abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 maart 2009 @ 17:24:01 #1
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_67244626
Mijn moeder heeft 12 jaar samengewoond met haar vriend (X), helaas is hij 5 jaar geleden overleden.
Drie maanden geleden lag er een brief van Telford op de mat, gericht aan X. Zover mijn moeder weet heeft hij nooit iets met Telford te maken gehad, dus ze gooide de brief weg.
Nog een brief volgde, die ze retour afzender stuurde. Vorige week was er post van een deurwaarder, weer gericht aan X die retour afzender ging. En vanmorgen een brief met dreiging van een rechtzaak, die zag er zo officieel uit dat ze hem maar open heeft gemaakt.
Naast het feit dat m'n moeder het erg pijnlijk vindt steeds post te krijgen voor haar overleden liefde, begint ze nu toch wel bang te worden voor beslag op haar spulletjes. Ze weigert echter zelf te bellen (is nogal koppig) simpelweg omdat de brieven niet aan haar gericht zijn.
Mijn vraag: moet zij bang zijn voor beslag op de inboedel? Of doet de deurwaarder tegen die tijd wél z'n huiswerk en komt er zelf achter dat meneer X niet meer leeft?

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaar68 op 20-03-2009 17:31:58 ]
~gedachten zijn meestal geen feiten~
pi_67244845
Wel erg stom om die brief niet te openen..
  vrijdag 20 maart 2009 @ 17:31:59 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67244870
Was je moeder erfgenaam van haar vriend?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 17:32:43 #4
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_67244885
Was er een erfenis van die vriend? En heeft je moeder die geaccepteerd? Zo ja, dan kan dit verhaal nog wel eens een leuk staartje krijgen...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 17:33:17 #5
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_67244897
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:31 schreef Lienekien het volgende:
Was je moeder erfgenaam van haar vriend?
Nee, ze was geen erfgenaam. Zijn kinderen waren de erfgenamen.
Het huis stond op beider namen, maar ze heeft de kinderen van haar vriend uitgekocht.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 20 maart 2009 @ 17:33:51 #6
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_67244907
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:31 schreef Wunny het volgende:
Want?

Als er een brief retour afzender is gegaan met melding overleden dan zou dat voldoende moeten zijn.

In het geval van deurwaarder incasso e.d.
Deze zullen voor ze op bezoek komen gaan kijken in het GBA en zien dat persoon X overleden is.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 17:35:15 #7
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_67244945
quote:
Meestal staat er op zo'n deurwaardersbrief "persoonlijk" dus die mag je dan niet eens openmaken.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 17:43:50 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_67245200
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:33 schreef Kaar68 het volgende:

[..]

Nee, ze was geen erfgenaam. Zijn kinderen waren de erfgenamen.
Het huis stond op beider namen, maar ze heeft de kinderen van haar vriend uitgekocht.
In dat geval zijn de kinderen de erfgenamen geweest van de lusten en van de lasten, dus er ligt geen claim op je moeder.
Echter, om een hoop sores te vermijden is het wel noodzakelijk om zo snel mogelijk biij die deurwaarder aan te geven dat de betrokkene overleden is, als je het nu niet doet, staat-ie straks toch voor de deur, en dan praat dat een stuk moeilijker.
Ook is dus in dit geval de deurwaarder een kluns, want een deurwaarder die voor zijn taak berekend is doet een routine-controle voor dit soort situaties. Maar ja, de opdrachtgever vond dit vermoedelijk wel een lekeere goedkope deurwaarder.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_67245415
deurwaarder moet GBA raadplegen en komen er dan snel achter dat iemand overleden is hoor!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 17:58:56 #10
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_67245667
Wat is telford?

Ontopic, wat een gezeur van je moeder, bel die club op dat de aangeschrevene overleden is en het probleem is opgelost.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:17:48 #11
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_67246210
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:58 schreef Wupppie het volgende:
Wat is telford?
TelforT dan, jij je zin
quote:
Ontopic, wat een gezeur van je moeder, bel die club op dat de aangeschrevene overleden is en het probleem is opgelost.
Formeel gezien mág ze die brieven niet eens openmaken, dan zou retour zenden toch voldoende moeten zijn? Met de erfgenamen (kinderen van X) is geen contact meer dus overleggen met die partij gaat ook niet.
Wij (de dochters) hebben onze moeder al eerder gezegd even een brief open te maken voor het telefoonnummer, maar ze weigert er ook maar 1 cent kosten aan te maken , bellen is dus geen optie . Ze denkt altijd heel rechtlijnig, in dit geval: de brief is niet voor mij dus heeft het geen betrekking op mij, dus maak ik hem niet open. Probeer iemand van die leeftijd (75) maar eens om te praten...

Het is te hopen dat er inderdaad gecheckt wordt bij GBA voordat tot aktie wordt overgegaan.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:54:44 #12
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_67247314
Even zelf namens je moeder bellen met de deurwaarder?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 20 maart 2009 @ 19:06:07 #13
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_67247618
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:17 schreef Kaar68 het volgende:

[..]

TelforT dan, jij je zin
[..]

Formeel gezien mág ze die brieven niet eens openmaken, dan zou retour zenden toch voldoende moeten zijn? Met de erfgenamen (kinderen van X) is geen contact meer dus overleggen met die partij gaat ook niet.
Wij (de dochters) hebben onze moeder al eerder gezegd even een brief open te maken voor het telefoonnummer, maar ze weigert er ook maar 1 cent kosten aan te maken , bellen is dus geen optie . Ze denkt altijd heel rechtlijnig, in dit geval: de brief is niet voor mij dus heeft het geen betrekking op mij, dus maak ik hem niet open. Probeer iemand van die leeftijd (75) maar eens om te praten...

Het is te hopen dat er inderdaad gecheckt wordt bij GBA voordat tot aktie wordt overgegaan.
Het is zo dat het GBA gechecked MOET worden voor een deurwaarder langs mag gaan.
Ook ivm verhuizingen namelijk.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_67253819
Leuke deurwaarder! Kennelijk checkt ie niet eerst even zn gegevens voor ie brieven stuurt.

Moeders heeft niets te vrezen. Wel zou ze de deurwaarder even een briefje kunnen sturen dat de beste man al een flinke poos op reis is en een spoedige terugkeer niet meer mogelijk is en het dringende verzoek om het GBA even te controleren.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_67260519
Is de ex vriend destijds uitgeschreven op het adres? Zo ja dan zou de deurwaarder dit moeten zien als hij een exploot uitbrengt op zijn naam (adres moet dan gecontroleerd) hij heeft dan domweg pech Als hij nog ingeschreven staat meteen laten uitschrijven.

Briefje/email naar deurwaarder dat ex vriend is overleden men dat ze naar de erven moeten gaan.

Succes!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_67261002
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 01:36 schreef geevee het volgende:
Is de ex vriend destijds uitgeschreven op het adres?
Ik mag toch hopen dat er destijds aangifte van overlijden is gedaan (anders had ex-vriend ook niet begraven/gecremeerd kunnen worden), dan hoef je ex-vriend niet nog eens separaat uit te schrijven op het adres.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_67261157
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 01:36 schreef geevee het volgende:

Als hij nog ingeschreven staat meteen laten uitschrijven.
Ik neem aan dat jij ook snapt dat iemand nadat diens overlijden gemeld is, nergens meer staat ingeschreven?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 maart 2009 @ 10:09:31 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67263326
Brieven gewoon ongeopend retour afzender maar er wel opschrijven dat geadresseerde overleden is. Kost geen geld en dan moet er toch wel een belletje gaan rinkelen bij die deurwaarder.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 21 maart 2009 @ 12:12:00 #19
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67265572
Is de brief van een gerechtsdeurwaarder of van een incassobureau met een grote mond?
  zaterdag 21 maart 2009 @ 13:52:58 #20
545 dop
:copyright: dop
pi_67267614
je kunt gerust even die deurwaarde bellen en melden dat betreffende persoon niet meer op het adres woont en 5 jaar gelden is overleden, dat hoef je niet speciaal je moeder te laten doen , dat kan ieder willekeurig persoon doorgeven.

als je een kopie van de overlijdingsacte hebt zou ik die opsturen naar die klootvioolen.
grote kans dat het daar gelijk mee af is

verder als de vordering werkelijk ouder is dan 5 jaar dan kunnen ze hem niet meer bij de rechter afdwingen
er bestaat dan alleen nog de morele verplichting

woonde je moeder met de man samen of was er ook een samenlevings contract ?

[ Bericht 16% gewijzigd door dop op 21-03-2009 14:05:00 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:06:22 #21
545 dop
:copyright: dop
pi_67267958
quote:
Wat is verjaring?

Het kan gebeuren dat je pas na zeer lange tijd een factuur krijgt. Ben je dan nog verplicht de rekening te betalen? Vorderingen verjaren na verloop van tijd maar hoe zit het precies?

Stel dat een persoon of bedrijf lange tijd na het leveren van een dienst of product, laat weten dat er nog een bedrag openstaat, bijvoorbeeld en energieleverancier die nog met een gecorrigeerde eindafrekening komt of een verkoper die een jaar na levering nog met een laatste factuur komt. Hoewel u pas na lange tijd met deze rekeningen geconfronteerd wordt, wil dit nog niet per definitie zeggen dat u deze rekening niet meer hoeft te betalen. Belangrijk hierbij is na hoeveel tijd de wederpartij deze rekening alsnog verstuurd heeft.

Door het verloop van een bepaalde tijd kan men immers bevrijd worden van een betalingsverplichting. Dit wordt aangeduid met de term verjaring.

Algemene verjaringstermijn: 20 jaar
Een rechtsvordering verjaart door verloop van 20 jaren, tenzij de wet anders bepaalt (artikel 3:306 Burgerlijk Wetboek (BW)). Dit wil zeggen dat in beginsel door verloop van 20 jaren de wettelijke verplichting een rechtsvordering na te komen, vervalt. Na deze algemene verjaringstermijn resteert slechts een morele verplichting. Deze is niet afdwingbaar. Deze morele verplichting tot nakoming wordt een natuurlijke verbintenis genoemd.

De termijn van verjaring begint op de dag, volgend op die waarop onmiddellijke nakoming kan worden gevorderd, tenzij de wet anders bepaalt.

Verjaringstermijn voor contractuele vorderingen: 5 jaar
Naast de algemene verjaringstermijn, heeft de wet voor een aantal rechtsvorderingen de verjaringstermijn ingekort naar vijf jaar. Een vordering die uit een overeenkomst voortvloeit, bijvoorbeeld een geldvordering of een huurvordering, verjaart na vijf jaar (art 3:307 BW).

Na verloop van vijf jaren nadat de vordering opeisbaar is geworden, kan betaling niet meer worden afgedwongen (via de rechter). Deze geldvordering blijft dan wel nog bestaan, maar de wederpartij kan dan - juridisch - niets meer ondernemen om betaling hiervan af te dwingen.

Consumentenkoop: 2 jaar
Is er sprake van een consumentenkoop, dat wil zeggen een overeenkomst waarbij de koper een particulier is en de verkoper handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, geldt er zelfs een verjaringstermijn van twee jaren (artikel 7:28 BW). Na twee jaren kan de verkoper dan ook geen betaling meer afdwingen.

Bijzondere verjaringstermijnen
Verder kent de wet enkele bijzondere verjaringstermijnen, zoals:

* Schadevergoeding wegens milieuverontreiniging: 30 jaar
* Belastingschulden: 5 jaar

Verkrijgende verjaring
Wie te goeder trouw een bepaalde zaak van iemand anders in bezit heeft, wordt na drie jaar eigenaar. Bij onroerende goederen (bijvoorbeeld een huis) en register-goederen (bijvoorbeeld een vliegtuig) bedraagt de termijn tien jaar.

Een bezitter te kwader trouw (bijvoorbeeld een dief) wordt na twintig jaar vanzelf eigenaar. Deze mogelijkheid bestaat pas sinds 1 januari 1993, een bezitter te kwader trouw kan dus op zijn vroegst in 2013 eigenaar worden.

Gevonden voorwerpen
Als je een voorwerp vindt dat van niemand is, dan word je eigenaar zodra je het opraapt. Blijkt het wel van iemand anders te zijn, dan word je als bezitter te goeder trouw na drie jaar eigenaar. Als je een voorwerp vindt dat iemand anders kennelijk is verloren, dan word je na één jaar eigenaar als voldaan is aan enkele voorwaarden: aangifte doen of wanneer de eigenaar bekend is: deze op de hoogte brengen van de vondst. Verder moet het voorwerp aan de gemeente in bewaring worden gegeven. Als je het voorwerp zelf bewaart, dan zul je moeite moeten doen de eigenaar op te sporen.

Stuiting en verlenging van de verjaring
Om te voorkomen dat een vordering verjaart, zal de wederpartij veelal door middel van aanmaningen laten weten nog een vordering te hebben. Door het versturen van deze aanmaningen, kan men een lopende verjaringstermijn stoppen. Dat heet stuiting. Hiervoor is dan wel vereist dat de wederpartij kan aantonen dat deze aanmaningen ook daadwerkelijk binnen de verjaringstermijn verstuurd zijn, bijvoorbeeld door middel van een aangetekende brief.

Door stuiting van de verjaring, begint een nieuwe verjaringstermijn te lopen op de dag volgend op de stuiting. Deze nieuwe termijn is gelijk aan de oorspronkelijke verjaringstermijjn, maar niet langer dan vijf jaar.
text van http://www.jurofoon.nl/nieuws/print.asp?id=2401
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_67271350
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:43 schreef mvdejong het volgende:
Echter, om een hoop sores te vermijden is het wel noodzakelijk om zo snel mogelijk biij die deurwaarder aan te geven dat de betrokkene overleden is, als je het nu niet doet, staat-ie straks toch voor de deur, en dan praat dat een stuk moeilijker.
Nee hoor, heb hier zo vaak deurwaarders gehad van de vorige bewoner, een eigenaar van een Chinees restaurant en die man betaald al jaren zijn premies niet (voor zijn werknemers). Zijn erg leuke bedragen, deurwaarders komen met vorderingen van 20.000 euro en meer bij mij

Ik vertel altijd dat die beste man hier niet woont en dan gaan ze altijd weer weg na mij een goede dag gewenst te hebben. Ik heb 1 keer gebeld toen ik een bevel tot ontruiming kreeg voor een dag dat ik aan het werk zou zijn. Het stomme was ook nog eens dat de gemeente de opdrachtgever was en de gemeente ook best weet dat ik er nu al jaren woon. Maar dat werd ook gelijk rechtgezet met excuses erbij.

Dus niet teveel zorgen maken, gewoon met de deurwaarder bellen en het even uitleggen. Als het goed is zal je dan ook nooit meer iets van die betreffende deurwaarder horen. Ik heb er al 3 jaar geen last meer van, maar er mag gerust weer een mannetje komen. Zelf betaal ik altijd mijn rekeningen, dus voor mij komen ze toch niet.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:06:45 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67276233
quote:

Helaas is het in NL verboden om post bestemd voor anderen te openen.
Aan de andere kant kan een overleden persoon hier geen aanklacht voor indienen .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 22 maart 2009 @ 09:33:01 #24
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_67286416
Behoorlijk asociaal van de moeder van TS. Zij zadelt nu de nabestaanden (waar zij er waarschijnlijk geen van is) op met een hoop kosten. De kosten worden gewoon op hun verhaald. De band tussen de moeder en de schoonfamilie was zo te zien niet echt goed
  zondag 22 maart 2009 @ 10:38:21 #25
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67287234
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Helaas is het in NL verboden om post bestemd voor anderen te openen.
Aan de andere kant kan een overleden persoon hier geen aanklacht voor indienen .
Ik maak ook wel eens post gericht aan mijn partner open en andersom gebeurt dat ook wel eens. Is dat ook verboden of mag ik daar zelf toestemming voor geven? Vaak gaat het dan om dingen als rekeningen e.d. als er echt persoonlijk op staat dan niet natuurlijk.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 22 maart 2009 @ 10:53:27 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_67287492
Battle of the Dwarfs.
Domme deurwaarder
Domme moeder (TS mag het ook wel rechtlijnig noemen hoor )
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 22 maart 2009 @ 11:04:53 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67287734
quote:
Op zondag 22 maart 2009 09:33 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Behoorlijk asociaal van de moeder van TS. Zij zadelt nu de nabestaanden (waar zij er waarschijnlijk geen van is) op met een hoop kosten. De kosten worden gewoon op hun verhaald. De band tussen de moeder en de schoonfamilie was zo te zien niet echt goed
Ik snap wel dat je er zo over denkt, maar de fout ligt bij de deurwaarder. Die heeft zijn zaakjes niet goed op orde. Hij had moeten zien dat degene om wie het gaat overleden is en daarna op zoek moeten gaan naar de erven.

Aan de andere kant had de moeder van TS ook wel iets meer moeite kunnen doen, zoals de brieven retour afzender sturen met "overleden" erop of ze doorsturen naar de erven.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_67288763
quote:
Zij zadelt nu de nabestaanden (waar zij er waarschijnlijk geen van is) op met een hoop kosten. De kosten worden gewoon op hun verhaald.
Onzin. De gemaakte kosten die voor rekening voor "overledene" komen na diens overlijden, maken uiteraard geen deel uit van de nalatenschap. Die zijn er namelijk alleen omdat de deurwaarder zijn huiswerk niet gedaan heeft en dacht "de GBA checken, geen zin in".
  zondag 22 maart 2009 @ 18:35:55 #29
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_67300773
quote:
De nabestaanden hebben hun vader, en mijn moeder, erg asociaal behandeld tijdens zijn ziektebed en na zijn overlijden, dus daar heb ik nul medelijden mee.
En als ze op hun strepen staan, dan krijgen zij niet de inmiddels opgelegde verhoging want die is buiten hun medeweten om ontstaan. Ze wisten nergens van, en hebben daardoor niet eens de kans gehad om aan de (waarschijnlijk) betalingsverplichting te voldoen. Had de deurwaarder z'n huiswerk maar moeten doen.
  zondag 22 maart 2009 @ 18:38:20 #30
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_67300863
quote:
Op zondag 22 maart 2009 10:53 schreef Hyperdude het volgende:
Battle of the Dwarfs.
Domme deurwaarder
Domme moeder (TS mag het ook wel rechtlijnig noemen hoor )
Ja hallo, zou jij je eigen moeder dom gaan noemen? Beetje respect heb ik nog wel meegekregen tijdens m'n opvoeding .
pi_67506711
Kaar 68, Heb je inmiddels al iets van de deurwaarder gehoord?
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 22:53:57 #32
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_67507430
ook benieuwd..
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_67509144
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 22:53 schreef Poeke het volgende:
ook benieuwd..
............................
  zondag 29 maart 2009 @ 19:56:47 #34
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67526563
Is deze brief van een deurwaarder of nog steeds van Intrum Justiatia (IJ) met een hoop adressen erop van deurwaarderskantoren?
In dat laatste geval hoef je nog niks te vrezen, want de dreiging met rechtszaak van IJ is niks meer dan een extra intimidatiemiddel. Als ook hierop niet wordt gereageerd wordt pas besloten eventueel via een gerechtsdeurwaarder een verdere procedure op te starten, maar deze gerechtsdeurwaarder zal, wanneer ingeschakeld, vrij snel zien middels een GBA check dat persoon X is overleden en dat deze zaak kansloos zal zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_67530190
kopie maken van overlijdingsakte, begleidende brief + kopie aangetekend opsturen naar telfort. Dat zou voldoende moeten zijn.
  zondag 29 maart 2009 @ 22:53:39 #36
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_67532303
Beslag (door telfort) kan pas na een rechtzaak. Dus laat ze het maar op een rechtzaak aankomen.
Vervolgens tijdens de zitting (of schriftelijk verweer) even de overleidingsacte laten zien. Samen met de rechter lachen om de domme fout van de deurwaarder en verder gaan.

Tot die tijd lekker negeren en blijven weggooien.
pi_67535462
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:53 schreef HarryP het volgende:
Beslag (door telfort) kan pas na een rechtzaak. Dus laat ze het maar op een rechtzaak aankomen.
Vervolgens tijdens de zitting (of schriftelijk verweer) even de overleidingsacte laten zien. Samen met de rechter lachen om de domme fout van de deurwaarder en verder gaan.
Er komt nooit een zitting, want voor de dagvaarding de deur uit gaat wordt echt de GBA wel gecheckt
  maandag 30 maart 2009 @ 14:37:30 #38
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_67546870
De brieven zijn inderdaad van Intrum Justitia. Mijn moeder wil echt niet bellen of een brief gaan schrijven, dus gewoon afwachten verder of ze er nog iets van gaat horen.

Vanmiddag dan toch maar stiekem zelf met I.J. gebeld, en ze zouden het uitzoeken en corrigeren. Mevrouw bood haar excuses aan voor het ongemak, maar ik heb gezegd dat ik niet de partij ben die hier erg verdrietig van geworden is. Moest wel m'n telefoonnummer geven, ben benieuwd of ik er nog iets van hoor.

[ Bericht 48% gewijzigd door Kaar68 op 30-03-2009 19:02:59 ]
  maandag 30 maart 2009 @ 19:24:24 #39
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67555100
IJ dus.

Die dreigen eerst, en zoeken dan pas dingen uit. Al is natuurlijk een belletje nooit verkeerd om dit soort dingen aan te geven.

Verder niet te druk over maken, al doet IJ verder niets met deze informatie, als ze dit daadwerkelijk toch bij een deurwaarder uitzetten zal die een check doen en erachter komen dat persoon overleden is en aangeven bij de opdrachtgever dat de schuld oninbaar zal zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_67984027
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:37 schreef Kaar68 het volgende:
De brieven zijn inderdaad van Intrum Justitia. Mijn moeder wil echt niet bellen of een brief gaan schrijven, dus gewoon afwachten verder of ze er nog iets van gaat horen.

Vanmiddag dan toch maar stiekem zelf met I.J. gebeld, en ze zouden het uitzoeken en corrigeren. Mevrouw bood haar excuses aan voor het ongemak, maar ik heb gezegd dat ik niet de partij ben die hier erg verdrietig van geworden is. Moest wel m'n telefoonnummer geven, ben benieuwd of ik er nog iets van hoor.
Interim Justitia is geen deurwaarder, maar en incassobureau. Niets meer dan een zaakwaarnemer voor de crediteur. Een commercieel bedrijf kan ook geen GBA checken.

Heel vervelend, zo een koppige moeder. Ik ken het probleem.
pi_67984475
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:37 schreef Kaar68 het volgende:

IJ valt weinig te verwijten dan. Ze kunnen niet in de GBA om te checken of iemand nog leeft, en zolang niemand tegen ze zegt dat de crediteur dood is.....
pi_67991090
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:12 schreef Roy_T het volgende:

[..]

IJ valt weinig te verwijten dan. Ze kunnen niet in de GBA om te checken of iemand nog leeft, en zolang niemand tegen ze zegt dat de crediteur dood is.....
crediteur?
  dinsdag 14 april 2009 @ 13:05:54 #43
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_68003113
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:17 schreef Kaar68 het volgende:

[..]

TelforT dan, jij je zin
[..]

Gezien hoe het tot dusver loopt... Nee!
Ik vond ook een geforceerde deur toen ik uit m'n werk kwam omdat ze nog wat te goed hadden van de vorige bewoner. Dat doet je naam goed in een buurt, zeker als je daar nog geen jaar woont.
Ik heb een paar brieven teruggestuurd met de melding "Geadresseerde verhuist" maar dat maakte blijkbaar geen indruk. Ook het feit dat er andere namen bij de voordeur stonden niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')