abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 22 maart 2009 @ 12:36:25 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_67289821
Hier weer verder

Realityster Jade Goody is vannacht overleden. De 27-jarige Britse, die wereldwijd bekend is geworden door haar deelname aan verschillende Big Brother-shows, leed aan kanker en hoorde onlangs dat de artsen niets meer voor haar konden doen.

Volgens de Britse zender Sky News stierf Goody in haar slaap in haar eigen bed.

Goody gaf 22 februari nog haar jawoord aan Jack Tweed. De 21-jarige bruidegom had toestemming gekregen de gevangenis, waar hij zit voor mishandeling, tijdelijk te verlaten. Hij had Goody gevraagd met hem te trouwen, omdat hij wist dat een enorme bruiloft in een grote kerk was wat zij altijd had gewild

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_67289906
Wie? Ben je tegenwoordig al een ster als je in een nietszeggend realityshowtje gespeeld hebt?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zondag 22 maart 2009 @ 12:44:00 #3
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_67289993
quote:
Op zondag 22 maart 2009 12:40 schreef Seneca het volgende:
Wie? Ben je tegenwoordig al een ster als je in een nietszeggend realityshowtje gespeeld hebt?
Ik denk dat ze het ster zijn meer te danken heeft aan alle media aandacht rondom haar ziekte en haar denkwijze.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_67290017
Godverdomme, is dat verlept wijf dood, haalt ze nog de kranten
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_67290025
Het is dat DWDD een keer aandacht aan haar heeft besteed, anders zou ik niet weten wie het was.
  zondag 22 maart 2009 @ 12:45:45 #6
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_67290039
En nu direct kappen met die aandacht
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zondag 22 maart 2009 @ 12:46:12 #7
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_67290050
Tvp
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_67290069
Ik word een beetje schijtziek van al die mediahype's omtrent nietszeggende personen. Zal ik nu ook maar een camerateam op mezelf laten zetten dan?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_67290081
quote:
Op zondag 22 maart 2009 12:45 schreef Specularium het volgende:
Het is dat DWDD een keer aandacht aan haar heeft besteed, anders zou ik niet weten wie het was.
same here
  zondag 22 maart 2009 @ 12:49:51 #10
521 ruby
Hell yeah!
pi_67290153
quote:
Op zondag 22 maart 2009 12:40 schreef Seneca het volgende:
In Engeland ben je al gauw een ster als je met programma's als Big Brother e.d. meespeelt. Wordt nogal breed uitgemeten in de pers.

Triest dat je op zo'n jonge leeftijd al komt te overlijden door die zo'n kloteziekte.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_67290204
quote:
Op zondag 22 maart 2009 12:49 schreef ruby het volgende:

[..]

In Engeland ben je al gauw een ster als je met programma's als Big Brother e.d. meespeelt. Wordt nogal breed uitgemeten in de pers.

Triest dat je op zo'n jonge leeftijd al komt te overlijden door die zo'n kloteziekte.
Natuurlijk is het triest. Maar er gaan dagelijks tientallen, zo niet honderden mensen dood aan kanker, en daar hoor je nooit iets van. Voor zover ik weet heeft deze mevrouw niet het internet uitgevonden of iets dergelijks, of de honger de wereld uitgeholpen, dus ik begrijp niet waar alle deze aandacht omtrent haar persoon vandaan komt.

Of ja, eigenlijk begrijp ik het wel. De media bepaalt waar we aandacht aan moeten besteden. Komt het in de media, besteden wij er aandacht aan. En maar denken dat we in een maatschappij leven waarin je vrij kunt denken
pi_67290222
quote:
Op zondag 22 maart 2009 12:44 schreef vosss het volgende:
Godverdomme, is dat verlept wijf dood, haalt ze nog de kranten
  zondag 22 maart 2009 @ 12:55:53 #13
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_67290342
quote:
Although she was frequently vilified, Jade Goody's final days as a victim of cancer saw her transformed into a serious figure whose frankness about her illness was deemed by some to be beneficial to the wider community. Her decision to live out those days in public earned her large sums of money from the media, but she insisted that her motive for this was to assure the future of the two young sons she left behind.

The first time she was mentioned in the press, in May 2002, Jade Goody was described as a "pretty dental nurse, 20, from London". But 24 hours later, as she began her gobby, ignorant trajectory in the Big Brother house, The People went on the attack under the headline: "Why we must lob the gob". Before long it was open season. The Sun called her a hippo, then a baboon, before launching its campaign to "vote out the pig". The Sunday Mirror rejected porcine comparisons on the ground that it was "insulting – to pigs".

Inside the "BB" house, Jade Goody found herself in bed with her male housemate, PJ, who ran away, shrieking. Her drunken striptease in a drinking game rigged by the male contestants ("Me kebab is showing!") forced even Channel 4 to blank the screen. "Here she is: fat-rolled, Michelin girl Jade in all her preposterous lack of glory," thundered the Daily Mirror the next day. "Naked as the day Dr Frankenstein made her." Jade's then boyfriend chipped in: "She's a sex-crazed, lying, two-timing drunken tart, and I hope I never see her again."

Jade Goody's main function, as she put it herself, was to be an "escape goat". She was the modern equivalent of Barnum and Bailey's "bearded lady" – a pressure valve for the vindictive rage of the mob and their tribunes in the Red Tops. Polls suggested that she was more unpopular even than Saddam Hussein (a boxer, said Jade). Such was the public venom it was feared that things might get dangerously out of hand. Some people actually travelled across England to the BB house, where they waved placards and greeted her emergence, spilling out of a pink dress several sizes too small, with chants of "burn the pig". Channel 4 was even reported to be considering smuggling her out of the country for her own safety.

But, no sooner had she hit rock bottom then she bounced back up again. The tabloid campaign had developed into such an orgy of hate that it inspired a retaliation in her defence. Viewers, it seemed, warmed to her malapropisms, guilelessness and obvious vulnerability.

Told by their readers that they had gone too far, journalists began backpedalling furiously. The Mirror congratulated itself on "a brilliantly conceived clandestine campaign to drum up the sympathy vote for the divine Ms Jade Goody". Not to be outdone, the Sun sought to rehabilitate the "princess of Bermondsey". Both papers started the bidding for her "story" at £100,000 – a figure that quickly escalated.

Finding they had struck gold, promoters and advertisers came flocking to her door. For the next four years it was impossible to turn on the television without seeing Jade Goody on some reality show or other. She even had her own scent, Shh!, ("Not actually a smell of me, like. It's not my BO or my feet cheese or nothing") which became a best-seller. There were also Jade Goody fitness DVDs. Along the way, she acquired, cheated on and discarded several boyfriends, gave birth to two sons (the romances, break-ups, pregnancies and births all sold to magazines on an exclusive basis), changed from blonde to brunette and shed three stone.

By 2007, when she made her second visit to the Big Brother house on Celebrity Big Brother (alongside her surgically-enhanced mother Jackie), Jade Goody had become, by her own account, "the most 25th inferlential person in the world" and a bona fide celebrity. She was said to be worth £2-4 million, was the proud owner of three "footballers' wives" style homes, a £60,000 turbo-charged Range Rover and was the "author" of a best-selling autobiography.

It did not take long for the Goody magic to work the second time around, either. "I'm out of here. I'm not ----ing waiting on some moron and her family," said Donny Tourette, a Sid Vicious-wannabe. Next to pack his bags was Ken Russell, who could not continue to live "in a society riddled with evil and hatred" (believed to be a reference to Jackiey rather than Jade).

But what should have been a triumphant return to the scene of past glories soon began to turn to disaster, when Jade Goody became embroiled in a row over an Oxo cube with the Bollywood star Shilpa Shetty. Days of tension, during which Jade called her nemesis "Shilpa Poppadom", ended in a foul-mouthed tirade from Jade in which insults such as "Shilpa ----awallah" and "go back to the slums" were bandied about. Booted out of the house, Jade Goody was branded a racist bully. In India she was burned in effigy. The television regulator Ofcom received more than 40,000 complaints from outraged members of the public.

Retribution was swift. Her scent was withdrawn from the stores; the paperback version of her autobiography was scrapped; the television offers dried up and she was dropped by her management company. "Jade, We Hate You – The Nation Turns On Thick Racist Bully!" ran one headline.

Although Jade Goody's value to Big Brother was her famously tactless "motormouth", a career nosedive was not part of the script. The show's producers, Endemol, had recorded a new chat show pilot with her as host and stood to lose money – as did many others. There followed a well-orchestrated campaign of rehabilitation, featuring a public plea for forgiveness and a stage-managed "kiss-and-make-up" session with Shilpa Shetty, followed by a "goodwill visit" to India, where she visited a children's charity, apologised (again) and made a donation.

Jade's rehabilitation was crowned by an invitation by the makers of Bigg Boss, India's equivalent of Big Brother, to take part in their show. She did so in August 2008 and, in the first episode, was seen learning to dance to Bollywood songs. But she was forced to leave abruptly after being told she had cervical cancer.

To most people, the prospect of eight weeks' confinement in the exhibitionistic surroundings of the Big Brother house would be the closest thing to hell. Jade Goody seemed to regard it as a vision of paradise. When she went in through the sliding door, she explained, "It was like no one could get me or hurt me in there... I was safe." Her life story reveals why.

Jade Koresha Lorraine Goody was born in Bermondsey on June 5 1981. Her father, of mixed race parentage, was a heroin addict and small-time pimp turned career criminal who spent most of his life behind bars, eventually dying of an overdose in the lavatory of the Kentucky Fried Chicken in Bournemouth. Her paternal grandmother, who once ran a brothel, had a crack habit. Her mother, Jackiey, the daughter of a market trader, was described in her daughter's autobiography as a petty thief and "clipper" – a woman who pretends to be a prostitute but runs off with the money instead. Jackiey threw Jade's father out of the house when Jade was 18 months old, after discovering that he had hidden guns under her cot. To add to the confusion, Jackiey herself later came out as a lesbian.

Jade rolled her first joint for her mother when she was four and she took her first puff aged five, an event celebrated by her mother in a family photograph. At about the same time Jackiey was seriously injured in a motorcycle crash and lost the use of her left arm, as a result of which Jade spent much of her childhood in the role of carer. Not that Jackiey appeared grateful. She once beat her daughter so badly she ended up in care.

Jade's schooling, not surprisingly, was chaotic. She was expelled from one school after her mother hit another mother, and from a second when her mother hit a teacher. "Most of my mates at school would arrive home to see their mum hanging out the washing or putting the dinner on," Jade recalled. "I'd come round the corner hoping not to see another police car outside the house."

It was not long before Jade began dishing out the bullying herself, once biting off a chunk of another girl's earlobe ("It wasn't a huge part of her earlobe or anything, just the tip").

As her performance on Big Brother made clear, her years of formal education had left Jade Goody with little knowledge. She thought that a ferret was a bird and abscess a green French drink; that Pistachio painted the Mona Lisa; that Sherlock Holmes invented the flush lavatory; that East Anglia ("East Angular" in Jade-speak) was abroad; and that Rio de Janeiro was "a bloke, innit?"

She eventually attended Bacon's College in Rotherhithe – one of Britain's first City Technology colleges. Following her first appearance on Big Brother, the college felt constrained to emphasise that its exam results had improved since Jade left. She then attended a training course at the Bosco Centre, an institution set up to "serve some of the most disadvantaged and disengaged young people in the community". Again association with Jade caused embarrassment as the centre pointed out that some of its alumni had gone on to university.

After leaving school, Jade eventually found employment as a dental nurse. When she applied for a place in the Big Brother house, however, she was up to her ears in debt, had recently been evicted from a flat in Rotherhithe over £3,000 of unpaid rent and was facing jail over an unpaid council tax bill.

Later, as well as her earnings from celebrity appearances, exclusive interviews, product marketing and the like, Jade Goody opened a beauty salon in Hertfordshire. She chose the name Ugly's, thinking it would appeal to the woman who thinks: "'I'm feeling ugly because I've got no make-up on, no nails and hairy legs,' then they come into our salon and we make them beautiful." The venture rapidly went bust.

Given Jade Goody's status as a media creation, it was perhaps inevitable that when stories began to circulate of a "cancer scare", some assumed it was just another tasteless publicity stunt. That did not prove to be the case. After her initial diagnosis last year, it quickly became clear that her cancer was at an advanced stage. Radical surgery failed to stem its progress and early last month she was told it was terminal.

There was time for one more twist however, as, on February 22, in a blaze of publicity which was said to have earned her close to £1 million, Jade Goody married a 21-year-old carpet fitter, Jack Tweed. In order that the couple could spend their wedding night together, he was allowed to ignore the 7pm curfew which was a condition of his early release from an 18-month prison sentence imposed for assaulting a 16-year-old boy with a golf club.
Her husband survives her with her two sons.
Telegraph
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  zondag 22 maart 2009 @ 12:59:55 #14
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_67290473
Ik zat in het inmiddels gesloten topic te reageren:
quote:
Als je dit filmpje aanklikt, staat er in de kantlijn een link naar het optreden van Jade in Stars in Their Eyes. Ik keek er net naar, en moest zowaar een traantje wegpinken.

In dit topic - ik zit al weken mee te lezen - is Jade Goody voor alles wat minder fraai is in het leven uitgemaakt. Hebben mensen zich verkneukeld over haar aanstaande dood, want tja, als aandachtshoer is het natuurlijk je verdiende loon dat je gruwelijk, pijnlijk en vooral publiekelijk aan je einde komt. De ultieme pek en veren, de ultieme schandpaal, voor iemand die het lef had om zonder iets te kunnen, iets te willen zijn.

Toen Jade Goody de eerste keer in Big Brother zat, woonde ik in de UK. Ik keek niet naar het programma, maar het was onmogelijk om niet met Jade Goody geconfronteerd te worden. De stupid fat pig, zoals de tabloids haar noemden, was letterlijk overal. Een aantal jaar na die eerste keer Big Brother, maar voor haar avontuur in Celebrity Big Brother, ben ik haar toevallig eens tegengekomen op een soort feestje.

Inderdaad, Jade Goody was voor het overgrote deel van de tijd appalling. Louthmouthed, ignorant, stupid, common, een britse variant van wat we hier in Nederland een asociaal zouden noemen. Ze is eigenlijk een beetje wat de Tokkies in Nederland ook hadden willen zijn. Van aso tot ster, zo je wil.

En toch, en toch, en toch. Toch kan je - of liever, kan ik- niets anders dan een zwak voor haar hebben. Heb ik onwillekeurig, ondanks dat ik wéét dat ze een aso is, veel respect voor haar. Jade Goody zag haar kans om uit haar belabberde milieu te ontsnappen, deed haar ogen dicht, en sprong head first het diepe in. Hoe je het ook wendt of keert, dat deed ze goed.

Volgens mij was ze aardig. En ergens onder dat asociale ook erg lief. Ze was een straatmeid, daar was geen twijfel over mogelijk. Maar ze genoot zichtbaar van the good fortune die haar ten deel was gevallen en geef haar eens ongelijk. Zonder Big Brother was Jade Goody ongetwijfeld geëindigd als dikke single mum on benefits. En waren haar kinderen nu crimineeltjes in de dop, in een kansarm milieu, zonder moeder, zonder geld, zonder toekomstperspectieven. Dat ze als laatste levensdaad heeft geprobeerd dat scenario voor haar kinderen te veranderen, vervult mij in ieder geval met een gevoel van.. ja, ik denk dat ik het trots moet noemen. Hoe smakeloos je het ook vindt, en geloof me, de afgelopen weken heb ik meermaals verzucht hoe genant de hele poppenkast toch werd, een ding heeft Jade Goody superieur voor elkaar gebokst en dat is letterlijk tot de allerlaatste snik alles, alles, maar dan ook echt álles uit die ene kans slepen die ze in 2002 kreeg.

Ik denk dat haar zoontjes daar later, als ze oud genoeg zijn om te begrijpen in welk gekkenhuis ze geleefd hebben de afgelopen maanden, niets anders dan respect voor zullen hebben en zullen concluderen dat underneath it all hun moeder hen inderdaad op de eerste plaats had staan.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  zondag 22 maart 2009 @ 13:00:34 #15
521 ruby
Hell yeah!
pi_67290491
quote:
Op zondag 22 maart 2009 12:51 schreef Seneca het volgende:

[..]

Natuurlijk is het triest. Maar er gaan dagelijks tientallen, zo niet honderden mensen dood aan kanker, en daar hoor je nooit iets van. Voor zover ik weet heeft deze mevrouw niet het internet uitgevonden of iets dergelijks, of de honger de wereld uitgeholpen, dus ik begrijp niet waar alle deze aandacht omtrent haar persoon vandaan komt.
Sja, het kind was nou eenmaal bekend he, dan krijg je dat. Zeker als je in Engeland een "ster" bent, laat de pers je niet met rust of je dat nou wil of niet. Vervolgens word je er dan dagelijks mee geconfronteerd en kun je er eigenlijk niet meer omheen. Dus dan is een hype snel geboren.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  zondag 22 maart 2009 @ 13:16:54 #16
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_67290995
nu haar begrafenis nog en dan zijn we echt verlost van dat mens.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_67291156
quote:
Op zondag 22 maart 2009 12:59 schreef Shitney het volgende:
Prachtig verwoord en ik ben het helemaal met je eens.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zondag 22 maart 2009 @ 13:32:47 #18
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_67291458
Kanker is een afschuwelijke manier om te moeten gaan, en dat gun je helemaal niemand.
Maar om daarom Goody's leven plotseling zo ongeveer in een hagiografie te veranderen?
Hou toch op!

Het was een kwaadaardige, egocentrische, onempathische, domme, bitter onsympathieke vrouw.
Ze heeft op sluwe wijze, zonder schaamte of gevoel voor stijl of waardigheid van haar status gebruik heeft gemaakt om zoveel mogelijk geld binnen te slepen.

Ik respecteer dat zakelijk instinct.

Het heeft ervoor gezorgd dat het haar zoontjes aan niets zal ontberen in de toekomst, en dat zou haar nooit gelukt zijn als ze wel haar waardigheid had behouden en op haar eigen capaciteiten geprobeerd had iets zakelijks op te bouwen.

Dat een 27-jarige moet sterven aan een afgrijselijke terminale ziekte wekt uiteraard pijn, en sympathie en medeleven, ook bij mij. Maar dat maakt haar karakter niet beter.
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
  zondag 22 maart 2009 @ 13:36:49 #19
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_67291584
quote:
Op zondag 22 maart 2009 13:32 schreef Pundit_wannabe het volgende:
Kanker is een afschuwelijke manier om te moeten gaan, en dat gun je helemaal niemand.
Maar om daarom Goody's leven plotseling zo ongeveer in een hagiografie te veranderen?
Hou toch op!

Het was een kwaadaardige, egocentrische, onempathische, domme, bitter onsympathieke vrouw.
Ze heeft op sluwe wijze, zonder schaamte of gevoel voor stijl of waardigheid van haar status gebruik heeft gemaakt om zoveel mogelijk geld binnen te slepen.

Ik respecteer dat zakelijk instinct.

Het heeft ervoor gezorgd dat het haar zoontjes aan niets zal ontberen in de toekomst, en dat zou haar nooit gelukt zijn als ze wel haar waardigheid had behouden en op haar eigen capaciteiten geprobeerd had iets zakelijks op te bouwen.

Dat een 27-jarige moet sterven aan een afgrijselijke terminale ziekte wekt uiteraard pijn, en sympathie en medeleven, ook bij mij. Maar dat maakt haar karakter niet beter.
Was ze kwaadaardig, of gewoon iemand die geen kansen heeft gehad? Iemand die ook maar de pech had om in een afschuwelijk gezin geboren te worden?

Het is makkelijk oordelen over mensen die het minder hebben. Ik zal de laatste zijn die beweert dat Jade Goody een leuke vrouw was, mijn vriendin zou het nooit worden in ieder geval. Maar in mijn optiek is dat vooral te wijten aan het milieu waaruit ze komt dan aan een soort aangeboren evilness die haar wel wordt toegedicht.

Ik zou waarschijnlijk ook een stuk minder aardig zijn als mijn vader een heroinejunk en mijn moeder een hoer was geweest.
Does it lead you home?
When you're all alone
  Moderator zondag 22 maart 2009 @ 13:37:06 #20
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_67291595
quote:
Op zondag 22 maart 2009 12:59 schreef Shitney het volgende:
[..]
Toen Jade Goody de eerste keer in Big Brother zat, woonde ik in de UK. Ik keek niet naar het programma, maar het was onmogelijk om niet met Jade Goody geconfronteerd te worden. De stupid fat pig, zoals de tabloids haar noemden, was letterlijk overal.
[..]
Als je dat stukje uit de Telegraph hierboven ook leest, dan zat de haat echt héél diep hè. Iets op een forum o.i.d. roepen is één ding, maar daadwerkelijk naar dat huis afreizen om het vieze varken op de brandstapel te wensen, djeez... en de tabloids wakkeren dat nog eens fijn aan. Gelukkig hebben we dat soort "kranten" in Nederland niet. Al komt geenstijl soms in de buurt, met hun hetzes tegen individuen.

Maar: had ze ook fáns? Meer dan drie? Of was het puur en allleen haat of onverschilligheid?
quote:
Hoe smakeloos je het ook vindt, en geloof me, de afgelopen weken heb ik meermaals verzucht hoe genant de hele poppenkast toch werd, een ding heeft Jade Goody superieur voor elkaar gebokst en dat is letterlijk tot de allerlaatste snik alles, alles, maar dan ook echt álles uit die ene kans slepen die ze in 2002 kreeg.
En dat is misschien wel een betere conclusie dan dat dit vieze varken haar kinderen verwaarloosde omdat ze 24 uur per dag met de media bezig was.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  zondag 22 maart 2009 @ 13:47:12 #21
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_67291940
quote:
Op zondag 22 maart 2009 13:32 schreef Pundit_wannabe het volgende:

Om waardigheid en gevoel voor stijl te behouden, moet je het in beginsel gehad hebben. Ik denk dat in het milieu waar Jade Goody uitkomt, zoveel mogelijk geld binnenslepen gelijk staat aan waardigheid verkrijgen.

Je zult moeten toegeven dat het best knap is om in amper 27 jaar leven, zonder enige vorm van opleiding, door middel van een oppervlakkig televisieprogramma je kinderen een totaal ander toekomstperspectief te geven. Stijl kun je weliswaar niet kopen, dus ik maak me wat dat betreft geen illusies. Ook haar zoontjes zullen altijd een zweem van vulgariteit om zich heen houden. Maar dankzij hun domme egocentrische kwaadaardige stijlloze moeder hebben ze in ieder geval een káns om niet al op hun 15e achter tralies te verdwijnen, maar gewoon een goede opleiding te volgen.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zondag 22 maart 2009 @ 13:54:21 #22
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_67292169
quote:
Op zondag 22 maart 2009 13:37 schreef Gert het volgende:

[..]

Als je dat stukje uit de Telegraph hierboven ook leest, dan zat de haat echt héél diep hè. Iets op een forum o.i.d. roepen is één ding, maar daadwerkelijk naar dat huis afreizen om het vieze varken op de brandstapel te wensen, djeez... en de tabloids wakkeren dat nog eens fijn aan. Gelukkig hebben we dat soort "kranten" in Nederland niet. Al komt geenstijl soms in de buurt, met hun hetzes tegen individuen.

Maar: had ze ook fáns? Meer dan drie? Of was het puur en allleen haat of onverschilligheid?
[..]
Echt fans denk ik niet. Het was meer wat je hier in Nederland ook wel zag bij dat ene dikke kind dat laatst ook in zo'n talentenjacht zat. Mensen vonden haar zielig, vonden het naar dat iemand die feitelijk ook niet zoveel kon doen aan het feit dat ze was hoe ze was, zo afgemaakt werd. Voor de mensen die net als zij waren, en dat zijn er in de UK nogal wat, was de confrontatie met Jade volgens mij nog het meest pijnlijk. Aan de ene kant wekte ze woede op, want wie dacht dat omhooggevallen kind wel niet dat ze was, nu voelde ze zich zeker te goed voor waar ze vandaan kwam. Maar tegelijkertijd was ze ook een soort baken van hoop: zie je wel, ook wij gewone stervelingen zonder hyphen in onze achternaam kunnen het maken. Ik denk dat vrijwel iedereen bij Jade Goody nogal mixed feelings heeft/had.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zondag 22 maart 2009 @ 14:11:46 #23
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_67292703
quote:
Op zondag 22 maart 2009 13:47 schreef Shitney het volgende:

Om waardigheid en gevoel voor stijl te behouden, moet je het in beginsel gehad hebben. Ik denk dat in het milieu waar Jade Goody uitkomt, zoveel mogelijk geld binnenslepen gelijk staat aan waardigheid verkrijgen.
Dat, net als de suggestie dat ze hiervoor "geen kansen heeft gehad", verklaart misschien alleen maar haar achtergrond, maar excuseert haar houding niet! Het is geen wetmatigheid dat als je in een slecht gezin of sociaal milieu geboren bent, dat je dan ook harteloos, dom en onaangenaam MOET worden. Er zijn mensen ZAT die, met een vergelijkbare sociale achtergrond, TOCH heel sympathiek, succesvol en ontwikkeld zijn geworden.

Sterker: in haar periodes in de schijnwerpers heeft ze kansen TE OVER gehad om in aanraking te komen met andere milieus en ethische en sociale normen.
Heeft ze niks mee gedaan. En DAT was een KEUZE.
quote:
Je zult moeten toegeven dat het best knap is om in amper 27 jaar leven, zonder enige vorm van opleiding, door middel van een oppervlakkig televisieprogramma je kinderen een totaal ander toekomstperspectief te geven.
Ze heeft haar "beroemd zijn" te gelde gemaakt. En dat is niet "knapper" dan Paris of Nicole Ritchie of al die andere beroemdheden die geen enkel ander wapenfeit kennen dan "beroemd zijn". Dat ze veel van haar kinderen houdt vind ik nou ook al niet zo bijzonder: die bijna oerdrang vond je bij Ma Tokkie ook, en daar sta ik toch niet stijl van achterover.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pundit_wannabe op 22-03-2009 14:12:55 (Tikfout) ]
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
  zondag 22 maart 2009 @ 14:14:06 #24
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_67292772
quote:
Op zondag 22 maart 2009 13:37 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik realiseer me ineens hoe bizar, en hoe angstaanjagend eigenlijk ook, het is dat ook hier op Fok! mensen ontzettend hatelijk over haar zijn. Ik neem tenminste aan dat het merendeel van de Nederlanders tot voor kort nauwelijks wist wie Jade Goody was. Dus al die sterke meningen zijn voor het grootste deel op niets anders gebaseerd dan op ... ja, op wat eigenlijk? Meedoen in de hype? Jade is evil want de krant en die andere fokkers zeggen het ook?
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_67292932
Het maakt nu niets meer uit, ze is dood. Ze bestaat niet meer en zal ook nooit meer bestaan. Wat al die condoleance berichtjes op The Sun wel triest maakt, alsof Jade dat zelf allemaal kan gaan lezen nu. Wat zijn mensen toch rare wezens.
Ron Paul 2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')