abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67236188
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:32 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Wanneer was dat ook al weer?
Met Pinksteren, ik ben geen echte deelnemer maar ik sta achter de camera.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:36:08 #277
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_67236249
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:33 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Met Pinksteren, ik ben geen echte deelnemer maar ik sta achter de camera.
Van een bepaalde omroep?
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:38:32 #278
180572 Zotheid
De lof der
pi_67236311
quote:
Ik zal het vanmiddag doornemen, ik heb helaas nu geen tijd. Ik moet wel zeggen dat het er goed uitziet.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_67236316
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:33 schreef solyaris het volgende:

[..]

Welk onderzoek?
Neurlogisch onderzoek naar religieuze ervaringen.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_67236452
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:36 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Van een bepaalde omroep?
jup
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 13:26:27 #281
206679 Laertes
Everybody lies
pi_67237351
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:21 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Heb je mij horen zeggen dat de DNA uit enzymen bestaat? Het codeert en zorgt voor de productie ervan, het zijn net 'bibliotheekmedewerkers' die in die kilometers lange 'infobibliotheek' (wat een dna eigenlijk is) alle boekjes netjes op hun plaats zetten. Als er een 'boekje' ontbreekt of verkeerd staat verschijnt er een 2e controleur (enzym met een andere taak) om deze fout op te heffen. Dit is iets heel indrukwekkends en intelligents op zich.Dat verhaal van ribosomen hoef je echt niet uit te leggen, alsof je het fijn vindt om anderen te laten weten dat je weet wat een ribosoom is.
[..]

wat is je doel met deze tekst??
[..]

Dat zeg jij. Je moet hevig je fantasie gebruiken. Ik kan bv ook 3 schedels neerzetten; een van een chimp, 1 van een mens en een gorilla en zeggen; kijk evolutie. Zet de naam van de schedel erbij, want ik zie zowiezo al een paar schedels in dat rijtje die allang al ontkracht zijn en geen tussenvormen, maar normale apen zijn. Zet er gewoon een naam bij.
[..]

Fout, er zijn honderden miljoenen fossielen gevonden. Velen daarvan zouden eigenlijk overgangsfossielen moeten zijn. Helaas is er geen 1 overgangsfossiel gevonden. Alle fossielen zijn van mensen, dieren en planten die nu nog leven of van uitgestorven soorten.
Je vroeg of ik
quote:
Het is alleen maar logisch dat dit door de tijd ontstaan is. Ooit gezien hoeveel planeten er statistisch gezien bewoonbaar zijn in het heelal? Als het niet zo was gegaan zoals bij ons, hadden we hier nu niet gezeten.
eens nader uit wilde leggen.

Ik weet eerlijk gezegd maar weinig over fossielen maar op welke manier ik me ook maar probeer in te leven in godsdienst, ik kan er niet bij hoe zoveel mensen geloven in een gedateerd verhaal dat al talloze malen ontkracht is.

Nu neemt natuurlijk lang niet iederen de bijbel letterlijk, maar neem dan ook de bijbel niet letterlijk in situaties waar het de gelovige goed uit komt.

Niet iedereen is zo goed ingelicht als jij, vooral gelovigen vaak niet over het algemeen, hulde

Begrijp me niet verkeerd, ik sta dagelijks versteld van hoe indrukwekkend het is.
Ik snap alleen niet dat je de creatie van zoiets delicaats toe kan kennen aan een schepper, die met voorbedachte rade alles heeft gecreëerd.

TS neemt helaas niet eens de moeite om in discussie te gaan, gg

Waarom zou een god zijn creatie zo maken dat het lijkt alsof alles en iedereen aan volledige willekeur is onderworpen. Positief toeval wordt toegeschreven aan God, negatief aan de duivel?

Bij elk van de celdelingen die er in je lichaam plaats vinden kunnen fouten optreden. Als een baby'tje dood geboren wordt kan er tegenwoordig aangetoond worden wat er mis is gegaan.
Als iemand de controle over zijn / haar lichaam verliest kan men aantonen dat de isolatie van zenuwcellen afgebroken wordt en vervangen wordt door littekenweefsel.

Waarom zou een god om zijn potentiële volgelingen te straffen of om zijn mysterieuze wegen te laten zien zo ver gaan?

Daarbij komt dat ik het me afvraag waarom alle bijbelverhalen toevallig gebaseerd zijn op de kennis die mensen toen van dingen dachten te hebben. Of is de twijfel die dat na ontwikkeling oplevert een beproeving voor de kracht van het geloof van de volgelingen Gods?

Godzijdank is er in ieder geval één iemand die tot een behoorlijke discussie in staat is.
"What do you think? Is he seizing or dancing?"
  vrijdag 20 maart 2009 @ 13:33:52 #282
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_67237550
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:26 schreef Laertes het volgende:

knip
hahahaha jij bent toch wel een goochem he?

WIE gaat er een discussie uit de weg??

Tussenvormfossielen die ontbreken. Geen respons

Schedels die je hebt neergezet van apen en dat probeert te lanceren als tussenvormfossielen, maar die allang al ontkracht zijn (Ik zet er nog wel mijn uitleg bij, als ik plaatjes copypast). Geen respons

Wat vind je nou van het enzym dat het dna repareert en als er niet iets 'klopt' een andere enzym komt opdagen uit het niets wat de reparatie uitvoert of het gat dicht, dat gebeurt niet zomaar. Dat is wel degelijk 'slim' te noemen.
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 13:44:55 #283
206679 Laertes
Everybody lies
pi_67237858
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:33 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

hahahaha jij bent toch wel een goochem he?

WIE gaat er een discussie uit de weg??

Schedels die je hebt neergezet van apen en dat probeert te lanceren als tussenvormfossielen, maar die allang al ontkracht zijn (Ik zet er nog wel mijn uitleg bij, als ik plaatjes copypast). Geen respons

Wat vind je nou van het enzym dat het dna repareert en als er niet iets 'klopt' een andere enzym komt opdagen uit het niets wat de reparatie uitvoert of het gat dicht, dat gebeurt niet zomaar. Dat is wel degelijk 'slim' te noemen.
Ho ho ik was nog niet klaar. Ik doelde meer op het feit dat koningdavid het houdt op 'christendom is waar'.
Excuses, bij deze.

Fossielen van de Homo Habilis die gevonden zijn worden beschouwd als tussenvormen?
quote:
KNM ER 1813 is a skull. It was discovered in Koobi Fora, Kenya by Kamoya Kimeu in 1973, and is estimated to be 1.9 million years old.
Its characteristics include an overall smaller size than other Homo habilis finds but with a fully adult and typical H. habilis morphology.
Hoe verklaar jij de archaeopteryx bijvoorbeeld?

Ik snap niet waarom het intelligent moet zijn? Osmose is toch ook geen intelligent proces. Feitelijk hetzelfde, of ben ik nu een goochem? Iets ontbreekt, iets anders komt in de plaats.

Als er iets ontbreekt of niet klopt is de aansluiting met het enzym niet meer kloppend.
Het wel of niet ontbreken van bijvoorbeeld een zuurgroep in een verbinding maakt een hoop uit.
De dingen die wij nu onderzoeken zijn het resultaat van het eeuwen en eeuwen lang uitsterven van mechanismen die niet werkten.

[ Bericht 9% gewijzigd door Laertes op 20-03-2009 13:51:01 ]
  vrijdag 20 maart 2009 @ 13:54:18 #284
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_67238079
Je weet dat de fossiel/schedel van de Piltdown man, jullie ‘grote bewijs’ dat het een tussenvorm aap/mens was een HOAX is. Er bleek later na onderzoek dat de kaak van een simpele orang oetan en de schedel van een normaal mens afkomstig was en dit op slinkse wijze door evolutionisten was samengevoegd.

Je weet
dat het verhaal van de Nebraska man een HOAX was. 1 tand(!!) was jullie bewijs en gelijk werden er tekeningetjes gemaakt van apen die zaten te koken en op jacht gingen en lanceerden jullie dit tevens als groot (!) bewijs. Later bleek dat het de tand was van een wilde beer.

Je weet dat de schedel die ze hebben gelanceerd als de ‘Neanderthaler’ een HOAX is. In 1978 kwam naar voren dat het een schedel vaneen gewoon mens was. (Erik Trinkaus, "Hard Times Among the Neanderthals", Natural History)

Je weet dat de schedel van de The Taung Child jullie ‘bewijs’ dat het een tussenvorm aap/mens was een HOAX is. Het bleek gewoon de schedel van een jonge gorilla.

En zo kan ik nog doorgaan over Lucy en Ramapithecus die respectievelijk in 1999 en 1954 ontkracht zijn en nog vele anderen.

[ Bericht 2% gewijzigd door TeenWolf op 20-03-2009 14:10:24 ]
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:07:03 #285
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_67238425
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:44 schreef Laertes het volgende:

[..]

Fossielen van de Homo Habilis die gevonden zijn worden beschouwd als tussenvormen?
[..]
oor de evolutieketen te verdelen in Australopithecus>Homo Habilis>Homo erectus>Homo sapiens, beweren de evolutionisten dat elk van deze soort elkaars voorvader is. Maar recente ontdekkingen van paleo-antropologen hebben aangetoond dat Australopithecus, Homo habilis en Homo erectus op verschillende plaatsen in de wereld leefden in dezelfde tijd

Bovendien als je alle criteria onderzoekt dan blijkt het te voldoen aan een doodnormale aap:

........Restricting analysis of fossils to specimens satisfying these criteria, patterns of dental development of gracile australopithecines and Homo habilis remain classified with African apes.........(Holly Smith, American Journal of Physical Anthropology, Vol. 94)
quote:
Hoe verklaar jij de archaeopteryx bijvoorbeeld?
Archaeopteryx was een volledig gevederde vogel!

Want:

1. Archaeopteryx had veren, net zoals de vogels in onze tijd.
2. Archaeopteryx had hetzelfde borstbeen, waaraan zijn vleugels gehecht zijn, als andere vliegende vogels.
3. Archaeopteryx kan niet de voorvader van alle vogels zijn, omdat er fossielen van vogels zijn gevonden die ouder zijn dan hij.
quote:
Ik snap niet waarom het intelligent moet zijn? Osmose is toch ook geen intelligent proces. Feitelijk hetzelfde, of ben ik nu een goochem? Iets ontbreekt, iets anders komt in de plaats.
Elk dna is bijzonder. Ze hebben allemaal verschillende codes en zijn per mens verschillend. Het heeft tevens info over bijvoorbeeld je kleur ogen etc. Voor ieder mens heeft het enzym specifieke 'opdrachten'. Dat gebeurt niet middels jou uitleg.
pi_67238532
Evolutie-creationisme discussies is zooo februari 2009.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:13:05 #287
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_67238637
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:10 schreef koningdavid het volgende:
Evolutie-creationisme discussies is zooo februari 2009.

Zeg maar gerust vorige eeuw. Eigenlijk zou ik moeten glimlachen en geen aandacht moeten schenken aan die ononderbouwde evolutiebeweringen.
pi_67238797
'T is wel ironisch Teenwolf dat het boek dat jij een paar pagina's terug poste van Francis Collins, wel geschreven is door iemand die evolutie hartstochtelijk ondersteunt.

Evolutie en het christelijke geloof sluiten elkaar niet uit.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:18:53 #289
206679 Laertes
Everybody lies
pi_67238863
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:13 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Zeg maar gerust vorige eeuw. Eigenlijk zou ik moeten glimlachen en geen aandacht moeten schenken aan die ononderbouwde evolutiebeweringen.
Je hebt er overduidelijk veel onderzoek naar gedaan, maar hoe denk jij dat het dan wél gebeurd is?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:20:00 #290
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_67238894
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:17 schreef koningdavid het volgende:
'T is wel ironisch Teenwolf dat het boek dat jij een paar pagina's terug poste van Francis Collins, wel geschreven is door iemand die evolutie hartstochtelijk ondersteunt.

Evolutie en het christelijke geloof sluiten elkaar niet uit.
Nou niet echt, hij heeft een tussenstap gemaakt naar Theistische evolutie, na onderzoek van het Dna...en dat vind ik al heel wat.

Over je laatste zin, Christenen die nog geen onderzoek hebben gedaan mogen dit wel zeggen. Het zal hun geloof echt niet schaden.

Maar op een gegeven moment moet je je afvragen; is de duivel uit evolutie geschapen? zijn de engelen uit evolutie geschapen? Is God uit evolutie geschapen? Is Jezus Christus d.m.v. evolutie geschapen? Nee en verder onderzoek leert ook dat het met de rest van de schepselen ook niet zo is.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:26:39 #291
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_67239072
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:18 schreef Laertes het volgende:

[..]

Je hebt er overduidelijk veel onderzoek naar gedaan, maar hoe denk jij dat het dan wél gebeurd is?
Mijn overtuiging is dat de aarde is geschapen en daarna de diverse planten, insecten, dieren, mensen etc.

Ik geloof wel dat de aarde een paar miljard jaar oud is (oud aarde creationisme) en dat de rest (plant dier etc) zonder tussenvormen op aarde zijn gezet, wat ook door het fossielenarchief wordt ondersteund.
pi_67239179
Is dit topic nou nog open?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:31:05 #293
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_67239212
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:29 schreef Siniti het volgende:
Is dit topic nou nog open?
nog een paar posts en dan valt het slot erop
pi_67239242
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:31 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

nog een paar posts en dan valt het slot erop
Nog even spammen dan
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:32:27 #295
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_67239265
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:31 schreef Siniti het volgende:

[..]

Nog even spammen dan
hehehe
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:33:18 #296
206679 Laertes
Everybody lies
pi_67239299
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:07 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

oor de evolutieketen te verdelen in Australopithecus>Homo Habilis>Homo erectus>Homo sapiens, beweren de evolutionisten dat elk van deze soort elkaars voorvader is. Maar recente ontdekkingen van paleo-antropologen hebben aangetoond dat Australopithecus, Homo habilis en Homo erectus op verschillende plaatsen in de wereld leefden in dezelfde tijd

Bovendien als je alle criteria onderzoekt dan blijkt het te voldoen aan een doodnormale aap:

........Restricting analysis of fossils to specimens satisfying these criteria, patterns of dental development of gracile australopithecines and Homo habilis remain classified with African apes.........(Holly Smith, American Journal of Physical Anthropology, Vol. 94)
Ik kan hier verder niet over oordelen, omdat ik er nauwelijks wat over weet.
Maar waarom zou een god verschillende soorten die genetisch aan elkaar verwant zijn per tijdperk scheppen, waar slaat dat op?
quote:
Archaeopteryx was een volledig gevederde vogel!

Want:

1. Archaeopteryx had veren, net zoals de vogels in onze tijd.
2. Archaeopteryx had hetzelfde borstbeen, waaraan zijn vleugels gehecht zijn, als andere vliegende vogels.
3. Archaeopteryx kan niet de voorvader van alle vogels zijn, omdat er fossielen van vogels zijn gevonden die ouder zijn dan hij.
Het ging er meer om dat het een tussenvorm was tussen vogels en theropodia
quote:
Elk dna is bijzonder. Ze hebben allemaal verschillende codes en zijn per mens verschillend. Het heeft tevens info over bijvoorbeeld je kleur ogen etc. Voor ieder mens heeft het enzym specifieke 'opdrachten'. Dat gebeurt niet middels jou uitleg.
Elk DNA is uniek, maar de bouwstenen zijn hetzelfde. Het feit dat in de kern van elke cel van elk mens het DNA opgebouwd is uit stikstofbasen e.d.
De opbouw is hetzelfde, maar verschillen in de codering zorgen voor structurele en zichtbare verschillen in mensen.
In weze zijn we qua opbouw allemaal gelijk, zo specifiek zijn de opdrachten dus toch niet?
Ik heb geen idee over welk mysterieuze enzym je het nu hebt, bedoel je DNA polymerase?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:33:34 #297
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_67239309
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:33 schreef TeenWolf het volgende:

Je bent zelf een tussenvorm.

Is een reptiel geen vorm tussen een land- en waterdier?
Zijn buideldieren geen vorm tussen eierenleggers en zoogdieren?

Je weet niet eens wat een tussenvorm is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:36:22 #298
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_67239405
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:33 schreef Laertes het volgende:

[..]

Ik kan hier verder niet over oordelen, omdat ik er nauwelijks wat over weet.
Maar waarom zou een god verschillende soorten die genetisch aan elkaar verwant zijn per tijdperk scheppen, waar slaat dat op?
[..]
Hij zal zijn reden wel hebben.
quote:
Het ging er meer om dat het een tussenvorm was tussen vogels en theropodia
[..]
Nee het is een vogel met alle kenmerken van een vogel, waarschijnlijk zouden ze ook van de struisvogel hebben gedacht dat het een tussenvorm was als hij heden ten dage uitgestorven was en er was een fossiel gevonden van miljoenen jaren oud..
quote:
Elk DNA is uniek, maar de bouwstenen zijn hetzelfde. Het feit dat in de kern van elke cel van elk mens het DNA opgebouwd is uit stikstofbasen e.d.
De opbouw is hetzelfde, maar verschillen in de codering zorgen voor structurele en zichtbare verschillen in mensen.
In weze zijn we qua opbouw allemaal gelijk, zo specifiek zijn de opdrachten dus toch niet?
Ik heb geen idee over welk mysterieuze enzym je het nu hebt, bedoel je DNA polymerase?
Het enzym die de controle uitvoert bedoel je? Die heeft immers een andere taak dan de 'opdrachtuitvoerder'.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:38:15 #299
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_67239460
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Je weet niet eens wat een tussenvorm is.
Beste man. Een tussenvorm, bijvoorbeeld een een mensaap of bijvoorbeeld een fossiel van een tussenvorm van water naar land.....zijn er niet en zullen ook nooit gevonden worden.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:40:35 #300
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_67239539
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:44 schreef koningdavid het volgende:

Paint:
[ afbeelding ]
Klacht: Christenen maken zich schuldig aan Comic Sans ms
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties