Singles/Platenquote:FB Releasedatum bekend!
Op 21 mei zal het langverwachte eerste Fakkelbrigade album gepresenteerd worden in de Hedon te Zwolle!
Het gloednieuwe studiowerk van de brigadiers zat er al een tijdje aan te komen, na een aankondiging van de mannen eind vorig jaar op het podium in Heerhugowaard. Ook verscheen de single "Schouders ophalen", ter ere van sneakerzaak Patta's vijfjarig bestaan, een opwarmer voor de hittegolf die deze zomer Nederland aan zal doen.
De Fakkelbrigadiers, bestaande uit beatmaker A.R.T. en rappers Rico, Sticks (ex-opgezwolle), Typhoon en James hebben de in de luwte doorgebrachte tijd goed benut. Onafgebroken is er gewerkt aan dit "debuut", waaraan naast deze harde kern-leden natuurlijk meerdere van de usual suspects meewerken. De binnenkort te verschijnen nieuwe Top-Notch mixtape wordt verrijkt met de eerste single van de Fakkelbrigade, genaamd "Colucci".
Hou vanaf nu www.Fakkelteitgroep.nl in de gaten voor meer nieuws over de plaat, informatie over de groepen gelieerd aan de Fakkelteitgroep en traktaties als exclusieve nieuwe nummers, filmpjes, foto's en dergelijke.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 16:25 schreef S-Two het volgende:
Ik had niets van deze plaat verwacht (laatste wat ik van de jongens had gehoord vond ik niet zo denderend), maar het klinkt weer als vanouds. Misschien is dit een beetje voorbarig, heb nog maar een paar nummers geluisterd, maar volgens mij is het weer ouderwets Zwolle goed.
Nouja, sommige albums hebben soms wat langdradiger omdat er een tijd geen diversiteit dus inzitquote:
edit: oeps wou hem editten, quote ik hem perongelijk:Pquote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:38 schreef grooteron het volgende:
ja de extra disc (ingeschakeld) is ook zwaar vet. het blijft wel een extra'tje dus, maar de vele artiesten laten wel zien dat er nog behoorlijk was werk aan besteed is.
er zitten ook veel lekkere beats tussen.
staan wel 3 nummer op die al eerder uit zijn gebracht.
schouders ophalen, toekomstmuziek en werk in uitvoering.
of wat dan? Dit doet niemand hem naquote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:25 schreef ghizzer het volgende:
en...
"Met een jas tegen de regen, ik reken op Harry Vermeegen. Waar is het feestje? Zijn er dames aanwezig? Man, het is net een manege. Hoe is het nou? Goed, met jou? Goed, een dushi bij de sushibar. Verse vis als verse vis, maar ik ben hier niet hier voor die bootiecall. Maak een praatje met Renate Wennemars' partner, het gaat over voetbalvrouwen met naaldhakken en de laatste Guccitassen. Leuk en aardig allemaal, maar ik zit niet daar in. Carlo Colucci wacht dus ik moet verkassen. Er is party in de do..." [en ga zo maar door...]
Echt moeilijk hard!
quote:Superschijfje!
Kan het trouwens zijn dat ik hier en daar windows of msn-geluiden erdoorheen hoor?
Klopt dit is de luisterpaal rip..
Inderdaad een goed nummer! Ik ben vooral fan van de intro, Rico flowt daar zo goed.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:46 schreef Maisnon het volgende:
En Kosmos is nog steeds favoriet, zo vet als dat hoog in de ruimte stuk begint
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:46 schreef Maisnon het volgende:
..alsjeblieft.. A.R.T.-beat kriebelt je oorschelp, hier in de Z-W, een illegaal feest dat kun je niet voorstellen. In de oude ambacht waar de geest van Brood nog rond waant...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:46 schreef Maisnon het volgende:
Hoeveel mensen zijn er nu met die kansloze avatar?quote:Op zondag 24 mei 2009 01:06 schreef Ordinair het volgende:
Hoeveel topics zijn er nu waar de Colucci Era discussie loopt?
Wat een kansloze reactie.quote:Op zondag 24 mei 2009 11:58 schreef Molluck het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn er nu met die kansloze avatar?
Ik mis Delic. Het is allemaal wel goed, maar net niet zo hard als op de opgezwolleplaten en vooral op Fakkelteit (dat vond ik persoonlijk het beste album)quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:20 schreef Edwinuss het volgende:
Het nieuwe album is zeker wennen hoor, maar er zitten echt baggernummers tussen.
Buitenwesten is vooral samen met Kubus en met andere artiesten. Eigen Wereld is alleen een echt Opgezwolle album. Fakkelteit was een next level album van Sticks en Delic, maar Fakkelbrigade is weer een next level.. Dat hoor je ook wel.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:16 schreef NLtracks het volgende:
Als je kijkt naar voorgaand werk (Buiten Westen, Eigen Wereld, Fakkelteit zelfs) voegt dit totaal niets toe.
Maar zoals de heren zelf zeggen:: Opgezwolle is een gesloten boek. Dus in dat opzicht moet ik 'm nog maar een keer luisteren denk ik.
Ik weet de constructies etc. Maar ik doel eigenlijk meer op het feit dat Opgeduveld, Vloeistof, Buiten Westen en Eigen Wereld voortborduren op 'dat Opgezwolle-ding'. Deze nieuwe weg, hoewel logisch vanuit hun als artiest gezien, is voor mij wel ff wennen. Daarnaast vind ik de teksten heel erg onsamenhangend en blijft Rico bijvoorbeeld veel te veel steken in het noemen van merknamen in popiconen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:47 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Buitenwesten is vooral samen met Kubus en met andere artiesten. Eigen Wereld is alleen een echt Opgezwolle album. Fakkelteit was een next level album van Sticks en Delic, maar Fakkelbrigade is weer een next level.. Dat hoor je ook wel.
Opgezwolle is klassiek maar een gesloten boek.
De intro, Colucci, Kostbaar, Kosmos en Karvaan zijn tof. De rest van de nummers zal ik niet vaak luisteren.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:41 schreef Molluck het volgende:
[..]
Ik mis Delic. Het is allemaal wel goed, maar net niet zo hard als op de opgezwolleplaten en vooral op Fakkelteit (dat vond ik persoonlijk het beste album)
Bagger is overdreven, maar ik vind de Intro, Karavaan en Tot Hier maar een beetje zwakjes...
Ik vind Daar Met Ons, Kostbaar en Exclusief dan weer wel vet.
Mooi gezegdquote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:19 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Misschien is de rek er wel gewoon uit. Zelfs een geniale band als Outkast heeft een houdbaarheidsdatum. De magie van Rico En Sticks is misschien uitgewerkt. Fakkelteit was al een krappe voldoende, dit wederomeen 6je. Meer zat er klaarblijkelijk niet in.
Haha. Sowieso zijn lyrics... Ik weet niet meer welk nummer of misschien was het de nieuwe 101 barz sessie, maar dat ie rapt over dat ie huilde bij de dood van z'n oma etc etc. Toen moest ik bijna huilen van de kwaliteit van zijn lyricsquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:15 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
hoe moet je vliegen als je vleugels gebroken zijn
ok.. helemaal waar.. maar Rico en Sticks hebben zo nu en dan ook een misser (kan het zo ff niet bedenken, maar hebben ze wel). ik vind de flow van James wel relaxt. Ikzelf ben dan weer wat minder Typhoonfan, om me zacht uit te drukken.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:15 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
hoe moet je vliegen als je vleugels gebroken zijn
En wat is daar mis mee? Is dat niet Gangster genoeg?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:24 schreef SinofEnvy het volgende:
[..]
Haha. Sowieso zijn lyrics... Ik weet niet meer welk nummer of misschien was het de nieuwe 101 barz sessie, maar dat ie rapt over dat ie huilde bij de dood van z'n oma etc etc. Toen moest ik bijna huilen van de kwaliteit van zijn lyrics
Dat lag niet aan Typhoonquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:25 schreef kalinho het volgende:
Typhoon...daar was toch ooit iemand van out gegaan ofzo hier?![]()
Nee. Het past totaal niet bij de rest van de style (qua lyrics) van Fakkelbrigade, dat is alles. Je hebt mij nooit horen zeggen dat het niet "gangster genoeg" was.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:03 schreef S-Two het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Is dat niet Gangster genoeg?
Die doet ook lekker veel op de cdquote:Op vrijdag 19 juni 2009 00:20 schreef nelisb het volgende:
Zijn nu een maand verder. Cd wordt bijna niet meer gedraaid.
Paar nummers kunnen met boeien maar helaas de meeste niet.
Vond James al gaar en nu helemaal.
Jammer maar so be it.
Aha, niet gezien.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:29 schreef nelisb het volgende:
Gratis te downloaden op de website.
lol. Wel 3 nummers afgelopen zaterdag!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:16 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Vet, dus jij kent de slechtste rapper van de fakkebrigade? Mag ik je aanraken?
James, de rapper die bij twee nummers op het podium staat en dan op moet rotten voor de echte mannen. Laat me niet lachen.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:16 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
James, de rapper die bij twee nummers op het podium staat en dan op moet rotten voor de echte mannen. Laat me niet lachen.
Slechtste rapper inderdaad.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:16 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
James is niks man.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:30 schreef koningdavid het volgende:
[..]
James is i.t.t. Rico, Sticks en Typhoon ook niet full-time rapper. Zijn eerste loyaliteit ligt ergens anders. Ik heb trouwens materiaal van James gehoord dat beter was dan wat ik hem bij FB gaan doen. Wie weet word je nog verrast in de toekomst.
Deze had ik ook nog niet eens gehoord. Ff luisteren.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:08 schreef nelisb het volgende:
18 juni Alledaagse Waanzin!
O-Dog nu ook aan de rap.
http://www.puna.nl/2010/0(...)-ft-p-untnl-mc-jayh/
Ik was er ook bij, super vet album inderdaad. Lekker rauw en hard.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:02 schreef Catch22- het volgende:
Ik was bij de AW Luistersessie en het is een fucking vet album.
quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:04 schreef nelisb het volgende:
Luisterpaal!
http://3voor12.vpro.nl/sp(...)luisterpaal.43616259
bij itunes?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 07:46 schreef nelisb het volgende:
Zo de cd is binnen! Ben benieuwd.
9,99 euro bij Itunes!
Wat heb ik eraan? Heb all mijn muziek op mijn Apple tv en Iphone staan. In de auto speel ik mp3 cds.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:47 schreef grooteron het volgende:
[..]
bij itunes?
ik betaal liever 5 euro extra, zodat ik hem echt heb.
Heb ik ook, het liefst nog gesealed.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:47 schreef grooteron het volgende:
[..]
bij itunes?
ik betaal liever 5 euro extra, zodat ik hem echt heb.
Oh, kek, eens kijken of het me kan bekoren binnenkort.quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:04 schreef nelisb het volgende:
Luisterpaal!
http://3voor12.vpro.nl/sp(...)luisterpaal.43616259
Hm, Kubus is tof, Rico ook. Dat nummer op het Fakkelteitgroep album vind ik niet heel bijzonder, maar ik ben er toch benieuwd naar.quote:Op maandag 1 november 2010 13:43 schreef nelisb het volgende:
Rico gaat een album maken met Kubus.
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/44111630
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |