardagscadeau te geven/krijgen.
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
      zondag 22 maart 2009 @ 22:11:44 #48
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_67307903
    Bewaar alles waar je maar van denkt dat er mee geknutseld kan worden! Dus niet alleen lege wc-rollen, maar ook stukjes touw, cadeaupapier, knopen, alle soorten frutsels, enz. enz.
    Ik gooi alles in een grote bak en het is wonderbaarlijk om te zien hoe creatief er mee omgegaan wordt.
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
    pi_67307987
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 15:18 schreef bixister het volgende:
    haha ik las 'kerst-omaatjes' -> kun je gemakkelijk zelf op de pot planten.
    Ik dus ook
      † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 22:40:04 #50
    141844 Macka66
    Ingewikkeld doekiemonster
    pi_67308859
    Ah, een aanstaande vader Dan geef ik nog even mijn tip voor zelfmaak billendoekjes: rol Lotus Maestro papieren keukendoekjes nemen, velletjes scheuren en doormidden knippen, in een afsluitbare plastic doos doen met een scheut baby wasspul, babyolie en water. Doos dicht, goed schudden, nachtje laten intrekken en voilá eigengemaakte babybillendoekjes.
    zo hebben wij voor onze gevoelige roodhaartjes Weleda billendoekjes terwijl Weleda ze zelf niet maakt
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')