abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67267293
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op: Draagdoeken Deel 35

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)

Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Owelet heeft nog een doek te ruil...
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 11:45 schreef owlet het volgende:
Ik heb weer ruilmateriaal
Girasol nr. 2, 4,40 lang (even snel gemeten, ik wil nog wel nauwkeuriger meten indien nodig). Old weave dus met een "verkeerde kant". Heel soepel en flanellig zacht.
Omdat ik niet op hete kolen zit wil ik hem niet verkopen, alleen ruilen. En ik ben kieskeurig dus wees niet teleurgesteld als ik nee zeg

De kleuren zijn rood, wijnrood en okergeel

[ afbeelding ]
En ik heb nog een doek te koop:
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 11:00 schreef beefcake het volgende:
Ik denk dat ik mijn EllaRoo Maija 4.6 weg doe. Ik pak hem gewoon te weinig, dat is zonde van zo'n mooie doek. Ik wil er graag 40 euro voor hebben
Maija is nog in zeer goede staat. Is een keer gewassen, bij ontvangst. We hebben dieren, maar die zijn nooit in aanraking geweest met de doek. Bij ons in huis wordt niet gerookt.
[ afbeelding ]

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 26-03-2009 19:58:58 ]
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_67267502
Sinds ik het knopen echt goed onder de knie heb, vind ik het dragen trouwens wel echt veel leuker!
Wat een verschil maakt het, dat je goed stevig knoopt zodat je kindje niet na 10 minuten al 15 cm naar beneden gezakt is.

Gister bij de supermarkt stond er achter mij een mama met een heel vers babietje, lekker in de draagdoek. We hebben een paar minuutjes staan kletsen over hoe handig het wel niet is, wat fijn draagt, etc. Leuk! Met een kinderwagen of BabyBjorn heb je dat niet.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:01:14 #3
108648 cattie
lieve moeder
pi_67267820
Leuk Reinhilde, een draagster in het wild!

Mijn draagdoek zit in de wasmachine met de verf...
pi_67268076
Spannend Cattie!
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:04:46 #5
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_67269170
Dat jullie precies weten hoe vaak elke doek is gewassen! Ik heb echt geen idee, de storchs zijn in elk geval al best veel gewassen, aangezien Marlien nogal veel spuugde. En die verticale witte strepen vond ik niet zo heel mooi staan, bovendien ging dat ook stinken . Gelukkig spuugt ze nu bijna niet meer.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_67269292
Spannend Cattie! Foto's straks?
pi_67269507
Oeh Cattie Spannend, ben benieuwd naar het eind-resultaat
pi_67269999
Beef, je hebt twee keer de reactie van owlet gekopiëerd...
Wij zijn nog even in overweging of we dan niet toch liever voor een 5m doek gaan...
Fake it till you make it...
pi_67270093
Spannend Cattie!
Welke kleur wordt je doek? De Indio toch?

Ik krijg de beentjes eindelijk echt goed met knopen, scheelt heel veel dat ik nu het onderste stuk van de doek omsla om haar kont. Daardoor gaan d'r beentjes eigenlijk ook gelijk beter "omhoog"

Mijn doek is eigenlijk nog nooit in de was geweest...

Wel heerlijk hoor met dit lekkere weer om te dragen. Gisteren en vandaag lekker met Lotte buitengeweest. Gisteren had ik haar toch nog te warm ingepakt denk ik (ik had het in ieder geval ook vreselijk warm ), vandaag ging dat een stuk beter. Samen onder m'n fleecevest, ideaal!
pi_67270754
Kan iemand dit aanpassen?
Maneki.Neko: Ellaroo Maija 5.0 /rood-oranje-gele Perraja / Didymos Indio 4.6 / Hoppediz Florenz 4.6 / DIY Maneki.Tai / Comfy Joey turq/rose / Didymos Eva 3.2 / Didymos blau-natur 3.8 / Ellaroo Cielo 4.2
Het mag zonder foto`s
Saartje
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:43:44 #11
108648 cattie
lieve moeder
pi_67271250
Zo hangt hij te drogen!

Een soort roodbruin, paarsige kleur. Donkerder dan ik had gedacht, wel mooi!
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:44:51 #12
108648 cattie
lieve moeder
pi_67271270
Cattie: Draagdoek.nl / Mei Tai / Yamo / Didymos Millefiori groen-wit 5 / Didymos indio zinnober 4 / Didymos indio hennep rose brown 4

Ook zonder foto's. Bij voorbaat dank!
pi_67271480
Mijn blauwe ringsling is nu (tijdelijk) verhuisd naar m'n nichtje en haar zoontje va 7 maanden. Ze heeft een babybjorn en een tricot doek; ik wilde de hopp kaapstad uitlenen maar vriendlief begon stevig tegen te sputteren gezien het zijn doek is (Niet dat ie hem veel gebruikt, maar hij is er gelukkig blijkbaar toch erg aan gehecht ).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  † In Memoriam † zaterdag 21 maart 2009 @ 17:12:01 #14
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_67271827
Mooie kleur cattie!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_67271922
Wow Cattie, best wel moooi!
pi_67273942
Ik vind het ook mooi Cattie!
Kans bestaat dat hij lichter wordt naarmate hij droogt toch?
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:48 schreef Nijna het volgende:
Beef, je hebt twee keer de reactie van owlet gekopiëerd...
Wij zijn nog even in overweging of we dan niet toch liever voor een 5m doek gaan...
Ik heb het aangepast!
En ik wacht rustig af
  zaterdag 21 maart 2009 @ 19:36:17 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67275165
De updates uit het vorige topic zijn gedaan.
Excuses voor de vertraging, ik was er even niet.
pi_67275997
Beef, we gaan toch voor 5m, dus helaas...
Fake it till you make it...
pi_67276149
Mooie kleur is het geworden cattie.

Mijn draagdoek.nl is weer terug, baby was inmiddels 11 kilo, dus dat ging niet zo goed meer. Ga hem weer uitlenen, dus het kan wel zo in de OP blijven staan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:22:39 #20
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67276683
* Noli. gaat op haar handen zitten. *

Ik wil dus stiekem ergens wel een dunnere en kortere doek voor de zomer maar ja, manlief gaat over de centen..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:33:59 #21
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_67278494
Wow, cattie, dat is mooi geworden! *kwijl + jaloers is *

Ik ben overboden op de de didy tom
Ach, dan maar een andere hele fleurige doek zoeken...

Enne, als de OP wordt aangepast, iamredleader en Tinuviel staan er nog niet in...
het was een rekbare Hoppediz 5.4m (groen) en een girasol 07 5.2m

Zijn indio's echt, echt, echt zo haaltesgevoelig?
ze zijn zo mooohooooiiiiii!!!!
Ahum.

Trouwens, heb vanochtend met eli op de rug heerlijk 1,5 uur gelopen. was wel warm!
Maar ook leuk weer

en afgelopen week heb ik 2 keer een demo gegeven voor rugdragen. spreekt opeens een mevrouw me aan "mevrouw, mag ik u wat vragen? hoe heeft u die knoop gedaan?" blijkt dat ze een tricot doek heeft en haar dochter van een jaar wel weer zou willen gaan dragen.
heb maar even gezegd dat een geweven doek inmiddels prettiger is
zo leuk, om leuke reacties te krijgen!
beter dan collega "heb je geen kinderwagen dan? kan hij niet al zelf lopen? etc."

[ Bericht 34% gewijzigd door DaviniaHR op 21-03-2009 21:40:59 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:39:43 #22
108648 cattie
lieve moeder
pi_67278639
Balen Davinia!
Ik vind mijn indio met wol wel haaltjesgevoelig, van mijn indio hennep heb ik het idee dat ik er een olifant mee kan laten spelen. Een hele solide doek, niet haaltjesgevoelig. De linnen indio die ik gehad heb zat daar ergens tussen in. Van 100% katoen weet ik het niet.
pi_67279517
Ik vind mijn katoenen indio ook niet haaltjesgevoelig, mijn wollen indio is wat losser (een heel stuk losser) geweven dus daar zit sneller een haaltje in.

Cattie, je doek is echt prachtig geworden!
pi_67279762
Cattie je doek is mooi geworden!
Saartje
pi_67280101
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 19:59 schreef Nijna het volgende:
Beef, we gaan toch voor 5m, dus helaas...
Jammer!
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:22 schreef Noli. het volgende:
* Noli. gaat op haar handen zitten. *

Ik wil dus stiekem ergens wel een dunnere en kortere doek voor de zomer maar ja, manlief gaat over de centen..
Wil je hem morgen even proberen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')