Of vervenquote:Op donderdag 19 maart 2009 19:41 schreef Conflict het volgende:
Mooi he?
Ik hoop niet dat ik smerige handen krijg, of zelfs moet sjouwen
Of is het een mini badquote:Op donderdag 19 maart 2009 19:44 schreef John.Milton het volgende:
De badkamer![]()
![]()
Dat is wel een rare wasbak
Ja maar alles wordt gedaan.quote:
Ja, ze zijn gisteren al begonnen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:12 schreef Hanneke1983 het volgende:
Is het sloopwerk tot nu toe al door de woningbouw gedaan?
Ik zie dat de keuken er al uit is en al verschillende tegels eraf zijn gehaald
Dat zijn twee trappen!quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:16 schreef AMDFreak het volgende:
Dat wordt een hell of a job
Die trap vind ik zo eng
Maar wel zo gepositioneerd, dat als je een beetje stevig van de bovenste trap af lazert, dat je de onderste trap ook afdondertquote:
Ja, dat is het enige wat ik ga missen, het uitzicht en ook de sloot met de eendjes waar we op kijken.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:04 schreef Blue-eyes het volgende:
Gefeliciteerd![]()
Nog een hele boel werk te doen, maar het is wel erg luxe dat het voor jullie wordt gedaan.
Maar vinden jullie de tuin wel leuk zo met al die schuttingen om je heen? Ik zou me in een gevangenis wanen
Geef mij maar een balkonnetje met mooi uitzicht.
Wij hebben tegels voor in de keuken uitgekozen (gewoon wit) en de keukenkastjes, blad en handgrepen hebben we uitgekozen. Voor in de badkamer en toilet hebben we grijze vloertegels en gespikkelde muurtegels gekozen. De keuze was uit ongeveer tien combinaties.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:28 schreef Serinde het volgende:
In vergelijking met de rest ziet de zolder er echt goed uitZijn die mensen daar nooit geweest ofzo
![]()
In een maand moet de woningbouw dit toch makkelijk netjes af kunnen leveren! Hebben jullie zelf tegels e.d. uit mogen zoeken?
Ben heel erg benieuwd naar het resultaat!
Ja, ze betalen alles. Alleen hebben we wat aanpassingen aan de standaard aan te leggen keuken gedaan, dat moeten we wel betalen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:52 schreef error_404 het volgende:
Gefeliciteerd! en tevens tvp
Wel heel relaxed dat de aannemer alles doet voor jullie. Ik neem even voor het gemak aan dat de woningbouw alles betaald?
Ik ookquote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:12 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de na foto's
Ik geloof 400 kaal, wij krijgen geen huurtoeslag.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:30 schreef fokkieslim het volgende:
wAT KOST dat nou zo'n huurwoning,krijg je ook huurtoeslag?
Ook na de verbouwing? Dan is het huis toch in waarde gestegenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:36 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik geloof 400 kaal, wij krijgen geen huurtoeslag.
Ik denk dat het meer een kwestie is van opnieuw bewoonbaar maken in plaats van verbeteren. In de huidige staat is 400 euro m.i. niet echt reëel. Dubbele beglazing aanbregenen e.d. zorgt over het algemeen wel voor een huurverhoging.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:49 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
Ook na de verbouwing? Dan is het huis toch in waarde gestegen
Ja inderdaad. En de vorige bewoners hebben er 50 jaar gewoond zonder dat er ook maar iets aan dat huis is gedaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 08:58 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer een kwestie is van opnieuw bewoonbaar maken in plaats van verbeteren. In de huidige staat is 400 euro m.i. niet echt reëel. Dubbele beglazing aanbregenen e.d. zorgt over het algemeen wel voor een huurverhoging.
Een blauwe smurfen bankquote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:06 schreef Conflict het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zoiets moet het worden, kleuren worden natuurlijk anders, dar zijn we nog niet helemaal uit
Volgens mij hebben die vorige bewoners zat gehobbiet,neem dat rookhok naast de schuur,die zal niet van de woningbouw zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:12 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja inderdaad. En de vorige bewoners hebben er 50 jaar gewoond zonder dat er ook maar iets aan dat huis is gedaan.
Ik hoop niet voor je dat dezelfde ploeg bouwvakkers komt die ons vorige huis verbouwd heeft, dan krijg je ze namelijk vaker over de vloer.quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:00 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja maar alles wordt gedaan.
Ik hoef geloof ik alleen maar te schilderen en laminaat te leggen.
De woningbouw heeft er zo'n ploeg bouwvakkers in gegooid, Dixi erbij, twee weken wachten en het is een totaal ander huis....
Hoop ik
wij betalen zelf de apparatuur, behalve de wasbak.quote:Op zondag 22 maart 2009 15:14 schreef Hanneke1983 het volgende:
Mijn nieuwsgierige trekje dwingt me te vragen of de woningcorporatie ook de complete keukeninrichting (vaatwasmachine, kookplaat, koelkast, wasbak) vergoed of alleen de keukenombouw?Zou namelijk wel luxe zijn
Houd je er rekening mee dat als jij op de zolder een raam monteert, ze deze ruimte als een kamer gaan zien en het aantal woonpunten flink omhoog gaat. Met andere woorden, je zorgt op deze manier voor je eigen huurverhoging. Mijn moeder wilde dit ook doen op haar zoldertje, maar het ging haar gelijk een stuk meer huur kosten.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:34 schreef Conflict het volgende:
[..]
Aan die zolder doen ze niks, omdat de vorige bewoner hier een vaste trap gemaakt heeft. De woningbouw ziet dit namelijk niet als kamer. Ik ga heel die zolder slopen en dan nieuwe gipsplaten ertegen monteren en ik zit aan een velux dakraam te denken.
Leuke keuken, maar kun je geen inbouw exemplaren nemen van je koelkast en vaatwasser? Dan kun je dezelfde frontjes monteren als op de kastjes en wordt het een netter geheel.quote:Op zondag 22 maart 2009 13:45 schreef Conflict het volgende:
De keuken:
[ link | afbeelding ]
Ongeveer als bovenstaande afbelding, met de ikea homeplanner gemaakt.
De keuken mogen we zelf dus indelen. Wij zorgen voor de inbouwkookplaat en afzuiger. We nemen antraciet kastjes met alu look, een wit werkblad en witte tegeltjes. Rechtsonder laten we het open voor een lage koelkast en een afwasmachine. Wij kiezen voor Bosch in het zwart voor de koelkast en vaatwasser:
[ afbeelding ]
En een bosch kookplaat op gas:
[ afbeelding ]
En ik zou graag zo'n vierkante spoelbak willen:
[ afbeelding ]
Goede tip, die nemen we meequote:Op zondag 22 maart 2009 21:15 schreef dahei het volgende:
Mag ik je een wasbak/gootsteen afraden van het type wat je hierboven toont? In ons huis zit zo'n ding en in de hoekjes is het heel lastig schoonmaken. Eigenlijk is het hele geval moeilijk schoon te krijgen. Het is handiger om een gootsteen zonder hoekjes te hebben. Minder mooi, maar in gebruik toch wel een stuk handiger.
Er zit al een raam in, maar dat wil ik vervangen. Ze zien dit nu niet als een kamer hoor.quote:Op zondag 22 maart 2009 21:25 schreef dahei het volgende:
[..]
Houd je er rekening mee dat als jij op de zolder een raam monteert, ze deze ruimte als een kamer gaan zien en het aantal woonpunten flink omhoog gaat. Met andere woorden, je zorgt op deze manier voor je eigen huurverhoging. Mijn moeder wilde dit ook doen op haar zoldertje, maar het ging haar gelijk een stuk meer huur kosten.
Nu hoef je het natuurlijk niet te melden, maar als ze het zien, kan het je een hoop geld gaan kosten.
Westpolderquote:Op zondag 22 maart 2009 21:28 schreef LeNeHe het volgende:
Gefeliciteerd met jullie huis(je).
Welke wijk is 't?
Inbouwapparatuur moeten we achterlaten als we eventueel zouden gaan verhuizen, daarom kopen we losse spullen.quote:Op zondag 22 maart 2009 21:28 schreef dahei het volgende:
[..]
Leuke keuken, maar kun je geen inbouw exemplaren nemen van je koelkast en vaatwasser? Dan kun je dezelfde frontjes monteren als op de kastjes en wordt het een netter geheel.
Als er al een raam in zit, dan is het geen probleem. Misschien gaat het overigens om een "lokale" regelgeving en is deze niet geldig bij alle verhuurders.quote:Op maandag 23 maart 2009 06:49 schreef Conflict het volgende:
Er zit al een raam in, maar dat wil ik vervangen. Ze zien dit nu niet als een kamer hoor.
[..]
Jammer, maar wel begrijpelijk.quote:Inbouwapparatuur moeten we achterlaten als we eventueel zouden gaan verhuizen, daarom kopen we losse spullen.
We hebben die plaat net een uurtje geleden gekocht. Gelukkig hebben we geen wok en ie gaan we ook niet kopenquote:Op maandag 23 maart 2009 10:21 schreef Kwameisje het volgende:
[quote]Op zondag 22 maart 2009 13:45 schreef Conflict het volgende:
De keuken:
[...]
En een bosch kookplaat op gas:
[ afbeelding ]
Goed doordacht die keuken! Alleen zou je even moeten meten wat de max. grootte kan zijn van de pan die op de grote brander (rechtsachter) kan staan. Dat heb ik nagelaten, en nou kan ik mijn wok geeneens meer gebruiken omdat hij niet op een achterste vlam past. Of ik moet een gat in de muur zagen...![]()
Als ik ooit een nieuwe kookplaat neem, komt de grote brander vooraan.
Tegen die muur ga ik "een 3 meter breed televisiescherm" plaatsen dus dat lijkt me niet zo'n goed planquote:Op maandag 23 maart 2009 16:28 schreef Ml-etje het volgende:
Kun je de muur tussen keuken en kamer niet doorbreken of in ieder geval een doorgang maken?
Wij hebben nagenoeg hetzelfde maatje huurhuis en dezelfde indeling (althans keuken naast woonkamer) en hadden dat als we hier langer wilden blijven zeker gedaan..
Als ze dan toch bezig zijn
Dan is dat probleem met die kookplaat eindelijk uit de wereld,wat een gedoe allemaal hequote:Op maandag 23 maart 2009 15:58 schreef Conflict het volgende:
[..]
We hebben die plaat net een uurtje geleden gekocht. Gelukkig hebben we geen wok en ie gaan we ook niet kopen
quote:Op maandag 23 maart 2009 19:45 schreef fokkieslim het volgende:
[..]
Dan is dat probleem met die kookplaat eindelijk uit de wereld,wat een gedoe allemaal he
Geestelijk loopt ie wat achter, maar dat valt bijna niet op.quote:
quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:06 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik ben zo geschrokken dat ik OP zei.![]()
Aangepast.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, die met de ballen in de bek.
Die muur en inbouwkasten hoorden erin. Wij wilden die inbouwkasten eruit. Dat kon wel, maar dan moesten we wachten tot de aannemer klaar was. Nu hebben we geregeld dat de aannemer een deel van de kasten weg zou halen zodat het plafond mooi door zou lopen. Wel onder voorwaarde dat wij de muur zouden herstellen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:12 schreef Ireth het volgende:
Huh? Maar das dan toch hun fout? Dan horen hun die muur er toch in te zetten?
Plaats hem in de breedte, en je hebt 1 muur al bedekt. (en een raam natuurlijk, maar dan kan je tenminste de kijkafstand nog enigzins in evenwicht brengen.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:37 schreef Conflict het volgende:
[..]
Tegen die muur ga ik "een 3 meter breed televisiescherm" plaatsen dus dat lijkt me niet zo'n goed plan
Dat kan je wel zeggen jaquote:Op donderdag 26 maart 2009 20:20 schreef Ireth het volgende:
Ah zo... maar dat 'herstellen' valt dus iets ruimer uit begrijp ik...
Ja, of we zetten die op de slaapkamer, dan hoeven we geen muur meer te metselen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:20 schreef klipper het volgende:
[..]
Plaats hem in de breedte, en je hebt 1 muur al bedekt. (en een raam natuurlijk, maar dan kan je tenminste de kijkafstand nog enigzins in evenwicht brengen.
Tja je moet ook duidelijk zijn tegen aannemers, maar toen ik de foto zag moest ik ondanks medelijden eerst wel even lachen, zeker nadat ik de topictitel nog een keer gelezen had, van weinig naar veel.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:22 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, of we zetten die op de slaapkamer, dan hoeven we geen muur meer te metselen.
moiquote:Op donderdag 26 maart 2009 21:19 schreef Adelante het volgende:
Een grote open kamer op de eerste verdieping, wie heeft dat nou
Dan moet je alles in kasten elders gaan douwen. Lijkt me niet praktisch.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:19 schreef Adelante het volgende:
Wij mogen de aannemer geen opdrachten geven, dat doet de woningbouwquote:Op donderdag 26 maart 2009 20:25 schreef klipper het volgende:
[..]
Tja je moet ook duidelijk zijn tegen aannemers, maar toen ik de foto zag moest ik ondanks medelijden eerst wel even lachen, zeker nadat ik de topictitel nog een keer gelezen had, van weinig naar veel.![]()
Zo'n foto is gewoon
Leek mij ook wel een strak plan, alleen gaat Biancavia niet akkoord.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:19 schreef Adelante het volgende:
Ja, wel als ik mijn kantoor op jouw zolder mag vestigen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:49 schreef Conflict het volgende:
[..]
Wij mogen de aannemer geen opdrachten geven, dat doet de woningbouw
[..]
Leek mij ook wel een strak plan, alleen gaat Biancavia niet akkoord.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:23 schreef Biancavia het volgende:
We zijn ons kapot geschrokken!
M'n muur, wat doe je!
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |