abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:05:42 #1
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_67184302
Door: Marcia Nieuwenhuis
Gepubliceerd: maandag 16 maart 2009 00:47

Rita Verdonk belandt – als er nu verkiezingen gehouden zouden worden – in haar uppie in de Kamer. Van de 26 zetels in de peiling is er nog maar één zeteltje over.

Slechts 1 procent van de bevolking zou nu kiezen voor Trots op Nederland. Dat blijkt uit onderzoek van Maurice de Hond. Een groot deel van de aanhang van Rita Verdonk is overgestapt naar de Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders, die met 28 zetels voor de derde keer op rij de grootste is in de peiling.

Verdonk zei zondag op de Meedenkdag van Trots op Nederland de overgebleven zetel als een realiteit te zien. ‘Wij kijken naar de toekomst en naar de inhoud. We gaan uit van onze eigen kracht.’ Maar ook in den lande kalft de belangstelling voor haar beweging af, zo bleek zondag in de Jaarbeurs. De bravoure waarmee Rita Verdonk haar beweging op 3 april vorig jaar lanceerde in de Amsterdamse Passenger Terminal, was nu ver te zoeken. De symboliek was compleet toen de TON-vlag die de boel een beetje op moest fleuren, naar beneden viel.

Trots op Nederland mist bravoure van het begin
Grijze muren, grijze vloer, grijs plafond en een met witte tl-buizen verlicht podium. ‘Het lijkt wel een begrafenis’, grapt een actieve Trots op Nederlander als de muziek inzet. Omstanders lachen, maar eigenlijk is het een pijnlijke conclusie voor de vrijwilligers van de vernieuwingsbeweging van Rita Verdonk. De vertrokken spindoctor, mannetjesmaker Kay van de Linde, wordt node gemist. De glans is eraf en de schwung is eruit.

Met een paar stukjes tape wordt in de haast een oranje vlag van Trots op Nederland op het troosteloze podium gehangen, om de boel nog een beetje op te fleuren. Tot overmaat van ramp laat uitgerekend tijdens de speech van Verdonk een deel van vlag los. De gedachte dat het doek al ver voor de verkiezingen gevallen is, dringt zich op.

Het nieuws van de meest recente peiling van Maurice de Hond komt hard aan op de Meedenkdag. Van de 26 zetels die zij tien maanden geleden nog kreeg, is er nog slechts ééntje over. Verdonk neemt hiervoor zelf de verantwoordelijkheid. ‘Er zijn dingen gebeurd binnen onze beweging die niet hadden mogen gebeuren. Maar we hebben schoon schip gemaakt.’

Het ligt voor de hand dat de TON-voorvrouw hiermee doelde op de ruzie met haar voormalige vertrouweling Ed Sinke. Zelf wilde zij echter niet inhoudelijk ingaan op de oorzaken van de teruggang in de peilingen. Afgelopen week erkende Verdonk dat zij haar voormalig adviseur Ed Sinke ten onrechte heeft beschuldigd van verduistering.

Op de landelijke manifestatie kwamen net iets meer dan tweehonderd mensen af, een aantal dat zij tijdens de voorjaarstournee in een willekeurige provincieplaats geregeld overtrof. En vele malen minder dan het aantal bezoekers bij de lancering van Trots op Nederland in de Amsterdamse Passenger Terminal op 3 april vorig jaar.

10.000 euro boete
In aparte zalen mochten mensen hun mening geven over het conceptprogramma dat is opgesteld rond tien thema’s, waaronder migratie, integratie, mobiliteit, ontwikkelingshulp en criminaliteit. Zo wil Verdonk een boete van 10.000 euro invoeren voor mensen die geweld gebruiken tegen hulpverleners. Tot veler verbazing stond er ook in dat Trots op Nederland de variabele kosten voor autovervoer omhoog wil doen, door de prijs van benzine te verhogen. Hier staat dan wel tegenover dat de vaste kosten worden verlaagd door de houderschapsbelasting af te schaffen. De plannen waren nog niet compleet, omdat Verdonk niet alles aan de meeluisterende concurrentie wil weggeven, meldden de stukken.

Verdonk beloofde wel plechtig de goede suggesties te verwerken in het definitieve programma, dat in mei klaar moet zijn. De politica stelde dat Trots op Nederland met de Meedenkdag parlementaire geschiedenis heeft geschreven, omdat burgers hun directe inbreng mogen leveren. ‘Dit is democratie. Fantastisch.’

Opnamen en foto’s tijdens de bijeenkomst, waren uit den boze, omdat sommige aanwezigen niet herkend wilden worden als een aanhanger van Verdonk.

pi_67187148
Whaha die plaatjes

Wilders gaat Nederland redden!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_67193991
Hoe ging dat spreekwoord ook weer van de drup in de regen of zo, of dweilen met de kraan open.
pi_67194094
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_67195041
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:05 schreef bijdehand het volgende:
Wilders gaat Nederland redden!
pi_67195047
Ik ben voor Dirk

Vergeet de geitenwollensokken, deze man weet het
pi_67195088

Dr. Manhattan uiteraard.
I´m back.
pi_67195114

Geen twijfel over mogelijk.
Je suis Charlie Sheen
  donderdag 19 maart 2009 @ 03:41:53 #9
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_67195149
er is nog maar EEN persoon die dit land kan redden van de gallemiezen en dat is:

Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_67195158
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_67195225
Ik support gevallen topclubs!
pi_67195235
Geen van die monarchie-zuigende falers, als het aan Thomas Paine zou liggen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 05:52:48 #13
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67195240
Niemand. Het is te laat!

[ Bericht 30% gewijzigd door maartena op 19-03-2009 22:18:59 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_67195251

Henk Westbroek en niemand anders.
  donderdag 19 maart 2009 @ 17:09:20 #15
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_67211626
Of zij misschien?

donderdag 19 maart 2009 @ 17:18:39 #16
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_67211864
Soeperman natuurlijk...wie anders?

http://www.internationalhero.co.uk/s/soeperman.htm
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 19 maart 2009 @ 20:58:23 #17
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_67218235
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 05:52 schreef maartena het volgende:
Niemand. Het is te laat!

[ afbeelding ]
Tenzij we de NWO verwelkomen zeker aangedragen door die harry potter leugenaar in den haag:{
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_67220867
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:58 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Tenzij we de NWO verwelkomen zeker aangedragen door die harry potter leugenaar in den haag:{
Volgens mij heeft of kon die er ook niks meer aan doen het was volgens mij al begaaid voordat die eraan kwam, hadden volgens mij nederland niet in de europese unie moeten laten gaan. Gulden was helemaal zo zwak niet. En het gros van de producten moet toch door rotterdam na europa in, volgens mij.
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:05:08 #20
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_67223612
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft of kon die er ook niks meer aan doen het was volgens mij al begaaid voordat die eraan kwam, hadden volgens mij nederland niet in de europese unie moeten laten gaan. Gulden was helemaal zo zwak niet. En het gros van de producten moet toch door rotterdam na europa in, volgens mij.
Nee das niet waar. Ondanks een 'Nee' van ons werd EU toch een 'Ja' voor ons? Elders in Europa hetzelfde verhaal. Mijn conclusie: het is allemaal gepland, ook de krediet-crisis.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_67225839
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:05 schreef Schenkstroop het volgende:
Mijn conclusie: het is allemaal gepland, ook de krediet-crisis.
heee.. cool... de kredietcrisis is opgezet door een complot?
een complot van wie en waarom ?
pi_67225979
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:49:50 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_67248970
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:51:30 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67249022
Hebben mensen politici nodig om gered te worden?

Zien die mensen politici -bepaalde dan- als hun messias?

Ok, wow. Politiek is dan de nieuwe religie geworden. Nog even en politici leggen dan niet alleen basale wetten op, maar ook gedrags- en leefregels.

Oh, wacht.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 20:21:03 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67249998
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 19:51 schreef Yildiz het volgende:
Zien die mensen politici -bepaalde dan- als hun messias?
Als je sommige FOK!kers moet geloven wel ja.....

Maar dat zijn dan ook mensen waarvan de reactie op bepaalde topics niet veel verder komt dan:

WILDERS!

En dan ook verder niet meer posten in dat topic....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')