Ga de volgende keer vooral naar Israël op vakantie! Heerlijke combinatie van cultuur, historie, zon, zee, strand en je kan er ook nog ontzettend goed uitgaan, vooral in Tel Aviv!quote:Op woensdag 15 april 2009 00:56 schreef _Qmars_ het volgende:
Net terug uit Egypte, maar in de media zijn sterk anti-Israelische sentimenten te merken. Onder de bevolking zelf is niets meer dan haat te bespeuren richting Israel. Bij een ander hotel zaten een groepje palestijnen vakantie te vieren, dus blijkbaar zijn ze niet zo zielig als ze lijken. Ze hadden allemaal vlaggen om hun nek, terwijl ze lagen aan het strand. En maar vreemd kijken naar mij en mijn vriendin.... ik vind het een raar volk, en ik kon er niets aan doen, maar ik walgde er van. Zielig lopen doen, maar intussen wel vakantie aan de Rode Zee kunnen vieren. Vast een VN-subsidie om ze even uit de 'gruwelen der oorlog' te halen. Misschien ben ik wel overmatig subjectief, maar ik heb iets met Israel. Ik ben in Egypte geweest, en het was interessant om er over te praten, maar een andere mening als 'wat zou jij doen als je huis werd afgepakt' werd niet geaccepteerd. Blijkbaar zitten de wonden van drie verloren oorlogen nog behoorlijk diep.
Herhaling is de kracht van het onderwijsquote:Op dinsdag 14 april 2009 23:18 schreef Kees22 het volgende:
Volgens mij ben je blond en heb je grote tieten. Dat je steeds dezelfde onzin blijft herhalen, maakt die nog niet waar.
Hoe zijn de mensen daar nu eigenlijk ?Ben er geweest maar toen was ik nog een kleine Slappyquote:Op woensdag 15 april 2009 02:38 schreef Nam_Soldier het volgende:
[..]
Ga de volgende keer vooral naar Israël op vakantie! Heerlijke combinatie van cultuur, historie, zon, zee, strand en je kan er ook nog ontzettend goed uitgaan, vooral in Tel Aviv!
Wel Israëliërs zelf zijn natuurlijk ontzettend divers; je hebt natuurlijk seculiere en liberale joden, orthodoxe joden, Franse joden (veelal zelf ook vakantiegangers of pas geëmigreerd), Arabische joden maar ook Israëlische Palestijnen cq Arabische Israëliërs. Ik moet zeggen dat ik die laatste groep nauwelijks heb gesproken (met uitzondering van een taxi-chauffeur die ons rondreed door Betlehem toen er niks te doen was in Jeruzalem - op Sabbat dus - en die vond ik aardig sympathiek, behalve dat hij een beetje pissig leek toen ik iets in het Hebreeuws zei omdat hij niet begreep wat ik in het Engels bedoelde), en ook met orthodoxe joden maak je als liberaal-agnostische westerling niet gauw een praatje. Ik heb in Mea Shearim (extreem-orthodoxe wijk in Jeruzalem) wel een kwartier lang naar iemand gezocht die Engels sprak om me de weg te wijzen (mijn Hebreeuws is niet goed genoeg om de hele routebeschrijving te begrijpen) en toen ik er één vond was het een pas geëmigreerde Amerikaan, die dan weer wel heel aardig en komisch was.quote:Op woensdag 15 april 2009 14:57 schreef Slappy het volgende:
[..]
Hoe zijn de mensen daar nu eigenlijk ?Ben er geweest maar toen was ik nog een kleine Slappy
Om die analogie dan even door te trekken .. het komt uit Rusland, Engeland, Duitsland, Italië of weet ik veel waar ter wereld nog meer vandaan en verjaagd de inheemse bevolkingquote:Op woensdag 15 april 2009 14:31 schreef buachaille het volgende:
D'r zullen best mensen zien die het dier graag zien komen. Ik vind het echter maar een onsympathieke vogel die de hele dag bezig is om andere vogels uit zijn leefgebied weg te jagen.
Wie heeft er dan recht op het land?Moeten we Amerika ook terug geven aan de Indianenquote:Op woensdag 15 april 2009 15:30 schreef moussie het volgende:
[..]
Om die analogie dan even door te trekken .. het komt uit Rusland, Engeland, Duitsland, Italië of weet ik veel waar ter wereld nog meer vandaan en verjaagd de inheemse bevolking
Hmm jammer, ze zijn natuurlijk bang dat er iets naars uitkomt. Aan de ene kant logisch aangezien de VN erg pro-Palestijns is (zeker die speciale commissies die ze er voor in hebben gezet, echt beschamend) maar aan de andere kant jammer omdat dat zoiets had laten zien van; 'wij hebben doorgaans een humaan leger, excessen zijn alleen te vinden in individuen en vrezen jullie onderzoeken niet'. Dus begrijpelijk, maar jammer.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:50 schreef voyeur het volgende:
Israël werkt niet mee met VN-onderzoek Gaza-oorlog
ANP, Reuters
gepubliceerd op 15 april 2009 19:39, bijgewerkt op 19:41
JERUZALEM - Israël is niet van plan medewerking te verlenen aan het VN-onderzoek naar oorlogsmisdaden tijdens de Gaza-oorlog in december en januari. Dit heeft een Israëlische regeringsfunctionaris woensdag laten weten.
Volgens Palestijnse bronnen kwamen door de Israëlische aanvallen meer dan 1400 Arabieren om het leven, onder wie meer dan 900 Palestijnse burgers. De Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties verzocht oud-hoofdaanklager Richard Goldstone van het Joegoslavië-Tribunaal eerder deze maand om leiding te geven aan een VN-onderzoek naar mogelijke oorlogsmisdaden en andere schendingen van de mensenrechten door beide partijen.
Volgens de Israëlische regeringsfunctionaris, die niet met naam wil worden genoemd, heeft de Joodse staat de Zuid-Afrikaan Goldstone per brief laten weten dat Israël niet meewerkt aan het onderzoek. Israël is verbolgen over het feit dat de Mensenrechtenraad het Israëlische offensief al op 12 januari, nog tijdens het conflict, heeft veroordeeld.
Bron Volkskrant.
Daarvoor is het nu een beetje laat denk ik .. maar het is wel een stuk geschiedenis waaruit men lering zou moeten trekken, oa dat het volk ruim 200 jaar weerstand heeft geboden, zich met geweld verzet heeft tegen die 'overname' ..quote:Op woensdag 15 april 2009 19:53 schreef Slappy het volgende:
[..]
Wie heeft er dan recht op het land?Moeten we Amerika ook terug geven aan de Indianen![]()
Nee: herhaling is de kracht van de reclame.quote:Op woensdag 15 april 2009 14:31 schreef buachaille het volgende:
[..]
Herhaling is de kracht van het onderwijs![]()
Jou zie ik als een soort meerkoet/waterhoen.
[ afbeelding ]
D'r zullen best mensen zien die het dier graag zien komen. Ik vind het echter maar een onsympathieke vogel die de hele dag bezig is om andere vogels uit zijn leefgebied weg te jagen.
Geronimo was inderdaad ook bekend vanwege zijn fascistoïde ideologie, het doden van Amerikaanse schoolkinderen, het pijlen laten regenen op Amerikaanse burgers die gewoon hun dagelijkse ding deden, het afhakken van benen van indianen die met Amerikanen sympathiseerden of überhaupt een mildere stand aannamen en het uiten van gruwelijke anti-Amerikaanse sentimenten, terwijl hij ook nog eens probeerde om de rest van de wereld tegen de 'bezetter' te doen keren...quote:Op donderdag 16 april 2009 00:11 schreef moussie het volgende:
[..]
Het gekke is dat dit verzet in al zijn gruwelijkheid later geïdealiseerd werd, de Indiaan is een dappere krijger etc .. en dat terwijl die met de toenmalige middelen precies hetzelfde deed als Palestijnse terroristen nu .. dat kan je lezen in elk beter geschiedenisboek, dat zijn dingen die iedereen die een beetje op heeft gelet op school zou moeten weten .. maar toch worden er geen verbanden gelegd, er geen lering uit getrokken .. we gaan het gewoon nog een keertje overdoen ..
Maar nu snap ik er weinig meer van. Wie heeft er nu ondubbelzinnig recht op het wonen in een beaald gebied?quote:Op woensdag 15 april 2009 15:30 schreef moussie het volgende:
[..]
Om die analogie dan even door te trekken .. het komt uit Rusland, Engeland, Duitsland, Italië of weet ik veel waar ter wereld nog meer vandaan en verjaagdt de inheemse bevolking
Oud nieuws dat doen ze bij elk Vn onderzoek nietquote:Op woensdag 15 april 2009 21:50 schreef voyeur het volgende:
Israël werkt niet mee met VN-onderzoek Gaza-oorlog
ANP, Reuters
gepubliceerd op 15 april 2009 19:39, bijgewerkt op 19:41
JERUZALEM - Israël is niet van plan medewerking te verlenen aan het VN-onderzoek naar oorlogsmisdaden tijdens de Gaza-oorlog in december en januari. Dit heeft een Israëlische regeringsfunctionaris woensdag laten weten.
Volgens Palestijnse bronnen kwamen door de Israëlische aanvallen meer dan 1400 Arabieren om het leven, onder wie meer dan 900 Palestijnse burgers. De Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties verzocht oud-hoofdaanklager Richard Goldstone van het Joegoslavië-Tribunaal eerder deze maand om leiding te geven aan een VN-onderzoek naar mogelijke oorlogsmisdaden en andere schendingen van de mensenrechten door beide partijen.
Volgens de Israëlische regeringsfunctionaris, die niet met naam wil worden genoemd, heeft de Joodse staat de Zuid-Afrikaan Goldstone per brief laten weten dat Israël niet meewerkt aan het onderzoek. Israël is verbolgen over het feit dat de Mensenrechtenraad het Israëlische offensief al op 12 januari, nog tijdens het conflict, heeft veroordeeld.
Bron Volkskrant.
Waarom alleen Geronimo, er bestonden meer stammen en meer leiders ?quote:Op donderdag 16 april 2009 01:32 schreef Nam_Soldier het volgende:
[..]
Geronimo was inderdaad ook bekend vanwege zijn fascistoïde ideologie, het doden van Amerikaanse schoolkinderen, het pijlen laten regenen op Amerikaanse burgers die gewoon hun dagelijkse ding deden, het afhakken van benen van indianen die met Amerikanen sympathiseerden of überhaupt een mildere stand aannamen en het uiten van gruwelijke anti-Amerikaanse sentimenten, terwijl hij ook nog eens probeerde om de rest van de wereld tegen de 'bezetter' te doen keren...
Ik haat argumenti ad hominem maar jij hebt echt totaal geen historisch besef hè? Sjongejonge...
Jij maakt zelf de parallel tussen het verzet van de indianen en het verzet van de Palestijnen, sorry hoor...quote:Op donderdag 16 april 2009 12:39 schreef moussie het volgende:
En met betrekking tot het laatste, beetje idioot om daar überhaupt een parallel te willen trekken, de media van toen met de media van nu willen vergelijken ..
Sorry als ik je vraag iets te herhalen wat je al eens hebt gezegd (heb het hele topic niet gelezen (en alle 57 al helemaal nietquote:Op zondag 12 april 2009 18:02 schreef buachaille het volgende:
[..]
Maar de vraag is wel of de grenzen van Israel liggen tot aan de grens van het betwiste gebied Judea en Samaria (ook wel de westbank genoemd). Veel mensen vinden dat Judea en Samaria hoort bij Israel maar de arabische mening lijkt de meeste publiciteit te krijgen in de Westerse pers, waarschijnlijk door de unanimiteit (afwijkende geluiden mogen in de arabische wereld niet geventileerd worden). Voor een aardig artikel zie: Pagina 3 van het artikel van prof. herman van praag "Haat behoeft een motief". en begin bijna onderaan bij "De Westbank is veroverd gebied, zo heet het. En Israël een bezetter. De Joodse nederzettingen aldaar zijn illegaal: het zijn kolonies, hun bewoners kolonisten.
De feiten liggen anders." Hierin wordt uitééngezet waarom de israeliers daar net zo goed recht hebben om er te wonen als de arabieren (en eigenlijk zelfs meer recht hebben).
Een interessant opiniestuk die de nodige negatieve reacties heeft opgeroepen, zie: deze link en zie ook dit stuk.
Na voor de zoveelste keer gevraagd te worden of Amerika 'dan ook maar' terug zou moeten worden gegeven ..quote:Op donderdag 16 april 2009 13:12 schreef Nam_Soldier het volgende:
Jij maakt zelf de parallel tussen het verzet van de indianen en het verzet van de Palestijnen, sorry hoor...
Je bedoelt dat hetgeen Israël doet over het algemeen de media niet haalt of weg wordt gezet als antisemitische propaganda .. en wat waren ze blij toen dat ene lijkje 2 keer gebruikt werd voor een foto, eindelijk een reden om elke foto in twijfel te trekken, zelfs lijken die netjes in een rij liggen (wat ze altijd blijken te doen, overal ter wereld, als ze neergelegd worden voor familie om te identificeren) zijn ineens 'in scene' gezet ..quote:Over dat filmpje, tsja beide partijen maken zich schuldig aan dit soort walgelijke praktijken. Israël doet het alleen een stuk minder. En als dat dan wel gebeurd komen de personen in kwestie voor de krijgsraad in plaats van te worden toegejuicht door sympathisanten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |