abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 maart 2009 @ 15:42:20 #31
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67295649
quote:
Op zondag 22 maart 2009 10:33 schreef jwjw het volgende:
NVU is een freeware wysiwyg webpagina maker http://www.mozilla-nl.org/producten/nvu

En je pagina's uploaden kan gewoon met WS FTP 95.
Die heb ik even geprobeerd maar ik kan daarin nergens templates vinden?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 22 maart 2009 @ 17:29:12 #32
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_67298979
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:20 schreef sanger het volgende:

[..]

Ja dank je
Alternatief: http://www.realmacsoftware.com/rapidweaver/
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zondag 22 maart 2009 @ 17:32:26 #33
19840 Libris
Live from Singapore
pi_67299074
Voor een snelle website gebruik ik website baker

Het is makkelijk (binnen minuten heb je een website, zonder HTML te kunnen), maar wel een beetje standaard. Ik gebruik het vooral voor een tijdelijke website. Maar zeker de moeite van het bekijken waard.
pi_67299263
ik gebruik voor de website van ons bedrijf een pakket van invender (www.invender.com) namelijk web to go pro
best amkkelijk in gebruik en alles simpel te wijzigen , en wel veel opties erin verwerkt, ook zoals inloggen voor leden enzo
pi_67299313
Ik doe het altijd met Dreamweaver MX2004.
Vindt ik dan wel heel erg lekker werken... verder doe ik sommige scripts met Frontpage
pi_67301467
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:55 schreef DirkZz het volgende:
Voor leken is Joomla inderdaad wel fijn.

Alleen het schijnt fokking irritant te zijn als je die wilt gebruiken incombinatie met een eigen layout.
Misschien was dat 5 jaar geleden een argument, maar nu niet meer.
  zondag 22 maart 2009 @ 20:12:25 #37
181657 LordNemephis
computer says no
pi_67303810
quote:
verder doe ik sommige scripts met Frontpage

foei, Frontpage = evil
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_67312306
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:31 schreef Quir het volgende:
Niet mouwen, gewoon kladblok. Geen ongein, en je doet alles zelf.
Geen regelnummers, geen syntax highlighting, niet makkelijk hele blokken tegelijk indenten, en oh ja, open daarmee eens een tekstbestand met UNIX newlines (LF) en zie wat er gebeurt

(UNIX newlines zijn tegenwoordig de norm in alles behalve Windows, en editor die ze niet goed behandelt is geen geschikte editor voor iets platform-onafhankelijks als een website)

Als je je HTML/CSS/JavaScript/PHP/etc. zelf wil schrijven, dan wil je een programmeer-editor hebben met op z'n minst de functies die ik net heb opgenoemd. Dingen als hints tijdens het typen (functieparameters, CSS autocompleting, etc.), geīntegreerde API-documentatie en/of versiebeheer, en automatisch dingen publiceren naar een productieserver zijn ook leuke toevoegingen die het domme werk wegnemen en het interessante werk (het daardwerkelijk oplossen van een probleem met een website) overlaten.

Oftewel wat Saviour al zei: eentje die je helpt en allerlei vervelende taken makkelijker maakt, maar niet zelf allerlei code 'WYSIWYG-style' voor je gaat genereren zonder dat je hebt kunnen zien wat die code nu eigenlijk doet.

UltraEdit heb ik vroeger wel gebruikt, maar dat is wel groot geworden zeg Onder Windows zijn dingen als Notepad++ vrij eenvoudig, maar toch functioneel... op een Mac is TextMate een leuke.
  maandag 23 maart 2009 @ 07:47:21 #39
65960 sanger
pi_67313909
quote:
Op maandag 23 maart 2009 00:37 schreef Henno het volgende:

[..]

Geen regelnummers, geen syntax highlighting, niet makkelijk hele blokken tegelijk indenten, en oh ja, open daarmee eens een tekstbestand met UNIX newlines (LF) en zie wat er gebeurt

(UNIX newlines zijn tegenwoordig de norm in alles behalve Windows, en editor die ze niet goed behandelt is geen geschikte editor voor iets platform-onafhankelijks als een website)

Als je je HTML/CSS/JavaScript/PHP/etc. zelf wil schrijven, dan wil je een programmeer-editor hebben met op z'n minst de functies die ik net heb opgenoemd. Dingen als hints tijdens het typen (functieparameters, CSS autocompleting, etc.), geīntegreerde API-documentatie en/of versiebeheer, en automatisch dingen publiceren naar een productieserver zijn ook leuke toevoegingen die het domme werk wegnemen en het interessante werk (het daardwerkelijk oplossen van een probleem met een website) overlaten.

Oftewel wat Saviour al zei: eentje die je helpt en allerlei vervelende taken makkelijker maakt, maar niet zelf allerlei code 'WYSIWYG-style' voor je gaat genereren zonder dat je hebt kunnen zien wat die code nu eigenlijk doet.

UltraEdit heb ik vroeger wel gebruikt, maar dat is wel groot geworden zeg Onder Windows zijn dingen als Notepad++ vrij eenvoudig, maar toch functioneel... op een Mac is TextMate een leuke.
Ehmm..... Wat?????

Oftewel; misschien is WYSIWYG wel de beste optie inderdaad
  maandag 23 maart 2009 @ 07:50:13 #40
65960 sanger
pi_67313922
quote:
Op zondag 22 maart 2009 17:32 schreef Libris het volgende:
Voor een snelle website gebruik ik website baker

Het is makkelijk (binnen minuten heb je een website, zonder HTML te kunnen), maar wel een beetje standaard. Ik gebruik het vooral voor een tijdelijke website. Maar zeker de moeite van het bekijken waard.
Is dat niet genoeg voor de normale particulier die alleen een website wilt maken met wat foto's etc?
  maandag 23 maart 2009 @ 07:50:53 #41
65960 sanger
pi_67313928
quote:
Op zondag 22 maart 2009 17:41 schreef blckbb het volgende:
Ik doe het altijd met Dreamweaver MX2004.
Vindt ik dan wel heel erg lekker werken... verder doe ik sommige scripts met Frontpage
Dreamweaver heb ik weleens wat over gehoord indd. Is dat niet lastig om snel en zonder te veel moeite onder de knie te krijgen? Tijd heb ik er namelijk niet echt voor in overvloed
pi_67313987
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:32 schreef Janstersons het volgende:
Mocht je geen zin hebben in het leren van xhtml of css dan kan je nog altijd een hostingpakket met een web builder aanvragen

Domeinnaam is niet zo duur en ong ¤3-5 per maand voor de hosting
waar haal jij voor ¤3-5 per maand een degelijke hoster vandaan?
pi_67314384
dreamweaver

[ Bericht 0% gewijzigd door kloas_wokkel op 23-03-2009 09:58:47 ]
pi_67351421
Dreamweaver is inderdaad een heel handi'g programma, vult de helft aan enzo.

Wil je een gratis programma.. dan kun je altijd nog bluevoda website builder proberen.. niet het beste programma maar het is wel gratis..

en mocht je geen html kunnen , kijk eens op de website www.sceneone.nl voor leuke goede tutorials.
w00t4g3
pi_67399859
iemand toevallig nog een tip voor een cms programma.
heb website baker geprobeert bevalt me heel goed alleen problemen icm mijn webhost. en daar zit ik nog tot november vast.
dus zoek ongeveer hetzelfde niet te moeilijk en als het kan netzoveel invoer toepassingen als website baker

okeej... edit

heb me neergelegd bij bovenstaand verhaal.
nuhet volgende mijn wensen;

software die een webshop maken mogelijk maakt.
simpel en het liefst een cms idee
leden mogen alleen de producten zien, en niet alle leden mogen dezelfde pagina's bekijken
zo mag bijvoorbeeld lid a alleen de auto onderdelen zien en lid b de machine onderdelen
en gratis
overigens zou een optie tot integratie van ideal ook een mogelijkheid zijn. maar geen must have

iemand een goed idee? (alles behalve website baker:P die geeft problemen met mijn webhost)

[ Bericht 28% gewijzigd door madco op 25-03-2009 23:22:32 ]
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:38:23 #46
65960 sanger
pi_67404368
Helaas doet website baker hier niets. Ik download het en pak de zip uit, maar verder niets. Ook als ik het install bestandje prober te openen niets......

Ik heb nu Ewisoft gedownload en ga daar eens mee spelen.
pi_67412051
je moet de bestanden ook uploaden naar je webruimte, dan zijn er een 6-tal mappen en 1 bestandje die moet je chmodden (rechten toewijzen naar 755) en dan je url ingeven dan kun je hem installeren op je website
pi_67418790
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 18:18 schreef amvrosios het volgende:
Joomla of iets in die richting is denk ik het makkelijkste als je geen ervaring hebt met hml/php/css/mysql/javascript/xml (allemaal? ja allemaal!)
Wat heeft hij aan php en mysql als hij enke een voorpagina wil en 3 paginas met wat sub-paginas niks dus.
Zo te horen is dit zijn eerste website en heeft hij nog niks aan php en mysql

[ Bericht 0% gewijzigd door rendiertje op 26-03-2009 07:48:36 (Fout) ]
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:32:14 #49
65960 sanger
pi_67419245
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:39 schreef madco het volgende:
je moet de bestanden ook uploaden naar je webruimte, dan zijn er een 6-tal mappen en 1 bestandje die moet je chmodden (rechten toewijzen naar 755) en dan je url ingeven dan kun je hem installeren op je website
Klinkt mij wat te ingewikkeld

Ik kan het dus niet downloaden en lokaal bewerken voordat ik hem publiceer?
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:33:09 #50
65960 sanger
pi_67419267
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:47 schreef rendiertje het volgende:

[..]

Wat heeft hij aan php en mysql als hij enke een voorpagina wil en 3 paginas met wat sub-paginas niks dus.
Zo te horen is dit zijn eerste website en heeft hij nog niks aan php en mysql
Het moet eigenlijk inderdaad een simpele pagina worden. 1 pagina over mijn werk, 1 over mijn hobbie (met enkele subpagina's) en 1 overige/familie etc.
pi_67421474
nee idd dat klopt, je moet het eerst uploaden en dan pas kun je het bewerken.
ingewikkeld valt opzich wel mee, zal effe een handleiding voor je zoeken..

http://help.websitebaker.(...)s-te-installeren.php die helpen je gemakkelijk stap voor stap verder

[tip: gebruik flashfxp als ftp programma, dan kun je de makken die je moet chmodden met control ingedrukt houden aanklikken en dan met control+o chmodden)
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:14:40 #52
314330 CHO
"www.DutchAngelsPro.nl&qu
pi_85282774
Ik zou niet uren gaan prutsen ik heb mijn website professioneel laten ontwerpen in flash en was incl. host en domeinnaam maar 110,- kwijt...
De Bruutste Game Community van Nederland vind je op www.killz.nl
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:33:39 #53
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_85284448
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:14 schreef CHO het volgende:
Ik zou niet uren gaan prutsen ik heb mijn website professioneel laten ontwerpen in flash en was incl. host en domeinnaam maar 110,- kwijt...
Flash :')
pi_85284801
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:33 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Flash :')
sites in flash :')

flash kan erg veel, maar wel in mate gebruiken :)
  zondag 15 augustus 2010 @ 10:37:02 #55
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_85301524
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:14 schreef CHO het volgende:
Wat fijn voor je. En je kickte dit oude topic omdat? :')
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')