Hoe moeilijk wil je het maken? Vlemmings boekt betere resultaten dan Verbeek met hetzelfde elftal.quote:
Maar Vlemmings zelf zegt dat ie niks anders doet, en dat ze dezelfde koers zijn blijven varen.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe moeilijk wil je het maken? Vlemmings boekt betere resultaten dan Verbeek met hetzelfde elftal.
Denk dat er qua organisatie wel een stuk duidelijkere afspraken gemaakt zijn, in de laatste 4 wedstrijden heb je 1 goal tegen gekregen, met dezelfde spelers.quote:Op maandag 23 maart 2009 14:40 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Maar Vlemmings zelf zegt dat ie niks anders doet, en dat ze dezelfde koers zijn blijven varen.
Hij heeft al wekenlang met een redelijk vast elftal kunnen spelen, die luxe heeft Verbeek nooit gehad.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe moeilijk wil je het maken? Vlemmings boekt betere resultaten dan Verbeek met hetzelfde elftal.
Valt zwaar mee volgens mij. Tegen de beste ploeg van het land stond de verdediging weer helemaal op zijn kop. Heb er bizar weinig van gemerkt.quote:Op maandag 23 maart 2009 15:01 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hij heeft al wekenlang met een redelijk vast elftal kunnen spelen, die luxe heeft Verbeek nooit gehad.
Nou das niet waar hoor.quote:Op maandag 23 maart 2009 15:01 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hij heeft al wekenlang met een redelijk vast elftal kunnen spelen, die luxe heeft Verbeek nooit gehad.
Willem II, Ajax en Sparta waren dramatisch, de rest best aardig.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:41 schreef Ritmo het volgende:
Onder Vlemmings hebben ze ook dramatische wedstrijden gespeeld, tegen Ajax bijvoorbeeld. Als Verbeek niet zo overhoop had gelegen met de spelers en dus was gebleven dan had ie op den duur ook wel resultaten geboekt. Niet dat ik Vlemmings het niet aardig vind doen hoor, maar het is denk ik niet een betere trainer dan Verbeek. Hoogstens wat vriendelijker en dus een betere match met dit elftal.
Vlemmings kiest nu voor overleven, en dat gaat goed. In verdedigend opzicht staat het nu goed inderdaad maar ik denk dat Beenhakker qua organisatie ook wel wat kleine tips heeft gegeven. Vlemmings zei al dat ie een man met zoveel ervaring zeker wel om advies ging vragen en net na Beenhakkers komst begon het beter te staan.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:53 schreef TC03 het volgende:
[..]
Willem II, Ajax en Sparta waren dramatisch, de rest best aardig.
De grootste winst die sinds de winterstop en Vlemmings geboekt is, is dat het verdedigend goed staat. Dit brengt duidelijk rust.
Nou, Vlemmings is geen absolute no-no die zelf niets kan beslissen hoor. Voordat hij hoofdcoach werd had hij al een halfjaar met de spelers gewerkt. Denk niet dat hij Beenhakkers expertise nodig heeft om wat duidelijke afspraken te maken en rust binnen de groep te brengen.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:57 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Vlemmings kiest nu voor overleven, en dat gaat goed. In verdedigend opzicht staat het nu goed inderdaad maar ik denk dat Beenhakker qua organisatie ook wel wat kleine tips heeft gegeven. Vlemmings zei al dat ie een man met zoveel ervaring zeker wel om advies ging vragen en net na Beenhakkers komst begon het beter te staan.
Beslissen welke kans de grootste was maakt niet echt uit, het waren allebei 300% kansen die er gewoon in hadden gemoeten.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:37 schreef Rots het volgende:
Eerder Makaay hoor, vond die kans van hem nog groter dan die van Bruins. Nu winnen tegen laagvliegers komende weken, en dan de play-offs.
Ik zeg niet dat ie niets kan of zelf geen mening heeft hoor. Maar hem een goede coach noemen vind ik nog te vroeg.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nou, Vlemmings is geen absolute no-no die zelf niets kan beslissen hoor. Voordat hij hoofdcoach werd had hij al een halfjaar met de spelers gewerkt. Denk niet dat hij Beenhakkers expertise nodig heeft om wat duidelijke afspraken te maken en rust binnen de groep te brengen.
Als interim-trainer doet hij het meer dan voortreffelijk, de verdediging staat het best sinds jaren. Waarom je hem afkraakt snap ik totaal niet, maargoed. Volgend jaar als assistent van Been gaat het nog wat worden in Rotterdam.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:08 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ie niets kan of zelf geen mening heeft hoor. Maar hem een goede coach noemen vind ik nog te vroeg.
Bruins heeft echt wat motivatie nodig. Ik geloof in zijn kwaliteiten als voetballer, maar hij straalt totaal geen gretigheid uit zoals bijv. Wijnaldum, Fer en Biseswar wel doen. Hij sjokt maar over het veld, geeft af en toe eens een goede pass, af en toe een slechte pass, en vervolgens sjokt hij nog eens wat meer. Zo ergerlijk om te zien.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:11 schreef Happel het volgende:
Een beetje hetzelfde verhaal als met Van Marwijk dus...
Vlemmings is de reden dat NAC het goed deed vorig seizoen en ook de reden dat het na Verbeek per wedstrijd beter gaat. Nu nog Makaay op de bank zetten en Bruins wat meer vertrouwen geven en Been beland in een gespreid bedje volgend seizoen.
Bruins krijgt genoeg vertrouwen.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:11 schreef Happel het volgende:
Een beetje hetzelfde verhaal als met Van Marwijk dus...
Vlemmings is de reden dat NAC het goed deed vorig seizoen en ook de reden dat het na Verbeek per wedstrijd beter gaat. Nu nog Makaay op de bank zetten en Bruins wat meer vertrouwen geven en Been beland in een gespreid bedje volgend seizoen.
De play-offs halen is netjes ja, maar dan moet je ze nog winnen. Dan pas kun je zeggen dat ie het echt goed gedaan heeft.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:14 schreef Palmboom313 het volgende:
Als vlemmings gewoon play-offs haald heeft hij het super goed gedaan. En dan zie ik hem ook nog wel europees voetbal halen. wat we zeker kunnen gebruiken.
quote:Geen interlands Wijnaldum en Fer
ROTTERDAM - De Feyenoorders Georginio Wijnaldum, Leroy Fer en Kelvin Leerdam komen deze week niet in actie voor een vertegenwoordigend elftal.
Vreugde bij Wijnaldum, Fer, Patinama, en Leerdam. FOTO UNITED PHOTOS
Wijnaldum heeft zich vanwege een teenblessure afgemeld voor Oranje onder 19 jaar, dat vrijdag oefent tegen Servië (uit). Ook Kelvin Leerdam (liesklachten) moet dat duel aan zich voorbij laten gaan.
Beide spelers zijn mogelijk wel beschikbaar voor de thuiswedstrijd volgende week dinsdag tegen Roemenië.
Fer heeft last zijn enkel en is daardoor vrijdag niet beschikbaar in de oefeninterland van Nederland-B tegen Jong Duitsland.
De ploeg van bondscoach Johan Neeskens speelt volgende week dinsdag tegen Jong Italië. Mogelijk is Fer dan wel van de partij.
Groningen, NAC, Utrecht dat moet toch wel lukken lijkt mequote:Op maandag 23 maart 2009 23:16 schreef Ritmo het volgende:
[..]
De play-offs halen is netjes ja, maar dan moet je ze nog winnen. Dan pas kun je zeggen dat ie het echt goed gedaan heeft.
Nee hoor. Van behoorlijk uitzichtloos naar play-offs is gewoon goed te noemen. Of ze die nu winnen of niet.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:16 schreef Ritmo het volgende:
[..]
De play-offs halen is netjes ja, maar dan moet je ze nog winnen. Dan pas kun je zeggen dat ie het echt goed gedaan heeft.
Je kan Makaay pas op de bank zetten als er een vervanger is die er kan staan, kzie Biseswar nou nog niet echt in de spits lopen. Verder Timmer gewoon laten staan, deed het meer dan prima tegen AZ. Bruins krijgt totaal geen vertrouwen, ja nu weer een wedstrijdje, maar daarvoor was het echt armoe. Dacht altijd dat het een hele grote ging worden, maar zn ontwikkeling staat een beetje stil helaasch.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:15 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Bruins krijgt genoeg vertrouwen.Teveel zelfs, wat mij betreft. Makaay op de bank idd, net als Timmer.
We stonden tegen degradatie aan, pakweg 10 wedstrijden geleden. Als we de play-offs halen is dat gewoon een Mariootje.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:16 schreef Ritmo het volgende:
[..]
[..]
Dat ben ik niet met je eens, de prestaties onder Verbeek waren totaal geen weergave van de werkelijke kwaliteit van de spelersgroep. Van dit PSV en NAC winnen is geen gigantische prestatie, van Ajax werd kansloos verloren en tegen Vitesse hadden 3 punten gepakt moeten worden. Het gelijkspel tegen AZ is eigenlijk het enige 'stuntje'.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:18 schreef Happel het volgende:
[..]
Nee hoor. Van behoorlijk uitzichtloos naar play-offs is gewoon goed te noemen. Of ze die nu winnen of niet.
Jij bekijkt het wel heel zakelijk.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:24 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, de prestaties onder Verbeek waren totaal geen weergave van de werkelijke kwaliteit van de spelersgroep. Van dit PSV en NAC winnen is geen gigantische prestatie, van Ajax werd kansloos verloren en tegen Vitesse hadden 3 punten gepakt moeten worden. Het gelijkspel tegen AZ is eigenlijk het enige 'stuntje'.
Maar nu lijk ik wel heel negatief over Vlemmings, terwijl dat wel meevalt. Hij doet het naar behoren maar het is (nog) niet zo dat ie aan een wereldstunt bezig is. Hij heeft het goed neergezet en bewaart de rust, meer niet. Een kinderhand is momenteel iets te snel gevuld bij Feyenoord.
Inderdaad.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:24 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, de prestaties onder Verbeek waren totaal geen weergave van de werkelijke kwaliteit van de spelersgroep. Van dit PSV en NAC winnen is geen gigantische prestatie, van Ajax werd kansloos verloren en tegen Vitesse hadden 3 punten gepakt moeten worden. Het gelijkspel tegen AZ is eigenlijk het enige 'stuntje'.
Maar nu lijk ik wel heel negatief over Vlemmings, terwijl dat wel meevalt. Hij doet het naar behoren maar het is (nog) niet zo dat ie aan een wereldstunt bezig is. Hij heeft het goed neergezet en bewaart de rust, meer niet. Een kinderhand is momenteel iets te snel gevuld bij Feyenoord.
Je doet nu een beetje alsof we Volendam zijn en elk punt dat gepakt wordt mooi meegenomen is. Deze selectie zou echter gewoon bij de eerste 5 mee moeten draaien qua materiaal, we zijn geen degradatiekandidaat die nu door supercoach Vlemmings aan het stunten is.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:37 schreef Merkie het volgende:
[..]
Jij bekijkt het wel heel zakelijk.
Eerst NAC. NAC speelde een prima eerste helft waarbij ze beter waren dan Feyenoord en terecht op voorsprong kwamen. Als we het Feyenoord van november 2008 zouden pakken en de tweede helft tegen NAC hadden laten spelen, dan zouden ze mentaal gebroken zichzelf naar de slachtbank laten leiden en met 3-0 van het veld afgaan. Nu kwam er een beter Feyenoord de kleedkamers uit, kreeg Feyenoord veel kansen en bogen we een achterstand om in een voorsprong. De laatste keer dat dat is gebeurd kan ik me niet herinneren. Komt ook deels door Tomasson.
Ten tweede PSV, PSV was redelijk bezig en gaf twee keer op rij de winst uit handen (tegen Heerenveen en Twente) en speelde vrij aanvallend. We hadden nauwelijks gewonnen tegen clubs uit het linkerrijtje (alleen 2x NAC volgens mij), en PSV heeft veel individuele kwaliteit. Dat bleek ook wel, want na een goede helft kwamen we toch behoorlijk onder druk te staan in de tweede helft (getuige de kansen van Lazovic). We maken een goede 1-0 en houden vervolgens stand door geen tegengoal te krijgen. Het Feyenoord van de eerste seizoenshelft ging bijna nooit zonder tegentreffer van het veld af.
Twee hele goede overwinningen die we voor de winterstop nooit behaald zouden hebben. Waarvoor respect. Jij zegt dat een kinderhand iets te snel gevuld is, terwijl ik een ploeg zie die drie maanden geleden in degradatiegevaar was en het bijbehorende spel vertoonde, en nu alle kansen heeft op de play-offs en achtereenvolgens goede resultaten boekt tegen NAC, PSV en AZ. Drie maanden geleden lachte ik de mogelijkheid om de play-offs te behalen weg omdat ik daar geen perspectief toe zag, en ik was zeker niet de enige. Dat is toch veranderd, en daar ben ik blij mee. Dat is alles.
Overigens maken we nog een goede kans om 7e te worden, dezelfde eindstand als twee jaar geleden. Vorig seizoen waren we 6e. Mocht dit het geval zijn dan valt dit "dramatische" seizoen eigenlijk wel mee, als je naar de ranglijst kijkt. Vreemde constatering.
Ik vrees de komende weken trouwens wel enigszins. We moeten achtereenvolgens tegen Volendam, Heracles, Twente en ADO. Twente uitgezonderd drie laagvliegers waar wij toch wel geacht worden het spel te maken. Meestal loopt dat niet zo goed af, als Feyenoord het spel moet maken.
wat uiteraard wel heel erg leuk zou zijn, altijd gezellig de buitenlandse tripjesquote:Op maandag 23 maart 2009 23:18 schreef Happel het volgende:
[..]
Nee hoor. Van behoorlijk uitzichtloos naar play-offs is gewoon goed te noemen. Of ze die nu winnen of niet.
Vlemmings doet het beter, maar het beter dan Verbeek had ik het ook nog wel gedaan.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:40 schreef Juk het volgende:
[..]
Inderdaad.
Zoals Vlemmings het nu doet is wel een weergave van de werkelijke kwaliteit van dit elftal, dus wie doet het dan beter? Met Leerdam, Bahia, Lucius, Tiendalli en Timmer in de goal de nul houden tegen de aanstaande landskampioen is gewoon erg goed.
Eigenlijk zou Feyenoord hem terug moeten halen maarja, geen geld voor.quote:Henk Fräser in beeld bij PSV
Door DENNIS JANSEN
DEN HAAG - Henk Fräser (42) is in beeld om bij PSV jeugdtrainer te worden.
De huidige oefenmeester van Jong ADO en assistent bij het eerste heeft vrijdag een gesprek met vertegenwoordigers van de landskampioen. Fräser die zelf geen commentaar wil geven, werkte vorig jaar bij ADO Den Haag met Wiljan Vloet, sinds dit seizoen hoofd jeugdopleiding bij PSV. Voor zijn entree bij ADO Den Haag werkte Fräser acht jaar bij Feyenoord. De oud-prof staat momenteel met Jong ADO bovenaan in de reserve eerste divisie. De ploeg die maandagavond 2-2 speelde bij Go Ahead Eagles, heeft met drie duels te gaan drie punten voorsprong op de concurrentie.
Nog belangrijker: financieel zouden we de boel op orde kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:17 schreef Schiedammert het volgende:
[..]
wat uiteraard wel heel erg leuk zou zijn, altijd gezellig de buitenlandse tripjes![]()
Op Tomasson na kan ik geen speler bedenken die nu wel speelt en "toen" niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:15 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je doet nu een beetje alsof we Volendam zijn en elk punt dat gepakt wordt mooi meegenomen is. Deze selectie zou echter gewoon bij de eerste 5 mee moeten draaien qua materiaal, we zijn geen degradatiekandidaat.
Dat het eerst zo extreem slecht ging wil niet zeggen dat het nu geweldig gaat. De eerste seizoenshelft is geen referentiemateriaal alleen al door alle blessures, vergeten dus. Het gaat zeer redelijk, dat zal ik niet ontkennen. Vlemmings doet wat ie moet doen en zet de poppetjes op de juiste plek. Maar ik vind het veels te snel om te roepen dat ie "het geweldig doet". Het helpt ook dat ie Tomasson terug had waardoor er wat vertrouwen terugkomt wat nu doorwerkt.
Feyenoord moet 'm gewoon een functie aanbieden. Assistent van Been.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:19 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Eigenlijk zou Feyenoord hem terug moeten halen maarja, geen geld voor.
Spelers vielen toen vaak voor 1 of 2 wedstrijden uit, steeds omstebeurt. Dat helpt ook niet...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:21 schreef Juk het volgende:
[..]
Op Tomasson na kan ik geen speler bedenken die nu wel speelt en "toen" niet.
Klopt, Vlemmings heeft het beter neergezet.quote:Maar als je deze veld-organisatie vergelijkt met die onder Verbeek is het gewoon duidelijk dat het nu beter staat. Ik las ergens dat Vlemmings probeert het zo neer te zetten dat Bahia als pure mandekker speelt waar hij onder Verbeek soms in een zone liep te zwemmen.
Ook mee eens.quote:Fer voor de verdediging ipv achter de spits is een hele verbetering, maar daar krijgt Verbeek van mij het voordeel van de twijfel vanwege de personele problemen.
Dat zouden ze eens moeten flikken. Eerst eisen dat Verbeek vertrekt en daarna ook onder Vlemmings niet presteren. Ze hadden niets meer om zich achter te verschuilen nu.quote:1 ding is zeker, er worden nu punten gepakt en niet tegen de minste clubs. En het is voor mij een hele geruststelling dat de spelers het voetballen nog niet verleerd hebben.
Blijft een heldquote:Oud-Feyenoorder Ulrich van Gobbel (38) is gisteren door de politierechter in Rotterdam veroordeeld tot een geldboete van 380 euro en een werkstraf van dertig uur, omdat hij in een auto reed terwijl zijn rijbewijs was ingetrokken.
De voormalig profvoetballer, die niet in de rechtszaal kwam opdagen, werd september vorig jaar in Rotterdam aangehouden in een Audi 8 zonder rijbewijs.
Dat had hij eerder moeten inleveren wegens te hard en onverzekerd rijden. Van Gobbel gaat 22 dagen de cel in als hij de werkstraf niet naar behoren uitvoert en de boete niet betaalt.
Van Gobbel kreeg al eerder met Justitie te maken. Hij werd in maart 2007 tot vier maanden cel veroordeeld voor de verduistering van drie peperdure leaseauto’s. In hoger beroep werd die straf vorig jaar omgezet in een voorwaardelijke werkstraf van 120 uur. Hij zou in financiële problemen zijn gekomen nadat hij miljoenen spaargeld stopte in het CFK, het pensioenfonds voor profvoetballers.
AD
Vlemmings voldoet toch gewoon in zijn ééntje als assistent? Anders heb je straks weer iemand voor een ton of 3 op de loonlijst. Ons permitteren kunnen we dat zeker niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:23 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Feyenoord moet 'm gewoon een functie aanbieden. Assistent van Been.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |