abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:01:32 #1
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_67212865
Het Maffiaspel!
Je kunt je hier nu inschrijven voor een nieuwe ronde van het maffiaspel! Samen met je medespelers woon je in een dorp waar een maffiabende actief is. Eén voor één worden de dorpelingen vermoord en niemand is te vertrouwen. Los de hints bij de moorden op en zorg dat je de maffia ontmaskert, óf gedraag je zo keurig mogelijk terwijl je ’s nachts stiekem op pad gaat om onschuldige dorpelingen te vermoorden…







In de post hieronder staan uitgebreid de spelregels beschreven. Heb je zin om mee te doen, PM dan even de topicstarter of meld je direct aan!
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:01:47 #2
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_67212867


Inleiding/Spelregels
Om even kort uit te leggen hoe het spel in elkaar zit: we bevinden ons in een dorp waarin een maffiagroep actief is en dorpelingen vermoordt. Deze maffialeden wonen echter ook gewoon in het dorp, het kan dus iedereen van je medespelers zijn. De dorpelingen moeten erachter zien te komen wie er tot de maffia behoren, door hints op te lossen en elke dag iemand (hopelijk een maffialid) te lynchen. Intussen vermoordt de maffia rustig door. Het is de bedoeling om alle maffialeden te vermoorden voordat ze er in grotere getale zijn dan de dorpsmensen.

In principe zijn er dus 2 soorten rollen:
- of je bent maffia
- of je bent dorpsbewoner (eventueel met een speciale rol, zie hieronder)

Eerst zal iedereen een rol toegewezen krijgen via PM. Deze rol heb je voor de rest van het spel. Het is verboden om printscreens van je rol te versturen aan medespelers (indien dit wel gebeurt, aub melden bij mij). Na de rollenverdeling zal er een burgemeester voor het dorp gekozen worden via een democratische verkiezing. Iedereen die wil mag zich hiervoor verkiesbaar stellen. De burgemeester zal een aantal bodyguards (speciale rol) hebben, die zullen voorkomen dat de burgemeester ‘s nachts sterft aan de hand van de maffia. De burgemeester kan wel gelynched worden door het dorp. De burgemeester heeft bij de dorpslynch een stem die extra zwaar telt en kan tevens eenmalig een dubbele dorpslynch instellen! Het is dus belangrijk om een betrouwbare burgemeester te kiezen.

De burgemeester mag dus in één dag naar zijn keuze een dubbele lynch instellen. Dit houdt in dat er die dag twee mensen gelynched worden door het dorp. Iedereen mag dan op twee mensen stemmen, en de twee mensen met de meeste stemmen worden gelynched. Dit moet voor 14:00 die dag worden aangekondigd worden door de burgemeester.

Elke dag zullen er aanwijzingen zijn, die leiden naar de maffia, die de dorpsleden kunnen analyseren. Hiermee moeten ze proberen de maffialeden te vinden en lynchen. De hints worden gehaald uit de ava’s, fotoboeken en profielen van de maffialeden. Ook worden er hints uit de posthistory gehaald; hierbij wordt echter alleen gekeken naar het topic en niet naar wat de desbetreffende speler daar precies gepost heeft.

's Nachts kunnen de maffialeden en mensen met speciale rollen mij een PM sturen met hun actie voor die nacht. Let er hierbij goed op wanneer de tijd is: de lynch door het dorp gebeurt elke dag om 19:00. Tussen 19:00 en 22:00 sturen de maffialeden en speciale rollen hun PM’s. Om 22:00 zullen deze ook bekend worden in het topic.

In de nacht (19:00 tot 22:00) zullen er dorpsleden sterven door toedoen van de maffia, waarna er aanwijzingen achtergelaten zullen worden. Aan de hand van deze aanwijzingen moet het dorp uitzoeken wie er tot de maffia behoren. Aanwijzingen kunnen overal uit genomen worden; postcount, signature, avatar, etc. Deze teksten/plaatjes/whatever mag je dus ook niet veranderen zolang het spel duurt.

Overdag zal er iemand gelynched worden door het dorp, n.a.v. de kills van ’s nachts. Hierbij mag iedereen stemmen, in het topic! Om er achter te komen hoe je precies moet stemmen, lees dan even verder bij stemregels.

Als de maffia de overhand krijgt (het dorp heeft niet genoeg stemkracht meer om maffia te lynchen waardoor de maffia gewoon de stad kan uitmoorden), verliest de
stad. Het dorp wint als alle maffia dood is.

Stemregels:

1. Je moet duidelijk aangeven voor wie je stemt. Bijvoorbeeld: ”##Ik stem voor Piet.” Zorg ook dat je het lijstje met stemmen even kopieert en je eigen stem toevoegt.
2. Je mag niet stemmen a lá "Ik stem nu voor Piet, maar als het helpt om Jan te redden stem ik op Henk". Je kunt wel je stem veranderen door gewoon dit te posten: ”##unvote Jan, ##vote Piet”
3. Je mag niet op jezelf of iemand stemmen die dood is.
4. In het geval van twee man met evenveel stemmen zal degene die als eerste dit stemaantal heeft bereikt gelynched worden.

Algemene gameregels:
1. Zodra je dood bent mag je niets zeggen dat het spel kan beïnvloeden. Je mag gerust posten, maar let op wat je zegt.
2. Probeer aub de posts gerelateerd te houden aan het spel.
3. Zorg dat je betrokken blijft bij het spel; dit hoeft niet door 24/7 je aanwezigheid te melden in het topic, maar zorg wel dat je stemt. Vooral als je een speciale rol hebt, is je aanwezigheid eigenlijk elke dag even nodig.
4. En ruzies zijn uit den boze, die vecht je maar via PM uit. Let’s keep it gezellig

Deadlines
De dag -> nacht-overgang zal elke dag om 19:00 plaatsvinden (tot die tijd mag iedereen stemmen). Dan worden de uitslagen van de stemmingen bekend gemaakt. Vanaf dat moment hebben de mensen met een speciale rol de gelegenheid om een PM te sturen naar de spelleider.
De nacht -> dag-overgang zal elke dag om 22:00 plaatsvinden (tot die tijd mag iedereen met een speciale rol PM-en. Gelieve PM’s voor 21:00 te sturen). Dan worden de moorden van de maffia bekend gemaakt met daarbij de hints. Vanaf dat moment is het tijd om de hints op te lossen en te stemmen voor de dagelijkse dorpslynch, die dus weer om 19:00 de volgende dag zal plaatsvinden.

Rollen:
Zoals al eerder benoemd, er zijn dus verschillende rollen in het spel. Aan het begin krijgt iedereen een PM met daarin zijn/haar rol. Lees hieronder wat je rol inhoudt:

Maffia - Jouw doel is om de stad uit te moorden! Je zult te weten krijgen wie je medemaffialeden zijn. Samen zullen jullie elke dag mij een aantal kills kunnen sturen, waarbij het aantal kills gelijk is aan het aantal maffia gedeeld door twee (naar boven afgerond).

Rechercheur - Elke dag/nachtcyclus mag je me één van de volgende vragen stellen: of een bepaalde aanwijzing naar een bepaald persoon leidt, of hoeveel maffia er op een bepaald persoon gestemd hebben. Je wint als alle maffia dood is.

Nachtwaker - Je neemt het recht in eigen hand. Je kunt elke avond, behalve de eerste avond, iemand naar eigen keus vermoorden. Let op! Er zal wel een aanwijzing over jou aanwezig zijn bij de nachtkills zodra je iemand vermoordt. Je wint als alle maffia dood is.

Dorpsoudste - Als dorpsoudste geniet je veel respect in het dorp. Bij elke lynch mag je een tweede stem naar mij PM-en. Dit mag ook op een andere persoon zijn dan waarop je in het topic gestemd hebt. De dorpsoudste wint als alle maffia dood zijn.

Velddoctor - Je hebt de mogelijkheid elke avond één iemand te beschermen. Dit zal hem of haar, indien er slechts één maffialid hem/haar als kill heeft opgegeven, beschermen. Indien de maffia twee man stuurt, zullen jullie allebei sterven. Je wint als alle maffia dood is.

Bodyguard - Je bewaakt de burgemeester. Alleen de burgemeester kent je identiteit. Zo lang je leeft kan de burgemeester niet 's nachts vermoord worden. Als bodyguard kun je jezelf niet beschikbaar stellen om verkozen te worden als burgemeester. Je wint als alle maffia dood zijn.

Cupido – Cupido mag zijn pijlen van liefde op 2 personen schieten. Deze personen zullen ongelofelijk verliefd op elkaar worden. Zo verliefd zelfs, dat als de een sterft, de ander ook zal sterven. De geliefden krijgen elkaars rol niet te horen. De Cupido moet voor het einde van de burgemeesterverkiezing naar de spelleider gestuurd hebben wie hij verliefd maakt.

Spion – Je hebt sympathie voor de maffia, al behoor je zelf niet tot deze bende. Jij weet wie de maffialeden zijn, maar zij weten niet wie jij bent. Je helpt de maffia door niet op ze te stemmen bij de dorpslynch. Als je het 3 dagen volhoudt, wordt je toegelaten tot de maffia! Jij wint als de maffia wint.

Busdriver - De Busdriver kiest elke nacht twee mensen die met elkaar van plek verwisselen. Deze twee mensen wisselen alleen die nacht. Als Persoon A door de maffia wordt doodgeschoten, is het Persoon B die dood gaat. Op deze manier kan de maffia zichzelf ook per ongeluk afmaken. De busdriver mag niet 2 keer dezelfde spelers switchen, en mag ook zichzelf niet switchen.

Bom – De bom is een nogal explosief persoontje. Als de bom 's nachts sterft dan gaat degene die de kill maakte ook dood. Wordt de bom gelyncht, dan gaat degene die als eerst op de bom stemde, mee het graf in.

Sluipschutter – De sluitschutter mag vanaf de tweede nacht op elk gewenst moment zomaar iemand doodschieten. De sluipschutter wordt hierna niet bekend. Je wint als de maffia dood zijn, dus probeer een mob te schieten!

Hond – Een hond doet braaf alles wat je zegt, zo ook in dit spel! Als je een hond bent, kun je op elk moment een opdracht van de spelleiders krijgen. Als je deze correct uitvoert, krijg je een hint over een maffialid. Echter, je moet zorgen dat je je opdracht zo onopvallend mogelijk uitvoert, omdat de maffia je anders de mond kan snoeren. Je wint als de mobs dood zijn!

Voorbeeld
Voor men die wilt weten hoe het spel gaat, hier is een voorbeeld -> Het grote Fok! Mafia spel #42. Hallo

Hoe je rol-PM er uit zal zien:
Enkele voorbeelden van de PM’s die je kunt krijgen:

- Jouw rol in FOK! Mafia spel is dorpsbewoner.
Stuur mij een PM indien je een vraag hebt over hoe het spel gaat of over wat je rol is.


- Jouw rol in FOK! Mafia spel is dorpsoudste.
Stuur mij een PM indien je een vraag hebt over hoe het spel gaat of over wat je rol is.


- Jouw rol in FOK! Maffia spel is maffia.
Jouw medemaffialeden zijn:
Mafialid1
Mafialid2
Mafialid3
Stuur mij een PM indien je een vraag hebt over hoe het spel gaat of over wat je rol is.


Voorlopig deelnemerslijst.
1.Syb-rund(maffia)
2.Susi(nachtwaker)
3.Tripack(bodyguard)
4.Puntenslijpsel
5.Trevland(hond)
6.Beach(maffia)
7.Harajuku.(dorpsoudste)
8.WurM(hond)
9.Clesar03(rechercheur)
10.Krioro(sluipschutter)
11.FastFox91(bodyguard)
12.MaJo
13.Koekz(maffia)
14.Isdatzo(busdriver)
15.BarraCupraCuda(maffiahoer)
16.CaLex
17.Ezechielk
18.Paaskonijn(velddokter)

Belangrijke posts:
Dag 1
Nacht 1
Dag 2
Nacht 2
Dag 3
Nacht 3
Dag 4
Nacht 4
Dag 5

[ Bericht 0% gewijzigd door Ladidadida op 20-03-2009 18:49:56 ]
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:03:17 #3
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_67212900
tweepo
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
pi_67213019
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:08:25 #5
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67213022
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:08:42 #6
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_67213025
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 18:08 schreef lynda het volgende:

ga weg pp
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:13:40 #7
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_67213143
Hierrrrr, hard voor jullie stelletje hoeren

De donkergeklede mafialeden waren woedend. “Hoe kan hij nou zo stom geweest zijn?” vroeg het ene maffialid aan de anderen, terwijl hij grote geweren uit de kast haalde en er een paar aan zijn maten gaf. “Ja, het was wel erg stom van hem. Laten we hem wreken!” Twee van de mobs renden naar buiten, en één vond al gauw de oprit naar het huis van Isdatzo. Toen hij via de garage het huis in sloop, zag hij Isdatzo staan bij de frituur. Ineens werd de mob onwel. “Tyfus, wat een lucht hangt hier!” dacht hij bij zichzelf, maar Isdatzo had er geen last van. Bijna bedwelmd besloot de mob dat hij nú moest handelen, voor hij flauw zou vallen. Met een kreet rende hij op Isdatzo af, en nog voor deze iets kon doen, duwde de mob met zijn elleboog het hoofd in het gloeiend hete frituurvet. Isdatzo schreeuwde het uit en lappen huid bladderden van zijn gezicht toen de mob hem bleef duwen. Isdatzo’s (busdriver) geest verliet langzaam maar zeker zijn lichaam.

De donkergeklede maffialeden waren woedend. -> zie de foto in majo’s fotoboek
met zijn elleboog -> MUZ Elbow
rende hij op Isdatzo af -> [Singles] Slettebakken er op los!
pagina: 1 2 3 4 5
“Tyfus, wat een lucht hangt hier!” ->KLB Sneaky ruften
pagina: 1 2

#Vote Majo

Syb (4) Susi, Clesar03, Eze
MaJo (2) WurM, Syb-rund

[ Bericht 1% gewijzigd door Syb-rund. op 19-03-2009 18:22:26 ]
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 18:33:24 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67213560
Als je nou met hints naar anderen was gekomen had ik niet op je gestemd. Maar aangezien je op mij stemt laat je me weinig keuze

## Vote Syb

Syb (5) Susi, Clesar03, Eze, MaJo
MaJo (2) WurM, Syb-rund
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:40:25 #9
238900 Koekz
Der Meister
pi_67213736
TeleVisiePorno
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:46:04 #10
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_67213895
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 18:33 schreef MaJo het volgende:
Als je nou met hints naar anderen was gekomen had ik niet op je gestemd. Maar aangezien je op mij stemt laat je me weinig keuze

## Vote Syb

Syb (5) Susi, Clesar03, Eze, MaJo
MaJo (2) WurM, Syb-rund
het is dat de inactiviteit van de rest je red
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:50:15 #11
216586 Clesar03
Let's go OILERS!
pi_67214026
De hints naar majo zijn idd wel redelijk sterk. Toch blijf ik bij Syb, o.a. ook vanwege de hints uit de 1e nacht.
"More than an end to war, we want an end to the beginning of all wars"
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:51:24 #12
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_67214057
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 18:50 schreef Clesar03 het volgende:
De hints naar majo zijn idd wel redelijk sterk. Toch blijf ik bij Syb, o.a. ook vanwege de hints uit de 1e nacht.
lul niet, die hints zijn al voor koekz gebruikt, ladi zei immers zelf, 1 mob per kill

doet me wel deugd dat jullie je hints open laat staan voor iedere persoon als het je aanstaat
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:53:02 #13
216586 Clesar03
Let's go OILERS!
pi_67214108
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 18:51 schreef Syb-rund. het volgende:

[..]

lul niet, die hints zijn al voor koekz gebruikt, ladi zei immers zelf, 1 mob per kill
klopt, 1 mob per kill.
Maar tijdens nacht 1 en 2 zijn er twee kills geweest, dat is dus 1 kill per nacht die nog niet opgelost is.
"More than an end to war, we want an end to the beginning of all wars"
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:54:39 #14
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67214155
Ik vind Syb wel leuk zo
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:54:58 #15
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_67214166
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 18:53 schreef Clesar03 het volgende:

[..]

klopt, 1 mob per kill.
Maar tijdens nacht 1 en 2 zijn er twee kills geweest, dat is dus 1 kill per nacht die nog niet opgelost is.
Jij hebt voor beach de de tweede kill van de eerste nacht gebruikt
koekz voor de eerste kill van de eerste nacht

en ik heb susi de hints naar bara gestuurd

dus dat laat de eerste kill van de tweede nacht over, die ik hierboven heb uitgewerkt
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:56:21 #16
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_67214205
hier heb je een pm:

garpje, omdat ik mensen niet altijd op hun woord vetrouw heb ik toch nog even stiekem goed gekeken bij barra.
ziehier mijn barra-uitwerking!
u heeft idd gelijk gehad, aangezien de bara hints die ik erbij heb verzameld compleet heerschen over de tripack-hints

[GRTDOJW #728] waar Barra de baas is -> leidinggevende.. -> /Arrogante kutschooldirecteur -> leidinggevende

yeah im talking to you! zijn sig -> Het andere mafialid liep ook te Mopperen

Liep recht op zijn doel af -> voetballeh: "Woah Boobies!" - vriendin pissed.



En tot slot

[quote]Op dinsdag 17 maart 2009 11:37 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

oew die zijn wel erg sterk!

[..]

*hartelijk lacht*
nou kusjes enzo
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:57:06 #17
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_67214224
stik er maar in, stelle paupers
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:58:41 #18
216586 Clesar03
Let's go OILERS!
pi_67214269
Als ik me niet vergis was Beach die met het de frituur, dat was dus de eerste kill van de tweede nacht. Dat zou betekenen dat de tweede kill van de eerste nacht overblijft
"More than an end to war, we want an end to the beginning of all wars"
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:59:52 #19
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_67214302
BARA HAD DE TWEEDE NACHTKILL

BEACH WAS DIE PSYCHO SHIT
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
pi_67214307
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 18:08 schreef Syb-rund. het volgende:

[..]

ga weg pp
  donderdag 19 maart 2009 @ 19:01:09 #21
216586 Clesar03
Let's go OILERS!
pi_67214346
19.01
Ik ben benieuwd...
"More than an end to war, we want an end to the beginning of all wars"
  donderdag 19 maart 2009 @ 19:01:45 #22
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_67214359
ach het ligt in ieder geval niet aan mij
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  donderdag 19 maart 2009 @ 19:03:57 #23
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_67214419

Ophef in het dorp, de hele dag lang. Vlak na de moorden van afgelopen nacht, begon Susi al vroeg in de morgen te verkondigen dat Syb-rund eraan moest geloven. Gewoon, omdat dat moest. Dorpsbewoners die langsliepen om hun dagelijkse boodschappen te halen luisterden met een half oor en steeds meer sloten zich aan bij Susi, die maar bleef roepen dat Syb-rund een mobje was. Toen Syb dit hoorde, begon hij zich hevig te verzetten en met modder terug te gooien. Maar de dorpelingen hadden er genoeg van. Toen iedereen honger had gekregen en zin had om naar huis te gaan, rende de hele groep op Syb-rund af en begon iedereen hem te slaan en te schoppen. Syb verzette zich nog hevig maar viel al snel op de grond. Iemand trok zijn arm uit de kom, een tweede smeerde modder in zijn ogen en een derde trok alle teennagels van Syb’s voeten. Uiteindelijk bleef er niets anders van Syb-rund (maffia) over dan een stapeltje botten en wat vel.

Rust zacht Sybje…


[hintvrije zone]
De speciale rollen hebben weer tot 22:00 de tijd voor PM’s!
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  donderdag 19 maart 2009 @ 19:04:21 #24
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_67214430
ik was kankergoed

als beach gewoon langs was gekomen met zijn luie reet waren jullie dood geweest tjapsels
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  donderdag 19 maart 2009 @ 19:04:55 #25
216586 Clesar03
Let's go OILERS!
pi_67214449
je had me nog bijna overtuigd
"More than an end to war, we want an end to the beginning of all wars"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')