abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67887650
Wat ontzettend lief zeg die suikerkippetjes
pi_67888693
Wat een geweldige bento's maken jullie!
Ik maak soms wel mijn eigen lunchpakketjes, maar dat zijn geen showmodellen. Misschien komt dat nog wel...
Ik was gisteren in Xenos en ik zag Silvo toppers, Nu heb ik deze dus meegenomen om door de rijst te doen:
http://cfprod.mccormick.com/silvoprod/productdetail.cfm?id=11012 Ik hoop maar dat het lekker is.
pi_67888937
De suikerkipjes moesten thuis blijven van mij....... suiker met courgette is niet zo lekker! Morgen wil ik een griesmeel/zoete blije bento maken, met dingentjes die ik bij de bakker heb gekocht!! Ze waren zo schattig allemaal!
pi_67891802
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:31 schreef Yinny het volgende:
Wat een geweldige bento's maken jullie!
Ik maak soms wel mijn eigen lunchpakketjes, maar dat zijn geen showmodellen. Misschien komt dat nog wel...
Ik was gisteren in Xenos en ik zag Silvo toppers, Nu heb ik deze dus meegenomen om door de rijst te doen:
http://cfprod.mccormick.com/silvoprod/productdetail.cfm?id=11012 Ik hoop maar dat het lekker is.
Oh! Daar ben ik wel benieuwd naar Yinny! Of het wat is rijst met shiitake is wel lekker!!
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:35:26 #180
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_67899513
Ik heb die topper van silvo wel eens gebruikt, en vond 'm erg lekker!
*zucht* ik ga toch ook maar eens bento's maken..
pi_67918444
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 08:37 schreef _Arual_ het volgende:
Oh! die ziet er tof uit! Die kuikentjes!

Ik kreeg het flesje kleurstof niet open, en na enige aandrang plots wel... Toen zat alles onder.
Hmm dat doet me denken aan mijn eerste keer dat ik met dat spul werkte Was voor iets anders dan bento maar alles zag groen. Wel de wijze les geleerd dat je echt maar heel weinig ervan nodig hebt. Wat ik tegenwoordig doe is het ook koken in gekleurd water, dan trekt het al meer in de rijst en heb ik er veel minder troep van. Wat je ook kan doen is de rijst in keukenfolie doen en daarin vormen.

Die kuikentjes zijn schattig Amthezia!
Ik heb helaas geen tijd gehad voor een paasbento Zo druk gehad met school, veel thuiswerk en toen ik weg moest was er al lunch geregeld daar dus tja.

En hmm die topping ken ik niet Yinny ! Dat moet onderzocht worden ^.^ !
Een ritje naar de xenos is zelden voor niets, daar kom je bijna altijd wel handig spul tegen
pi_67919198
Een paar dagen geleden heb ik dit topic ontdekt en ben ik ook bento's gaan maken, vandaag een paasbento gemaakt:

Met chorizoblokjes, olijven- en peppadewstokjes, een kurkumerisotto-rijstkuiken en een tomatenroosje. Het is niet genoeg voor een hele lunch, maar het is wel goed om te oefenen met het bereiden van zulke dingen.

Volgende keer maak ik wel meer dingen, maar Bento's maken is echt leuk!
pi_67943868
Wat een leuk begin Ancient
(yay weer iemand erbij die bento's maakt! )

Ook fijn dat het maken zelf je bevalt. Spelen met je eten is geweldig. Hoe hard mijn moeder mij vroeger had geleerd dat niet te doen, des te geweldiger ze mijn lunches tegenwoordig vind

Voor bij het "paas"-ontbijt vanochtend hadden we vormpjes-eieren, die dingen blijven leuk.
pi_67969939
Hihihi ja die eitjes blijven zeker leuk!! Ancient, ziet er goed uit hoor! Wel misschien wat meer proteine inpakken, dan vult ie beter

Gisteren was ik in een jolige bui, en heb ik een hele simpele paas bento gemaakt
pi_67973243
Aaaw wat lief zeg
  maandag 13 april 2009 @ 20:25:31 #186
180137 liessa
*geschift*
pi_67984848
Wat een lief toetje zo!

Nu was ik ook bij Xenos (zaterdag), en zag ik daar reis-flesjes. Het zijn kleine potjes eigenlijk, met een schroefdopje. Ze zijn niet helemaal waterdicht, er zitten namelijk perforatiegaatjes langs de rand, maar ze zijn wel een heel goed formaat voor sausjes en dips in de bento. Ik ga er morgen een gebruiken, dan zal ik ook een fototje maken. Of als ik erg veel zin heb doe ik het straks nog...

Xenos is zo leuk! Ik heb er die potjes gekocht, en knoflook-wraps, en tonijn in pesto, en vijgendip (echt superlekker bij kaas) en, voor mij onmisbaar, basilicumpasta. Ik vind dat echt veel lekkerder dan "gewone" groene pesto, alleen had ik vorige keer niet goed opgelet met openmaken en toen zat het dus overal... Net voedselkleurstof dus!
liessaslunch.blogspot.com
pi_67987570
WOEHAAAA!
Mijn Bentobakjes zijn binnen!

Ik heb dezelfde ook in het blauw, die is voor ega.

In het bovenste bakjes zit pasta met pesto, parmezaan, verse basilicum en pijnbompitjes.
In het onderste bakje zitten 2 gehaktballetjes, kerstmaatjes, een aardbei en kiwi.
  maandag 13 april 2009 @ 22:15:12 #188
180137 liessa
*geschift*
pi_67988567
Toch nog foto gemaakt:

In het setje zaten twee kleine en een grote.

Een kleine om de verhouding te zien.
pi_67995448
@ Piepster, Ow die gele is leuk!! Ziet er lekker uit En een furikakestrooier is ook heel handig voor pijnboompitten zie ik, die zal ik onthouden!

@Liessa, ik vind ze een beetje te "ziekenhuis"-achtig overkomen , maar als ze voor jou werken: Helemaal top
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:43:04 #190
221912 minilot
Nancy boy
pi_67996569
Jeeminee, zitten jullie al in nummer vijf!? Wauw.

Ik blijf het probleem houden dat ik (onderdelen van) bentodozen kwijtraak. Ik zit met allemaal halve setjes, zonder deksel enzo. Lastig
Let me see you stripped down to the bone
pi_67996915
ja bento 5 alweer, we gaan als een speer hier met zijn allen!!
Wel lastig dat je steeds dingentjes mist......misschien een zakje voor eromheen een idee ??

Onze bento's vandaag trouwens:

Hello kitty eitje met een strikje van tomaat!

Pastasalade met ei, amandel-olijven, tomaatjes, ham-augurk rollentjes.

Pastasalade met ei, knakworstjes, ham-pita broodjes en appel.[/color]
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:03:24 #192
180137 liessa
*geschift*
pi_67997132
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:42 schreef Amthezia het volgende:
@Liessa, ik vind ze een beetje te "ziekenhuis"-achtig overkomen , maar als ze voor jou werken: Helemaal top
Ja, dat is ook wel een beetje waar hoor
Maar als je er ketchup in doet ziet het er meteen beter uit! En in principe zie je alleen de bovenkant, en daarvan vind ik het wel fijn dat ze doorzichtig zijn, dan kan ik ten minste zien wat er inzit. Ik ben nogal een warhoofd, en vergeet dus wel eens wat ik ook weer had ingepakt. Wat wel weer leuk is, want dan is het steeds een verrassing!
pi_67997358
Hahah dat herken ik heel goed!! Ik kom meestal op mijn werk, zet de bento in de koelkast.......om 11.30 kijk ik vaak naar min eigen foto's om te kijken wat ik ook alweer bij me had....
pi_67998550
Oh piepster wat leuk ook die doosjes in het vierkant
Ik heb van zelfde serie die blauwe met ronde hoeken, maar die vierkante vorm is ook wel leuk eigenlijk!
En ziet er smakelijk uit hoor de inhoud, yum!

De doosjes zijn vrij basic idd Liessa, maar als ze het goed doen dan is er toch niets mis mee ^.^ Eventueel stickertjes erop kan altijd lijkt me als je wilt, en het scheelt weer e-bay (ik zie ze al helemaal voor me met een gezichtje met van die wiebel oogjes stickers? )

Vandaag voor mij geen bento aangezien ik thuis ben maar wel net een gemaakt voor mijn vriend als snack voor paar lessen vanmiddag.

Boven: Wasabi-nootjes, radijsjes, pitloze witte en rode druiven en wat prikkertjes
Onder: Cherrytomaatjes, ijsbergsla met veldsla en wat jonge soorten zelfgekweekte gemengde sla, wortelsterretjes, flesje "thousand islands"dressing en wat stukjes uitgebakken katenspek.

Ben benieuwd of ie er in de trein vanaf kan blijven voor hij op school is
pi_68001704
Hmm zo'n snackbentootje mogen ze mooi ook wel even geven !
Hij ziet er heerlijk uit Vahmpcat! Ik wil ook nog graag zo'n langwerpige box *kwijl*
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:43:57 #196
180137 liessa
*geschift*
pi_68010711
quote:
[b]Op dinsdag 14 april 2009 10:49 schreef vahmpcat De doosjes zijn vrij basic idd Liessa, maar als ze het goed doen dan is er toch niets mis mee ^.^ Eventueel stickertjes erop kan altijd lijkt me als je wilt, en het scheelt weer e-bay (ik zie ze al helemaal voor me met een gezichtje met van die wiebel oogjes stickers? )
Oooooh, wiebeloogjes!
Dat is wel een erg leuk plan, dan doe ik de oogjes op de bovenkant, en dan kan ik de buitenkant beschilderen of zo.

Hmm, stomme pc op mijn werk, ik krijg alleen een zwart puntje te zien bij je plaatje. En je hebt vast geen zwart puntje ingepakt neem ik aan...
pi_68024327
Mijn bento voor morgen:

van links naar rechts: een mandarijn (geprobeerd om in een beertjesvorm te krijgen), een ei (gewikkeld in ham, met oogjes en een mond), olijven op stokjes, couscous met gehakt, pepers en champignons, waarvan op de bovenkant smileys zijn ingegraveerd, maar die je op de foto niet echt kan zien. Volgens mij wordt dat wel lekker!

pi_68029665
hihih hij ziet er wel leuk uit! Coucous koud is lekker ja......we eten het alleen nooit ! Eet smakelijk voor straks
pi_68030787
Ik kreeg gister een vrij goede ingeving, al zeg ik het zelf. Heel veel tapas gerechten kunnen perfect in een Bento!!
pi_68031118
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:20 schreef Amthezia het volgende:
Hmm zo'n snackbentootje mogen ze mooi ook wel even geven !
Hij ziet er heerlijk uit Vahmpcat! Ik wil ook nog graag zo'n langwerpige box *kwijl*
Haha. Ik moet zeggen dat zo'n langwerpige als mijn vriend heeft erg pretting inpakt, en de ruimte van zo'n mannenbento, echt enorm Ik zou het denk ik zelf niet opkunnen, zeker niet als snack. Maar hij is er blij mee, en vind de grootte fijn dus waarom ook niet.
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:43 schreef liessa het volgende:

[..]

Oooooh, wiebeloogjes!
Dat is wel een erg leuk plan, dan doe ik de oogjes op de bovenkant, en dan kan ik de buitenkant beschilderen of zo.

Hmm, stomme pc op mijn werk, ik krijg alleen een zwart puntje te zien bij je plaatje. En je hebt vast geen zwart puntje ingepakt neem ik aan...
Ik ben altijd fan geweest van die wiebeloogjes, die moeten vast bij hobbywinkels wel zo te krijgen zijn! Schilderen weet ik niet of dat goed werkt, moet je mee oppassen dat het niet afgeeft enzo denk ik.
En euh nee, twas geen zwart puntje , haha.

Moet er wel nu bij zeggen dat de bento het niet eens naar school heeft gered. Hij kon het niet laten hem in de trein al wat op te peuzelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')