abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67797524
20 per blikje, tja dan zit je er nog wel even aan vast ja
Maar als je wederhelft het wel te eten vind dan kom je er vast wel vanaf, of het nu smaakt met spek of niet.

Hier komen ze er niet in, kvind de geur van die dingen echt misselijkmakend
Lang leve het bestaan van bifi-worstjes enzo!

Moet toch eens uitvinden of die ook uit elkaar gaan staan in water. Hoe leuk die octodogs er ook uit zien, ik ga er geen knakworst voor eten. Er moet toch ook een smakelijker alternatief voor zijn
pi_67799196
Nog nooit van gehoord, maar wat ziet dit er goed uit zeg.
pi_67800714
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:55 schreef Fastmatti het volgende:
Nog nooit van gehoord, maar wat ziet dit er goed uit zeg.
Bij deze dan, en het is aan te raden!

Over die octodogs, nog. Ben beetje aan het rondlezen en kwam zo bij lunch-in-a-box site terecht (http://lunchinabox.net/20(...)dog-octopus-hot-dog/ om precies te zijn) en die raad o.a "Japanese Kurobuta arabiki pork sausage" aan. Iemand die weet of dit ook in Nederland verkrijgbaar is? Of waar het gelijk aan is met smaak? Het ziet er wel iets anders uit dan knakworst. Hmm.

Ook hebben ze het over ipv koken frituren voor een mooi tentakel effect, heeft iemand hier dit wel eens geprobeerd? Zo ja met wat voor worstjes?

Want zoiets + gezichtje erop van nori of maanzaad/sesamzaad ofzo blijft er toch wel leuk uitzien
Een zee-thema bento lijkt me erg leuk om ermee te maken!

(de grootste versie van plaatje zou dan gefabriceerd moeten zijn met die Kurobuta arabiki pork sausage)

[ Bericht 0% gewijzigd door vahmpcat op 07-04-2009 17:43:26 ]
pi_67802044
Ja die onderste ziet er echt briljant uit!! Echt prachtttig! Ik zal ook eens kijken of ik er een smakelijker alternatief voor kan vinden...... *droomt weg over een leuke zee bento* Goed idee!!!
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:20:10 #155
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_67804171
Nou, de bent spulletjees zijn besteld .. nu hopen dat ze snel binnenkomen!
pi_67806076
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:17 schreef Amthezia het volgende:
Ja die onderste ziet er echt briljant uit!! Echt prachtttig! Ik zal ook eens kijken of ik er een smakelijker alternatief voor kan vinden...... *droomt weg over een leuke zee bento* Goed idee!!!
Ja die krul is briljant. Dan nog paar leuke oogjes erop en dan zou dat een feest zijn om in je lunch te vinden!
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:20 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Nou, de bent spulletjees zijn besteld .. nu hopen dat ze snel binnenkomen!
Ooohh spannend Wat heb je besteld? Of moeten we dat gewoon afwachten tot de creaties? ^.^
Via e-bay? Zo ja welke seller? *benieuwd*!

Net mijn bento voor morgen in elkaar geprutst, het kan een erg lange dag worden dus maar spul ingepakt wat een tijd vult en ook wat tijd kan doden als ik veel moet wachten. Design is niet geweldig weer maar och het kan ermee door. En natuurlijk restje pasta weer netjes verwerkt + restjes overig spul in koelkast ^.^ Eventueel plakje peperkoek erbij morgenvroeg en dan moet het genoeg zijn

(Excuses voor de slechtere foto, haaaast ivm schoolwerk.)

Boven: Leftover macaroni met tomatensausje, daardoor gegrilde paprika's en champignons. Erbovenop wat kaassterretjes.
Onder: Bakje met gemixte kaas (oude/jonge/brie) en prikkertje, pitloze witte druiven met prikkertje, gemengde sla met brie en wortelstukjes. Kuikenflesje met ketjap voor evt beetje over de pasta

Realiseer me dat er veel kaas in zit, maar dat was nou eenmaal over in de koelkast.
En nouja we zijn niet voor niets "Kaaskoppen"
pi_67816947
Hij ziet er wel lekker uit hoor!! Lekker veel kaas *yum* *yum*!!
Maar koude pasta... nee niet lekker ben sowieso niet zo'n pasta mens!

Wel een leuk idee om een keertje kaassterren bij mijn pasta te serveren, ziet er zo leuk uit!
pi_67818084

Er zit in: Italiaanse aardappelsalade met gedroogde tomaten, tomaatjes, olijven en basilicum. 2 grote gehaktballen (van gisterenavond over) met wat rucola en tomaatjes.

Ik had zin in gehaktbal-beestjes !
pi_67819780
Wat leuk die gehaktbalbeestjes en octopussen
  † In Memoriam † woensdag 8 april 2009 @ 10:20:25 #160
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_67820448
Van die gehaktbeestjes kun je ook uiltjes maken, zie ik voor me. Wortelsnaveltjes en -pootjes erbij.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_67821026
Ja dat is ook leuk!! Uiltjes Mijn bedrijf heeft een uilenlogo, misschien wel leuk om daar een keer iets mee te doen *grin*

ik had eigenlijk die schattige beestjes in gedachten uit spirited away zij zijn zo cute!!

pi_67821995
Ik ben vorige week naar het ghibli-museum geweest, en heb nu zo'n wollig beestje aan mijn tas hangen!
pi_67824702
*jaloers* ik neem aan dat je toen nog (en misschien nu ook) in Japan bent ??
Wel gaaf hoor!! Ik vind die beeskes ook zooo schattig gewoon! (smaken trouwens ook goed eentje heb ik al in stukken gescheurd, met mijn stokjes, en daarna opgepeuzeld )
pi_67828572
Ik ben weer terug uit Japan! Had jullie nog wat foto's beloofd, dus bij deze:

<Foto's even weggehaald omdat ze te groot waren, ik plaats ze zsm opnieuw>

En nu wilde ik juist driftig aan de slag gaan - is de sushirijst op. Ik heb wel risottorijst, heeft iemand daar dan een recept voor? Ik wil er onigiri's mee maken.

[ Bericht 76% gewijzigd door _Arual_ op 08-04-2009 18:44:41 ]
pi_67831613
hmm volgens mij gewoon op dezelfde manier doen!! Gave spullentjes allemaal zeg echt heel lief!
Wel beetje veel plaatjes.... mijn pc trekt het niet helemaal lol!!
pi_67835195
Uilengehaktballetjes, dat _moet_ ik een keer proberen uilen zijn

En die beestjes komen niet alleen voor in Spirited away trouwens maar ook in Totoro! Ze staan ook op mijn beide setjes van totoro-bento's

En wat een leuke spulletjes heb je uit Japan, ik moet er ooit ook echt eens heen, en dan een extra koffer meeslepen om vol te laden ofzo
pi_67837415
Wat een leuke spulletjes heb je gekocht Arual Alleen die foto's zijn idd wel erg groot, mijn pc trekt het ook haast niet.
pi_67839965
Dit is in ieder geval mijn eerste poging:

Ik had het bakje eerst afgesloten en me toen bedacht dat ik er nog een foto van wilde maken, en toen ik 'm opende was mijn onigiri al verpletterd.

Er zit in: een onigiri versierd met dingen croutonmix en sesamzaad. Een ei, wat sla, druiven en radijs. Tot slot een klein geitenkaasje omwikkeld met bacon.
pi_67840023
Ziet er leuk uit hoor
pi_67847501
Ja ziet er lekker uit!!! Onigiri is juist wel leuk zo

Net mijn radiointerview online gezet!! Het duurt 3-4 minuten en het is ECHT raar om je eigen stem zo terug te luisteren! Zie bovenste bericht van www.bento-babe.nl

[ Bericht 44% gewijzigd door Amthezia op 08-04-2009 23:09:36 ]
pi_67852717

Links: Peultjes, knakworstjes/spek spiesjes, wortel en paprika.
Rechts: Gemende rucola salade met tomaatjes, olijven en feta.
pi_67866694
Ziet er lekker uit hoor Arual!
Hoop dat ie ook bevallen is bij het opeten!

En grappig is dat altijd jezelf terug horen Denk niet dat je daar snel aan gewend raakt.
Maar leuk hoor!
pi_67879979
Oeps. Wilde roze onigiri's maken. Nu heb ik een barbieroze keuken. En felrode handen. En buitenaards lijkende rijstballen. Maar goed nog dat ik niet met blauw begonnen ben. Nu zien mijn handen er alleen maar uit alsof ik een enge ziekte heb, ipv dat mensen me direct als muts kwalificeren
pi_67885935
Owjee, dat klinkt niet goed Arual!!!! Kleurstof is ook megavies spul als ik het gebruik dan gebruik ik het puntje van een theelepeltjes. Dus echt 5-6 druppeltjes zijn ruim voldoende voor gekleurde rijst bijv!!

Vandaag voor mijzelf (mijn lief is gewoon vrij, de smeerlap!):

Roerei, tomaatjes, courgette, rucola, peultjes, wortel, zalm, 2 bakjes met wasabi-dip EN 2 hele nieuwsgierig suikerkipjes!
pi_67885964
Oh! die ziet er tof uit! Die kuikentjes!

Ik kreeg het flesje kleurstof niet open, en na enige aandrang plots wel... Toen zat alles onder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')