Was het maar zo dat dat het enige criterium is, maar dat is het dus niet, dat zeg ik nou juist .. je kan dankzij dat tweede paspoort bvb geen openbaar ambt vervullen volgens de heer Wilders .. en hoe vaak ik inmiddels gelezen heb dat je dat paspoort gewoon moet afpakken en de hele familie gaan uitzetten ..quote:Op maandag 23 maart 2009 17:27 schreef boyv het volgende:
[..]
Jeetje wat een wijsheid zeg.
Je bent Nederlander, als je een Nederlands paspoort hebt, er is geen enkel ander criterium. Juist zeggen dat zulke mensen geen 'echte' Nederlander zijn, duwt ze weg van onze cultuur. In het land waar hun ouders of voorouders vandaan komen worden ze namelijk vaak ook niet geaccepteerd als bijvoorbeeld 100% Turk. Bevooroordeling heeft voor een groot deel bijgedragen aan de kloof die tussen bepaalde culturen in Nederland heerst.
quote:Op zondag 22 maart 2009 12:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dankzij Geert 'World Wide' Wilders kan ik eindelijk - voor het eerst sinds 2002 - weer trots op Nederland zijn.
quote:Op zondag 22 maart 2009 12:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wilders wordt door de machtigste mensen van deze wereld op handen gedragen, want wat zij denken, maar niet durven te zeggen, dat zegt hij.
etcetera...quote:Op zondag 22 maart 2009 12:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Omdat die Wilders overal met openarmen wordt ontvangen en daar ook een grote zak met geld wist weg te halen.
Met de nadruk op 'knuppel', ja.quote:Op zondag 22 maart 2009 13:34 schreef zbbrox het volgende:
Wilders is goed bezig. Daar ben ik blij om. Geen verloren stem geweest.
Hij is de knuppel in het hoenderhok.
Dus onder Paars was je ook trots op Nederland?quote:Op zondag 22 maart 2009 12:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dankzij Geert 'World Wide' Wilders kan ik eindelijk - voor het eerst sinds 2002 - weer trots op Nederland zijn.
Iedereen was toen volgens mij blij.quote:Op maandag 23 maart 2009 18:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dus onder Paars was je ook trots op Nederland?
Pim Fortuyn hé, daar hebben we dat aan te danken, aan zijn 'puinhopen van 8 jaar links', die eigenlijk helemaal geen puinhopen waren, maar het bekte zo lekker wegquote:Op maandag 23 maart 2009 18:42 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Iedereen was toen volgens mij blij.
Het is iets van de laatste jaren dat er collectief wordt gejankt en met het vingertje naar "links" of "rechts" wordt gewezen. Een zondebok hebben is iets menselijks.
Ocharmquote:Op zondag 22 maart 2009 12:49 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Emigreren vanwege politiek vind ik zo laf.
Ik heb zelf ook decennia lang moeten leven onder de linkse terreur en er was geen haar op mijn hoofd die toen aan emigratie dacht.
* moussie zoekt een stuk houtquote:Op maandag 23 maart 2009 22:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik geloof dat iemand hem met een argument heeft weg gejaagd.
Dat zou dan een compliment voor hem zijn. Hij doet mij eerder denken aan iemand die in zijn eigen (selectieve) wereldje leeft en oogkleppen op heeft. (Bijna) alle argumenten tegen hem weerlegde dat wat hij zei...quote:Op maandag 23 maart 2009 22:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik geloof dat iemand hem met een argument heeft weg gejaagd.
idd en iedereen met <125 moet verplicht op een soort van zomerkampquote:Op maandag 23 maart 2009 21:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik vind trouwens dat je in NWS of POL pas een topic mag openen als je minstens een IQ van 125 hebt. Hetzelfde geldt voor kamerleden trouwens. Wat een armoede.
Uhm, het artikel zegt zelf dat Wilders al eerder zo hoog in de peilingen stond. Maar bij de verkiezingen haalde hij toch maar 9 zetels, en niet 29.quote:Op zondag 22 maart 2009 12:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Klinkende retoriek houdt het een beetje spannend, zo tussen de verkiezingen in, maar als het aankomt op je stem uitbrengen kijken mensen toch iets meer naar de inhoud .. zoiets ?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Uhm, het artikel zegt zelf dat Wilders al eerder zo hoog in de peilingen stond. Maar bij de verkiezingen haalde hij toch maar 9 zetels, en niet 29.
Dan blijft er niet veel over, SP en PVV kun je dan iig afschrijven.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik vind trouwens dat je in NWS of POL pas een topic mag openen als je minstens een IQ van 125 hebt. Hetzelfde geldt voor kamerleden trouwens. Wat een armoede.
Maakt dat wat uit als zn ideeen je bevallen stem je op hem anders niet. Hij heeft ook andere punten maar die worden wat onder belicht.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:14 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus gaat je protest-stem maar naar een one-issue partij met klinkende retoriek, een 'partij' waarvan je geen lid kan worden, waar je geen inspraak hebt ?
De Nederlander is heel tolerant maar genoeg is genoeg. Mijn Thaise vrouw werd in Nederland echt niet slecht behandeld hoor. Je krijgt juist heel veel hulp van allerlei instanties. Moussie je bent gek en zoekt altijd maar excuses voor een grote foute groep. Partijen als Wilders zijn een gevolg van, niet anders om.quote:De PvdA komt mi in eerste instantie op voor de grondwet die je gelijkheid garandeert ..
En volgens mij was de meerderheid van de kamer al langer voor het GP, het feit dat het jaren tegen werd gehouden en niet tegelijkertijd werd gedaan met de invoering van de nieuwe vreemdelingenwet heeft idd gezorgd dat het een puinhoop werd .. niks schoon bord en opnieuw beginnen met andere regels zoals het plan was.
Je hebt het nu btw over 2 verschillende groepen hé, de GP'ers zijn een totaal andere groep dan de import uit Marokko ed.
En tja, als je voor de wet gelijk bent maar in het dagelijks leven niet zo behandelt wordt door 'de tolerante Nederlander' ..
[..]
Nee ik haat het hoe het hier in Thailand geregeld is qua land en dat soort dingen. Voor de rest ben ik erg tevreden wat ik bedoel te zeggen is dat buitenlanders niet moeten zeuren ze hebben het heel goed in Nederland. Maar hier in Thailand doen buitenlanders het wel goed (over het algemeen) ondanks de beperkingen, hoe komt dat dan ? Misschien omdat al het uitschot naar Nederland komt en slimme buitenlanders emigreren. (hier klopt me stelling niet helemaal omdat er ook een berg buitenlands tuig hier zit, je hebt hier een grotere kans een slechte europeaan tegen te komen dan in Europa zelf.)quote:Je ziet dus voordelen van de dhimmi-status begrijp ik hieruit, en dat moeten wij hier, omdat het met pakweg hoeveel percent ook alweer, iets van 7% dacht ik, van die groep niet zo goed gaat, dan ook maar gaan invoeren ?
Ik scoor toch gemiddeld tussen de 125-135 op iq testen en toch ben ik voor Wilders. Grote onzin dus dat mensen die op Wilders stemmen dom zijn. (weet dat dit niet een super argument is omdat je jezelf niet kan gebruiken maar toch wordt het vaak gedaan)quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:45 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Dan blijft er niet veel over, SP en PVV kun je dan iig afschrijven.
quote:Op zondag 22 maart 2009 12:45 schreef mudkipzz het volgende:
Als de PVV de grootste partij word dan is het volgens mij tijd om te gaan verhuizen...Gelukkig heb ik nog een ander paspoort achter de rug...
Nummer 1 reden waarom ik een 2e heb....Het zal niet de eerste keer zijn dat het fascisme in Europa opkomt
Wat je daarvoor allemaal zegt daar ga ik nu niet op in, dat is deels een mening en deels een hele rare vergelijking (westerlingen in o.a. thailand hebben vaak geld of een betere opleiding genoten dan de gemiddelde thai, waardoor ze daar makkelijk iets kunnen opzetten of doen en de armere mensen uit bijvoorbeeld Birma die hebben onder zulke slechte omstandigheden geleefd in eigen land, dat ze de drollen in thailand desnoods met hun handen willen opruimen zolang ze er maar geld voor krijgen, kortom, puur overleven).quote:Op woensdag 25 maart 2009 04:23 schreef niet_links het volgende:
Maar moussie wat jij maar niet wil begrijpen is dat Nederland vergeleken met veel landen een paradijs is voor buitenlanders en dat ze best wel wat meer hun best mogen doen. Ook wil je maar niet begrijpen dat de bevolking van nederland bloed om constant maar gekke projecten voor allochtonen te betalen. Hoge belastingdruk gecombineerd met onbegrip dat slecht gedrag beloond wordt en niet afgestraft.
Ik wordt zo gedeporteerd als ik hier de fout in ga nadat ik een gevangenis straf heb uitgezeten. Zo hoort het ook (als de overtreding maar erg genoeg is).
quote:Op zondag 22 maart 2009 13:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Islam is de gevaarlijkste en grootste groep van dit moment, niemand kan er agressiever worden dan zij wanneer hun god wordt beledigd.
Dus mensen die hun tegen de haren in strijken behoren bij de meest gehate mensen van deze wereld.
GL ook, die domme mutsquote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:45 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Dan blijft er niet veel over, SP en PVV kun je dan iig afschrijven.
Tuurlijk heb je gelijk dat buitenlanders in Thailand een voorsprong hebben maar aan de andere kant wordt er alles gedaan om ze tegen te houden. Het is heel erg moeilijk een Thaispaspoort te krijgen of een bedrijf op te zetten. Nederland daar worden buitenlanders in de watte gelegd. Het mooiste zou zijn dat iedereen die hier binnen komt niet gelijk recht heeft op uitkeringen e.d.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:05 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
[..]
Wat je daarvoor allemaal zegt daar ga ik nu niet op in, dat is deels een mening en deels een hele rare vergelijking (westerlingen in o.a. thailand hebben vaak geld of een betere opleiding genoten dan de gemiddelde thai, waardoor ze daar makkelijk iets kunnen opzetten of doen en de armere mensen uit bijvoorbeeld Birma die hebben onder zulke slechte omstandigheden geleefd in eigen land, dat ze de drollen in thailand desnoods met hun handen willen opruimen zolang ze er maar geld voor krijgen, kortom, puur overleven).
In Nederland worden met buitenlanders die niet werken of zich misdragen veelal Nederlanders van Marokkaanse of Turkse komaf mee bedoeld. En die benaming geef ik niet uit politiek correctheid, maar om even te benadrukken dat ze gewoon een nederlands paspoort hebben (in tegenstelling tot thailand, waar mensen een werkvergunning of een verblijfsvergunning waardoor zij zo kunnnen worden uitgezet).
Daarnaast zijn hun ouders of zijzelf hier als gastarbeider naar toe gekomen om de vuile klusjes op te knappen die heel belangrijk waren voor de economie en dat hebben zij zolang gedaan, dat zij het recht hadden op een NL paspoort en het zou zwaar inhumaan zijn als zijn gezin dat uiteindelijk niet zou krijgen.
Maargoed, het enige punt wat ik eigenlijk wil maken is dat je mensen niet zo makkelijk kan verbannen door het paspoort af te nemen. Je kan alleen mensen uitzetten die hier illegaal zijn en dat zijn de mensen die echt niet zo stom zijn om ook maar zonder licht te rijden, want als de politie je snapt wordt je uitgezet. De mensen die je kan uitzetten zijn juist degenen die heel erg graag willen werken, maar het niet mogen. Zij werken bv. massaal zwart als huishoudster.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |